Ads by Google X

رواية وما الدنيا الفصل السادس 6 - بقلم نادية خلف

الصفحة الرئيسية

  رواية وما الدنيا كاملة بقلم نادية خلف عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية وما الدنيا الفصل السادس 6

طب اقعدي عل الكرسي ده أنتي تعبانه

بسرحان.لا لازم أطمن عل أختي

فهمت قصدها فقولت.طب أشوف أي الحالة وأشوف عائشه وأدم فين وأجيلك

أومأت بستسلام وأنا روحت أشوفهم لامحت أدم من بعيد واقف مع دكتور وقفت أنا كمان

أدم .يعني يا دكتور هي حالتها أي بردو مش فاهم

الدكتور بمغزي .أنت أخوها

عائشه.لا مش أخونا

الدكتور.تمام ممكن أكلم بابها أو أخوها

عمار أخد الدكتور عل جنب ولا إراديا قال .أنا جوز أختها وهم مالهماش حد غيرنا فممكن أفهم

الدكتور .الانسه هدي تعرضت ل صدمة قوية جدا فقدت النطق من خلالها والحركة أنا عرضها عل دكتورة نساء لأن شكيت في حاجه وبالفعل كان شكي صح

عمار . اغتصاب

الدكتور.مقدرش أقول أغتصاب لأن الدكتورة قالت ده كان بكمل إرادتها ، بعد اذنك

عائشه.الدكتور قالك أي

أدم .هي عندها حاجه خطيرة

عمار أخد نفس عميق وقال .مفيش، روحي واسي اختك شهد لأنها تعبانه أصلاً وبعدين نتكلم

عائشه.حاضر

أدم بص ل عائشه وهي ماشيه أكأنه معجب بيه وقال .بيان عليا أنا هقع عل ايدين البنت دي

عمار بضيق .مش وقتك خالص ، يلا روح ولو حد سألك عليا قوله سهران مع صحابي (وكمل بتحذير ) وحسك عينك أعرف أن حد عرف باللي حصل ده

أدم بقليل من الخوف.لا وعل أي ، سلام يا أخوي

،،،،،،،،،،،،،،

عند رأفت وهدير

رافت.الولاد ناموا

هدير .اه ناموا

رافت بحب.طب تعالي عاوزك

هدير .لا مش فاضيه

رأفت بعصبية.إللي هو أي ده

هدير.والله أنت فايق و رايق ، أنا عندي شغل

رأفت.شغل ، وهتشتغلي من البيت تاني مش أنا ممنوع

هدير.والله وأنا مش مستعدة أخسر شغولي علشان خاطر سيدك عاوز تتدلع

الشرر كان هيطلع من عنيه عل وقاحتها.برررا بيتي حالا

هدير بدون مبالاة.برا حياتك كلها مش بيتك بس ، وعيالك عندك ربيهم

وقف مذهولا من ردة فعلها وهي سابت البيت ومشيت كأنها ما صدقت

،،،،،،،،،،،

عمار.يلا أروحكم وبكرة نيجي أنتوا عارفين الساعه كم

عائشه بتهمك.بس أحنا ما عرفنش حاجه

نظرت له شهد بنظرة غريبه وكلها ألم وحزن .قولي رجاء

عمار بص في الأرض ومقدرش ينطق وهينطق يقول أي أصلا أختكم أي لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

شهد عيطت بهستريه كأنها قرأت ما يجول في خاطره وعائشه أخددتها في حضنها وعمار واقف مسلوب الاردة

بعد مدة

عمار.هو ده إللي الدكتور قاله

عائشه بدموع.لا إله إلا أنت سبحانك انا كنا من الظالمين، لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين

لا حول ولا قوه الا بالله

شهد بدموع أيضا.طب ليه هي بتعمل فينا كدة وليه بتعمل في نفسها كدة

عائشه وقفت وقالت .أنا هروح أشوفها

عمار .بلاش النهاردة خلينا بكرة

أخدهم ووصلهم لحد البيت وعائشه نزلت وشهد بصتله وقالت .رجاء محدش يعرف باللي حصل ممكن

عمار . مستحيل حد يعرف طبعا، هدي زي أختي

شهد بخجل.شكرا مرة كمان

،،،،،،،،،،،،،،ؤ

بعد أسبوع والوضع زي ماهو بس شهد رفضت تروح تزورها وبتشتغل النهار كله وبتروح تنام وفي يوم ، شهد لبست لبس أنيق كان عبارة بنطلون وقميص طويل سادة ولافت طرحتها ولبست كوتش وطقم خاتم وسلسله وميكب خفيف بس كانت شبه الملاك

راحت الجامعه وقضت يومها وخرجت وهي بتخرج اتخبطت في واحد

متحسبي

أسفه

أدم .اووه شهد

شهد مش مركزة .انتاا تعرفني

أدم .اه ، بس مالكيش حق لاحقتي تنسيني

أدم ضحك وقال .بس متحلفيش.يا ست أنا أخو عمار

شهد بأحراج.أسفه اني نسيت والله

أدم .ههههههه ماشي مقبولة المرة دي

شهد .انت عامل أي

أدم . كويس.انتوا عاملين أي وعائشه

شهد استغربت.واشمعان عائشه

أدم .أحم احم احم عادي يعني

شهد.كويسه خلص امتحانات أخر السنه الاسبوع الجاي

أدم.ربنا يوفقها، سلميلي عليها

شهد .اوك

،،،،،،،،،،،،

عند عمار راح يزور هدي وهو مكرررر أنه لازم يعرف منها كل حاجه ولازم يكون اخوهم قبل ما يفكر يرتبط بواحدة منهم دخل عند هدي وووو

 رواية وما الدنيا الفصل السادس 6 -  بقلم نادية خلف
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent