رواية عشق الحديدي كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق الحديدي الفصل التاسع 9
كريم بتوتر ” عاايز مسااعدتك ي صااحبي
يوسف ” اتفضل تعرفني مش هتاخر عليك في حاجة
كريم ” انت طبعاا عاارف اناا بحب حيااة قد اااي
ده اناا بعشقهاا و روحي فيهااا
يوسف ” نيلت ااي ي ***
كريم بتوتر ” يكرم اصلك واخذ يحكي له ماا حدث
ثواني ولم ترى عينك النوور كان وااقع على الارض
ينزف من انفه فقد لكمه يوسف بقوة
يوسف بغضب ” لولا اني ااعرف انك بتحبهاا
قد ااي كنت هحااسسبك على ال قولته و ال عملته
فيهااا ي *****
كريم باالم ” استحال ال يجرالي انااا عاارف بس
مكنش في ايدي حاجة اعملهاا غير كده
اناا بعشقهاا ومش هستحمل فكرت انهاا مش تكون لياا
يوسف وهو يغمض عينه فهو يعلم انه محق فهو
قد مر بنفس تجربته مع عشق
يوسف ” يبقى جهز نفسك كتب كتابك كمان اسبوع
كريم ” بس زين
يوسف ” سيبهولي اناا هعرف اقنعهم كلهم
و زين مش هيقدر يرفضلي طلب
…………
بعد اسبوع
يوسف بغضب ” يعنى اازاي لوحدك ي عشق
وبااباا و ماامااا فين
عشق بتوتر ” متزعلش مني ي يوسف
اناا قولتلهم اني هروح واشتري هدية لحيااة بمناسبة
كتب كتاابهاا هي و زين وهلحقهم اول عم ااوصل
يوسف بغضب ” اناا ال غلطان اني سبتك تتصرفي
على دمااغك فينك اناا هااجي اخذك
عشق بكذب ” اناا خلاص اشتريت الهدية وخلاص
هوصل كمااان ثوااني
عشق ” لولا اني مش هقدر اسيب كريم لوحده مع زين
كنت جيتك وكسرتلك دمااغك
عشق ” متزعلش ثواني واكون عندك
يوسف بتحذير ” ركزي كويس في السوااق و اقفلي
البااب عليكي كويس و
عشق بتنهديدة حااضر يلا سلاااام
…………..
عشق عند محل الهدااياا
ده هيبقى حلو عليهااا هي هتفرح بيه ااوي
وجااءت لتخرج لكن اعترااض طريقهاا مجموعة من الشباب
يبدوو على ملامح وجهم الاجرااام
خاافت لكن لم تظهر ذاالك فهي لوحدهاا تقريبا
في هذاا المحل الخاالي من الناس فكان الوقت متاخرا
قليلا فحاولت المرور لكن لم يسمح لهم بذالك
فرااات من بعيد شخص يشترى شي فذهبت له
فاامسكت يديه وهي تقووول
عشق ” انت هنااا ي حبيبي وانا بدور عليك
الشخص بصدمة وهو يشير لنفسه ببلاهة ” حبيبك
عشق وهي تشير له بعينها لهولاء الاشخااص فنظر
لهم ففهم ماا تقوله فشدد من قبضتهاا
فاقترب منهاا قليل وهي صدمت من وقااحته
الشخص ” انتي مين و اازااي تخرجي لوحدك دلوقتي
عشق بتوتر وخجل ” اصل الليلادي كتب كتااب انتيمتي
فحبيت اشتريلهاا حاجة هي و جوزهااا
الشخص ” طب هخرجك وهوصلك
عشق ” اناا معاياا عربيتي براا وصلني لعندها وشكر
ليك ااااوي
امسك بهاا وخرج بهاا من اماامهم اوصلهاا جنب
سياراتها فتنهدت باارتيااح شديد
عشق بشكر ” شكرا جداا ليك ي استااذ
الشخص ” جااسر اسمي جااسر الصاوي
عشق ” انت انقذتني ي جاسر بيه تسلم ااوي
دلوقتي انااا هروح بيكوون اهلي قلقواا علياا ااوي
وكادت ان ترحل لكنهاا ارتدت للورااء نظرت فراات
انه مازال ممسكاا بيدهااا
جاسر وهو يتركهاا ” عفواا منتبهتش
عشق بتوتر وخجل ” ولا يهمك عن اذنك
وغاادرت بسياارتهااا وهو ايضاا ذهب خلفهاا دون
ان تشعر
……….
كان يوسف يجلس على احرى من الجمر
لا يمكنه ترك كريم لوحده والذهااب لهاا فهي قد تجااوزت
النصف سااعة لم يفق الا جملة المااذون
باااارك الله لكماا وجمع بينكما في خير
كريم وهو يحضتن حيااة ” مبروووك ي قلبي
حياة وهي ترتعش بين ذرااعيه وهي تحاول ابعااده
كريم بهمس ” ششش متخفيش مني
انااا ممكن امووت ولا اني امسك بسؤء ي حيااة
انااا بحبك ي مرااااتي
مان قاال جملته حتى فقدت وعيهااا بين ذراعيه
ام بحمااية وهو يجلسهاا على الكرسي
نظر لهم الجميع بفزع حقيقي
داليداا ” ي بنى تعاال طلعهاا في اوضتهاا
حملهاا كريم بين يديه وصعد بهاا لاعلى مع زين
……
كادت عشق تدخل للداخل فوجدت كتلة من الغضب
يقف اماامهاا فوقفت تنظر له بفزع
عشق بتوتر ” يوسف بتعمل ااي براا
هو كتب الكتااب انتهى ولا ااي
يوسف بغضب ” كنتي فين لدلوقتي ي عشق
عشق بتوتر ” انااا كنت
يوسف بغضب جحيمي ” انطقي احسنلك
ااي ال خلاكي تكذبي عليااا عارفة اني مبحبش الكذب
بتتزفتي ليه وبتعصبني
عشق وهي على وشك البكااء وكانت تحكي له ماا حدث
امسكهاا من ذراعها و احتضنهاا بقووة
يوسف ” اهدي ي قلبي يوسف معااكي خلاص
عشق بندم ” اناا اسفة ي قلبي ي رتني سمعت كلامك
يوسف بصدمة ” انتي قولتي ااي
عشق بخجل ” قلتلك اني اسفة ومش هكررهاا تاني
يوسف وهو يقبل ثغرهاا بخفة ” كذابة قلتي قلبي
عشق بخجل ” ااه قلت مش جوزي وبدلعك
يوسف ” طبعاا ي قلبي انتي بحقلك كل حاجة
ابتسمت له ابتسامة ساحرة فانقض على شفتيهااا
يقبلهاا بعمق وتريث
من مقلتيه بشراااارة غادر بسياارته وهو يتوعد له
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الحديدي) اضغط على أسم الرواية