Ads by Google X

رواية ندم العمر الفصل الثاني 2 - بقلم دنيا فادي

الصفحة الرئيسية

  رواية ندم العمر كاملة بقلم دنيا فادي عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ندم العمر الفصل الثاني 2

اسيل بزهق : يستاهل بقا ولا ميستهلش انا خلاص سيبتو ده عندو كانسر عارفه يعني اي !! شكلو هيتغير وشعرو هيقع بقا وااععع

وتكمل بضحك : ده انا لايُمكن اروح معاه في مكان ده يعرني ،، بس والله زعلانالو ان جمالو ده هيروح بس يالله كل واحد بياخد نصيبو

هاجر بإستغراب : هو انتي مش كنتي بتحبيه !! هتقدري تنسيه وتعيشي حياتك؟؟

اسيل : منكرش ان بحبو بس عشان شكلو حلو وجذاب وفي المواصفات الي بتمناها بس للاسف مش دايم ليا

هاجر تنظر ليها بعدم فهم 

اسيل : متبصليش كده هو كمان  بيحبني عشان شكلي برضو  

واصلا اي ال هيخلي زين العاريني يتجوز واحده زيي غير اني حلوه وجذبتو يعني وقت ما تيجي الاحلي مني هينساني   

هاجر : يا اسيل مش كل الناس بتفكر زيك يمكن حبك بجد وكان شاريكي 

اسيل بزهق : يوووه بقا هو مفيش سيره غيرو !!

هاجر : لا و عموما هو اتجوز خلاص مش عايزه تعرفي اتجوز مين؟؟

اسيل : لا مش عايزه اعرف

_____________________________________

خلود : لسه برضو؟؟

هيام : لسه يابنتي

خلود بحزن : راحت فين دي انا خايفه عليها اوي ياماما

هيام : متشغليش بالك يا خلود هي لو عايزه ترجع هترجع انتي استحملتي كتير ياحبيبتي واهو بتدفعي نتيجه الي عملتو اسيل كفايه ياحبيتي كفايه اسيل احرجتنا وكسرت عينا قدام الناس انسيهاا بقا 

خلود : ولو ياماما اسيل ملهاش غيرنا ولازم نقف جمبها والنبي ياماما لو عرفتي اي حاجه عنها ابقي قوليلي ماشي؟

هيام بخيبه امل : ماشي يا خلود ،، هقفل انا عشان احضر العشا ل ابوكي

خلود : ابقي سلميلي عليه

____________________________________

اسيل : مستحيل ازاي خلوها توافق تتجوزو انا هتصل اقولها والحقها

هاجر : استني استني انتي هتعملي اي كده هيعرفو انتي فين

اسيل : طب هعمل اي؟؟

هاجر : معرفش بس انا من رأيي سيبك من الموضوع ده انتي خلاص خرجتي من حياتهم سيبيهم في حالهم خلاص ده ناصيبها وبعدين هي مش بتفكر زيك

اسيل : قصدك اي

هاجر : قصدي الي فهمتيه يا اسيل

_____________________________________

زين بيفتح باب الشقه ويدخل ويلاقيها قدامو واقفه ومربعه ايديها

خلود : اتأخرت كده لي

زين بإستيعاب : وانتي مالك اصلا

خلود : ليا ان انا جعانه من الصبح ومفيش حاجه في البيت تتاكل !! ياله روح هاتلي اكل

زين : بقولك اي انا مش فاضيلك سيبيني في حالي

خلود بعدم فهم : مش فاضيلي؟؟ هو انا بقولك تعالَ اقعد معايا انا جعانه يعم انت 

زين بزهق : ما تطفحي 

خلود : والله !! ما هو لو في اكل كنت كلت 

زين بيتجاهلها ويتحرك وهو جسمو مرخي لحد اقرب كرسي ويترمي عليه

خلود بتقرب ناحيتو

خلود بتساؤل : انت سكران ؟؟ 

خلود بتمسك ايدو وتحاول تقومو 

خلود : قوم معايا ادخلك الحمام

زين : ابعدييي

خلود بنفاذ صبر : انت عملت في نفسك كده لي بس

ومازالت تحاول تقوم فيها

خلود : قوم خد دُش عشان تفوق

زين بعلو الصوت : مشش عااايزز افوقق انتييي اي مبتفهميششش

ويقوم من مكانو ويبعدها عنو 

زين بزعيق : انتييي عااايزهه منييي ايييي انتي فاكره نفسك حاجه بجد ؟؟ متمثليشش انك خايفه عليااا 

ويكمل بتهديد : انا عارف انتي وافقتي انك تاخدي مكان اسيل ليي وصدقينيي هكشفف حقيقتك قدامهم و لعلمك انتي مهما عملتي مش هتاخديي مكانهاااا فااااهمهه؟؟؟

خلود بعصبيه وتمسك الزُهريه الي جمبها وتكسرها علي دماغو

خلود : ها فوقت كده !!

رواية ندم العمر الفصل الثاني 2 - بقلم دنيا فادي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent