رواية نبض قلبي لك كاملة بقلم مارلي ايهاب عبر مدونة دليل الروايات
رواية نبض قلبي لك الفصل السادس عشر 16
__ تدابير الله هي المنجية ولو أحزنتك.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
في اوضة عاصم كان يجلس يبكي بشدة بعدما اخذ التحاليل الي الطبيب وكانت بجوارة وفاء زوجته
وكان يتذكر مع حدث وما قاله الطبيب لهم
فلاش باك.
بعد ما اخدوا التحاليل من المعمل راحوا علي الدكتور واستنوا شويه وبعدين دخلوا والدكتور شاف التحاليل والاشعة واتكلم بإسف…. مع الاسف الشديد المدام عندها ورم في الرحم وده الخبيث مش الحميد وفي حاله متأخرة لانها اتأخرت جدا علي ما فكرت تكشف وتاخد علاج لانه بينتشر في انحاء الجسم بسرعة جدا وهو حاليا موجود في الرحم ولازم يتشال وموجود في مكان في المعدة ولازم عملية علشان يتشال وفاء كانت تبكي بوجع وعاصم ينظر الي الدكتور بدموع….. حضرتك ببتكلم جدا ولا بتخوفني لا اكيد في حاجه غلط التحاليل دي اكيد غلط هنعمل غيرها
الدكتور صعب عليه…. مع الاسف التحاليل مش غلط عمر ما المعمل ده طلع اي نتيجة غلط نادراً
عاصم بعدم. تصديق….. ممكن كان حد تعبان ولغبط التحاليل
الدكتور باسف… اسمعني حضرتك انا كنت شاكك من امبارح ولكن مردتش اقلقكم بس يستحسن نبداء بالعملية وبعدين لو في حاجه نستدعي الكيماوي هنعملها بعديها
عاصم بدموع في عينه وكانت واضحة جدا وقال…. تتكلف كام العملية
الدكتور…. هما اتنين واحدة هنشيل الرحم والتانية جزء من المعدة اللي فيها الورم ودول لوحدهم لازم يتعملوا في مستشفى خاصة لان لو روحتوا حكومي يبقي حكمت عليها بل الموت يعني بالميت هتخشلك 300000 الف جنيه
وفاء دموعها نزلت وهو غمض عينه بعجز وقام ودمعه نزلت من عينه غصب. عنه… شكرا يا دكتور واخد التحاليل وبسبب الدموع اللي كانت في عينه مكانش شايف كويس مسك ايد وفاء وقال…… تعالي واخدها علي العربية وروحوا ومن ساعتها وهو قاعد في الغرفة يبكي كالطفل الصغير
وفاء وقفت قصاد الغرفة وقالت ببكاء.؟… ده قضاء وقدر يا عاصم حتي لو روحت كشفت لو ربنا عايزني اموت هموت ولو عايزني اعيش هعيش قوم يا حبيبي مفيش حاجة صعبة علي ربنا ابدا قوم. يا عاصم هعملك الاكلة اللي بتحبها قوم يا عاصم قوم يا حبيبي وبكت متعبنيش اكتر يا عاصم قوم
عاصم قام فتح الباب واثار الدموع والبكاء كان باين اوي حضنها وقال بوجع….. متعيطيش يا وفاء انا هجبلك فلوس العملية مش هسكت غير لما اجبهم متقلقيش
حضنته وفاء وقالت بكاء… متشلش الهم انا هروح لدكتور وهاخد علاج احنا مش حمل عمليات
عاصم بتعب وبدموع.؟ لا هجبلك الفلوس لو اضطريت اعمل اي حاجه عشان خاطرك هعمل
انا نازل شوية وجاي خلي البنات يطلعوا يقعدوا معاكي كفاية قاتدة عند جدهم
وفاء بدموع….. ماشي بس متقولهمش علي حاجه علشان خاطر نفسيتهم متتعبش والامتحانات داخلة
عاصم بدموع…. حتي في عز تعبك بتفكري فينا ارحمي نفسك شوية بقي يا وفاء
وفاء حضنته…. وعندي مين. غيركوا افكر فيه واشيل همه
عاصم باس راسها وقال… رايح. مشوار صغير وجاي
وفاء بحب….. تروح وترجع بالسلامة يارب
عاصم خرج ونزل راح علي القهوة وشاف واحد قاعد راح عنده وقاله ازيك. يا سيد
سيد… اهلا ياعاصم عامل ايه
عاصم بحزن.؟ الحمدلله بقولك كنت عاوزك في خدمه كدة
سيد…. قول رقبتي سدده
عاصم بحزن…. عاوز ابيع التاكسي. بتاعي وانت سمسار وتقدر تجبلي مشتري بس. قولي كده يتباع بكام
سيد…. ليه بس يا خويا ده اللي بتاكل منه عيش عاوز تبعه قولي من. جنيه لالف وانا رقبتي سدده
عاصم… تشكر يا سيد. بس انا مراتي تعبانة وعندها المرض الوحش ومحتاجة عملية 300000 الف جنية وانا مش حلتي حاجة خالص يا سيد
سيد بحزن….. ربنا يشفيها ويعافيها بس التاكسي ميجبش المبلغ ده ده اخره 80000 الف اصل التاكسي موديل قديم اوي وكمان مهلوك مش هيجيب اكتر من. كدة ياعاصم وانا وللهي لو كان معايا حتي ربع المبلغ ده. كنت اديتك
عاصم ابتسم. بحزن….. عارف يا سيد بس بيع التاكسي وانا هحاول اتصرف. في الباقي
سيد بحزن…. حاضر.
عاصم بوجع… بعد اذنك
ومشي بس مطلعش علي بيته راح علي بيت ابوه وخبط. وعايدة فتحت الباب واول ما شافته اخدته في حضنها وعيطت جدا وحشتني يا حبيبي
وحشتيني اووي
عاصم. حضنها اوي وبوجع…… وانتي كمان يا امي
عايدة ببكاء…. ادخل يا حبيبي ادخل
ودخل وممدوح. خرج من اوضته وقال بعصبية… انت ايه اللي جابك هنا يالا
عاصم بدموع قال…. كنت عاوز حضرتك في موضوع مهم
ممدوح بسخرية….. وعاوز ايه بقي يا حيلتها
عاصم كتم في قلبه وقال.؟…. عاوز 250000 الف جنية سلف وهديهم لحضرتك تاني وللهي
ممدوح بسخرية وجحود….. وياتري هتعمل ايه بالمبلغ ده ان شاءلله
عاصم بدموع…. مراتي تعبانة اوي وعندها المرض الخبيث وعاوزه عمليه ساعدني يا بابا
ممدوح بسخرية…… ياريت تموت وتخلصنا من قرفها
عاصم بسرعة…. حرام عليك يابابا بعد الشر عليها
ممدوح…. روح يا حليتها شوف حته تانية جيب منها فلوس
عاصم بكى ونزل تحت رجل ابوه وقال…. ابوس رجلك ساعدني انا هدهملك تاني طب اشتغل خدام تحت رجلك بس اديني الفلوس اعالج مراتي ابوس ايدك و رجلك يابا
ممدوح بجحود…. بوس ايدي ورجلي
عاصم بدموع مسك. ايد ابوه وباسها وكذلك رجله والبكاء يغطي عينه ولكن رد فعل ممدوح وقسوة قلبه لم تتغير رفصة برجله وقعة علي الارض وقال مفيش فلوس يا حبيبي لو امك نفسها كانت تعبانة مكنتش هعلاجها اصلا ولا حتي هفكر اوديها للدكتور يلا غور
عاصم. صعبت عليه نفسه اوي ودموعه نزلت بوجع وحس قد ايه كرامته انجرحت ابوه مسكه من هدومه وطرده بره بكل حجود قلب
عايدة كانت بتبكي. بشدة ومش قادرة حتي تدافع علي ابنها ممدوح طرد عاصم وقفل الباب بشدة وهي كانت تبكي اما عاصم دموعه كانت تنزل وهي ينزل السلالم
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
عند خالد قام الصبح بدري راح المكتب بتاعه شاف العمدة قاعد علي المكتب بتاعه
عثمان بحدة…. اهلا يا خالد
خالد اتوتر من نظرته…. اهلا يا كبير
عثمان…… جولي بصراحة في بينك وبين جربتك دي حاجة
خالد كان عاوز يبعد عنها وفكر انه لو قال كده هيبعد….. لا هي بس بتحب جوزها جوي جوي وعاوزه تعيش تربي ولادها مش اكتر من اجده
عثمان ابتسم بخبث….. تؤ تؤ علشان اجده رفضت معجول طب اسمع انت مطرود من اهنه لغاية ما تقنعها انها تتجوزني ومطرود من الارض كمان واي حاجه انت ماسكها ليا انت مطرود منها كمان
عثمان ابتسم وصقف بايده بستفزاز..؟… شاطر بس اعرف اني ممكن افعصك. بيدي ومحدش. هيسمي عليك.
خالد قال بحده…… اللي عندك اعمله
وخرج وهو في قمة العصبية والنرفزة
🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
اما عند عاصم روح بيته ودخل علي اوضته وبناته كانوا في الاوضة مع مامتهم دخل حط راسه علي المخدة ونام وبعد شوية حضرت العشاء وفاء وشافت التاكسي بتاعه تحت قالت جه. امتي ده
ودخلت الاوضة وراحت علشان تصحيه عاصم يا عاصم قوم اتعشي. عاصم
وفاء بخضة…… عاصم رد عليا يا عاصم. ابوس ايدك رد عليا
وفاء ملقتش رد منه صرخت بقوه عاصم
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض قلبي لك ) اسم الرواية