روايه اسيرات الاسد والصقر الفصل الثالث 3- بقلم انجي صلاح

الصفحة الرئيسية

 

روايه اسيرات الاسد والصقر  الفصل الثالث 3- بقلم انجي صلاح  

في فيلا الأسد ….
كانوا الفتيات بيبصوا لبعض نظرات خوف ترقب وغيظ من كلامهم الي فيه نبره سخريه واضحه منهم وتهمشيهم اتكلمت حياه بغيظ شديد.
/حضراتكم قصدكم ايه بكلامكم ده احنا مش قليلين احنا فرقه معروفه ومش علشان احنا بنات تفتكروا أن حضراتكم هتقللوا مننا وبلاش الغرور ده لأننا زي بعض انتوا مش احسن مننا في حاجه .
اسد بغيظ شديد/بقولك ايه ي صقر سمعت صوت عرسه طالعه كده .
صقر بغيظ شديد/لا ي اسد سمعت صوتها بس بس وعد مني لو شفتها هفعصها تحت رجلي .
عزه بغيظ شديد/احنا .
صقر بغضب جحيمي/ولا كلمه منك ليها فاهمين ولا لا احنا مش هنغلب فيكم احنا برصاصتين ملهومش لازمه نخلص عليكم ونقول خطأ في التدريب مناخدش فيكم ساعه واحده سجن احنا لو وفقنا انكم تكونوا معانا فده عطف مننا احنا ولازم تعرفوا انكم هتكون تحت سيطرتنا وخاضعين لاومرنا فاهمين ي كده ي بالزوق كده تنسحبوا من المهمه دي لاني مش هقبل بأي خطأ في العمليه دي مفهوم .
اسد بحده /جرا ايه ي صقر ايه الكلام ده مين قالك انهم هيكونوا معانا احنا ناقصين بلاوي دي أرواح ناس مش لعبه .
حياه بغيظ شديد/هو أنت ليه مححسنا أن احنا ماشين بعكاز قدامك ماحنا واقفين اهوه وبعدين متحكمش علينا من غير ماتشوف مهاراتنا .
اسد بحده وتحزير /اول حاجه لازم تعرفوها لما نكون بنتكلم مع بعض مفيش واحده فيكم تتدخل دي حاجه ثانيا احنا مبنقبلش الغلط وانتوا مش هتنفعوا احنا لما نعوز مساعده اكيد هيكونوا رجاله .
روح بغيظ شديد/ليه بقا أن شاء الله يفرقوا ايه بقا عننا الرجاله دول .
اسد بحده وغيظ /يفرقوا كتير ي اختي علي الاقل كل مهنحتاجهم هنلاقيهم في ضهرنا مفيش عندهم اعزار .
صبا بغيظ شديد/واحنا برضه الحمد لله قدها وقدود ومعندناش اعزار .
اسد بغيظ وجراه /وعزر كل شهر أن شاء الله هنتصرف في ايه ازي .
لينظروا الفتيات الي بعضهم بغباء واستغراب ليضع الصقر يده علي فمه يكتم ضحكاته من مظهرهم ومن جراة صديقه .
اسد وهو بيبص ليهم بصدمه ليصرخ في وجه صقر/دول مش فاهمين أنا بقول ايه بقولك ايه ي صقر دول كمان اغبياء مش عايز كلام تاني في الموضوع دول مستحيل يكونوا معانا أنا مش مستعد مسيرتي تتضيع بسبب شويه اغبياء زي دول .
حياه بغيظ شديد واحراج بعد مافهمت قصده /ممكن اعرف حضرتك ازي تكلمنا في موضوع زي ده .
اسد بحده /لا ي اختي أنا بجح ومبتكسفش .
صقر بابتسامه ساحره /خلاص بقا ي اسد فيه ايه احنا قولنا هنجربهم مش يمكن يكونوا كفي ي اخي .
عزه بابتسامه وهمس /والله لسانك ده بينقط عسل مصفي .
صقر بابتسامه وغمزه /كله بيقولي كده .
اسد بغيظ شديد/صقرررر .
صقر بجديه /اهدا ي اسد احنا كده كده هنعمل تتدربيات الموضوع مش سهل وساعتها نقرر ياريت تجهزوا نفسكم لأننا هنسافر بكره معسكر التدريب .
حياه بجديه /تمام عن اذنكم .
خرجوا وراء بعض بس فجاه صقر مسك ايد حياه واتكلم بهمس وتوعد .
/اوعي تفتكري أن الي عملتيه الصبح هيعدي لسه حسابك معايا عسير أوووي ي حلوه .
بصتله بغيظ شديد وخرجت تحت ابتسامته الخبيثه ليتحدث اسد بغيظ شديد.
/ممكن اعرف انت ليه غيرت رايك كده هو ده اتفاقنا ي صقر هي البت الي اسمها حياه دي عجبتك ولا ايه.
صقر بابتسامه/انت بتقول ايه من امتا وانا فيه واحده مهما كانت بتعجبني ي اسد بس بصراحه حاسيت أن احنا كده بندمر مستقبلهم شكلهم متحمسين فعللا ونفسهم يكونوا ظباط بصراحه فكروني بنفسنا زمان ولا انتي ناسي اننا شربنا المر علشان نوصل الي احنا فيه ده وياما ناس اتمنتلنا الفشل انا مش عايز نعمل كده مع البنات دي .
اسد بابتسامه/ربنا يستر بقا .
****************.
في فيلا هنزروها لاول مره في المانيا .
في غرفه الشيطان .
فهو بالفعل نسخه مصغره من الشيطان شخص بلا قلب ولا احساس فقد دمر ابنائه بكل جبروت فهو ي ساده عمر الفيومي الشخص الخفي وراء كل تلك الجرائم كان يشرب سيجاره بغرور وثقه فجاه دخل عليه سامح الفيومي دراعه اليمين .
/سعه الملك.
عمر بثقه وغرور/فيه ايه ي سامح .
سامح بارتباك شديد/فيه خبر مش كويس ي افندم .
فجاه قام وقف قدام بثقه /فيه ايه اتكلم.
عمر بجديه /الصقر والاسد رجعوا اتحدوا مره تانيه ومش بس كده ده مهمتهم القبض علينا والوصل لينا .
فجاه دفعه أرضا بغضب جحيمي.
/جاتك داهيه كل اخبارك زي وشك بس ازززي ازي صقر رجع مره تانيه كده بقا مش حلو اسمع عينك عليهم وهاتلي راجل تاني تكون واثق فيه يكون معايا هنا وانت عينك عليهم ماشي الخطوه الي بيخدوها توصلي فاهم بس الاول فيه تحيه كده لازم توصلهم وانا هقولك تعمل ايه .
سامح بخوف شديد/تمام سعادتك .
*******************.
في غرفتها الذي تعتبرها بالفعل أصبحت سجنا لها …
كانت تجلس بجانب ذلك الشاب علي السرير كالمومياء فهي اصبحت بالفعل هكذا مجرد سلعه لمن يدفع أكثر مجرد جسد بلا روح ليتحدث الشاب بغيظ شديد.
/ممكن اعرف مين اسد الي اسمه مكتوب الي السلسه الي متعلقه في صدرك دي .
اميره بوجه شاحب بغيظ شديد/وانت مالك خليك في حالك .
الشاب بحده /لا ي روح امك ده انا دافع قد كده علشان اتبسط اسمه لما كان بيلمسني وانتي في حضني بيكويني .
اميره بغضب جحيمي/ ليه أن شاء الله كنت جوزي ولا ايه انت خلاص اتبسط وخدت الي انت عايزه اكتر من كده ملكش يلا في داهيه .
الشاب وهو بيلبس هدومه بتوعد وحده/طيب وحياه امك لوريكي انتي مش عارفه أنا ابن مين .
اميره بغضب جحيمي/أنا مبخافش فاهم ولا لا يلا في ستين داهيه .
قعدت علي السرير بدموع وتعب وهي تتحدث بهمس واشتياق .
/وحشتوووني اووي.
عمر بغضب جحيمي/انتي ي بت ايه الي عملتيه ده انتي مش عارفه ده ابن مين .
اميره بحده وعصبيه/ميهممنيش اعرف أنا عطيته تمن فلوسه اكتر من كده مالوش حاجه عندي .
عمر بحده وغضب /بقولك ايه ي بت انتي اتعدلي لعدلك وانتي عارفه أنا ممكن اعمل ايه واحب اقولك أن اخوكي وحبيب القلب اتلموا تاني علي بعض وبقوا تحتوا عنيا .
اميره بصدمه ورعب /ايه عارف لو لمست شعره واحده منهم هقتلك فاهم هقتلك أنا عملت كل ده علشان خاطرهم حمايتهم قصاد موتي أنا بالبطي وانا بدبح كل يوم وانا بتنقل من حضن راجل ل راجل واوعا تنسا اني بقيت عارفه عنك كل حاجه قسما بالله اوديك وراء الشمس أنا مبقاش عندي الي اخاف عليه معنديش أغلا من اسد حبيبي وصقر اخويا وبحزرك تاني والله العظيم اقتلك بايديا دول .
عمر بنظره خبيثه/كده برضه تعملي كده في ابوكي ي اميره .
اميره باحتقار شديد/بكرهك بكرهك انت أحقر واحد في الدنيا .
******************.
في الجامعه …
في كليه الطب .
كانوا قاعدين احمد وسليم في الجنينه .
سليم باستغراب /يخربيتك انت لسه بتشرب سجائر ده أنا قولت اكيد بطلتها .
احمد بابتسامه وهو ينفخ سيجارته /ليه ي ابني أنا كنت في الأزهر ده انا كنت في لندن ي عني الانحراف كله هههه.
سليم بابتسامه /هههه ي عني عايز تقنعني أن كان فيه انحراف في وجود الصقر ده يعلقك .
فجاه بنت ملامحها رقيقه وجميله .
/صباح الخير.
سليم بابتسامه وهيام /صباح العسل علي العسل .
شروق بخجل وارتباك/واه عليك عاد دائما تكسفني كده ده مش قدام الغرب كده .
احمد بابتسامه ساحره/ما غريب الا الشيطان انتي بقا شروق سليم كلمني كتير عنك أنا اخوه واكتر كمان بس غبي معرفش يوصف جمالك كويس .
سليم بغيره وغيظ /احمد متختبرش صبري وغيرتي هفرمك .
احمد بضحك /ههههه يخربيت الحب بيذل صحيح بتغير من ايه ي اهبل دي اختي .
فجاه جات اختها مي بغضب شديد وصوت عالي من تحت نقابها .
/انتي بتعملي ايه هنا مش قولتلك مليون مره متقفيش تتكلمي معاه انتي مفيش فايده فيكي دول اشكال .
شروق بخوف وارتباك /مي .
احمد بغيظ شديد/فيه ايه ي حاجه انتي ماتحترمي نفسك شايفاني جاين الشارع .
مي بغيظ شديد/ايه حاجه دي شايفني ماشيكه بالعكاز ولا ايه مانتوا لو متربين صحيح مكنتوش وقفتوا تتكلموا مع بنت اعتبروها اختكم يلا ي اختي .
احمد بغيظ شديد/مين البت دي ي سليم أنا عايز اعرف انت بتتضحك علي ايه .
سليم بضحكه عاليه/هههههه أصلها كانت بتهزقك انت ونسيت أننا اصلا الي معجب باختها .
احمد بغيظ شديد/ده ايه ده دي لسانها خمسين متر حرقت دمي قوم قوم نروح احسن .
سليم بابتسامه/يالا .
*****************.
في الاداره .
في غرفه الاجتماعات …
كانوا قاعدين الصقر والاسد بابتسامه خبيثه.
الصقر بابتسامه خبيثه/واخيرا الدليل ده مهم جدا أننا نعرف أنه بيسهر في ملهي ليلي اكيد هتلاقي خيط يوصلنا لاي حاجه.
الأسد بنظره خبيثه/ياااه نفسي امسك سامح الفيومي ده اقتله بايديا دول ساعتها هتبقا اسعد موته في حياتي .
الصقر بتوعد وانتقام /لا ي اسد ده موته هيكون علي ايديا أنا المهم جهز نفسك بايل هنروح الكباريه ده لازم نمسك اول الخيط .
الأسد بنظره ثاقبه /تمام ي صقر.
**************.
في الخارج ..
كانوا يقفون بغيظ شديد بعدما استمعوا حوارهم لتتحدث حياه بغيظ شديد.
/شوفتم اهو من اولها اهوه بيتصرفوا لوحدهم ولا كأننا موجودين .
روح بغيظ شديد/عندك حق ي حياه شكلها خيانه من اولها .
صبا باستغراب /هنعمل ايه دلوقتي .
عزه بابتسامه خبيثه/هنتصرف طبعا ولا ايه ي كبيره .
حياه بنظره خبيثه/تمام .
********************.
ليلا ….
في احدا الملاهي الليلية.
كانوا يسيروا الفتيات بترقب شديد وهم يرتدون ملابس رجال لتغمز إليهم حياه بعدما رأت سامح الفيومي وقد علمت بعدم مجئ الصقر والاسد حتي الآن ..
حياه بابتسامه خبيثه/شوفتوا اهم مجوش وعمليلي فيها جامدين اووي دي فرصتنا .
ليصعقوا وهم يرون صاحب الملهي يقترب منهم بترحيب شديد .
/ايه ي بهوات منورين بنات مع البهوات علي المسرح عيازكم تظبطوهم علي الاخر ..
ليصعدوا معاهم علي المسرح بارتباك شديد وهم يرقصون بارتباك وفي لحظه قد سقطت البروكه من علي رأس حياه لتجحط عين الجميع وهم ينظرون إلي الجميع بخوف ودمع ليقترب منهم سامح بسكر شديد وهو يمسك يد حياه .
/تعالي معايا ي حلوه أنا هبسطك .
وفجاه يشعر بيديه يضعان وراء ضهره ليصرخ بألم شديد ليتحدث الصقر وهو يمسك احدا زراعيه بحده .
/لا ي قمور انت هتيجي معانا احنا .
الأسد وهو يمسك ذراعه الآخر بنظره خبيثه/هتتبسط معانا احنا اووووي

يتبع….

يتبع الفصل التالي اضغط على (روايه اسيرات الاسد و الصقر ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent