Ads by Google X

رواية حياة صقر الفصل الاول 1 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية حياة صقر كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حياة صقر الفصل الاول 1

في فيلا الجارحي .

في جناح مالك وتقي …


كانت تقف تقي أمام المراه ليختضنها الزعيم من الخلف وبرغم مرور تلك السنوات مازل يتمتع بوسامته الطاغيه وابتسامته الساحره .

/صباح الفل ي ورده حياتي .

تقي بعشق دائم لسنوات /صباح الفل ي مالك قلبي كل يوم لازم اشكر ربنا علي النعمه الي انا فيها بحبك ي مالك بحبك .

مالك بابتسامه ساحره وهو يقبل يدها/وانا كمان بعشقك ي روح قلبي.

تقي بابتسامه وسعاده/حبيبي يلا بقا علشان نصحي الولاد ونفطر سواء انت عارف لو انا معملتش كل ده محدش هيعمل حاجه خالص .

مالك بابتسامه/ربنا يخليكي لينا ي حبيبتي .

****************.

في الممر …..

كانت تسير ريهام الي الاسفل لتن*صدم ممن يسحبها الي غرفته ليغلق الباب سريعا .

ريهام بدلع ودلال/ايه ي كابتن الي بتعمله ده افرض حد شافنا .

يوسف وهو يحاصر*ها بابتسامه وعشق /وايه الجديد ماحنا ياما اتمسكنا بس بصراحه وحشتيني اوي مشوفتكيش لما رجعت من التمرين امنبارح .

ريهام بعشق /وانت كمان ي روحي وحشتني بس بصراحه انا قولت اسيبك ارتاح من التمرين .

يوسف وعيناه تسلط علي شفيفها /كده انتي عارفه انك انتي راحتي في الدنيا دي ي ريري وعلشان كده هاخد بوسه علشان تصبرني علي الماتش المهم الي داخل عليه .

ريهام بدلع ودلال/جو كده عيب .

يوسف بغمزه وخبث/ي عني هي اول مره ي ريري بحبك ي وحش .

ادم بغ*ضب وهو يندفع للداخل /ي نهار ابوك اسود ي ابن مالك اخر*تك علي ايدي مش اول مره .


يوسف بغ*يظ شديد/ايه ي عمي في حد يدخل علي حد كده وبعدين متفهمش غلط ده انا كنت بحكيلها علي الي عملته في ماتش امنبارح .

ادم بغ*ضب /وحياه ابوك والبوسه ايه كنت بتوريها الجون جه ازي انت ايه ياض الي انت فيه ده ده انا وابوك برغم كل الي كنا فيه منا ملناش في الحريم كنا غلابه بالنسبه الك .

يوسف بسخرية/معلشان كده وقعتوا في تقي ونيره هما دول نسوان دول منتهين الصلاحيه .

********************.

في جناح الصقر …..

كان يقف صقر وهو يرتدي بدلته فهو ظابط في القوات الخاصه يتميز بالمهاره والذكاء الخارق فكل مهمه يقوم بها يفعلها علي اكمل وجه لذلك ملقب بالصقر ليسير الي الاسفل .

****************.

في الاسفل ….

كانوا يجلسون تقي ومالك علي مائده الافطار.

ادم بغ*يظ شديد/بقولك ي مالك ابنك ده خلاص جاب آخره معايا خليه يبعد عن بنتي ده لو اخر راجل في الدنيا مش هجوزهاله .

مالك بابتسامه/مش بمزاجك ريهام ويوسف لبعض من زمان ارضي انت بالأمر الواقع ي ادم .

يوسف بابتسامه ومرح /حبيبي ي زعيم ايوه كده خليك في ضهري .

مالك بهمس وتو*عد /انا في ضهرك بس قسما بالله الي حصل ده لو حصل تاني وقربت منها هوريك وشي التاني لو بتحبها بجد مش هتقرب منها غير في الحلال فاهم ولا لا.

يوسف بإحراج /عندك حق ي بابا انا اسف .

صقر بابتسامه وهو يقبل يد مالك وتقي /صباح الخير علي اجمل ام واب في الدنيا كلها .

مالك بابتسامه/صباح الخير ي حبيبي.

ادم بابتسامه /تصدق ي واد ي صقر انت المحترم الوحيد في العائله دي .

رنا بابتسامه /صباح الفل ايه ي ريري هنتاخر علي الكورس كده في الجامعه.

ريهام بابتسامه /انا خلصت اهو ي رنون .

نيره بابتسامه/طب اقعدي ي حبيبتي افطري .

رنا بابتسامه /تسلمي ي مرات عمي ايه ي زعيم السواق برضه هيوصلنا مش هتخليني اسوق انا بقا .

مالك بابتسامه/لا ي روحي السواق بره معلش شويه كده بس لما تتعلمي .

يوسف بسخر*ية /ي بابا دي بت فا*شله ولا عمرها هتتعلم .

صقر بسخر*ية /وانت كنت حققت ايه ي كوتش الكوره وبس هو ده الي في حياتك .

رنا بغمزه ومرح/حبيبي ي سياده المقدم دايما نصفني سلام بقا يلا ي بت ي ريهام هنتاخر.

يوسف بابتسامه/استنوا هوصلكم في طريقي سلاموا عليكم.

ادم بغيظ شديد/لو اتكلمت معاها نص كلمه انت حر .

يوسف بغ*يظ شديد/حاضر .

صقر بابتسامه /صحه وعافيه عن اذنكم لاني تاخرت علي الاداره .

تقي بابتسامه/لا الله الا الله.

صقر بابتسامه/محمد رسول الله.

********************.

في حاره السيده زينب في ذلك الشقه البسيطه .

كانت تغفا تلك المسكينه صاحبه ال 18عاما أرضا بتعب شديد من تلك الحياه القا*سيه التي جعلت تلك المراه القا*سيه تتحكم بها إلي ذلك الحد .

سميه بق*سوة شديدة/انتي ي بت فزي قومي ي اختي نايمه في التكيه بتاعه ابوكي .

حياه بر*عب شديد/فيه ايه ي مرات ابويا انا معملتش حاجه.

سميه وهي تمسكها بحد*ه وغ*يظ/وانتي بتعملي حاجه عدله اصلا قومي علشان تغو*ري علي الشغل .

حياه بت*عب شديد/ابوس ايدك ي مرات ابويا سبيني انام شويه .

سميه بغ*ل وقس*وه /تنام عليكي الح*يطه ي اختي وناكل منين اسمعي هتروحي مع البت زنوبه الرقا*صه تشتغلي في الكبا*ريه تنزلي حاجات للزبائن وتمد ايدك لاده ولا ده تتطلعي باي حاجه عارفه لو رجعتي من غير فلوس هق*طع خبر*ك فاهمه .

حياه بر*عب ودمو*ع /فاهمه فاهمه .

*******************.

في الاداره ….

في مكتب الصقر…..

كان يجلس صقر وهو يتابع باهتمام تلك القضيه الهامه ليسير مهاب ابن عمته ريم .

/صباح الفل ي كبير .

صقر بابتسامه/اهلا ي مهاب عامل ايه.

مهاب بابتسامه /بخير ي ابن خالي بس هكون احسن لو فرحتني بالي كلمتك فيه .

صقر بابتسامه/مهاب صدقني رنا اختي مش بتفكر في الجواز دلوقتي هو انا عمري هلاقي احسن منك ل اختي ي مهاب.

مهاب بحز*ن شديد/مش عارف اعمل ايه معاها ي صقر.

صقر وهو يربت علي يده باخوه /أن شاء الله خير ي مهاب خلينا في الشغل .

مهاب بجد*ية/عندك حق ي صقر لسه موضوع الخليه دي شاغلك .

صقر بغ*ضب شديد/حكايه سر*قه الاع*ضاء دي انتشرت اوي ي مهاب نفسي امسك الي عمل كده واحر*قه بايديا دول .

مهاب بتنهيده عاليه/أن شاء الله هنوصل لللي بيعمل كده بس يلا علشان الاجتماع مع اللواء ذيدان وانت عارفه بيتلكك لينا علي كل حاجه.

صقر بحد*ه /كل ده علشان ابنه بتاع الكبار*يهات الي عايز يحشر*ه معانا هنا بس ده بعده انا وهو والزمن طويل .

******************.

في الكباريه …..

كانت تقف حياه بدمو*ع وار*تباك من ذلك المكان المقز*ز لكن ليس بيدها حيله فهي تعلم أنها لو معادت إليها بالمال سوف تعذ*بها بشده .

علي أحدا الطاولات …

هيثم وهو يشرب الخ*مر بشراهة/جرا ايه ي واد ي ايمن مفيش مزز*ز النهارده تعدل الدماغ .

ايمن وهو ينظر ل حياه بوقا*حة/لا ي كبير ايه رايك في المزه الجامده دي شكلها هبله ناخدها الشقه ونعمل عليها حفله وكالعادة احنا مبنخفش من حد ربنا يخللينا اللواء ذيدان .

هيثم بسك*ر وو*قاحه /تصدق معاك حق خودي ي شاطره.

زنوبه بكر*ه ل حياه /يخربيتك ي بت ي حياه ده هيثم بيه ابن اللواء دي بيضالك في القفص .

حياه بخو*ف شديد/ده شكله سكران ي زنوبه ابوس ايدك مشيني من هنا.

زنوبه بخ*بث وم*كر/عايزه تمشي وترجعي ل سميه من غير فلوس عيزاها توريكي الويل روحي ي بت هتخدي الشهد متخافيش .

لتمشي حياه برعبا شديد ليتحايل عليها هيثم وأيمن بمكر ليصتحبوها الي الشقه بحجه أنهم سيعطوها مبلغ كبير من المال .

كانوا يسيرون الي الداخل فكانت تسير حياه بر*عبا شديد .

هيثم بس*كر شديد /خليك انت هنا انا الاول .

ايمن بحد*ه وغ*يظ/واشمعنا انت ي عني ليه مش انا.

حياه بدمو*ع ور*عب /انتوا عايزين مني ايه سبوني .

هيثم وهو يمس*ك حياه بحد*ه /ابعد عني ي ايمن احسالك مش هيثم ذيدان الي ياخد فضله حد .

حياه بدمو*ع ور*عب/سبوني حرام عليكم انا عايزه امشئ .

ايمن وهو يشهر مطو*تته بغ*ل وح*قد/يبقا انت الي جبته ل نفسك .

ليط*عن هيثم في ب*طنه بحد*ه وغ*يظ لي*سقط هيثم غار*قا في دما*ئه لتصر*خ حياه بر*عب شديد مما تراه .

 رواية حياة صقر الفصل الاول 1 - بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent