رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الثلاثون 30 - بقلم يوستينا سامي

الصفحة الرئيسية

  رواية حورية في عالم الوحوش كاملة بقلم يوستينا سامي عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حورية في عالم الوحوش الفصل الثلاثون 30

 
 
في الصعيد
اسد كان واقف علي اعصابه و مستني وصول ولاد عمه و اتفاجاه بيهم جايين ناحيته بس حسن كان ساند على نور
و بيتا*لم جدا …
اسد جري ناحيته بلهفة و قاله/ مالك يا حسن انت كويس
مراد بخوف / شكل كده الجر*ح فك ثاني يا اسد
اسد بصله بغيظ و قال /ما انا قلت هو ما يجيش معنا
ولا هو اي عند خلاص
حسن بتعب / ما تقلقش يا اسد انا كويس .. اهم حاجه بس ان احنا وصلنا لنور و اطمنا عليها .
نور كانت خايفة اوي علي حسن و بتعيط بقلق/ طب والحل يا اسد ده بينز*ف جامد .احنا لازم نتصرف بسرعة
وانت يا حبيبي ما تتكلمشي علشان ماتتعبشي
اسد بص لمراد / بقولك يا مراد خذه ووديه على اقرب مستشفى هنا بس يلا بسرعة .. و خد نور كمان
مراد بصدمة / و هنسيبك لوحدك يا اسد
اسد ابتسم بوجع / و اي الجديد يعني طب ما انا طول عمري لوحدي ولا جاي هنا تعمل فيها بطل يلا يا مراد اخوك بيمو*ت
مراد اتاثر اوي من كلام اسد لان هو كان اكثر واحد بعيد عنه وكان بيقسى عليه بكلامه بس اضطر ياخذ حسن ونور و يركبهم العربية بعد ما الم حسن بدا يزيد ..
_______________________________________________
في العربية
حسن كان ساند علي كتف ساره و مغمض عينيه بارهاق
ساره / يلا يا مراد .. اركب بسرعة خلينا نروح اي مستشفى هنا
مراد كان بيبص ناحية اسد اللي كان واقف بعيد و
قالها / دقيقة واحدة بس و هاجيلك
و سابها مراد و جري ناحية اسد اللي كان واقف و مديله ضهره و قاله /اسد
اسد لف ناحيته بستغراب / اممم …اي يا مراد ايه اللي رجعك تاني
مراد قرب و حضن اسد جامد و قاله بصوت حزين / انا عايزك تخلي بالك من نفسك .. حياتك مهمة لناس كتير اوي …اولهم انا
اسد حضنه و كانت الابتسامة علي وشه و قاله / وانا هفضل قاعد علي قلبك متخفشي اوي كدة .. مافيش واحد بيمو*ت اكتر من مره ..وانا مو*ت كتير
بس روح علشان اخوك .. و متنساش اللي اتفقنا عليه
مراد ابتسم بخبث و قاله/ متقلقش كل اللي قولتهولي انا حفظته و هنفذه .. ثق في اخوك
و سابه مراد و جري علي العربية و اتحرك من الصعيد
_____________________________________________
في الصعيد
بعد وقت كانت الناس بدات تتفرق و الجو بقي هادي دخل اسد الدوار و لقي علي واقف في وش نعمة و بيبصلها نظرات غامضة خوفتها منه
اسد قرب منه / احم .. علي اعتقد كده انا عملت اللي احنا اتفقنا عليه ودخلتك الصعيد بس اللي جاي ده بتاعك انت
واديك شايف اهل البلد كلهم عايزين تبقى انت العمده .. هااا قلت ايه يا علي
نعمه بعصبيه/ انت بتقول ايه ما فيش غيري انا بس العمده اهناا
اسد بصلها وكلمها بطريقه خوفتها/ اعتقد انا ماوجهتلكيش كلام .. لكن لو عايزاني اوجهلك الكلام فانا هاوجعه بالقانون و ساعتها انتي عارفه كويس قوي ان انا هاحبسك .. انا لحد دلوقت عامل احترام لابنك اللي بيني وبينه كلام رجاله ومش هيخش فيه حريم
نعمه بصتله بتوتر / لا والله وانت جاي بجي تعمل اهنا راجل و تتشطر عليااا …. ما تتكلم يا علي هو انت هتعصي امك
علي / سبق وقلتلك ما تخلينيش امشي من هنا والاحسنلك انك تقت*ليني ما هي مش جديدة عليكي و انتي مسمعتيش كلامي …. و اديني انا دلوقت جيت و مش هسيب حقي واصل
واه يا اسد انا من النهاردة همسك العمودية و قبلها لازم عيشة تطلق
اسد كان بيبص لنعمة بشماته وقاله / انا معاك لحد ماتاخذ حقك وعيشه ترجعلك ومش هارجع مصر غير لو كل حاجه بقت زي الاول واحسن ..
علي طلع وتكلم مع اهل البلد واتكلم مع المامور والناس كلها كانت عايزاه هو فعلا يبقى العمده لانهم كانوا عارفين علي بجد و جدعنته وطيبته وكانوا عايزين يرفعوا قواضي على نعمه …بس اسد حاول يتدخل بينهم …
في الغيظ و الجو ليل 🙉
كان اسد واقف مع المامور و هو باين عليه علامات الارهاق
و التعب
اسد بارهاق / اعتقد احنا كدة مافيش علينا اي قضية ولا حتي اتهام و اهل البلد اتراضوا …
المامور / بس الست نعمة البلد كلها بتكرها .. وانا مش عارف ازاي قدرت تقنعهم انهم يتنازلوا عن القواضي يا اسد باشا
انا اه بسمع عنك في التليفزيون .. و خصوصا بعد المشكلة اللي حصلت و خ*طف حور
علي بحده قاطعه في الكلام / ما فيش حاجه من الكلام دهه يا سياده المامور حصلت حور مش مخطو*فه ..حور كانت مع اسد وهو اللي كان بيحميها وانا عارف كل حاجه ومش بواجهله اي اتهام
اسد بثقة / اما بخصوص بقى القنوات الفضائيه فدي اكيد مش هاسكتلها لان هم متاكدوش من الخبر قبل ما يذيعوا كده
المامور باحراج / واضح اني كنت فاهم حاجات كتير غلط .. لامؤخده طيب عن اذنكم انا و اتشرفت جدا بمعرفتك يا اسد بيه
وفعلا المامور اعتذر و مشي ..
علي واقف مضايق و اسد حط ايده علي كتفه/ مالك زعلان ليه ده انت حتى وصلت لكل اللي انت بتحلم بيه ..اديك جيت البلد وبقيت العمده قدام الناس و اجبرت امك انها تسيب البلد وتمشي ايه بقى اللي مزعلك كدة
علي بوجع / قدرت اعمل كل حاجه زي ما انت بتقول بس متاخر قوي يا اسد… لو كنت اقدر اعملها من بدري منغير مساعدتك ما كانتش حور اضطرت تهر*ب ولا حياه اتجوزت واحد ما بتحبوش والله يعلم عامله معاه ايه دلوقتي.
ولا حب حياتي عيشه تبقى مع راجل غيري دلوقت
اسد / اولا انا مش عايزك تفكر انا ساعدتك ولا ماساعدتكش
و بصله بوجع وابتسم / عارف يا علي ساعات بحسدك ان صالح ووقف معاك في كل حاجه من اول ما قررت تهرب لحد ما رجعت
وكان بيعرض حياته مليون مره للخطر عشانك اماااا انا ماكانش عندي ده … انا اهلي اللي من دمي ما اكونش واثقين فيا اصلا
علي / ليه بتقول اكده . ما انا شوفت جدك و مراد و حسن دول بيحبوك اوي و خصوصا مراد ده مرضيش يجيبني لعندك غير لما اتاكد اني مش من تبع عبدالرحيم
اسد بوجع / اتمني اني الاقي فيهم حد بيحبني والله
المهم دلوقتي انا عايزك تفكر ازاي تصلح اللي امك عملته في اهل البلد خذ بالك كل فرد هنا امانه في رقبتك يا علي وانا واثق فيك واهل البلد كمان واثقين فيك اما بقى بخصوص عائشه انا احب اقولك ان زمان الغفر جابوها جوه اساسا وجوزها كمان جوه … خليه يطلقها واول ما تخلص شهور العدة اتجوزها يا علي ..
اسد كان لسه هيمشي بس علي مسك ايده / رايح فين يا اسد.. خليك هنا انا فعلا محتاجك معايا .. تعاالي عيش هنا و نبني البلد من جديد .. وماتخفشي هنلاقي حور
اسد ابتسم / انت اللي ماتقلقيش حور هتبقي في الفيلا بتاعتي النهاردة بالكتير .. مش انا اللي افرط في حتة مني بس انا عايزك بعد بكرة بالكتير تكون عندي في البيت علشان اكتب الكتاب .. اما بقي بخصوص اني اقعد هنا فده صعب اوي يا علي .. انا مكاني مش هنااا
و فعلا مشي اسد و علي كان زعلان انه مفضلشي معاه ..
لكن اتلهي في حياته مع عيشة و جوزها
___________________________________________
في العربية ..
مراد كان قرب يوصل مصر ..
مراد / اجمد يا حسن ..احنا بالكتير نص ساعة و نوصل
حسن كان قاعد علي الكنبة الي ورا في حضن نور ..
حسن بتعب و بيتكلم بصعوبة/ انا كويس ماتخفشي عليا ..
نور كانت بتعيط و هي حضناه / اوعي تسيبني يا حسن ..انا والله مش هقدر اعيش منغيرك انا غلطت في حقك ومكنتش عارفة اني بحبك كدة
حسن ابتسم / اشششش انا كفاية عليا اوي دلوقتي هو اني ابقي في حضنك يا نور ..
مراد قرر يطلع موبايله و يشوف نسمة و فعلا لقاها رنة عليه كتير اوي و بعتاله اكتر من فويس./ ايه الكلام اللي بتقوله ده يا مراد ،انت هترجع باذن الله … انا يمكن معرفكشي فعلا زي ما بتقول بس لو انت حصلك حاجة انا هفضل اعيط كتير اوي … مراد بليز خلي بالك من نفسك ……
مراد هو انت مش بترد ليه عليا .. مراد انت وحشتني علفكرة بليز كلمني … انت عارف لو مردتشي عليا انا هعمل فيك ايه
مراد فضل يضحك و بعتلها رسالة / بحبك يا مجنونة
و نسمة و قتها مكنش جايلها نوم لانها كان نفسها تطمن عليه
و قالت/ مراد طمني عليك و النبي حد من الناس الاشرار عملولك حاجة ..و حياتي ما تخبي عليا
مراد / انا والله كويس جدا .. و بحبك جدا و عايز اشوف الواد في اقرب وقت يا نسووم
نسمة بفرحة / بجد طب احجزلك معاه ميعاد بكرة لا النهاردة
مراد بضحك / النهاردة و بكره ايه بس …اوعدك اول ما اخلص من كل اللي انا فيه ده .. هجيب كل عيلتي و اجي اتقدملك .. هاااا موافقة وما تقوليش احنا لسه ما نعرفش بعض هنعرف بعض ان شاء الله بعد ما نتجوز
نسمة / موافقةةةةةةة يا بايخ
وفعلا مراد وصلهم للمستشفي و حسن نقلوه علطول لاوضة العمليات … و نور ومراد كانوا واقفين برا

مراد / نور انا لازم امشي .. ابقي طمنيني عليه اول ما يخرج
و كلمي جدي خليه يجيلكم ..
وفعلا مشي مراد و نور كانت مضايقة جدا منه معقول يمشي و يسيب اخوه ..
_______________________________________________
مراد و هو في عربيته طلع تليفونه و بدا يكلم حور من الرقم اللي اسد اداهوله
مراد / الووو يا حور .. انا مراد متخفيش انا عايزك تخرجي من الاوضة و حد من الخدامين هيوصلك ليا ..
حور بخوف و هي موطية صوتها / حد من الخدامين بتوع حسام انت اتجننت يا عم و بعدين انا مش فكراك هو فين اسد
مراد / يوووه حور مش وقت اسئلة اسمعي الكلام .. يلاا اخرجي من الاوضة علي ضمنتي و هيجبوكي لحد عندي ..
وفعلا حور خرجت من الاوضة و كانت مرعوبة بس لقت فعلا حد من الخدامين و خرجها. من الفيلا عن طريق الباب الخلفي و حور كانت مصدومة لحد ما خرجت من الفيلا
و ركبت العربية مع مراد …
______________________________________________
في العربية
مراد / انت كويسة ..حسام او اي حد من تابعه عمالولك حاجة … انت ساكتة ليه كدة
حور / هو فين اسد … انا بصراحة مش فكراك
مراد / عادي يا حور .. بعد كل الي حصل ده اكيد لا هتبقي عارفاني ولو عارفاني مش هتبقي فاكراني ..بس انا هكلمك اسد علشان تطمني ..
وفعلا رن مراد علي اسد و هو كان في طريقه لمصر
اسد بلهفة / الو يا مراد وصلتلها طمني بالله عليك .
مراد ابتسم / اه يا عم الحبيب ..اصبر خدي يا ست جوليت الاستاذ روميو اهووو
حور اخدت الموبيل / اسد ..انت فين ..انا كنت قلقانة عليك اوي
اسد بمجرد ما سمع صوتها ارتاح اوي / معلشي يا حبيبتي انا كنت عايز اجيلك بنفسي بس انا كنت عندكم في البلد مع علي
حور / يا نهار اسود ..طب عمتي عملت فيك ايه يا اسد
والنبي ما تخبي عليا.. عبدالرحيم عملك حاجة
اسد / يا بنتي اهدي ..انا كلها ساعة وابقي قدامك .. مراد هيخدك عندنا الفيلا اوعي تخافي ابدا ..و انا ساعة بالكتير وهجيلك …
و فعلا اسد قفل مع حور و كلم جاسر …….
_____________________________________________
في بيت جاسر في امريكا ..
جاسر بيجري ورا حياه .. / يا بنت الكلاب و الله قطعتي نفسي ..هو انت متجوز عيلة صغيره
حياه / كفاية بجي انا تعبت جوي ..انت عمال تجربني
و ناسي اني انا حامل يا جاسر ..
جاسر / طب ما تقفي علشان ما نفرهدش بعض ..
حياه / اه و عايزني اقفلك علشان تيجي تضروبني مش كدة ..عيب عليك انت فاكرني عبيطة يا عم
جاسر / يعني انت عارفة ان اللي عملتيه كان غلط .. يعني اصحي من النوم الاقي شامبو علي الارض انت يا بت عبيطة
حياه / الله مش انت قولتلي ان احنا عايزين ناخد علي بعض ..طب ما انا كدة باخد عليك اهووة
جاسر / يا بنت المجنونة ..لا انتي دماغك دي فيها صراصير
حياه بقولك ايه اكرهيني ..ولا اقولك اخلعيني انا مش عايز الجوازة دي . انا ايه خلاني اتجوز ..دي السنجلة جنتلة والله
حياه/ ايوة .. قول كدة لحقت تقلب عليا ما انتوا كدة يا رجالة غدارين .. وبعدين اوعي تكون فاكر اني نسيت انك اخدتني زي شوال البطاطا و سافرت بيا منغير ما اعرف و لا حتي اطمن علي حور
جاسر / ما خلاص بقي ..ما انت عضتيني وانا سبتك ..
واستني التليفون عمال يرن من بدري … ده اسد
جاسر / الوو اسد .. طمني عليك يا ابني
حياه / لا يغور هو ..اساله عن حووور ..
اسد بضحك / قولها شكرا يا مؤدبة ..عموما انا كويس و حور كمان كويسة اوي و مع مراد دلوقتي ..و زمانهم وصلوا الفيلا
جاسر انا متشكر اووووي بجد لولاك كانت حور فعلا اتخدت مني للابد و مكنتش هعرف اوصلها .
جاسر / عارف دايمة بقول عليه دماغك سم ..بس مش للدرجة دي عموما انا عملت اللي عليا .. بس انا فعلا مش عايز ادخل تاني في اي حاجة تخصكم ممكن
اسد / ممكن يا جاسر. .. شكرا لتاني مرة
جاسر قفل التليفووون ….
حياه قربت منه / صدقني اللي انت عملته هو الصح يا جاسر
جاسر / لا يا حياه هو مش صح .. لاني بعت حسام …

    google-playkhamsatmostaqltradent