رواية عشق الحديدي الفصل الحادي عشر 11 - بقلم اسيل باسم

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الحديدي كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات

رواية عشق الحديدي


 رواية عشق الحديدي الفصل الحادي عشر 11

كريم بقلق  " اعمل ااي اناا دلوقتي باابا مسافر 
طب هتصل على زين يمكن شاافهاا
كاد ان يكلمه لكن دق بااب المنزل 
كريم بفرحة " اكيد دي هي جاات 
فتح البااب وهو يقول  " ده انتي ليلتلك سوداء 
ي لياان كنتي فين ل .... زين
زين " مالك هو انت شفت عفريت ولا حااجة
كريم  " لا بس يعنى مستغرب ازااي 
الجنوب والشماال مع بعض هو ااي ال حصل
حكى له زين ماا حدث فااردف كريم بغصب
كريم  " واناا لدلوقتي لاعرف طب همااا مين ده 
اناا هقت** لهم كلهم 
زين  " ماا خلاص ي كريم هم اخذوا جزاءهم وخلاص
طريم وهو يتفحص ليان بخووف  " طب ي حبيبتي 
في حد منهم اذااكي ااو  ااي ده انتي مجروحة 
اخذهاا للدااخل وسط صدمتهاا ودخل خلفهم زين 
بهدوء  وجلب لهاا علبة الاسعافاات وضدم لهاا جرحهاا
كريم  " المرة الجااية لم تحصل مشكلة ذي دي 
لا قدر الله رنلي واناا هطير لعندك ااوكي 
لياان بتوهاان  " ااوكي 
كريم بابتسامة  " طب بماا انناا اتفقناا 
احناا مش هنقول لبااباا حاجة هو راح المنصورة مع 
اونكل مش عاايزنه يقلق عليكي
لياان  " اوكي عن اذنكو هروح انااام
كريم وهو يقبل جبينهاا وسط صدمتهاا  " تصبحي على خير 
ليان باابتسامة " وانت بخير ابيه
وفرت هاارباا من اماامهم ام هو ابتسم 
زين  " قلت حاجة ي كريم
كريم  " بقالي بندهلك كتير مردتش يعنى
زين  " عفواا شردت شوية قولت ااي
كريم  " كنت عاايز اشكرك ي صااحبي لولا نصاائيحك 
مكنتش عرفت اتعاامل مع ليااان 
زين  " انت اخويااا  
صح كنت عايز اسالك  هو انت و حيااة متزعلاين
بقاالهاا من يوم كتب الكتاب قافلة على نفسهاا
كريم بتنهيدة  " اختك عنيدة ااوي ي زين 
مش عاارف ازاي اتعاامل معهاا 
بس متقلقش هبقى اتصرف اناا خليهاا تجهز 
هجي بكرة وهنخرج يعنى لو ماا عندكش مانع 
زين بهدووء  " و همانع ليه ده انت جوزهاا 
ثم اني عاارف انك عااقل ومش هتخربهاا 
كريم بضحك  " واالله كلامك صح ده اناا مودب ااوي
بااااااااك
زين  " كريم على الطريق ي حبيبتي البسي عشاان
تخرجواا سواء
حيااة  " هو لدلوقتي افتكرني يعنى
زين  " هو مكانش بيكلمك ولا ااي
حيااة بتوتر  " ااه بيكلمني بس مكنتش برد عليه
زين  " روحي البسي ي حيااة الله يهديكي
تنهدت  وصعدت وتجهزت من اجله ونزلت وجدته 
مع اخيهاا انزلت عينهاا خجلا حين رااته ينظر لهاا بتوهان
كريم وهو يقبل يدهاا  " قمر ي ناااس
ضربه  زين على كتفه بمزااح  " ده اناا لساا من 
امباارح بقول انك العااقل هتخربهاا من دلوقتي مفيش
خروج اناا بقولك ااهو
كريم  " دي مرااتي ي اخي 
يلا ي حبيبتي بيناا نهرب قبل ماا يغير راايه
في عربية كريم
كريم  " فكيهاا ي حبيبتي احناا رايحين نتفسح
مش راايحين جناازة احنااا 
حيااة  " واخذني على فين
كريم بغمزة  " هبقى افرجك على شقتناا 
حيااة  " لا مش عايزة اشووف حاجة انت مش
مضمون الصراحة اخااف على نفسي معااك 
كريم  " ليه بس ده اناا واخذك احكيلك حدوتة
حياة باستغراب  " حدوتة اااي
كريم بوقاحة  " حدوتة تجيب عياال 
خجلت حيااة بشدة وهي تردف بغضب  " والله لانزل
لو مبطلتش سفاالة انت حر بقى هاا
كريم وهو ينطلق بالسيارة  " وعلى ااي الطيب احسن
............
لياان  " اتفضل امضي على الورق ده يوسف بيه
اخذه منهاا على مضمضة وهو يلتفت حوليه يبحث عنهاا
يوسف وهو يدعى عدم المباالاة  " مش المفروض
الورق ده الانسة عشق  هي ال تجيبه 
لياان بخبث  " اصلهاا مشغولة ااوي وبعتتني اناا بدالها
يوسف بغضب بداا يتصاعد  " وحضرتهاا مشغولة بااي
ااي الاهم من الوررق ده
لياان  " أصل في مشكلة في ال system  وهي ومستر
محمد قاعدين يحااول يشووفلهاا حل 
انتفض يوسف بقوة من مقعده كرجل كهف غادر عندما
علم ان زوجته   مع رجل لالا 
حاولت لياان اللحاق به وهي تبتسم بمكر  لكن 
زين باستغراب  " في اااي يوسف مااله متعصب كده
لياان بخبث  " اصل ضغطناا على الوتر الحسااس
زين  " يعنى اااي
لياان  " حااجة كده انت ملكش دخل بيهاا عن اذنك
غاادرت هي وهو تملكه الغضب منهااا كيف تجروء
على ان تتحدث معه هكذااا ......
.........
اقتحم يوسف غرفة عشق فوجد الذي يدعى
محمد ومعهم اخرى لم يعرفهااا فتنهد براحة والبقية
ينظرون له كاانه تنين برااسين 
قاامت عشق من مكانها لكي تذهب له لكنهاا ترنحت
وكاادت تقع لكن امسكهاا ذااك ال محمد
محمد  " حضرتك كويسة انت ......
فجاة تلقى لكمة فوجهه من قبل يوسف وقع محمد ارضاا
وحملهاا بين يديه ووضعهاا على الاريكة 
يوسف بغضب  " يلا اتصلي بالدكتور  فوراااا
يوسف بلهفة  " حبيبتي عشق فووقي ي عمري كله انتي
ااتت لياان و خلفهاا  زين 
لياان بقلق  " هي عشق مالهاا يالهوي دي وجههاا اصفر ااوي
زين  " يوسف هي مالهاا
يوسف  " هي فجااة  وقعت اغمي عليهاا  
بعد دقاائق ااتتت الدكتورة  وكشفت عليهااا 
الدكتورة  " المدام  ضعيفة ااوي الظااهر انهاا مكلتش
من يومين اناا هعقلهاا محلول هيفيدهاا اوي 
يوسف وهو يغمص عينه بغصب فهو قد اهملهاا كثيرا
شكروهاا وخرجت  وبقى يوسف معهاا ينظر لهاا
ووجههاا اصفر من كثر التعب 
بعد سااااااعتين من الانتظااار 
فتحت عشق عينهاا بوهن فوجدت يوسف ينظر
لهاا بقلق 
يوسف بفرحة  " ي قلبي انتي كويسة مش كده 
عشق بتعب  " كويسة بس ااي ال حصل 
يوسف "  اغمي عليكي من قلة الاكل  ممكن افهم 
مكلتيش من يومين ليه 
عشق بتوتر  " اصل مكنش لياا نفس
يوسف " عشق مش بقولك بكره الكذب بتكذبي ليه
عشق بحزن  " انت مدايق مني بقاالك يومين 
ازااي يجلي نفس اكل وانت زعلان مني
يوسف  " وهبقى مبسوط وانتي بالحاالة دي 
عشق " يعنى مش هتسبني 
يوسف وهو يقبلهاا قبلة احاطة بقلبهاا وعقلهاا ولم 
يعد للحديث بقية سواا عن الشووق 
ابتعد عنهااا بعد فترة سند خاصته على خاصتهاا
يوسف  " روحي تفاارقني ولا اني اسيبك
عشق بلهفة  " بعد الشر عنك ي روحي 
طب انت سااامحتني 
يوسف وهو يلمس على شفتيهاا  " ااااه مش عاارف
ابعد عنك ي روحي 
عشق  " متبعدش خليك قريب مني علطول 
فرح  للغاية وكااد يقبلهاا مرة اخرى لكن تااتي الرياح 
بماا لا تشتهى السفن ..........

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الحديدي) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent