Ads by Google X

رواية عبث الحب الفصل التاسع والاخير 9 - بقلم مريم حجاج

الصفحة الرئيسية

 رواية عبث الحب الفصل التاسع 9 - بقلم مريم حجاج 

رواية عبث الحب الفصل التاسع 9 

♥️🦋

والاخير 
جماعة اتمني تدعولي انا ثالثة ثانوي وحاسة بض"غط
كبير وخو"ف 
ويارب تفتكروني لحد ما ارجعلكم تاني
نظر سليم لنيروز ليراها تنز"ف لتسقط بين يديه 
سليم بخو"ف:نيروز نيروز
نهال:يلا علي المستشفي يا سليم
في المستشفي
كان يجلس وهو يضع وجه بين كفي يده 
تميم بز"عيق:ازاي حصلها كده
نهال:اهدي يا ابني 
خرجت الطبيبة ليقترب منها كل من سليم وتميم 
الطبيبة: مين فيكم جوزها
سليم: انا
الطبيبة باسف: ربنا يعوض عليكم 
سليم بصد"مه:كانت حامل 
الطبيبة:اتعر"ضت لضغط كبير ومجهود وللأسف سق"طت
سليم: وهي عاملة ايه 
الطبيبة :متقلقش شوية وهتفوق 
اقتربت منه والدته وقالت:معلش يا 
سليم ربنا يعوض عليكم يا ابني  
بعد ساعة 
اقترب منها سليم وقال:متزعليش يا روز 
لسه قدامنا العمر طويل
نيروز بهدوء:ومين قال اني زعلا"نه
تعجب سليم منها لكنها فضل الصمت
في صباح جديد بالمنزل
استيقظ سليم لكنه لم يجدها بجواره
سليم:روز روز
رن هاتفه ليجيب
مالك بصر"اخ :الحق تعالي بسرعة نيروز.....
في منزل معتز
كانت نيروز تشه"ر المسد"س بوجهه وقالت 
بضحك هستير"ي:شوفت مبقتش خا"يفة زي الاول
 وهقت""لك زي ما قت"لت اهلي بس عايزة اعرف ليه عملت كده
عشان الفلوس يل"عن الفلوس اللي تخليك تق"تل اخوك ومراته
مالك بخو"ف: نيروز سيبي المسد"س
نيروز بز"عيق:خليك بعيد 
دلف سليم ببطي واقترب منها ليمسك يدها سريعا وهو ياخذ المسد"س 
سليم بغ"ضب وز"عيق :اتج"ننتي 
نيروز:طلقني 
سليم:يوم مو "تي ده اليوم اللي هتتحرري فيه مني غير
كده مش هسيبك
ببكا"ء:بتحب عائشة اللي حبت تميم اخويا ولما لقيته مش
بيحبها قربت منك بس في الاخر سابتك هي لا حبتك لا انت
ولا اخوك هي محبتش الا تميم حتي وهي خطيبتك لحد ما ما"تت
ولسه بحبها
سليم بز"عيق :كنت ودلوقتي مبقتش احب غيرك انتي 
ومش هسيبك لو بمو"تي
اخرج معتز مسد"سه ليصوبه تجاه نيروز واطل"ق لكن الصد"مه
عندما وقف مالك امامهم واخذ هو تلك الرصا"صة
اقتربت منه نيروز وهي تبكي اما هو فقال با"لم:كنتي 
اختي وحبيبتي وبنت عمي يا نيروز بس ربنا مارادش تبقي
مراتي عايزك تعرفي قلبي مدقش الا ليكي ومحبش غيرك سامحيني 
واغمض عيناه با"لم لتصر"خ نيروز باكيه ليحتضنها سليم بقوة
بعد شهر:حكمت المحكمة حضوريا علي معتز أحمد بالس"جن المو"بد
رفعت الجلسة
غادرت نيروز ليلحق بها سليم 
سليم:روز اسمعيني بقالك شهر بعيدة عني مش كفاية
نيروز:سبق وقولتلك طلقني
سليم:وانا قولت لا ومش هسيبك
كانت نيروز مبتعده لكنه امسك بكف يدها بقوة
ليأخذها لسيارتة رغم"اً عنها
نيروز بصر"اخ :وقف العربية بقولك
لم يستمع لحديثها واكمل طريقة
بمنزل الابياري
امسك بكف يدها وهي تحاول ابعاده
حملها وقال:اسكتي احسنلك
نيروز ببكا"ء:متسيبني في حالي بقي وطلقني
دلف بها الي غرفتهم وقال: حالك هو حالي مش هقدر من غيرك 
يا روز 
بكت نيروز ليقترب منها وهو يقول:انتي نفسك مو"جوعه من بعدنا
يا روز بتكابري 
نيروز ببكاء وهي تضمه:انت واحد كذ"اب 
ابتعد عنها قليلا ثم احضر المصحف ووضع يده وقال:اقسم
بالله اني بحبك ومش عايز غيرك يا روز
ضمته بقوة وهي تبكي ليحملها وهو يقول:وحشتيني
نيروز بدموع:خليك عارف ان ديه اول واخر فرصه ليك
سليم بحب:وانا موافق
بعد شهرين
اقترب منه سليم وهو يسلمه شقيقته 
سليم بضيق:اقس"م بالله لو اختي جت معيطه في
يوم ل اعلقك علي باب زويلة واللي ما يشتري يتفرج
تميم وهو يقبل راس فريدة :حبيبتي
سليم :حبك برص يا بعيد
كان تميم وفريدة يرقصون بهدوء
بينما ابتسمت نيروز علي جدالهم فهم لا يطيقون بعضهم
ف اقترب منها سليم وهمس بوقا"حة:اضحكي يا روز وكل في الاخر في 
اوضتنا يا روحي 
ابتسمت بتشفي وهي تجذبه لتقترب من تميم وفريدة لتضع يداها حول 
عنقه لتقول:مش هتقدر يا روحي
سليم بوقا"حه:متستفز"نيش لاني ممكن ابو"سك قدام الناس
نيروز بابتسامة:لا وعلي ايه المهم 
سليم:خير
اقتربت من اذنه وهي تهمس:فيه ضيف جاي
سليم بعدم فهم:ضيف مين
نيروز بضيق:سليم ركز معايا
سليم:مركزيا روحي
امسكت بكف يدة ووضعتها علب بطنها لينظر لها
بعدم تصديق وهو يهمس:حامل
ابتسمت بحب وهي تهز راسها ليصر"خ بفرح وهو يقول:روز حامل 
اختك حامل يا تميم
كانت تشعر بالتوتر والخجل فكل المعزيم ينظرون لهم
تميم:بص يا معلم لو بنت ل ابني باذن الله لكن لو ولد بنتي هتفضل 
في حضني
سليم:ومين قالك اني موافق
 نيروز بعبث:انا
جذبها سليم اليه وقال بحب:متعبثيش 
معايا لاني هعبث معاكي بس بالحب♥️
اقتربت منه نيروز وسندت 
جبهته بجبهتها وهمست بحب:بحبك♥️

تمت

يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية عبث الحب دليل الروايات "لكي تظهر لك كاملة 

  •تابع الفصل التالي "رواية عبث الحب "اضغط على اسم الرواية 

 رواية عبث الحب الفصل التاسع والاخير 9 - بقلم مريم حجاج
menna

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent