رواية نبض قلبي لك الفصل السادس 6 - بقلم مارلي ايهاب

الصفحة الرئيسية

  رواية نبض قلبي لك كاملة بقلم مارلي ايهاب عبر مدونة دليل الروايات


 رواية نبض قلبي لك الفصل السادس 6

 

عند ممدوح قال اللي صدم ريهام قال بغل….. هتخدي عيالك وتغوري في ستين دهية وكويس اني سبتلك العيال وهتخرجي بل عليكي لان الهدوم دي انا هبعها في سوق الجمله اهو تجيب 200 /300 جنية زيادة

ريهام بصدمه ووجع وبكاء…. حرام عليك انا مرات ابنك ليه كده انت خدت كل حاجه طب سبني اقعد في الشقة

ممدوح بعصبية… اسمعي يا روح *ام*ك انا جبت اخري منك هتقومي تمشي ولا اخليهم يتردوكي بره ومن غير العيال

ريهام بسرعة ورعب… لا لا هاخدهم وهمشي هاخدهم وهمشي وللهي بس البس حاجه الله يخليك ابوس رجلك

وزحفت ووطت علي رجله تبوسها علشان يرضي

ممدوح…. ماشي وعلشان قلبي الطيب ده هخليكي تاخدي العيال بلبسهم واكلهم وحاجتهم دول ولاد ابني بردوه اخلصي يلا

ريهام قامت تقف وقعت بسبب الضرب اللي اخدته قامت تاني وكتمت اهلمها وتعباها ودخلت اوضتها ولمت حاجة ولادها واخدت طقمين ليها في الدرا وكانت معاها 3000 محوشاهم اخدتهم وعانتهم في الكوتش علشان ميخدهمش منها ولبست واخدت عيالها وشالت الشنطة بوجع كبير وخدت عربية الاطفال وخرجت وهي بتجر رجليها

ممدوح بغل…. يلا في دهية ولو شفتك جيتي هنا تاني هدفنك بل الحياة سامعه يا ****

ريهام. ببكاء…. حاضر مش هتشوف وشي خالص حاضر

ممدوح بغضب……. يلا غوري فب دهية

وخرجت ريهام وهي بتبكي وتتحسبن وتقول…. حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا ظالم ونزلت بصعوبة من علي السلم لانها خافت العيال يقعوا منها وهما كمان كانوا بيعيطوا بسبب بكاء مامتها كانوا حاسيين بوجعها وتعابها نزلت تحت وهي بتمشي وبتجر رجليها بعدت عن البيت بكتير وقعدت علي الرصيف بتعيط وولادها معاها

ريهام ببكاء..؟ اروح فين لعمامي اللي هيرموني في الشارع زي ما رموني وانا صغيرة في الملجأ انا معنديش حد اروحه وعاصم كان بيضحك عليا وهما بيخططوا علشان ياكلوا حق ولادي ليه بس كده ليه انا بيحصل فيا كده يارب انجدني يارب ومتسبنيش

وبكت بانهيار شديد واحد كان ماشي في الشارع وسمع صوت العيال وامهم طلع خمسين جنية وحطها جنبها

ريهام بدموع وبكاء… انا مش شحاته كضرتك اتفضل فلوسك

الراجل.. انا عارف انها صغيرة بس خديها

ريهام بعزه نفس… شكرا مستوره ومدت ايديها وهو خادها

الراجل…. انتي بتعملي ايه في الشارع في الوقت ده

ريهام بخجل..؟مستنية جوزي يجي ياخدوني علشان حصل ظرف طارئ

الراجل.. بس يا بنتي وقفتك في الشارع انتي والعيال وحشة ممكن حد يضايقك ويرزل عليكي تحبي اقف معاكي لغاية ما يجي

ريهام بدموع…. شكرا يا عمو انا هستني لوحدي هو خمس دقايق وجاي

الراجل حاول يقنعها لكن رفضت مشي وهي قعدت بوجع وبكت بعد بعاد الرجل

ريهام كل ما الدنيا كانت بتضلم كان الرعب هو حليفها طلعت كيس بسكوت كان معاها في الشنطة واكلت ولادها لغاية ما الشمس طلعت قامت تمشي وهي مش عارفة رايحه فين جسمها كله كان بيوجعها اوي وكانت ماشية بصعوبة وحطت الشنطة بتاعت ولادها في العربية بتاعتهم وفضلت ماشية ومش عارفة تروح فين لقيت جامع قدامها مفتوح بس كان للرجال فكرت تعمل ايه وملقتش قدامها حل غير انها تتدخل جوا تكلم الشيخ بتاع الجامع

دخلت الجامع بس كان فيه رجاله فقط الشيخ كان في مشوار مش موجود خافت تستني وهتستني ازاي شكلها هيبقي عامل ازاي قصادهم قاعدة في جامع فيه رجاله خرجت وهي زعلانه انها ملقتش الشيخ

مشيت وهي تعبانه ومش قادرة جابت ماية واكل

واكلتهم وكلت علشان تصلب طولها والتعب يخف علشان تقدر تكمل وفضلت تفكر تروح فين هي مش هتقعد هنا ولازم تسيب المحافظة دي بدل ما ممدوح يبعت حد يموتها ويخلص منها خالص

بعد شوية قامت وراحت علي المحطة وحجزت علي اول قطر جاي من غير ما تعرف هو رايح فين اصلا

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

عند عاصم لقي الباب بيخبط بصورة صعبة وكلهم صحيوا وقلقانين عاصم فتح الباب بسرعة وكان ابوه

عاصم بقلق… في ايه يا بابا ماما حصلها حاجه

عاصم اتصدم لما القلم نزل علي وشه قصاد ولاده ومراته وفاء صرخت…. انت اتجنيت بتضربه ليه

عاصم عينيه دمعت….. ليه يا بابا انا عملت ايه

ممدوح مسكه من هدومه وقال…. بقي يا واطي عايز تلعب علي ابوك وتضحك عليه مفكرني ايه مش هكتشف الكذبة الخايبة وللي انت عملتها انت والزفته ريهام انا بقي طلعت اذكى منك انت وهي وروحت وعلمتها الادب وجبت كمان ستات علموها الادب وخليتها تتنازل عن كل ما تملك و بإسمي وتطردتها هي والعيال ومتدلهاش حاجتها ولا الهدوم حتي وانت تشوف ليك شقة بره البيت ده ياما هتردك انت وولادك ترده الكل*اب

عاصم بحتقار…. ومبسوط وانت عملت كده في مرات ابنك و احفادك علشان خاطر الفلوس ليه كده انت هتاخدهم معاك في الصندوق ولا في القبر انت مش هتاخد حاجه معاك ظالم وطماع وجشع كل ده ليه ما احترمتش حتي موت ابنك اللي معادش اسبوعين علي موته شردت مراته وعياله وعايز تطردني من الشقة بتاعتك عايز تطرد ابنك كمان انت واحد حقير وانا عمري في حياتي ما هسامحك وانا اللي متبري منك وابويا بنسبة ليا مات ومش عايز اشوفك تاني اطلع بره

ممدوح مسكه من هدومه وقاله… لا يارو*ح ام*ك بتشتمني وعايز تقعد في بيتي هتغور دلوقتي ومشوفش وشك لا انت ولا البومه اللي معاك ولا حتي الخلفة اللي تعر دي سامع

عاصم بدموع…. انا مش هرد عليك حاضر همشي من هنا هاخد حاجتي وماشي بس في جنازتك انا مش همشي ولا هعتبها حتي

ممدوح سابه وقاله… في داهية ومشي

عاصم قعد بتعب وعينيه دمعت

وفاء بدموع…. ادخلوا اوضتكم

البنات دخلوا وهما بيعيطوا

وفاء قربت من عاصم بدموع… متزعلش يا عاصم يا حبيبي ان شاء الله هنلقيهم وهنجيبهم. يعيشوا معانا

عاصم طلع موبيله واتصل علي ريهام بس التلفون مغلق عرف ان ابوه اخده منها…. هنجيبهم منين انا لازم اسافر ادور عليهم مش هينفع كده انا مش هسكت غير لما القيهم واطمن عليهم

وفاء بدموع….. ان شاء الله وهنعمل ايه في المكان يا عاصم

عاصم بتعب.؟. واحد صحبي سمسار هخلية يشوف شقة صغيرة تكون هادية وايجارها حلو

وفاء جت فكره في دماغها وقالت… عاصم عندي حل في العمارة بتاعتنا في اوضتين كده فوق السطوح ايه رايك نقعد فيهم بدل ايجار الشقة والكلام ده واحنا مش حمل مصاريف زيادة يا عاصم

عاصم بتفكير وحزن.؟.؟ اهلك هيوفقوا

وفاء بتاكيد…

طبعا انا هكلمهم وهقولهم

عاصم… ماشي وانا هلبس وانزل ادور علي ريهام والعيال في بورسعيد

وفاء بخوف…. بس انا خايفة ابوك يعملنا انا والبنات حاجه وانت مش موجود

عاصم.. اقفلي الشقة وروحي عند ابوكي اقولك البس ويلا انزلوا معايا وباتي انتي والبنات لغاية ما ارجع.

وفاء..؟ حاضر وفعلا بلغت بنتها ياخدوا كاتبهم وحاجتهم لانهم هيقعدوا كام يوم عند جدهم وخلصوا ونزلوا عاصم وصلهم وشق طريقة لبورسعيد

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

ياتري هيلقي ريهام ولالاء

ولو لقها هيتجوزها ولا لاء

وريهام هتسافر ولا لاء

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

google-playkhamsatmostaqltradent