Ads by Google X

رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل التاسع 9 - بقلم جاسمين محمد

الصفحة الرئيسية

     رواية عشقت ابن عمي من الصغر بقلم جاسمين محمد


 رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل التاسع 9

بعد اسبوع في الكليه 

زين: صباح الخير 

الكل: صباح النور 

زين: عايزه كام واحد كدا هيجي يدرب 

الطلاب في اللي رفع ايدها واللي مرفعش 

زين: انا هختار عشوائي 

_تمام اتفضل يادكتور اختار 

زين: هاخد حسام ومنه وكريم وفاطمه 

فاطمه اول ما سمعت اسمه استغربت وحست ان في حاجه عشانه هو مش بيطيقه خالص 

زين: انسه فاطمه 

فاطمه: نعم يادكتور. 

زين: حضرتك تبعتيلي المسند بتاعك اللي فيه كل بيناتك وياريت في اقرب وقت وانتو كمان كلكم عشان احط اعمال السنه 

فاطمه: حاضر يادكتور في حاجه تاني 

زين: كدا تمام جهزو نفسكم عشان بكرا هوديكم المكان اللي هتتدربه فيه تمام 

الطلاب: تمام 

بعد المحاضره في الكافيه 

فاطمه كانت قاعدها مستني فرح بس حسام جه 

حسام: ازيك يافاطمه 

فاطمه: الحمدلله ياحسام 

حسام : بقولك انا وانتي هنبقا في المشروع ده وانا عايز منك طلب 

فاطمه: اطلب 

حسام: بصراحه انا مش بفهم ماده الدكتور ده وعايزه لو حاجه وقفت معايه تفهماهلي 

فاطمه: ههههههه حاضر يافاشل تدفع كام 

زين: كان واقف بعيد وسامعه وهي عماله تضحك وتهزر مع حسام 

زين: انا هصورهم واوريهم ل حاتم عشان يعرف انهم كلهم زي بعض ويعرف انه شمال مش محترمه 

وصورها وهي بتضحك مع حسام وراح عند حاتم 

فاطمه: يخربيتك ياحسام انا فصلت ضحك والله انا عمري ما اتكلمت مع شاب كدا 

فرح: خيانـــــــــه 

فاطمه: يخربيتك انتي التانيه خيانه ايه 

فرح: مين الموز دي 😉بس والا وبتعرفي تنقي ياختي 

فاطمه: انقي ايه ياختي اتوكسي ده حسام بيكون معايه في القسم والدكتور الرزل طالب مننا تدريب هنعمله فهو كان قاعد عايزه مساعدها وكنا بنهزر علي الدكتور بس ياختي يعني انااصوم اصوم وافطر علي ده 

حسام: وه وه كدا في غلط فيه 

فرح: 🤣🤣🤣ده العادي مدام عرفت فاطمه يبقا اتشتم وانت ساكت عادي 

فاطمه: 🤣🤣🤣خلاص ياعم بس انت زي اخوي فامش هتجوز اخوي يعني 

حسام: ايو كدا الكلام ممكن يتبلع بس اللي قبله ميتبلعش 

فرح: نبقا نديك شوي مايه 🤣🤣🤣🤣

فاطمه: بس كفايه يلا نروح كفايه كدا 

فرح: يلا 

فاطمه: سلام عليكم ياحسام 

حسام: وعليكم السلام 

زين: ازيك ياحاتم 

حاتم: ازيك ياصحبي ماله وشك كدا 

زين: خد شوف ست الحسن اللي عمال تقولي محترمه محترمه 

حاتم: في ايه يازين وقولت متغلط فيه عشان هنزعل 

ملك دخلت عليهم المكتب 

ملك: في ايه صوتكم عالي ليه كدا 

زين: الاستاذه مش مصدق ان البت اللي اسمه فاطمه مش محترمه 

حاتم: زين قولت متقولش عليه مش محترمه 

ملك: اهد بس ياحاتم وانت بتقول عليه كدا ليه يازين 

زين: انا مش هتكلم خد انا صورت الاستاذه وهي قاعدها مع شاب في الكافيه وبتضحك وتهزر براحته 

حاتم: فين ده 

زين  : اهو 

حاتم: مسك تلفون زين وتفرج علي الفديو مش مصدق خالص ان فاطمه اللي كل مايجي يتكلم معا تصدو وتطلع بتهزر مع الشاب وتضحك 

ملك: دي طلعت شاطره بقا بتعمل معاك كدا عشان توقعك في حبه

حاتم: مين الولد ده 

زين: ده ولد زميله في الدفعه 

حاتم: تمام ابعتلي الفديو دلوقتي 

ملك: وانا كمان 

حاتم: وانتي عايزه ليه 

ملك: عادي 

زين: خلاص ماشي ابعتهولكم انتو الاتنين بس اهد ياحاتم 

حاتم: مافيش حاجه يلا عشان نروح عشان نجهز نفسنا للحفله بتاعت بليل 

زين: يلا 

ملك: اشطااا يلا 

تاني يوم 

زين قام لبس ونزل راح الجامعه 

فاطمه: يلا يافرح هناخر كدا كل يوم لازم ناخر بسببك وهو اصلا حاططني في دماغه 

فرح: خالصت خلاص يلا 

فاطمه يلا 

فرح: فاطمه عايزه اقولك حاجه بس متزعليش 

فاطمه: قولي بس خلي بالك من نفسك وانتي سايقه 

فرح: حاضر المهم مش ناويه تكلمي زين وتتصالحه 

فاطمه: نتصالح انا معملتلهوش حاجه هو اللي بعد 

فرح: كله بيغلط واللي مطلوب نعرفهم غلطهم ونحاول نرجع زي الاول 

فاطمه: حاضر هحاول مع انه من ساعات ما جيت مشفتهوش ولا هو شافني 

فرح: زي بعضو بس انتي عارفه بيتجنبك ليه عشان انتي عارفه انه لم بيقا متعصب او في حاجه ممكن يزعل اللي قدامه بكلامه 

فاطمه: عارفه وحاضر هكلمه بس مش النهارده خليه بكرا 

فرح: اشطااا ماشي يلا بقا انزلي وصلنا 

فاطمه: تمام يلا 

ملك: بت يايار هي دي البت اللي اسمه فاطمه 

يار: اه ياملك ليه 

ملك: عادي بس مش حبه خالص علطول زين بيجيب سيرته ايو هو مش بيحبه بس علطول بيتكلم عليه 

يار: طيب هنعمل ايه دلوقتي 

ملك: مش عارفه ابقا افكر 

فاطمه وهي خبطت في ملك 

ملك: انتي هبله متحاسبي 

فاطمه: انا اللي احاسب انتي اللي واقفه هنا ومينفعش حد يقف هنا اصلا 

ملك: لا انا اقف في ايه مكان انا عايزه وعاجبني انتي مالكيش دعوه ومافيش غيرك انتي يافلاحه تيجي تعرفيني اقف فين ومكفش فين 

فاطمه: الله يسامحك بس الفلاحه دي احسن منك علي فكرا علي الاقل مش لبسه ضيق زيك ولا بتتكلم مع الشباب وهزر ومش محترمه 

ملك: انا اللي مش محترمه ماشي انا اعرفك مين اللي مش محترمه بس استني عليه وسابته ومشت 

منه: في ايه يافاطمه 

فاطمه: مافيش حاجه يلا بس نحضر المحاضر بتاعت دكتور احمد عشان نمشي

منه: يلا 

ملك: راحت عند زين ودخلت المكتب من غير ما تخبط 

زين: في ايه ودخله ليه كدا 

ملك: عايزه الفديو اللي صورته للفلاحه 

زين: اهدي طيب ايه اللي حصل 

ملك: بتقول عليه بكلم شباب واني مش محترمه 

زين: طيب اهدي شوي هتعملي ايه بالفديو 

ملك: هاته بس وبعدين تعرف 

زين؛: تمام خديه اهو 

ملك: تمام وصل يلا باي 

زين: ملك اوعي تعملي حاجه تضرها بالفديو 

ملك: بضحكه صفر مش هعمل حاجه متخافش يلا باي 

زين: باي 

فاطمه خلصت محاضرات وروحت هي وفرح علي البيت 

فرح: متيجي تروحي معايه نطلع نتمشا شوي 

فاطمه: يلا اصلا زهقانه 

فرح: اشطااا يلا 

علي البحر 

فرح: فاطمه كدا بكرا هنحاول نبدا جديد صح 

فاطمه: ان شاءلله انتي عارفه انا هبقا فرحانه لو زين يسمعني ويصدقني ونرجع زي الاول تاني 

فرح: وانا كمان هبقا فرحانه 

_وانا كمان هبقا فرحان اووووي 

فاطمه: مين مصطفي حبيبي وجرت عليه وحضنته 

مصطفي: حبيبتي عامله ايه 

فاطمه: بقيت كويسه لم شوفتك دلوقتي 

فرح: ليه هو انتي مكنتيش كويسه يعني قبل ما يجي 

مصطفي: وانتي متغاظه ليه يعني 🤣🤣

فرح: ولا متغاظه ولا حاجه وانت بتكلمني ليه 

فاطمه: بس كفايه انتو هتتخانقه ولا ايه يلا سلمه علي بعض 

فرح: مدت ايدها تسلم علي مصطفي بس مصطفي شدها في حضنه فرح فتحت بوقه من الصدمه 

مصطفي: 🤣🤣🤣انتي بقيتي زي الصانم ليه كدا 

فرح: مصطفي ابعد 

مصطفي: وحشتيني اوووي 

فرح: مصطفي ابعد كدا عيب 

مصطفي: اديني بعدت 

فاطمه: غلط اللي انت عملته ده 

مصطفي: هههههه عارف بس وحشتني وكمان انا المره دي هطلبه من عمي 

فرح: وانا مش موافقه 

مصطفي: هتوافقي وغصب عنك واسكتي بدل ما اكمل اللي كنت بعمله من شوي عشان انتي وحشاني اوووي اوووي 😉😉

فرح: فاطمه اخوكي ده قليل الادب 

فاطمه: ياختي اسكتي دانتو عاملين زي القط والفار لم تشوفه بعد ولم تبعدو عن بعض بتبقا هتموتو تشوفه بعض انتي كل يوم تسالني عليه وهو يسالني عليكي متوجعوش دماغي بقا 

مصطفي: بقا بتسالي عليه كل يوم وتقوليلي موحشتنيش 

فرح: ماشي يافاطمه لم نروح بس 

فاطمه: المهم دلوقتي هنعمل ايه عشان نعرف زين الحقيقه 

مصطفي: بكرا انا هجيب زين هنا وانتو تعالو ونحاول نكلمه هنا احنا التلاته ونعرفه الحقيقه 

فاطمه: تمام بكرا نعرفه الحقيقه هنا 

ملك: ايو عملت ايه 

_خدي صورتهالك وهي حاضنه شاب علي البحر 

ملك: يابنت ال.... وعامله فيه المحترمه الطاهر وانتي امبارح بتهزر مع واحد والنهارده في اخر اليل علي البحر في حضن واحد انا لازم اعرف الناس حقيقتك وبكرا كله هيعرف الطاهر دي ايه 

_كدا في حاجه تانيه ياهانم 

ملك: لا خد الفلوس اللي كنا متفقين عليه ومشي كفايه عليك كدا ولم اعوزك ابقا ارن عليك 

_تمام ياهانم سلام 

ملك: بكرا الجامعه كله هتشوفك علي حقيقتك بس استني عليه للصبح 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشقت ابن عمي من الصغر) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent