Ads by Google X

رواية نوارة الفصل السادس والعشرون 26 - بقلم فرح احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية نوارة (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فرح احمد

رواية نوارة الفصل السادس والعشرون 26

ـ╗═══════════════════╔
ـ  رواية نوِّاره الحلقة السادسة والعشرون 
ـ╝═══════════════════╚

الدكتور و نأول أدهم الروشته و قال بجدية:.
_العلاج إلي في الروشتة لأزم تجبوا عشان المدام تقدر علي المفعوض الصغير إلي هيجي قريب

و قال الجملة الأخيرة بمُزاح و إستأذن و راحت معا حُلم بس قبلها أخدة الروشته من أدهم إلي كان في حالة صدمة...!

نواره ساكتة و كان في حالة صمت مسيطرة علي الأوضه من ساعة خروج الدكتور و حُلم إلي قاطّعها أدهم و قال بهدوء:.
_إنتِ كُنتِ عرفا إنك حامل...؟!

نواره و أومأت رأسها بـ " أه "

فأدهم قـرب منها و إحتوي وجهها بإيده وقال:.
_و ليه مـا قولتليش...؟! .. مش مفروض إنِ  أبوه و الأهم من كدا عشان أشارك معاكِ الفرحة بِـ مناسبة إن في بيبي هينورنا قريب...!

نواره و بعدة إيده عن وجهها و عدلت نفسها علي السرير وقالت بـِ سُخرية:.
_فرحة إية يـا أدهم إلي بتقول عنها...! ... أدهم إنتَ نأسي إن البيبي دا جاي نتيجة غلطة و بتعاقب عليها أهو...! ... أنا كُنت ناوية أنزله .. أصل ذنب البيبي إية يجي لـ حياة زي دي...! ... مع أُم رقاصة و أب..

و سكتت مـا هيش عرفا تقول إية توصفه بإية..! و ملامح أدهم الجامدة قُدامها الباردة إلي مش عرفا تستنج منها أي حاجة...!

أدهم:.
_أب إية...! ... أب مسكين عايش طويل حياته بيشتغل و بس ... أبوه من و هو صغير بيودئ الشركة معا و لما كُنت أقول عايز ألعب أجري أي حاجة من الأطفال بيعملوها كان يمنعني ... و لما كُنت أخرج من وراءه كنت أتعاقب و أضرب ... أب وعي علي الدُنيا من غير أُم و كانت كُل واحده تأخدة تربيه شويه و لقيت نفسي وسط خادمين عشان أبوه مش عايز يجبله مرات أب ، أصله خايف عليه م أذية مرات الأب ... أب يوم ما حب و قرر يتجوز مرأته خانته مع أقرب حد لي .. و لما حب تاني حب رقاصة ... و بالنسبالها عدوها... إلي أخد منها أعز حاجه عندها ... و أناني و إنه ميستهلش إنه يكون أب و لا بني آدم ... صح مش أنا في نظرك كدا يـا جميلة إلي لقت نفسها في قصر الوحش الغامض الشرير...!

نواره بصاله و تعاطفت مع كَلامه و قد إية هو شايل في قلبه منها و من كُل إلي حواليه..!

أدهم لما ملاقاش رد فـ سأبها و غادر الغُرفة...!

ـ━🅕🅑/🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝•🅝🅞🅥🅔🅛🅢━❥

عدي وقت بسيط و أخدة نواره علاجها و طلعت البلكونه لقت أدهم فاتح موبيله و مركز في أوي و بيرمي سيجارته و يدهسها و كُل دا و مركز في موبيله 

قامت نواره و قررت تنزله ......!

نواره شدت كُرسي و قعدت قدامه و لقته بيقفل الفون و لكن باصص في جهه تانية و بيدخن سجارته

نواره:.
_أدهم

أدهم:.
_نعم..!

نواره متلجلجأ مش عرفا تعتذر و لا تكمل عتاب ... كلام كتير في دماغها مش عرفا تقوله و لكن فجـأة رمت نفسها في حُضنه و أدهم إتفجأ من ردة فعلها و لكن شدد علي الحُضن و رمي سيجارته 

نواره بدموع:.
_أنــا مش عرفا أقولك إية ... فـ لخصت كُل دا بـ حُضن ... إلي عمري ما حسيت إنه دافئ و جميل غير معاك ... يمكن كُــنت مش طيقاك أو بأبيبن كدا ... أدهم أنا من مره شوفتك فيها حسيت في حاجة غريبة بتشدني .. أنا عُمري ما روحت عرضت نفسي علي راجل و لا كُنت أتخيل إنِ كُنت أعمل كدا ... بس إنتَ كسرت القواعد .. و لما طردتني حسيتم قد إية راجل واحد غيرك مكنش هيضيع الفُرصه ... كسرت جواجز قلبي إلي كُنت دايما بقفلها بميت قفل لإن إلي زي ميستاهلش يتجوز واحد بيحبه و يعيش حياة سعيده ... بس إنتَ لـ تاني مره تكسر قواعدي و تعمل عكس كدا ... أنا مش عايزا أبني أو بنتي يعيشوا حياة تعيسه زي حياتي 
عايزهم يكونوا وسط أُم و أب كويسين ما بينهم إحترام و عشره مش خناق و قرف ... فـ أنا آسفة يـا أدهم 

أدهم و مَّرر إيده علي شعرها و قال بهدوء و سكينه:.
_مـا تعتذريش ... و أنا إلي آسف علي أي حاجة زعلتها ... آسف 

و شالها أدهم و طلعوا أوضتهم......,,,

ـ━🅕🅑/🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝•🅝🅞🅥🅔🅛🅢━❥

عدي أيام كانت علاقة أدهم و نواره مستقره و بيطمن عليها كل شوية و حُلم معاها و ليل إلي بتيجي دايما و رامي كذلك و جاب معا عطاء في يوم

عطاء:.
_مبروك ... أكيد هتطلع بنوته قموره عسوله زيك كدا يـا نوري

نواره بإبتسامة:.
_تسلمي يـا عطاء

رامي بغمزه:.
_عطوه قولت

عطاء و خبطته في كتفه وقالت بضيق مصطنع:.
_متسمعيش كلام رامي دا ... أنا إسمي عطاء مش عطوه 

نواره بضحك:.
_ماشي يـا عطوه

عطاء بـتمَّرر إيدها علي وشها بخيبة أمل:.
_حتي إنتِ يـا نوري 

و كانت القعده وسط ضحك و هزار رخامة رامي علي عطاء 

علاقة حِصَه بـ أكرم كانت كويسة و تعلق حِصَه بـ " أكرم " زاد أكتر خاصة إنه دايما بيعمل أي حاجه تفرحها....!

ـ━🅕🅑/🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝•🅝🅞🅥🅔🅛🅢━❥

في شقة حاتم ... حِصَه كانت جياله تطمن عليه و فضلت تحكي عنها و عن أكرم إلي دايما بيفرحها و مُعاملته مع والدة حِصَه الكُويسه و فضلت تحكي إن أكرم بيشتغل مع أدهم العمار و حكت عن نواره إلي حاتم أول ما جت سيرة نواره عدل من نفسه وقال:.
_نواره مين...؟!

حِصَه بإستغراب إنه ركز معاها أول ما جت سيرة نواره:.
_مرأت أدهم صاحب أكرم

حاتم:.
_هيا حضرة الخُطوبة..؟!

حِصَه:.
_لا ... إنتَ بتسأل ليه...؟!

حاتم:.
_متخديش في بالك

و سابها و دخل الحمام و هيا مستغربة بإهتمامه و سؤاله عن نواره....!

حِصَه:.
_مش نأوي تروح تعتذر لـ ماما

حاتم:.
_أعتذرلها علي إية...! ... أنا مزعلتهاش في حاجة 

حِصَه:.
_لا غلطت يـا حاتم ... ماما كانت عايزا مصلحتك

حاتم:.
_تقوم تجبلي  الإسعاف تكتفني و تعالجني بالغصب

حِصَه:.
_عشان شايفه بتضيع قدامها 

حاتم بلامبالاه:.
_حِصَه أنا مش فايقلك ... بقولك إية أنا نازل

و قام و حِصَه بتبص علي مكان ما خرج بزعل و ضيق و تدعيله بصلاح الحال و إتصلت علي أكرم يجي يأخدها

ـ━🅕🅑/🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝•🅝🅞🅥🅔🅛🅢━❥

في ڤيلا  أدهم

نواره كانت قعدة بتكلم مُزن و عرفت إنها داخله العملية بُكرا 

نواره:.
_يعني الدكتور عرفك إن نسبة كبيره إن العملية تنجح

مُزن:.
_أه الحمدالله ... إدعيلي إنتِ بس

نواره:.
_حاضر يـا مُزن ... و إن شاءالله أطمن عليكِ من عمر

مُزن:.
_إن شاءالله 

ـ━🅕🅑/🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝•🅝🅞🅥🅔🅛🅢━❥

أدهم جا بليل و طلعت نواره معا الأوضه و طلعت بيجامته 

أدهم و قرب منها و أخدها في حُضنه:.
_تعرفي إن الشعر القصير عليكِ أحلي

نواره بضيق:.
_ما أنتَ السبب في

أدهم بتعجب:.
_هو أنا إلي قولتلك قُصيه...!

نواره:.
_اليوم بتاع الحفله ... لما عمر قالي عليه ،، كُنت عايزا أشوفك حتي لو لمدة دقيقه فـ قررت أروح ...  بس مكنتش عايزاك تعرفني .. و عايزا أثبت لـ نفسي إن معدش بيفرق معايا حاجه فـ قصيته ... مع إن شعري دا عزيز عليا .. و ماما دايمًا الله يرحمها تقولي شعرك دا تاج ليكِ حفظي عليه .. و عشان أنا شبه ماما و طالعه ليها في طول الشعر علي عكس أُختي إلي كان شعرها قصير و لونه بني فاتح .. فـ كنت بسيبه عشان أفتكر أُمي و بابا كان يحب الشعر القُصير عليا ... و في مره وانا صغيره عندي 14سنه كانت صحبتي قَصت شعرها و كان حلو أوي و كُنت عايزا أقلدها فـ روحت معاها للكوافيره و قصيته يوميها بابا زعل مني و ماما كمان ...و لما طول مبقتش أجي جمبه .. عشان أهلي ميزعلوش مني 

أدهم:.
_يعني أنا السبب

نواره حركت رأسها بـ معني " أه " 

أدهم:.
_طب أنا آسف 

نواره بتفكير:.
_مممم إتحايل عليا شوية

أدهم و قبلها وقال:.
_آسف

نواره وجهها أحمر من الخجل فـ مرضتش و أدهم شالها و......,,,,

أدهم بخُبث:.
_بس كان وحشني التنين أوي 

نواره بإحراج:.
_هخلي يأكلك لو محترمتش نفسك

أدهم بإبتسامة:.
_ماشي ... بس عايز أسالك علي حاجه...؟!

نواره:.
_إسال..!!

أدهم:.
_إزاي كُنتِ بنت و إنتِ كُنت....

و مقدرش يكمل الكلمة 

نواره:.
_حباية هلوسة في كأس تقنع العالم كله ان القرد بقا غزال مش في عيون أمه بس

أدهم:.
_يعني عملتيها في كُل الرجاله إلي روحتي معاهم

نواره:.
_أنا كان أكرم تاني راجل أروح معاها ... و من بعدها قليل أروح ... يمكن 3 و بس .... مش مقضيها من سنين ... برغم إعتراض فوزي ... بس مكنش يقدر يجبرني عليها 

نواره و قربت نفسها لي و قبلته في جبهته:.
_تعرف يا أدهم أنا بو فضّلت أشكٰرك لـ آخر يوم في عُمري ... مش هعرف أوفيك حقك إنك خلصتني من الكبارية و ذُل فوزي ليا ، و تعرية جسمي لـ رجاله معاها فلوس فيضه بتروحها الكباريهات تبعترها

و شدد علي حُضنها وقال بإبتسامة:.
_مـفيش شُكر ما بينا ... إنتِ مرأتي و أم إبني أو بنتي 

و قبلها في ر أسها و نواره إبتسامت برضا و راحه و حُب و......

ـ━🅕🅑/🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝•🅝🅞🅥🅔🅛🅢━❥

ليل كانت بتيجي تزور نواره و ساعات تأخدها تفسحها و حُلم مره أو إتنين إلي جت معاهم 

و لأحظت نواره إن حُلم في أغلب اليوم مبتقباش موجوده في الڤيلا و ساعات مبتجيش الڤيلا بس قالت يمكن في ظروف بتضطرها و كبرت...!

أما حاتم فـ كان بيخطط لـ قتل نواره...!

مُزن العنايه نجحت و هتبدئ علاجها الطبيعي و نواره فرحت أوي ... و سألت عُمر هتبدي تنزل مصر إمتي قالها كمان أُسبوعين و إبدت نواره تروح بيت عُمر تطمن علي بيته عشان تجهزه لـ " مُزن " 

ـ━🅕🅑/🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝•🅝🅞🅥🅔🅛🅢━❥

في مرة نواره رجعت الڤيلا بعد غياب طول اليوم مع ليل في فُسح و قأبلت رامي إلي كان متوتر شويه لإن نتيجته هتظهر قريب 

و سمعت صوت في مكتب أدهم فـ راحت و بتبص لقت......!

ـ━━━🅐🅗🅜🅔🅓𖣘🅐🅛🅕🅐🅝🅝🅐🅝━━━❥

   •تابع الفصل التالي "رواية نوارة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent