Ads by Google X

رواية لم يكن عالمي الفصل السادس عشر 16 - بقلم شيماء شاكر

الصفحة الرئيسية

  رواية لم يكن عالمي كاملة بقلم شيماء شاكر عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية لم يكن عالمي الفصل السادس عشر 16

محمد خرج من الاوضه بضحك : أخيرآ فوقت دأنا فكرتك موت بس شكل روحك طويله

مالك بغضب وعصبيه وصوت عالى:محمددد….

محمد أبتسم :صحتك يا مالك تحتجها بردو

مالك بص لهمس ونفسه عالي وبعدها بص لمحمد : انت عايز أي؟!

محمد أبتسم وراح وقف قدامه : عايز روحك وبعد روحك همس

مالك داس على سنانه بغضب : تبقا بتحلم

محمد مسك دقن مالك بعنف وقال بغضب : ماتت بسببك انت موتها أنا مش هرحمك…وكمان عايز تاخد همس

مالك بصصله بستغراب مين اللى مات بسببه

محمد بغضب شد شعر مالك جامد وبلأيد التانيه ماسك دقنه بعنف : ياروح أمك مش فاكر اللى سجنتها وماتت في السجن بسببك..أختى ماتت في السجن بسببك

همس دموعها بتنزل ومصدومه من كلام محمد مالك يسجن أخته طيب لي؟!

مالك دايس على سنانه جامد بغضب ورقبته رجعه لورا من محمد اللى شادد شعره

محمد ضر*به بلبونيه بعنف وقال بصوت عالى ممزوج بغضب : فاكر ولا أفكرك

مالك بصصله بستغراب وبيحاول يفتكر هو سجن مين؟!

محمد شايفه ساكت أبتسم بشر داس على زرار في الريموت اللى في أيده

مالك فاجئه أتكهرب وبقا يتهز بعنف

همس دموعها نزلو وبتصرخ بعياط ولاكن صوتها مبيخرجش بسبب اللزقه

مالك بيتكهرب وبيتهز جامد بعنف داس على سنانه بألم وغضب وغمض عينه لأنها بتتحول للأسود بسبب الالم وهو مش عايز همس تشوفه كده

محمد داس على الزرار وضحك ومسح الدم اللى نزل من مناخير مالك : اي بتوجع..

مالك نزل راسه ومغمض عينه وبياخد نفسه بألم

محمد مسك شعر مالك بعنف : وانا بقا هاخد حقها منك

مالك نزل راسه بألم وبيحاول يفتكر : مين.. أصدك… مين

محمد مسكه من شعره خلاه يبصله : بدور..

مالك بصله بستغراب وبعدها على طول أفتكر : بدور!!!

محمد راح لهمس قال بزعيق : اللى انت بتحبيه ده سجنها من غير ذنب كانت ماسكه كل شغله وسجنها لفقلها قضيه ولبسهلها

مالك بزعيق : لاااء محصلش هى اللى سرقتني…كنت واثق فيها وسرقت شركتى كنت هقع بسببها….كنت هفلس بسبب بدور…الكل عارف انى رفدتها من شغلي بسبب أنها أتأخرت بس الحقيقه غير… انا مردتش أخلي حد يتكلم عليها بسبب أنها بنت والكل هيفضل فكرهلها وطلعت نفسي الوحش اللى رفد سكرتيرته بسبب أنها أتأخرت ١٠ دقايق على الشغل

محمد بص لهمس : صدقتيه يا همستي

مالك بعصبيه : متنطقيش أسمها على لسانك وألا صدقني هتشوف منى حاجه عمرك مشوفتها

محمد ضحك بشر : يعجبني شجعتك بس برأيك تقدر تعملى حاجه وانت مربوط كده

مالك أبتسم بشر : صدقنى انا أقدر أعمل حاجات كتير اووي

محمد ضحك وبص لهمس :بيخيل عليكي كلامو

محمد بضيق : انا حبيتك جامد محدش حبك أدي بس انت بكل غباء حبيتي غيري …. لي؟ ها… هو أحسن منى في اي

هو معاكي اهو وجنبك مفيش مبنكو ٥ متر يقدر ينقذك لو انت في خطر

فوقي يا همس مالك ده غدار هيبيعك في ثانيه قولتلك بلاش مالك بس أنتى مسمعتيش كلامى

مالك بعصبيه : كلامك معايا انا…متكلمهاش

محمد بضيق شال اللزقه اللى على بق همس جامد

همس دموعها نزلو بوجع : ااه

مالك بعصبيه : بقولك متجيش جنبها كلامك معايا

محمد بصله بضيق : انت عارف انا علجتك لي…… علجتك علشان تشوف اللحظه دي علشان همس متشوفكش ميت تشوفك وانت واقف مكانك عاجز مش قادر تتحرك

همس بصت لمحمد بدموع : انت بتعمل كده لي..محمد انت فاهم غلط هو سجنها عشان هى سرقته بجد..مستحيل مالك يأذي حد بطريقه دي…بص سبني وسيب مالك وهوعدك مالك مش هيأذيك

محمد ضحك بهستريه : هههههههههههه انت مش واخده بالك ولا اي ده حتى ميقدرش يأذي نمله وهو كده

مالك بضيق : فُكنى يا محمد وهنشوف

محمد أبتسم ووقف جنب همس : بس انا مش عايز أتخانق معاك

انا عايز همس تشوفك وانت مش قادر تنقذها منى

مالك بعصبيه يبحرك أيده ورجله بس فعلآ مربطين جامد

محمد ضحك وداس على الزرار تاني

مالك أتكهرب وتهز جامد بعنف غمض عينه جامد..اتكلم بعصبيه بس كلامه نصه مش مفهوم : م.ش هر..ح.مك

همس بعياط وصريخ : أرجوك يا محمد أرحمه أرجوك هعملك اللى انت عايزه بس أرحمه..أبوس أيدك

محمد ضحك : متحوليش

وداس على الزرار تاني

مالك نزل راسه بألم والدم بينزل من مناخيره ومن جنب شفايفه بص لهمس اللى بتعيط بصعوبه: متخ..متخفيش يا همس

همس عيطها بيذيد وهزت رسها

محمد بعصبيه بص لهمس : انت ازاي مصدقاه ووثقه فيه هو كده…وأنا بعذبه بطريقه دي……. ازاي؟؟؟؟

همس بصت لمحمد برجاء ودموع : ارجوك سيبو.. محمد انا كنت بعتبرك صديق فبحق صدقتي ليك سيبو

محمد بعصبيه : انت مراته بس هيطلقك مش هسمح تكوني ليه

مالك ضحك بألم وتف الدم في الارض : هى ليا أصلآ أذا سمحت او لاء

محمد أبتسم بشر ونزل لمستوي همس:سامعه بيقول اي يا همس

مالك بعصبيه بيحرك أيده ورجله جامد : أبعد عنهاااا

محمد باصص لهمس اللى بتعيط ورجع شعرها لورا ودنها وملس على خدها همس بترجع وشها لورا بعياط : مالك….

مالك بعصبيه مفرطه مقدرش يتماسك.. عيونه أتحولت وبقت كلها سوده وجسمه أتحول لأضخم بقا أضخم ٥ أضعاف جسمه الحقيقي: أاابعدد عنهااااااا

محمد بص لمالك بصدمه

وهمس صدمتها متقلش حاجه عن صدمت محمد

مالك بعيون سوده وجسم ضخم كسر الديره الحديديه وشد أيده ورجله الجنازير أتفكت شالهم من أيده خالص ورجله

محمد باصص لمالك بذهول

والرجاله الكتير بصت لمالك بصدمه ونصهم جريو من المكان برعب

محمد بسرعه فك همس ولسه هيخدها ويجري مالك جري ومسك محمد وفضل يضر*ب فيها بكل وحشيه وغضب

همس رجعت لورا بصدمه ورعب وبعدها جريت فضلت تجري وبتعيط جامد حاسه أنها في كابوس ولازم تصحي لازم تصحي من الكابوس ده

همس بتجري جامد بعياط وخوف مش عارفه هى راحه فين ولاكن أهم حاجه أنها تبعد عن الوحش ده لقت فاجئه مالك قصادها جسمه طبيعي بس عيونه شديدة السواد كلها سوده

همس صرخت جامد ولفت وجريت تاني وهى بتصرخ وبتجري بعياط وعماله تنادي بأسم مالك كأنها مش مقتنعه ان الوحش ده مالك

همس بصريخ :مااالك .. ماااالك..ماالك

همس بتجري لقت نفسها خبطت في حاجه بتبص لقت مالك بس عيونه متحوله عيونه سوده كلها

همس رجعت لورا بعياط وصريخ

ولسه بتلف وتجري مالك مسك أديها

همس بصريخ بتضرب أيده اللى مسكه أديها : أاابعد عنى …أاابعد عنى…… ماالك ..ياا مااالك

مالك شدها ليه وخلاها تبصله : انا مالك انا مالك ياهمس أسمعيني

همس بتبعد عنه وبعياط وصريخ : لاء لاء أبعد عنى ……. مالك …….يا ماااالك

مالك من توتره وخوفه لتبعد عنه مش عارف يرجع عينه لطبيعتها

مالك مسك أيد همس : انا مالك صدقيني يا همس انا مالك أسمعيني وانا هشرحلك أسمعيني يا همس

همس مغمضه عنيها برعب… نفس النسمه الساقعه حاسه بيها..نفس الخوف ولارتباك بس هو مالك صوته ورحته وأحساسها بيه

مالك حط أيده على خدود همس ومسح دموعها : انا مالك يا همس أديني فرصه أشرحلك

همس بصريخ بتحاول تجري وتبعد عن مالك وبعياط : أااابعد عنى سبني أاااابعد عنى…… يا مااااالك

مالك مسك أديها وبيترجاها : انا مالك أسمعيني يا همس أرجوكي انا هشرحلك

همس دموعها بتنزل ومغمضه عنيها جامد بخوف : م..مالك أ…أزاي …..ل….لاء ….لاء …..أب….أبعد عنى

مالك حضنها ودموعه لأول مره تنزل : حسي بيا يا همس أنت وعدتيني مستحيل تخافي قلبك بيقولك اي…..صدقيني يا همس انا مالك

مالك غمض عيونه ودموعه بتنزل

همس رفعت وشها براحه بدموع وخوف شافت دموع مالك بس هو مغمض عينه

همس دموعها نزلو مدت أديها ومسحت دموعه

مالك فتح عيونه وبص لهمس

همس خبت وشها في صدره وبتعيط : ع….عيو…….عيونك

مالك حط أيده على رسها وضمها لى أكتر ودموعه نزلت :غصب عنى …غصب عني

همس بتعيط في صدره وخايفه تبصله تاني

مالك بعد همس عنه براحه وغمض عينه

همس خايفه تبصله ومغمضه عنيها

مالك حط أيده على خدودها ورفع وشها ليه وهو لسه مغمض عينه

 ومسك أيدين همس وحطها على خدوده

همس فتحت عنيها براحه وبخوف لقت مالك مغمض عينه وأديها على خدوده

همس حركت أديها على وشه كأنها بتتأكد أنه فعلآ مالك

وبعدها حطت أديها على قلبه سندت رسها على صدره تسمع دقات قلبه اللى بتحب تسمعهم على طول غمضت عنيها ودموعها نزلو

همس بعدت وبصتله وهو لسه مغمض عيونه ودموعه بتنزل

همس مسحت دموع مالك وفاجئه حضنته

مالك فتح عينه وحضنها جامد : انا مالك يا همس انا مالك

همس بعياط : عيونك …… عيونك يا مالك…….. جسمك جسمك كان…..

مالك بعدها عنه براحه : هشرحلك بس أديني فرصه

همس بصتله بخوف عيونه مرعبه… سوده جامد كلها سوده

مالك بصلها في عيونها ونظرت الخوف دي بتقتله

همس فاجئه صرخت وسابته وجريت تاني : لااااء مستحيل..لاء..م..مش مالك

همس خبطت في مالك وهى بتجري

مالك دموعه بتنزل : والله العظيم انا مالك أسمعيني أرجوكي

همس بصاله في عيونه ودموعها بتنزل : ع…..عيونك

مالك دموعه نزلت : مش قادر مش عارف أتحكم فيهم مش عارف دلوقتي.. معرفش لي

همس بصاله ودموعها بتنزل لقت السواد اللى في عيونه أتركز في نن عينه والبياض رجع طبيعي

وعيونه بقت طبيعيه

همس بصدمه وخوف : ازاي ……. ازاي؟!

مالك حط أيده على خدها : أديني فرصه أشرحلك بس تعالى معايا مالك بصلها وفتكر جاب الطرحه بتعتها اللى كان لففها على أيده فردها وحطها على رسها : هفهمك بس أديني فرصه أرجوكي يا همس… انا وعدتك مستحيل أءذيكي

همس بصتله شويه برعب ونفسها داخل خارج بعنف

مالك بص لهمس نظرة الرعب اللى في عيونها بتقتله : لازم نمشي من هنا الاول أرجوكي يا همس خليكي واثقه فيا للأخر…أرجوكي

مالك مسك أيد همس لقاها متلجه غمض عيونه بحزن… لسه هيمشي خطوه بس أتصدم وبص حوليه بصدمه وقال بخفوت : الغابه؟!!!!!!

مالك حط أيده على راسه بصدمه : أزاي؟!

مالك مسك أيد همس وماشي بيبص حوليه وكل مدى بيتأكد أنها فعلآ الغابه اللى بتودي لعالم أبوه

مالك بيكلم نفسه بصدمه وصوت مسموع : أزاي.. المخزن في الغابه دي.. أمتى أتبنى.. انا مبقتش فاهم معقول….. لاء لاء مستحيل…

مالك سمع أن على بعد ٥٠ متر حد من عالم أبوه في الغابه أكيد شم ريحت دم همس أو محمد ورجالتو

مالك بص لهمس اللى بصاله برعب بس في نفس الوقت مستسلمه ليه تمامآ

مالك بقلق : لازم نخرج من الغابه دي

مالك مسك أيد همس وبصلها : همس أنا وعدتك أن مستحيل حد يأذيكي.. وثقه فيا

همس بصتله ودموعها نزلو

مالك دموعو لمعت في عيونه : عارف أن ممكن تكونى خايفه.. أو قلقانه.. أو حتى مش فاهمه.. لاكن انا مستحيل أئذيكي فاكره لما قولتلك مستحيل أئذيكي.. أنا لسه عند كلامى مهما أتحول انا مستحيل أئذيكي.. وممكن كمان أتحول علشان أحميكي

همس بعياط : طيب أزاي ؟ أزاي أتحولت كده انا مش…مش فاهمه.. خايفه.. خايفه.. أفهم

مالك بيحاول يطمنها : عارف أنك قلقانه وكمان عايزه تفسيرات كتير ولاكن خلي الثقه زي مهي انا زي مهو مالك صدقيني متغيرتش

همس هزت رسها بدموع

مالك أبتسم بيحاول يطمنها بأبتسامته وفاجئه أبتسامته أختفت وبص وراه

أكمين أبتسم : أوه مالك أهذا أنت..من هذه….هل هى معشوقتك

همس باصه لأكمين بستغراب من اللغه اللى بيتكلم بيها

مالك بصله بصدمه ورجع همس وره ضهره : ما بك أكمين…نعم أنها هى معشوقتي.. ولن أدع أحد يمسها

همس بصت لمالك بصدمه مالك عارف اللغه دي وبيتكلم بيها

أكمين ضحك وجه وراه راجلين من عالمه

أكمين أبتسم : هل تعتقد أنك ستتغلب علينا

أكمين بيكلم أصحابه : هيا بنا.. ها هو غذائنا

مالك جاب همس في حضنه وبص لأكمين : لن يمسها أحد

مالك شال همس تحت صدمتها

مالك بص لهمس بجديه : داري وشك فيا

همس بصاله بخوف

مالك بص لأكمين وزعق : أخلصي

همس حضنت مالك من رقبته ودارت وشها في رقبته

مالك جري جري بأقصه سرعه ليه أستخدم قوته في الجري وطبعآ أكمين ورا هو وصحابه….

google-playkhamsatmostaqltradent