رواية جميلة في قلب الاسد البارت الخامس و الثلاثون 35 بقلم شهد هاني عبدالحافظ
رواية جميلة في قلب الاسد الفصل الخامس و الثلاثون 35
العسكري:طفل الي بتكلمه عنه ماااااا*ت للاسف وقع من علي سور السطح.
أسد بصدمه:ضر*ب العسكري وقال انت اكيد اتجننت ابني عايش انت فاهم ابني عايش.
بعد مرور سنين عمار:دخل بكل قوته بيقول بابا لو سمحت عوزك.
أسد:اتفضل ي حبيبي نعم.
عمار:الفلوس بتاعتي اهي انا جاهز عشان افتح شركه العزام لي صلب الحديد.
أسد:اول م سمع اسم ابنه قلبه وجعه وقال ربنا يرحمك ي ابني مهما طال العمر لازم اجيب حقك.
عمار بقوه:اتفضل حضرتك ي بابا الفلوس اهي هطلع اشوف ماما.
أسد:قام وقف حط ايده علي كتف عمار وقال أنا عارف ي عمار من ساعة م اخوك مش قدر يكمل المهم انك فاكر انك سبب واسلوبك تغير ليه ي ابني كمان حوريه بنت عمك زين الي معاملتك اتغيرت معاها مش دي حب طفولتك.
عمار:ضحك لي ابوه بوجع قال انا من الناس معرفتش احمي اخويا التوأم اها بخصوص حوريه صدقني ي بابا انا مش حاطت في دماغي فكره الحب كله بحححح انا هدفي اكبر اجيب حق اخويا عن اذنك ي اسددددددددددد.
أسد: ماشي ي عمااااار أما نشوف.
جميله:قاعده ماسكه صورة ابنها عزام صور الي كانت بتجمعهم سوا عمال تعيط تحط ايدها علي ملامحه تقول ياهااااا ي حبيبي نفسي اخدك في حضني اضمك لي قلبي اتحرمت منك اهاااا لو ترجع ي حبيبي انا هشيلك جوا عيني.
عمار:من وراه أمه شاف صوره ليه هو عزام كانوا بيلعبه بي الميا دمعه نزلت منه ومسح دمعه وقال صدقني ب عزام ر اخويا لا هجيب حقك تالت ومتلت دا وعد شرف ليا.
جميله:بتلف ضهرها مسحت دموعها وقالت عمار تعالي ي حبيبي.
عمار بضحك مزيف:اي ي ست كل مالك كدا عمال تحلوي انا كدا بقا بحسد بابا عليكي.
جميله؛ضحكت وقالت تعالي ي حبيبي في حضنك طمني عليك عملت اي.
عمار:هو انا اي حد ولا اي طبعا جبت تقدير امتياز في التانيه هندسه وكمان جمعت الفلوس الي كنت بعنها عشان افتح شركه ولسه هيكمل اسمها مش رضي عشان امه مش تعيط التاني.
جميله بحب: مشاء الله عليك ي حبببي ربنا يحميك يارب.
طلعت تجري شاهنده بمرح:بتقولي ابيه عمار حبيب قلبي.
عمار بحب:حضنها وقال شاهنده اختي حبيبت قلبي عامله اي كنتي فين.
شاهنده:قالت كنت ي سيدي في المدرسه ادعي ليا بقا اخلص التانيه ثانوي علي خير.
عمار:حط ايده علي راسها وقال طبعآ يروح قلبي دايما تطلعي من الاوائل أنا واثق فيكي.
شاهنده،:مدت ايدها وقالت هاااااا فين القبض.
عمار:عامل حسابي الشيكولاته مش بتطلع من جيبه وطلع شيكولاته وقال اتفضلي ي ست البنات.
هنا جميله:بحزن قالت تعرفي ي شاهنده ي حببتي كان ليكي اخ توأم اسمه عزام كااان هيفرج اوي لو شافك لانه قريب من مرحك اوي.
شاهنده بحزن:هو ليه ما*ت ي ماما انا نفسي اشوفه بقا.
عمار:قام بغضب وقال اخويا مش مات انتوا فاهمين عزام وعدني أن ايده مش هتسيب ايده انا متأكد أن هو معانا قام مشي بسرعه قبل م يضعف.
جميله:عيطت بقهر.
شاهنده:جريت عليها حضنتها وقالت خلاص ي ماما ي حببتي عشان خاطري مش تعيطي انادي بابا أسد يشوف دموعك الغاليه علي قلبه دي.
أسد:من وراها وانا جيت ي ست شاهنده يلي قريبه من قلب ابوكي انتي.
جميله بسرعه: مسحت دموعها ونزلت راسها في الارض.
شاهنده بحب:حضنته وقالت اسيبك بقا تروق شويه مع الموزه هااااا.
أسد:ضربها علي قفاها وقال اهاااا ي بت ي بكاشه انتي.
شاهنده بغيظ: اعااااااااااااااااااا هو قفايا دي متعلم من الكل ولله حرام ولله حرام.
عند جميله: قاعده بتقول ققوم اعملك قهوه ي حبيبي.
أسد بحب؛نزل قعد تحت رجليها وقال عيونك بتعيط ليه ي جميله انتي متعرفيش دموعك الي بتنزل دا بتحرق قلبي.
جميله: حضنته وعيطت جامد وقالت مش قادره ي اسد مش قادره ابني عمر خمس سنين طالع قدام عيني بيضحك رايح الحضانه يمو*ت غدر ليه مين سبب.
أسد:في حضنها قال ماجددد هرب من السجن مش عارف أعصر عليه خايف علي عمار شاهنده.
جميله بصدمه:طلعت من حضنه وقالت ايه انت بتقول اي انا همو*ته بي ايدي.
أسد:اهدي ي حببتي انا مش هسيبه بس اطوله بين أيدي.
يلا يلا يلا الطماطم بعشره ونص وتعالي بوص تعالي ي هانم تعالي ي بيه احلا طماطم لي احلا ورده في الخدودو.
متولي:ياواد ي حسن تعالي اشرب الشاي بعد كدا بيع الطماطم.
حسن:رفع وشه لي متولي قال نعم ياابا الحج انت مش شايف البيع حلو ازاي اسكت خلينا نبيع ناكل كوفته.
متولي:بحب كانت احلا صدفه شوفتك فيها ي ابني انت سبب فرج لينا من عند ربنا.
حسن:بس انا نفسي اعرف انا ميننننننننن
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية جميلة في قلب الاسد) اضغط على أسم الرواية