رواية زوجي معاق الفصل السابع 7 - بقلم مريم محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية زوجي معاق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم مريم محمد

رواية زوجي معاق الفصل السابع 7

📚رواية زوجي معاق 📚
⚘الفصل السابع ⚘
       🖋للكاتبه مريم محمد🖋
منى دخلت المطبخ علشان تجهز الاكل ومراد كان واقف بيتابعها
 مراد:: ممكن اساعدك 
منى:: اتفضل
 منى ::كده تمام قوي الاكل جاهز يلا طلعه على السفره وانا هجيب العصير وهاجي 
مراد:: حاضر 
خلصوا اكل ومنى قامت لمه الاطباق اللي على السفره
 منى:: اطلب منك طلب؟؟؟؟
 مراد ::اتفضلي انت بتستاذني يا منى!!!!
منى:: ممكن تنام معايا النهارده في الاوضه يا مراد لو سمحت انا خايفه جدا وقلقانه ومش عارفه انام لوحدي ؟؟؟
مراد: ما ترددش طبعا عشان هو شاف الخوف في عينيها هو كان حابب قربه من منى ناموا سوا في نفس الاوضه كانت منى فرحانه قوي بس حاولت ان هي تخبي 

ومراد كان حاسس بحاجات كثيره اتجاه منى بس مش عارف هي ايه  مشاعر متلخبطه بينهم هم الاثنين منى قامت كانت الساعه 2:00 الظهر دخلت الحمام اخذ شاور واتوضت وبعد كده صلت الظهر وجهزت فطار دخلت لمراد تصحيه( بقلم مريم محمد )
  منى:: مراد قوم يلا الوقت اتاخر؟؟؟؟
 مراد::سيبيني نايم شويه !!!
منى:: على فكره الساعه 2:00 الظهر مراد انت سايباني نايم لحد دلوقتي ليه يا منى ؟؟
مني  ::انا والله راحت عليا نومه قوم
 بقى عشان تلحق تصلي الظهر مراد:: حاضر
 مراد:: احنا عندنا النهارده تجمع بنتجمعوا كل سنه بين المصريين والعرب
 منى:: بجد انا كنت مخنوقه قوي من حبسه البيت كويس اللي احنا هنخرج وهنشوف مصريين وعرب دي احلى خروجه يا مراد
 مراد:: تمام جهزي نفسك 

منى لبس فستان لونه بينك وفي ورده سمراء صغيره وكان واسع عليها قوي وكانت مش حاطه اي ميك اب بس كانت زي الملكه⚘⚘⚘⚘

مراد مبهور بيها وبجمالها💖 مراد راح الحفله وبالصدفه قابل احمد صاحبه الا اول ما شافه هو ومنى ما صدق وراح يسلم على منى 
منى ما كانتش طايقاه وكانت مش عايزه تسلم عليه بس هي حاول تتعامل معايا طبيعي علشان خاطر مراد ما يحسش بحاجه

مراد حس ان احمد معجب بمراته بس هو مش عايز يضايق منى عشان هي كان نفسها تخرج من الحبسه اللي هي فيها وعارف ان هي من امبارح وهي كانت زعلانه جدا ومتضايقه قعدت منى واتعرفت على ناس كثيره جدا مصريين وعرب؟؟؟؟
 بس وهو قاعد على الترابيزه؟ سمع ناس في الترابيزه اللي جنبه بيتكلموا عليه بطريقه مش كويسه واحد منهم بيقول الشخصية::الواد اللي قاعد هناك ده الاعرج اللي اتجوز بنت جميله جدا الواد ده مصري ومهندس وعنده شركه هنا بس اعرج ومش حلو متجوز بنت جميله جدا رد عليه؟؟
 الطرف التاني:: بنت جميله فعلا وصغيره مش عارفه اتجوزت وعلى ايه 
 مراد::راح لمنى وكانت الغيره بتاكل فيه
 مراد:: يلا يا منى احنا تاخرنا؟ منى:: لسه بدري انا عايز اقعد شويه بجد القعده معاهم ما تشبعش منها؟؟
 مراد:: مره ثانيه ان شاء الله يلا بس
 منى:: ليه كده سيبني شويه مراد::قلت لك يلا ؟؟
منى خافت وخرجت بس كانت محرجه جدا اللي هو علي صوته عليها قدام الناس
  وبعد كده دخل البيت 
مراد:: انتي عاجبك ايه اللي حصل  انت عاجبك نظرات الرجاله ليكي
 منى :انت بتقول ايه انت واعي اللي انت بتقوله؟؟؟؟
 مراد : انتي فاكره نفسك ايه فاكره نفسك مين انت عاجبك اللي كانوا بيقولوه عليك؟؟؟
 منى: بيقولوا عليا ايه ؟؟؟
مراد زقها جامد واتخبطت في الحيطه وبعد كده
 مراد: انتي تتحبسي في البيت انتي مش هتطلعي 
منى :انت فاكرني ايه انت فاكرني جاريه عندك لا طبعا ؟؟

مراد راح  ضربها بالقلم وزقها وشدها من شعرها وبعد كده منى وقعت في الارض
🥺🥺🥺🥺
 ومراد سابها وطلع قعد في الصاله بعد وقت طويل مراد مراد هدي ورجع الاوضه كانت منى اغمى عليها مراد فضل يعيط وكان منهار حرفيا فضل يفوق في منى وحاول يشيلها كثير بس ما كانش قادر عشان عجزه جاب الميه وفوقها وبعد كده منى قامت معايا بس ما كانش قادره وحطها على السرير وبعد كده طلع لها هدوم بعد هدومها قله مرمطت ووشها اللي كان متبهدل من الكدمات وقام حضر الفطار وجهزوا على السفره وقال لها اسف على 
الج ري م ه اللي حصلت في المطبخ منى فضل الساكته ومش بترد وبعد كده مراد فضل يانب في نفسه على اللي عمله مع منى
 منى قامت لما تبقى اطباق وروقت المطبخ وكانت متضايقه جدا من منظر المطبخ بس ما رضيتش تجرح مراد قد ايه هي انسانه جميله وهو دخل وراها المطبخ وهي بصت له بعتاب وهو اتضايق من نفسه جدا ان هي ما رضيتش تجرحه رغم هو جرحها كتير
 مراد: ممكن اتكلم معاكي شويه ؟؟
منى: انا مش قادره اتكلم ممكن تسيبني لوحدي؟؟
 مراد :طبعا اداها الحريه المطلقه وسابها وخرج يتمشى 

شويه وبعد كده منى كلمت مامه مراد وحكيت لها على كل اللي حصل ومامته اتضايقت جدا وتاسفت لها كتير وقالت لها ان هي تستحمله عشان هو بيحس بالعجز واتلاقي ان هي ما تسامحوش بسهوله عشان ما يرجعش يعمل معاها نفس اللي عمله امبارح وبعد كده مراد رجع من الشغل كانت منى قاعده قدام التلفزيون بتتفرج على فيلم كرتون مراد انا عايزه اتكلم معاكي لو سمحت ما ترفضيش منى 😭😭😭
على فكره يا جماعه مراد ده بيستهبل بعد ما بوظ للبنت وشها عايز يكلمها عادي بمنتهى البرود😊😳😳😳😳

تابع 💔💔

  •تابع الفصل التالي "رواية زوجي معاق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent