Ads by Google X

رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ساندي احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية تزوجت عدو حبيبي كاملة بقلم ساندي احمد عبر مدونة دليل الروايات


 رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل الثاني عشر 12

  فهد:عشان لو فكرتي بس مجرد تفكير انك تخدعيني صدقيني مش هتردد لحظه واقتلك
ميرنا:قتل ايه ربنا م يجيب قتل ولا حاجه وبتحاول تهرب من عنيه الي ممكن ف اي وقت تنكشف بسببهم ط طب تصبح علي خير وراحت تتجه ع السرير الجهه التانيه اوقفها صوت فهد
فهد:انتي هتنامي ع الارض
ميرنا:نعم ي عنيه
فهد:اتكلمي باحترام معايا
ميرنا وقد استجمعت قوتها: وانت خليت فيها احترام ي عنيه
فهد قام وراح عندها
ميرنا بسرعه:ايه ي كبير دا انا بهزر معاك انت ملكش ف الهزار ولا ايه
فهد رفع حاجبه وكان هيتكلم ولكن اوقفه صوت جميله من الغرفه التانيه طلع فهد من الغرفه واتجه ناحيه غرفة جميله
فهد فتح الباب وفجاء…..
ف غرفه فهد
ميرنا :الو ايوه ي حبيبي
ميرنا بتوتر:هااا لا دا انا اص..اصل اتصلت ع رنا اشوفها وصلت البيت ولا لأ
فهد:متاكده
ميرنا:ااه ااه اومال بكدب عليك يعني صحيح مال جميله ف حاجه حصلت معاها
فهد:لا متشغليش بالك نامي انتي
ميرنا:طب هو يعني ممكن
فهد :تعالي اتخمدي ع السرير واخلصي
ميرنا بفرحه زي الاطفال: هيهيهي ونامت ع السرير

ف غرفة جميله
ياسين:اهدئ ي جميله والله انا م هعمل حاجه تأذيكي
جميله:ابعدي عني بسببك اخوي ضربني بالقلم ودي اول مره تحصل
فلاش بااك
فهد فتح باب غرفه جميله لقها مكسره كل حاجه ف الاوضه وياسين جالس ع الكرسي
جميله جريت ع فهد بتصنع البكاء:فهد الحقني المتوحش دا عا..عايز اهيي اهههه😭
ياسين:فهد والله العظيم م جيت جنبها
جميله:بيكدب عليك ي فهد انا مش عايزه اعيش معاها
ياسين:فهد اسمعني و….بمقطعه فهد
فهد بعصبيه:اسكت انت ثم دار وجهه ناحيه جميله ونازل عليها بقلم جميله بصدمه مسكت خدها ومش مستوعبه اللي فهد عمله ياسين جري عليها ومسكها ولكت هي شدت ايديها من ايده
جميله بدموع:ف فهد انت بتضربني عشان دا
فهد:جميله عدي ليلتك ع خير احسلك والقلم دا عشان تعرفي تكدبي عليا انا عارف ياسين مش من اخلاقه ياخد حاجه بالغصب ثم سابهم
خلص فلاش بااك
ياسين:ومحدش قالك تتهميني بالشكل دا

جميله:طب لو سمحت ممكن تسبني لوحدي شويه انا مش ناقصاك دلوقتي
ياسين:ماشي ي جميله و نام ع السرير
عند فهد
ميرنا:لا هتعمل ايه
ميرنا بفزع: لا هتعمل ايه
فهد: مالك ي بت المجنونة خضتيني هطفئ النور ف ايه
ميرنا: لا والنبي اصل انا بخاف من الضلمه بلاش والنبي
فهد: وانا مش بعرف انام غير ع الضلمه ثم طفئ النور وميرنا كانت خايفه ومنكمشه ف نفسها وفجاء فهد سمع صوت شهقتها هي وبتبكي
فتح النور
فهد: مالك بتبكي ليه
ميرنا: انا بكرهك متكلمنيش تاني
فهد باستغراب: هو انا عملتلك حاجه

ميرنا: لا رد
فهد فهم ان هي كانت خايفه من النور وافتكر لما كانت ف الحفله وانطفئ النور كانت مرعوبه بس مش عارف ايه السبب اللي يخليها تخاف لدرجه دي
ساب النور فهد شغال
ف يوم جديد
قامت ميرنا بكسل ملقتش فهد
ميرنا اوففف يارب م اشوفه انهارده خالص وقامت اتجهت ع الحمام ولسه هتفتح طلع هو من الحمام
ميرنا: ياااا
فهد:ايه شفتي عفريت قدامك
ميرنا بصوت واطي : لا شفت عزرائيل اللي بيقبض الارواح
فهد: بتقولي حاجه
ميرنا: لا ي كبير بقول صباح الخير
فهد:امممم ثم اتجه عند المرآه ليسرح شعره
وبعد شويه كانو نازلين من ع السلم

سعاد: صباحيه مبارك ي ولاد
فهد و ميرنا: الله يبارك فيكي ي تيته
ميرنا راحت ل جميله كانت جالسه ع الكرسي
ميرنا: صباح الخير ي عروسه
جميله بابتسامه حزن: صباح النور
قمر: هااا ايه الاخبار
ميرنا: اخبار ايه مش فاهمه
قمر: عليا انا برده مش فاهمه
ميرنا: هههه لو ع الاخبار ف اطمني مفيش جديد
قمر : ي حرام وانتي ي جميله
جميله: بقولك ايه ابعدي عن خلقتي مش ضايقه نفسي
قمر: ايه هو اصله دا هو الجواز مش حلو لدرجه الحمدلله اني سنجل بلا وجع قلب
“بالليل”
رجع فهد من المكتب هو وياسين ويوسف
فهد:مساء الخير
الكل مساء النور

سميه: ف عريس يشتغل يوم صبحيتو
فهد: م لو فضلنا ف البيت مين هيشوف الشغل غيرنا
سعاد: خلاص ي بني روح ارتاح وانتي ي ميرنا روحي مع جوزك
ميرنا:خليني قاعده معاكم احسن
فهد بعصبيه: ليه ي حبيبتي هو انتي زهقانه مني
ميرنا : لا ي روحي يالا بينا وف نفسها: ربنا يستر فوق
ركبو لفوق
دخل فهد الغرفه وشد ميرنا من ايديها كانت هتقع
ميرنا: انت مجنون
فهد….

 

google-playkhamsatmostaqltradent