رواية قلوب عاشقه الفصل الثامن 8 - بقلم اماني المغربي

الصفحة الرئيسية

 رواية قلوب عاشقه الفصل الثامن 8 - بقلم اماني المغربي

رواية قلوب عاشقه الفصل الثامن 8 

قلوب عاشقة((8)) صلوا على رسول الله


لؤي...بجد ي دكتور ريم صحيت من الغيبوبة


الدكتور. ....ايوة وتقدر تشوفها دلوقتي


لؤي...بجد ي دكتور انا بجد مش عارف اشكرك إزاي


لؤي بلهفة...ررريم 


ابتسمت بضعف...لؤي


اسرع اليها وقام بحضنها وانسابت دموعه...كدا ي ريم هنت عليكي كنتي عاوزة تموتي وتسبيني لوحدي وانتي عارفة اني مليش حد في الدنيا دي غيرك


ريم....غصب عني ي لؤي انا الدنيا اسودت قدامي ومكنتش عارفة اعمل اي خاصة انك كنت مسافر برا ومشغول عني فملقتش طريقة غير الطريقة دي عشان استريح


لؤي...كنتي كلميني واحكيلي وانا كنت رجعت فورا وجبتك حقك من كل الي أذاكي 


امتلئت عيونها دموع. ..مقدرتش اكلمك ولا احكيلك ولا حتي ابص فعيونك بعد الي عملتة


لؤي...انا عارف انك غلطتي بس مش لوحدك والكل..ب الي وصلك للي انتي فية كمان غلط عشان كدا جبتلك حقك من جاسر منصور وخليتة يتعذ..ب ذي مع انتي اتعذ...بتي  


ريم بإستغراب.جاسر منصور


لؤي...ايوة انا قريت الرسالة الي انتي كتبتيها قبل ما تنتح...ري عشان كدا اول حاجة عملتها اني سر..قت منة سعادتة دي ما سر..ق مننا سعدتنا 


ريم...بس جاسر ملهو


قطع حديثها. ..بلاش نتكلم في الموضوع دا دلوقتي انتي لسا فايقة من الغيبوبة واكيد محتاجة راحة


ريم...بس ي لؤي


لؤي...ريم قولت خلاص استريحي انتي دلوقتي وانا هروح اكلم الدكتور واعرف منة حالتك


في منزل لؤي .


صرخت نور...ي عااااالم ي هوووا حد يجي ينقدني من الذ....ئب المتو...حش دا ي ناااااااس ي خلققققق حد يطلعني من هنا انا مخطو....فة في حد سااااااامعني


انفتح الباب لتجري حتي تهرب من ذالك السج..ن ليمنعها احد الحرس. .ممنوع ي مدام


نور...ابعددددد عني ي توووررر انت خليني امشي من هنا


الحرس...ممنوع ي مدام


نور...ممنوع فجنبك وجنب الي مشغلك  بقولك ابعد عن طريقي خليني امشي


الحارس...اسف ي هانك دي اوامر البيت


نور...ربنا ياخد البية ويلع...ن اليوم الي شوفتة فية  ابعد من وشي


الحاري...ارجوكي ي مدام ادخلي جوا وبلاش تخليني اتعامل معاكي بعنف


نور..بعند....ما تتعامل وريني هتتعامل معايا إزاي وانا هخر..شمك


تمتم الحارس...لولا أوامر البية كنت خس..فتك  الارض وانتي عاملة ذي شبر وقطع كدا


الحارس...طب ارجوكي ي مدام اتفضلي جوا عشان تاكلي زياد بية لانة بعيط جامد


نور...هنا مش هاكل حد  روح قول للي مشغلك نور حتي لو هتق.طعها حتت مش هتقرب من حاجة منك حتي لو هيمو...ت فيها


واااااااااااء ووووووووواااااااااااااااااء  ووووواااااء


كتمت أذنيها واغمضت عيونها....ابعدددددة عني وخلية يبطل عيااااط


رق قرب قلب  الحارس لها وللطفل فهتف بحنان. ..انا مش عارف اي الي وصلك لمرحلة انك مش قادرة تقربي من ابنك وتاكلية  بس حابب اقولك كلمتين مهما حصل فالبيبي دا ملهوش اي ذنب في الي حصلك بل دا كان نتيجة قرار خدتية 


وووووواااااااااااء وووووووااااااء وووووواااااااء


صرخت نور. ...خدة واطلع برا  برررررا


تركة علي الارض يبكي...انا طالع بس مش هاخدة  هسيبة يطلع انفاسة الاخيرة قدامك عشان تفضلي طول عمرك فكرة اللحظة دي


ثم خرج وتركها مع الطفل  لتسق..ط علي ركبتيها وتبكي بشدة ويزداد بكاء الطفل معاها  لتقترب منة وتقبل جبهتة وكل قطعة بوجة. ...اما اسفة ي روحي اسفة انا مش عارفة ازاي قلبي قسي عليك للدرجة دي انا اسفة اسفة


في منزل جاسر


جاسر...انا لازم اجيب نور من الحيو...ان دا باي طريقة


ام جاسر....اهدي ي جاسر وياريت تنسي نور دي خالص هي خلاص خدت الي تستحقة وبقت مع الي شبها


جاسر بصدمة....انتي الي بتقولي الكلام دا ي ماما


ام جاسر....ايوة ايوة ي جاسر انا الي بقول الكلام لان الي عملتة لا يغتفر ابدا


جاسر....طب انا  لو كنت  عملت كدا كنتي هتقولي نفس الكلام


ام جاسر.....انت راجل ولو كنت غلطت نفس غلطتها كنت هتصحلها وبعدين البنت الي ما تحفظ علي شر..فها  مينفهش تكون ام ولا تصلح تكون زوجة لاي راجل


جاسر. ...بس لو كانت راجل كانت عادي ممكن تصلح تكون اب ويصلح كمان يكون زوج صح  مهو دا التفكير الي جاب بلدنا ورا لما تصقفوا للراجل علي كل حاجة وتعقبوا البنت علي اتفة حاجة لازم يكون دا حال بلدنا

انا ماشي ي ماما ومش هرجع غير بنور وابننا ولو رفضتي دا اعتبريني مو..ت بالنسبة ليكي لاني مش هسيب النفس الي بتنفسة يتحكم فية اي حد


نور بغضب. ...سبني انت واخدني علي فين انا بكر...هك بكر...هك ابعد عني بقا ي شيخ انت اي معندكش كرتمة


هتف ببرود بعدما ادخلها سيارتة واغلق الباب. ...وانتي  كرمتي وكل حياتي يروحي


نور. ...حبك بو..رص فجنابك ي شيخ بقولك نزلنيييب نزلنييييي  ي ناااااس  ي خلققق حد يلحقني الراجل دا خطفني


وجة المسد...س عليها. ....كلمة كمان وهغت...صبك فقلب العربية وهخلي الي يشتري يتفرج عليكي انتي فاااهمة


كتمت فمها واخذت طفلها فحضنها فلقد رهبتة بتلك النظرات المخيفة التي لا تدل إلا ان هذا الرجل زعيم ما...فياا


لؤي بسعادة...ريم رررريم


ابتسمت برقة...في اي ي لؤي


لؤي...تعالي اعرفك بمراتي وإبني 


انصدمت ريم عندما رأت نور. ....نور


لؤي باستغراب. ...انني تعرفيها قبل كدا


اتوترت ريم...ها لا بس انا قصدي اقول ان وشها مليان نور


ابتسم لؤي...عندك حق  وشها بيضوي نور وهي نور


كانت نور تقف وتش..مئز من ذالك الحوار ولولا تهديدة لها انة سيعتد...عليها اذا تفوهت بحرف لكانت مسحت بكرمتة الارض امام من يدعي انها شقيقتة


لؤي لنور....تعالي ي حبيبتي اوريكي اوضة نومنا


نظرت له بحدة وقر...ف وتجاوزتة دون التفوة بحرف


لتعقد ريم ساعديها ((تربع يدها)) وهتفت بعجرفة...انتي بقا نور الي جاسر بية فضلك عني زمان  انا دلوقتي عرفت اخويا خد حقي إزاي من جاسر ودلوقتي جة الوقت إني اخد حقي انا كمان وحقي هو انت ي جاسر


 •تابع الفصل التالي "رواية قلوب عاشقه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent