رواية زوجة رجل ضعيف الفصل العاشر 10 - بقلم عادل عبدالله

الصفحة الرئيسية

 

 رواية زوجة رجل ضعيف الفصل العاشر 10

زياد لسه الساعة ١١ الا ربع يعني قبل الساعة ١٢ هتكوني خلصتي ومعاكي الألف جنية .

دعاء هو فين المخزن ده

زياد ورا المحل هنا وفتح باب من خلفه وأشار لها جوه هنا .

وبدون تفكير قامت دعاء وقالت له موافقة .

دخلت دعاء الي المخزن ثم دخل خلفها زياد وأغلق الباب !!!

دعاء انت جاي ليه خليك انت بره .

زياد علشان اساعدك يا قمر .

دعاء هتساعدني ازاي انا مش فاهمة حاجة !!

زياد مش انتي اهم حاجة عندك تاخدي الألف جنية

دعاء ايوه .

زياد خدي الألف جنية أهي وخلي تليفونك معاكي .

أمسكت دعاء الاموال وقالت مش فاهمة حاجة .

ابتسم زياد واقترب منها محاولا الامساك بها وقال خليكي حلوة معايا واسمعي الكلام وخدي الفلوس اللي انتي محتاجاها .

ابتعدت عنه دعاء انت عايز مني ايه

زياد عايز ادوق القشطة بالعسل دي يا عسل .

دعاء افتح الباب يا حيوان .

زياد استني هقولك .

دعاء افتح الباب بدل ما اصړخ وألم عليك الناس .

زياد طيب استني وخدي الفلوس اللي انتي عايزاها .

دعاء بقولك افتح الباب هصرخ !!

حاول زياد جاهدا معها ولكنها افلتت منه بصعوبة وفتحت باب المخزن وخرجت ثم رمت بالأموال في وجهه .

أخذت هاتفها وخرجت دعاء بينما زادت حالتها سوء ولم تستطيع منع دموعها من الانهمار !!

وكلما مر الوقت عليها كلما ضاقت وفكرت في العودة لزوجها شادي مهما كان رد فعله تجاهها !!!!!

وصلت الوقت الي منتصف الليل حين أدركت دعاء أنه لا مفر من العودة للمنزل خالية اليدين .

كان خۏفها من الليل وذئاب الدروب أكبر من خۏفها من رد فعل زوجها شادي ووعيده لها .

شادي يعني أيه مش أنا قولتلك مترجعيش من غير لللي قولتلك عليه !!

دعاء معرفتش أتصرف يا شادي وأتصلت بأكتر من حد ومفيش فايدة وكنت هبيع التليفون لزياد اللي علي أول الشارع لكن الحيوان لما عرف أني محتاجة فلوس أنتهز الفرصة وكان عايز يعمل معايا الغلط .

شادي أنتي هتجننيني !! كل الناس عايزينك كنتي بعتي التليفون و خلصنا !!

دعاء مكنش عايز يشتري التليفون يا شادي دخلني المخزن بتاع المحل وكان عايز … !! أقولك أيه تاني !!

شادي طيب خلاص ممكن تقوليلي هنعمل أيه دلوقتي

دعاء معرفش !!

شادي يعني هتنامي من غير عشا

دعاء ايوه يا شادي سيبني بقي أنا هدخل أنام .

دعاء أنتي هتنامي لكن أنا الصداع هيدمر دماغي !!

نظرت له دعاء ودخلت غرفتها في صمت !!

أرتدي شادي ملابسه ونزل وبعد فترة عاد وأيقظها من نومها .

شادي قومي يا دعاء أصحي .

دعاء سيبني عايزة أنام .

شادي أنا أتصرفت وجيبت العشا أهو قومي أتعشي أنا عارف أنك جعانة .

دعاء بجد

شادي أيوه .

قامت دعاء وجلست تتناول العشاء وقالت له أنا كنت ھموت من الجوع .

شادي معلش يا حبيبتي مسيرها تتعدل .

دعاء أمتي بقي يا شادي

شادي قريب أوي .

دعاء ياريت يا شادي أنا تعبت .

شادي أعمل أيه فيكي بس !! علشان أنتي غبية ومبتعرفيش تتصرفي .

دعاء عايزني أعمل أيه يا شادي

أشغل شادي سېجارة وأخذ الأقراص المخدرة ثم قال أنا بكره بعد المغرب أصحابي هييجوا يقعدوا معايا هنا .

دعاء أصحابك !! أصحابك مين

شادي كام واحد كده من أصحابي هيجوا هنا نقعد ونسهر مع بعض .

دعاء هنا في البيت

شادي أيوه .

دعاء ليه

شادي هفهمك وعايزك تركزي معايا .

دعاء قول يا شادي .

شادي فيه واحد صاحبنا معاه فلوس كتير بس بخيل أوي ومش بنعرف ناخد منه اي فلوس لكن بيحب يلعب كوتشينة .

دعاء مفهمتش حاجة .

شادي أصبري يا بت هفهمك صحبي ده لما بيكون موجود بنلعب معاه علي فلوس علي القهوة وبنضحك عليه وناخد منه فلوس كتير وبنقسمها مع بعض هنجيبه هنا ونلعب معاه وناخد منه اللي معاه وأتفقت مع أصحابنا أن الليلة اللي هيلعبوا فيها هنا هاخد منهم ١٠٠ جنية ده غير نصيبي في الفلوس اللي هناخدها منه ونقسمها .

دعاء وهتلعبوا وأنا هنا في الشقة !

شادي أيوه عادي أنتي هتدخلي أوضتك وتقفلي بابك علي نفسك وأحنا هنلعب في الأوضة التانية .

دعاء والجيران يا شادي لما يشوفوا أصحابك طالعين ونازلين

شادي مفيش حد له عندنا حاجة يلا بقي سيبك من الكلام في الموضوع ده عايزين نسهر سهرة حلوة .

دعاء طيب هات برشامة .

شادي أنتي كده هتتعودي عليه !!

دعاء بيخليني في دنيا تانية وبنسي كل اللي مزعلني .

وفي اليوم التالي جاء أصدقاء شادي وكانوا ثلاثة خالد و سيد ومصطفي .

أتفاجئت دعاء بمجرد أن شاهدتهم ونادت علي شادي .

دعاء أنت أزاي تدخل اللي اسمه خالد ده البيت !

شادي وفيها ايه

دعاء قولتلك أنه أتحرش بيا !!!

شادي يابت ده صاحبي ولما كلمته قالي أنه كان بيهزر وميقصدش حاجة .

دعاء وأنت صدقته

شادي ده صاحبي يا بت وعمره ما يفكر يخوني أبدا .

دعاء يعني أيه

شادي يعني هو كان بيهزر معاكي مش أكتر وعموما يا دودو لو حصل منه حاجة تاني قوليلي وأنا ساعتها هتشوفي أعمل فيه أيه !!!

دعاء مينفعش كده يا شادي !!

شادي هو أيه اللي مينفعش يا بت !! ده الواد ده هو الزبون اللي جايبينه نقشطه من الفلوس اللي معاه متتكلميش في الموضوع ده تاني بقي ولو حصل منه حاجة تاني شوفي أنا هعملك فيه ايه .

عاد شادي الي أصدقاؤه وبعد دقائق فوجئت دعاء به يناديها !!!


google-playkhamsatmostaqltradent