Ads by Google X

رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل الرابع عشر 14 - بقلم شيماء

الصفحة الرئيسية

  رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات


 رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل الرابع عشر 14

 
في الصباح عند حور
حور بصراخ: يلا ياكلب البحر قومي انتي وهي
كيان بزهق: وبعدين بقا هوا الواحد مش عارف ينام في ام البيت ده
كنزي بزعل مصتنع: بالله كده كتير شيبنا ننام شويه
حور بغضب: بالله لو ما صحيتو دلوقتي لكون مظبطاكم
كيان ببرود: خلاص ياحجه قايمين اهو
حور بصدمه: انا القائد حور يتقالي ياحجه
كنزي بضحك: بالله حجه واخلي حجه كمان
حور بيأس: اخلصو انا عارفه اني مس هخلص منكم
والبنات قامو عشان يجهزو ويمشو علي المدرسه
________________♡
آدم بجمود: صباح الخير
ناهد بحب: صباح الخير يروحي اقعد افطر
آدم بضيق: لا مش عوز اكل انا ماشي ورايا شغل
بعد خروجه
ناهد بحزن: هيفضل علي كده لحد امتا
احمد: لحد ما حور ترجع
روح بفضول: وهي هترجع
خالد بثقه: ايوا حور هترج وقريب كمان
جنه: جايب الثقه دي كلها منين
خالد: يابنتي دي توأمي يعني واثق منها
نور: يااااه دي وحشتني جدا
هايدي: اه والله عندك حق
مريم: متشوقه اوي اشوف كيان وكنزي
ناهد بضحك: اكيد قمرات
يزن ببرود: ممكن تاكلو وانتو ساكتين
غيث بهدوء: انت مالك حد كلمك
يزن ببرود: نفس الكلام ليك انا كلمتك
مريم بغيظ: نور ابنك جايب البرود ده كله منين
ليث بسخريه: ياريت تبطلو شغل العيال الي انتو فيه ده
خالد (الصغير): خلاص ياجماعه في اي خلينا ناكل واحنا ساكتين
ناهد بصوت عالي: مش عوزه اسمع صوت
نور: هوا بابا حسن فين صحيح
ناهد بهدوء: سافر عشان يشوف شغله
البنت عيطت
ناهد: مريم اطلعي شوفي فرح
مريم بتعب: حاضر
جنه بتعب: انا هطلع ارتاح شويه عشان تعبانه
ناهد بحب: ماشي ياروحي خلي بالك من نفسك
جنه بوجع: حاضر
هايدي بقلق: مالك ياجنه انتي لسه بدري عليكي
جنه بوجع: مش عارفه في اي
ناهد بتفهم: عادي شويه تعب ولما ترتاح هيروح
هايدي: تحبي اساعدك
خالد: لا ياهايدي انا هطلعها
هايدي بحب: ماشي ياقلبي
خالد ساعد امه انها تطلع
_______________♡
قدام المدرسه كان يقف كل من آدم وخالد في انتظار خروح البنات
خرجت كيان وكنزي
آدم بحب: عاملين اي
كنزي بهدوء: تمام
آدم: وانتي ياكيان
كيان ببرود: احسن
خالد بإحراج: ازيكم يابنات
البنات: ازيك ياخالد
خالد بدهشه: انتو تعرفوني
كيان بهدوء: مش توأم حور
خالد: هي كانت بتكلمكم عنا
كنزي: ايوا ونعرف كمان جنه واسر ونور واحمد وهايدي ومحمد ومريم ويوسف
وجاسر وياسمين
خالد بإنبهار: واو انتو عارفين الكل
كيان: طبعٱ ويزن وغيث وليث وخالد وفرح كمان
آدم بإستغراب: بس فرح لسه مولوده ازاي حور عرفت
خالد ابتسم علي توأمه
خالد بحب: طيب يلا احنا هنروح معاكم
كنزي بخوف: لا احنا مالناش دعوه
كيان برفع حاجب: ماشي موافقه بس بشرط
آدم ابتسم علي صغيرته ونزل لمستوها
آدم بإبتسامة: بس كده اشرطي ياستي
كيان: لو حور مش مرحبه بيكم تمشو بهدوء
خالد بحب شالها وباسها في خدها: طبعٱ ياروحي انتي مش هتخافي عليها اكتر مني
آدم شال كنزي وقال: يلا بينا
ومشيو
______________♡
عصام: يعني اي چني هتفضل في السجن
الباشا: من غباءها تضيعت نفسها وكانت هضيعنا معاها
عصام: ايوا بس هي عملت كل الي كان بيطلب منها
الباشا: اي انت حبتها ولا اي
عصام: وليه لا هوا احنا مايفعش نحب
الباشا: لا تحب بس شغلك رقم واحد واهم من اي حد حتي لو كنت بتحبه
عصام: خرج چني واحنا هنعمل كل الي انت عوزه
الباشا: ههههههه مش هينفع الحراسه مشدده عليها وكمان عرفت انها ولدت وجابت ولد
عصام بصدمه: ولدت في السجن ابني انا يتولد في السجن
الباشا: مالك زعلان اوي كده انت مش قولتلها روحي نزلي الي في بطنك
عصام بحزن: كنت عوزه تركز في شغلها اكتر
الباشا: عصام چني تعبانه واحتمال تموت وهي في السجن
عصام بصدمه: طيب ماينقلوها المستشفى
الباشا: ليه كده كده حتي لو خرجت هتموت
عصام بغضب: انت اي مافيش عندك ذره رحمه
الباشا بسخريه: لو كان عندي كنت رحمت ابني
عصام بدهشه: ابنك
الباشا:…………..
_________________♡
عند حور وصلو خالد وآدم والبنات
خالد اول ماشاف حور جري عليها
حور بإبتسامة: كنت حسه اني هشوفك النهارده
آدم بإشتياق: حور
حور وقت ادمه ببرود شديد: نعم
آدم بندم: حور انا اسف
حور:…………
____________♡
 
google-playkhamsatmostaqltradent