رواية انت ملكي كاملة بقلم شيماء صلاح عبر مدونة دليل الروايات
رواية انت ملكي الفصل الرابع 4
انا مش عايزه ادخل الأوضه ي يوسف انا عايزه اشم شويه هوا
يوسف…. معلش ي قلبي لازم تارتحي شويه
زينب…. انا مش عارفه مش عايزه تتدخلي ليه
رهف….. مش عارفه حاجه خالص
وفتح الباب يوسف
يلا ادخلي مفيش حاجه غير انك ترتاحي شويه
زينب…. ايوه انا هروح اعمل فطار هعمل حسابك علي فكره اوعي تمشي
يوسف…. اوك
رهف…. انا بحبك ي يوسف
يوسف…. وانا موت فيكي ي قلب يوسف
رهف…. بجد
يوسف…. اه بجد انتي اختي ي هبله
رهف بدموع…. اختك بس
يوسف…. اه اختي وحبيبتي بقي ربنا يسامحه تخيلي ي رهف بعتلي مسدج بتقولي انها سافرت مش هترجع تاني وانهاومش بتحبيني وكل هما الشركه وبس
رهف بتمثيل…. سيبك منها انا موجوده ي روحي
يوسف….. ليه ابراهيم ضربك علي دماغك
رهف بتمثيل ….. ممكن سالي قالتلو انها رايحه عند وحده اسمها رهف وانا اصلا مشفتهاش ولا اعرفها حتي جيه وقالي انتي السبب في اختفاها وضربني علي راسي بس انا سمحته بعد مقولتي انها بتعلك مسدج يمكن هو ميعرفش انو اختو سافرت
يوسف….. يمكن خالص بقي هي مبقتش في دماغي
رهف…. هو انت ممكن تحب تاني
يوسف….. مش عارف يكن اتجوز جواز صالونات انا خدت اي من الحب
رهف بزعل…. طيب افرض يعني اني بقيت مراتك هتعمل اي
يوسف بضحك…. مراتي اي ي رهف انتي اختي وامي وابويا كمان انا بحبك لان انا لو اخت مش هتعمل كد
رهف بتحول تسيطر علي نفسها….. وانت احلا حبيب
يوسف….. طيب انا همشي بقي
رهف…. مش هتفطر
يوسف….. سابتك ي عمري هاتي بوسه بقي
ونزل من الأوضه
زينب… رايح فين مش هتفطر معانا
يوسف….. عندي شغل مره تانيه بقي
ومشي
رهف بزعيق….. مش تقولي انك مسحتي الد*م كان قلبي هيقف انتي وحده غبيه
زينب….. اه مستحو طيب منا قولتك ادخلي ي رهف الأوضه
رهف بعصبيه بعياط…. سيبك من دا كله بعد مامو*ت الاتنين وجاي يقولي انتي اختي ولما افكر اتجوز هتجوز جواز صالونات طيب وانا ي زنيب هو لازم يحبني زي منا بحبه لازم هو لو مبحنيش انا هموته لانو هبقي ليا انا وبس حتي لو محبنيش
زنيب….. طيب ماهوا بيحبك
رهف بزعيق…… حب اخوه ي زينب هو لازم بيقي ملكي انا وبس هو المفروض يقولي الكلام مش انا الي اقوله
زنيب…… طيب اهدي هو قالك حاجه بخصوص ابراهيم وسالي
رهف….. لا انا كنت عمله حسابي قبل ماادفن سالي اخدت الموبيل بتاعها وبعت مسدج لي يوسف وقلتلو انها بتكرهوا وكدا يعني وانها سافرت واخوها ابراهيم شكلو كان فاهم غلط
زنيب…… يعني قصه سالي وإبراهيم خالصت ومفيش قاتل تاني صح
رهف….. في القتل موعدكيش ان مفيش تاني لو حب بنات الدينا كلها همو”تهم كلهمو
زنيب بضحك…… طيب يلا نفطر بقي
***********************
يوم تاني
زنيب….. انتي رايحه الشركه
رهف….. ايوا
زنيب…… اوعي تعملي مصيبه تاني
رهف….. هشوف
زنيب…… انتي مريضه تعالجي ي رهف
رهف…… بصي انا لو مجنونه هتعالج ولا لو مدمنه هتعالج
زينب…… ودا اي اي نوع المرض الي عندك علشان تتعالجي منه
رهف….. هوس يوسف دا مرض الي عندي
انا ماشيه علشان مش بحب اتكلم كتير
ومشيت
فون زنيب رن
زنيب…… الو
يوسف….. ازيك ي زنيب رهف أخبارها اي
زنيب…… شويه وتلاقيها قدامك
يوسف…… هي مشت
زنيب….. ايوه منعتها وهي مسمعتش كلامي
يوسف…… اوك ي زنيب انتي كويسه
زينب….. ايوه تمام ي يوسف
يوسف…… طيب هقفل دلوقتي بااي
زنيب… باي
********************
في الشركه
رهف خبطت علي مكتب يوسف
يوسف….. اي مش قولتك ارتاحي ي رهف
رهف….. عرفت منين بقي انا جايه
يوسف…… من زنيب كلمتها اطمن عليها وعليكي قالتلي انك جايه الشركه
رهف بتستغراب….. تطمن عليه
يوسف….. ايوا هي بت شكلها ظريف اووي ومحترمه زي بنت عمها الي هيا انتي طبعا
رهف….. وانت اي الي لقيته في زينب ملقتهوش فيا
يوسف بتستغراب…… تقصدي اي
رهف….. ولا حاجه ي يوسف
يوسف….. طيب عندي خبر حلو ليكي
رهف…. قول
يوسف……. عرفه مدحت
رهف…… مالو
يوسف….. عايز يتقدملك
رهف بصدمه….. وانت
يوسف….. انا عن نفسي موافق وقلتلو هكلمك بس انا لو منك اوفق
رهف….. هفكر بعد اذنك
يوسف….. اتفضلي
دخلت رهف مكتبها وقعدت تفكر في زينب ويوسف
رهف…… زينب ي يوسف بتطمنها عليها قبلي ليه ي يوسف وكمان جيبلي مدحت مين دا الي ابصله مدحت وزينب اه منك ي يوسف
رهف….. الو
يوسف….. الو
رهف……. قول لي مدحت انو معزوم عندي انهارده انت كمان يوسف تعالو مع بعض.
يوسف…. تمام ي قلبي
رهف تطلعت من المكتب ومشيت
زينب….. جاي بدري يعني
رهف هو بصه في عيونها بتقول لي نفسها……. انتي ي زنيب بيفكر يوسف فيكي ليه يعني
زنيب….. بت ي رهف
رهف…. ها مفيش مدحت ويوسف جياين انهارده عندنا علشان مدحت عايز يتقدملي
زنيب….. تعملي اي
رهف…. كل خير
*’*”’************************
بليل
اتفضل ي يوسف ازيك ي مدحت
يوسف…… فين رهف
زينب…… جاي اهي
رهف بحضن …… ازيك يوسف وحشتيني
يوسف وهو يخرجها من حضنه…….. مدحت اهو ي رهف
رهف وهي بصه في عيون يوسف…….. شايفه
رهف…. ازيك ي مدحت اتفضلو ادخلو
يوسف قعدت جمب زينب ومدحت قعد جنب رهف
ورهف عيونها علي يوسف وزنيب بس
مدحت…… الف سلامه عليك ي رهف
رهف هي بصه علي يوسف زنيب… الله يسلمك
لحظت زينب رهف انها بصه عليهم
زنينب…… طيب يلا ناكل ي جماعه
رهف….. يلا ي يوسف و ي مدحت
وقاموا اتغدوا وخالصو
وبعد شويا قاموا ومشيوا بس متكلموش في حاجه
رهف……. اي رايك في يوسف ي زينب
زينب بتستغراب… ماله هو شخص كويس ومحترم
زينب….. هو كويس اووي
رهف…. تمام هتعقدي ولوهتامي
زنيب…. لا هعقد قدام الشاشه
رهف…. تمام وانا كمان هقعد معكي
فضلت زنيب تقلب في القنوات
ورهف بتبص عليه
زنيب…… انا هسيب مسلسل ريا وسكينة
رهف….. براحتك
زينب بضحك…. ليه منبقاش رايا وسكينه انتي سكينه وانا ريا
رهف……. وهي سكينه قتلت اختها
زنيب…… مش فاهمه حاجه
رهف… كويس انك مش فاهمه
انا طلعه انام
رهف…. متنسيش عندنا مشوار بكره بليل
زينب…. مشوار اي
رهف… تعرفي وقتها
*************” ” ” ‘*****
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية انت ملكي ) اسم الرواية