Ads by Google X

رواية منقذي الفصل السابع 7 - بقلم ملك شكري

الصفحة الرئيسية

 رواية منقذي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك شكري

رواية منقذي الفصل السابع 7

روايه[منقذي]
الفصل[السابع]
بقلمي✍🏻[ملك شكري]
تاني يوم الصبح كانت ليان نايمه وجت تتحرك حست نفسها متكتفه..فتحت عينها لقت وشها ف حضن زين وزين حاضنها بتملك ونايم بهدوء
ليان ف الاول اتخضت بعدها فضلت تبص في ملامحه قد اي هاديه وبريئه وشعره مكانش مترتب وجاي على عينه
ليان ببتسامه:انت بريئ وحلو اوي يازين
زين فتح نص عين بنوم:عارف على فكره
ليان بشهقه:ههىئ..ا..انت..ف.في اي..اي الي نيمك هنا
زين:دي اوضتي تقريبا
ليان برتباك:م م مقصدش اقصد اي الي نيمني جمبك اي الي نيمك جمبي....هو في اي
كتم زين ضحكته:انا رجعت بليل متأخر لقيتك نايمه ف عدلتك ونمت..بس كمل بمكر:بس اي الي كان مخليكي تحضني صورتي..وغمزلها
ليان بخجل افتكرت امبارح
فلاش باك
رجع زين بليل متأخر دخل الجناح بهدوء بص على السرير لقا ليان نايمه بطريقه مش مريحه ولما قرب منها لقاها نايمه حاضنه صورته ابتسم ابتسامه كبيره.بفرحه
دخل خد شاور وخرج ع الدريسنج روم لبس بيجامه مريحه للنوم وراح ناحيه السرير عدلها براحه جداً عشان تنام براحتها..وخد الصوره حطها مكانها ونام على السرير براحه عشان متصحاش.
لقا ليان وهي مغمضه عينها قربت منه وحضنته جامد ودفنت وشها ف حضنه..وكملت نوم عادي لأن ليان وهي نايمه مبتركزش ف اي حاجه
ابتسم زين جداً واتنهد بحب ليها وحضنها هو كمان بتملك وكأنها هتهرب منه وباس راسها وهو سرحان وقال ف سره:انا حبيتك اوي يا ليان....اوي
بااك
ليان وشها احمر بخجل:ا..ا انا اسفه و والله انا انا بس وانا نايمه م مش ببقا مركزه ف ف معرفش بقا
زين ضحك:هههه..ليان انتي هبله
ليان سرحت ف غمازاته:ها..انا هبله لي
زين:يعني انا جوزك ف طبيعي هتحضنيني حتى لو من غير قصدك
ليان:احم..ا انا هقوم اخد شاور
قامت ليان تجري...وهي جوا ندهت على زين:ز زين بيه
زين من برا:ها.
ليان:ممكن تيشرت وبنطلون من عند حضرتك..ل لو مش هدايقك يعني
زين:لا مش ممكن
ليان:احم
زين:مش ممكن غير لما تبطلي كلمه بيه دي...انا زين وبس يا ليان 
ليان:خلاص ماشي ممكن الهدوم بقا يا....
زين: يا اي
ليان:يازين
ضحك زين عليها وراح جاب بيجامه ووقف ورا باب التويلت اداهم ل ليان
لبست ليان البيجامه والتيشرت كأنه اوفر سايز عليها
خرجت ليان من التويلت 
اول ما زين شافها مبطلش ضحك
ليان بغضب طفولي:بتضحك على اي..
زين بضحك:هههه..انتي بتعومي جوا البيجامه هههه
ليان ربعت ايدها بطفوله:انت جسمك غير جسمي طبيعي هتبقا كده..متضحكش بقا
زين مسك ايدها:خلاص حاضر مش هضحك...تعالي اسرحلك شعرك
ليان بفرحه:بجد هتعرف
زين ببتسامه:هنجرب
راحت ليان ادتله الفرشه وقعدت على الكرسي بتاع التسريحه وهو قعد على طرف السرير وابتدا يسرحلها بحنان..وبعد وقت عملها تسريحه فرينش بريد[ضفيره من اول الشعر]كانت قمر جداً فيها
ليان بفرحه زي الأطفال:حلوه اوي يازين.تسلم ايدك
زين سرح ف نطقها ل اسمه بدون حواجز وبالسهوله دي واقسم بينه وبين نفسه انه مش هيوريها ف حياتها غير سعاده وبس..هو خلاص اتأكد انه عشقها مش بس حبها:كويس انها عجبتك..يلا بقا عشان نفطر
نزلوا مع بعض فطروا وبعدها زين قال:ليان خليكي انتي هنا وانا هروح اجيبلك هدوم عشان مفيش هدوم تخرجي بيها
ليان:تمام
راح زين ورجع بعد وقت معاه شنط كتير جداً
عرف ان ليان فوق طلع على فوق دخل لقا ليان قاعده فاتحه ال Tvبتتفرج على كرتون وبتضحك بندماج وكأنها رجعت طفله
زين فضل سرحان ف منظرها شويه وبعدها قال:ليان..
ليان بصتله:حمدالله على سلامتك..اي كل ده حطهم واقعد اكيد تعبت
زين ابتسم:لا متعبتش طبعا..طلاما ليكي متعبتش
ابتسمت ليان بخجل
زين:تعالي افرجك على الهدوم
كان جايبلها لبس كتير جداً وكله ذوقه تحفه وفعلا كان ذوق زين رائع وراقي جداً..وبيجامات كتير وبرفانات
ليان بفرحه كبيره:بجد انا مبسوطه اوي شكراً اوي يازين ده كتير اوي
زين بحب:ميكترش عليكي اي حاجه
ليان:ربنا يخليك ليا
زين مسك ايدها وبصلها بحب:ويخليكي ليا..
ليان بصتله بخجل.واكتفت ببتسامه
ليان ضحكت:هروح بقا اغير البيجامه دي
زين ضحك:طب والله حلوه عليكي..
ليان ضحكت:اه حلوه بس بردو اغيرها احسن.
 ودخلت التويلت لبست بيجامه شكلها حلو جداً وخرجت 
زين سرح في جمالها[زين سرح كتير اوي ف البارت ده مش كده يازينو😂]
زين:بسم الله ماشاء الله.زي القمر
ليان ببتسامه:شكراً..هنزل اسبقك على تحت غير هدومك على ما الداده تحضر العشا
وفعلا نزلت ليان تحت وبعدها ب شويه نزل زين اتعشوا وقالها زين:اي رأيك نقعد ف الجنينه شويه
ليان بحماس:اوكيي موافقه جداً
زين:بس الجو برد.هخلي الخدامه تعملنا حاجه سخنه نشربها
ليان:بلاش قهوه
زين:حاضر مش هجيبلك قهوه
ليان:لا ولا انت..بلاش قهوه بليل كده
زين:بس انا مصدع
ليان بتمثيل للسيطره:شوف بقا يا استاذ زين انا قولت القهوه غلط بليل..يبقا مش هتشرب قهوه بليل..هتشرب هوت شوكلت وانا الي هعمله
زين ضحك:خلاص حاضر..بس لا متقفيش انتي تعملي حاجه..
ليان:لا انا عايزه اقف اعمله انا
زين:ليان متتعبيش نفسك خلاص هما هيعملوه
ليان بزعل:يووه بقا يازين لا انا عاوزه اعمله
زين محبش يزعلها وضحك عليها:خلاص ماشي تعالي ندخل نعمله
دخل زين المطبخ ورجع ل جديته وقال:كله يروح..خدو يومين اجازه 
مشيوا كل الخدامين ودخلت ليان المطبخ ابتدت تعمل الهوت شوكلت وزين واقف متابعها
ليان:زين السكر فين
زين ببتسامه مشاكسه:قدامي اهو
ليان بغباء بتدور عليه:فين ده
زين بغيظ:لا ولا حاجه اهو السكر
خدت ليان السكر وضحكت على الريأكشن بتاع وشه وخلصت الهوت شوكلت وكل واحد خد كوبايته وطلعوا على الجنينه كان فعلا الجو برد..والسما بتندع
عند مازن كان بيتمشى ب عربيته وكان مبسوط بالجو لقا بنت بتجري وشباب وراها بيدايقوها نزل من عربيته لقاها ليلى:عايز اي ياض انت وهو...اتأخرت عليكي ياحبيبتي
الشباب:مالك بيها يانجم انت تعرفها
مازن:مراتي ياخفيف ويلا زق عجلك من هنا
ليلى بصتله بقرف وهو ضغط على ايدها وقال بصوت واطي هي بس الي سمعته:لو قولت غير كده هضرب انا وانتي..عديها
ورجع ل جديته مره تانيه:امشي ياض انت وهو من هنا احسنلك
ولسه بيقرب عشان يهوشهم طلعوا يجروا ضحك مازن عليهم:ههه.انا ملحقتش اعمل حاجه..تتعوض بقا
ليلى رمت ايده:اي يازفت انت ماصدقت ولا اي
مازن:اه اه حوشي يابت جمالك المفرط الي هيخليني احب امسك ايدك
ليلى:يادي التناحه..امشي يالا
مازن:هتروحي لوحدك ف الجو ده تاني..خلاص مش هلحقك تاني كده
ليلى:ملكش دعوه..امشي بقولك
مازن:يلا يابت قدامي على العربيه
ليلى رفعت صباعها السبابه ف وشه:بت ف عينك متقولش بت دي تاني احسنلك
مازن زق صباعها من قدام وشه:صباعك يابت لاكسرهولك.ومش هكررها تاني قدامي على العربيه
ليلى:امشي ياض
ولسه هتمشي لقت الي بيشيلها على كتفه ورايح ناحيه العربيه
ليلى بتضرب ضهره:نزلني ياحيوان
مازن:هووووش
*عند زين وليان*
قعدت ليان بسترخاء على كنبه ف نص الجنينه زي مرجيحه وجمبها زين وبصت للنجوم الي ف السما بسرحان:تعرف يازين..
زين:امم
ليان:النجوم دي تبان قريبه لينا لكن هي بعيده اوي عننا زي ماما كده دايماً روحها جمبي وحواليا لكن ف الحقيقه هي بعيده اوي عني...انا بحب المطر اوي..لان عشان المطر ينزل لازم السما تتفتح بحس ان المطر بيضمني ويقولي معلش استحملي زي ما في ف الدنيا وحش في حلو حتى لو الحلو ده مش بشر في الطبيعه والورود في الطيور في المطر..في حاجات كتير اوي
زين:يعني انتي محتاجه حد يحتويكي
ليان وهي سرحانه ف السما هزت راسها بشرود
قرب منها زين وضمها ليه جامد وكأنه هيدخلها جوا ضلوعه وف الوقت ده السما مطرت جامد
زين حس انه ملك الدنيا خلاص
وليان حست ان هي ف حلم..مطر.واكتر حد بتحبه ف الدنيا جمبها وف حضنها..هي خلاص مش عايزه حاجه تاني
رفعت ليان ايدها وضمته هي كمان
زين:صدقيني يا ليان عمري ما هخلي نظره الحزن تظهر ف عينك مره تانيه هخليكي دايما فرحانه..بس ادي ل علاقتنا فرصه..يمكن تقدري تدوبي التلج الي ف حياتي وانا اقدر احتويكي...
ليان بعد تردد قالت:طول ما انت جمبي انا فرحانه...وبعدين انت اصلا احتويتني وساعدتني وانت مش واخد بالك
زين بعدها عنه وقال:بجد يا ليان..بجد بتبقي فرحانه وانا جمبك
ليان:ايوا ببقا فرحانه وساعتها بحس ان الوقت بيجري بسرعه واحنا مع بعض..
زين ابتسم ليها بعشق:مش مهم يجري المهم اننا مع بعض..وعد اني عمري ما هسيبك يا ليان..ابداً
ليان:زين ممكن اطلب منك طلب
زين:من عيوني قبل ما تقوليه
ليان:احم بصراحه يعني انا نفسي من وانا صغيره اطلع ف وقت متأخر ف المطر برا الشارع و..
زين:من عيوني يا لينو..يلا قومي نخرج..كمل بضحك:واهو اجرب الجنان
ليان بضحك زي الاطفال:معايا هوريك الجنان كلهه
خرجوا على برا وكان في شارع فاضي كله شجر وجناين بس كان منظره حلو جدا والمطر كان شديد وكأنهم في دنيا لوحدهم.بيلعبوا تحت المطر وبيهزروا وكان زين بيجري ورا ليان وهي بتهرب منه..
ليان كانت حاسه انها بتحلم..هي مضحكتش كده من مده كبيره اوي هي محستش بالراحه دي من زمان.
زين كان حاسس انه ف دنيا تانيه حاسس انه مش هو..مش ده زين الي هو يعرفه ده زين واحد تاني خالص يعرف يعني اي انه يحب ويعشق ويعيش بعيد عن الجد والشغل والشركات والوحده..يعرف الجنان مع الشخص الي بيحبه ومش هامه اي حاجه..المهم انهم مع بعض...
يتبعع...
ياترا ابطالنا هيفضلوا عايشين عيشه وردي اوي كده ولا هتحصل حاجه تقلب موازين الكل..كل ده هنعرفوا ف البارتات الي جايه..زي ما انا مش بتأخر عليكوا متتأخروش عليا بالتفاعل لان التفاعل قليل جداً🥹

   •تابع الفصل التالي "رواية منقذي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent