رواية عشق الحديدي الفصل العاشر 10 - بقلم اسيل باسم

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق الحديدي كاملة بقلم اسيل باسم عبر مدونة دليل الروايات

رواية عشق الحديدي


 رواية عشق الحديدي الفصل العاشر 10

كريم وهو يخطف من ليان الهااتف
كريم بغضب ” انت مين و عايز من اختي ااي
ليان وهي تحاول اخذ الهاتف منه
كريم ” فلوس ااي ال تتكلم عنهاا
كريم بغضب ” بقى كده ي حليتهاا طب ااي
رااايك مفيش مليمة حمراء هتاخذها وابقى وريني
هتتصرف اازااي
ثم اغلق الهااتف بوجه
ليان بخووف ” انت عملت ااي
كريم ” فلوس ااي ال كان عاوزهاا منك
ليان وهي تلطم وجههاا ” اناا كده رحت في داهية

ثم تابعت بغضب ” انت ليه تخطف مني التلفون
بالشكل ده
كريم ” لياان قوليلي فلوس اي ال عايزهاا
الراجل ده والا انااا ال هعرف بنفسي
ليان بتنهيدة وهي تحكى له
لياان ” واديه ال حصل ومن وقتهاا واناا مجبورة
ادفع له فلوس
كريم بحزن ” ومحيتيش حكيتلي او لبااباا ليه
ليان ” اناا مش متعودة لماا اقع في مصيبة أجري واطلب
المساعدة من حد اناا بعرف بحل اموري لوحدي
كريم بسخرية ” ااه مااهو واضح
على كلن اناا هتصرف معاااه ومش هيتجراء يزعجك
من بعد اليوم انتي ورااكي رجالة
لياان بتوتر ” انت ليه بتعمل معايا كده وانت
مبطقنيش
كريم باستغرااب ” مين ال قالك الكلام ده
لياان ‘ محدش بس من لماا دخلت على حياتكوو
واناا محدش عااملني كويس غير عشق
كريم ” انتي غلطان بتفكيرك ده
اناا مقدرش اكرهك لانك اختي يعنى قطعة من قلبي
………
سليم بتوتر وهو يشاهد احتضان سما لنفسهاا
وهي تبكي بصمتت
سليم ” للدراجادي ندماانة على ال حصل
سما وداخلهاا يحترق ” مكنش المفروض يحصل
بيناا حاجة ي سليم
سليم ” اناا اسف ي سماا بس شوقي ليكي غلبني
وسيطر علياا ومقدرتش اتحكم في نفسي
بس اوعدك من هنااا وراايح مش هجي جنبك حتى
لو بالغلط ساامحني
بااااااااااااك
ومنذ ذالك اليوم لم يعد يحادثهاا ابداا
افااقت على ذكريااتهاا صوته المتااالم فذهبت له بقلق
سماا بتوتر ” سليم هو انت فيك حااجة
سليم بجموود ” مالي مااناا كويس اهووو
سماا بحرج ” اناا بس قلقت لماا سمعتك بتتاالم
سليم بسخرية ” اناا بتالم من زماان ي سماا مش
من دلوقتي بس
سماا ” مكنش المفروض تتجوزني ي سليم
ماكناا عايشين مرتااحين بعااد عن بعض
سليم ” لو قصدك بكلامك اني هطلقك فاانسى
ي مااماا اناا مش هطلقك ي سماا
سماا وقلبهاا يتراقص فرحاا وكاادت ترد لكنهم سمعواا

صوت صرااخ يوسف من الخااارج
يوسف بغضب جحيمي ” وانتي تعرفي البااشاا منين
عجزت عشق عن الرد خاصة وعينه مصوب ناحيتها
بغضب حقيقي فانعقد لسانهاا
جااسر ” اصل التقينا امبااارح عند محل الهدااياا
يوسف والجحيم تحتضن عينه ” مقولتليش يعنى ي مرااتي
سليم بغضب ” هو ااي ال بيحصل هنااا
جااسر وهو يحتضن نغم ” اناا جيت عشاان اخذ والدتي
من جحيمكواا ي حديدي
سليم ” محدش جبرهاا انهاا تبقى ولو عايز تااخذهاا
خذهاا محدش هيعترض طريقكو
جاسر لنغم ” يلا بيناا ي مااماا على بتناا
نغم ببكااء ” اناا عايزة ابقى جنب يوسف
جااسر بحقد دفين ” بس هو مش عايزك جنبه
ي حبيبتي انتي مكانك وسطيناا اناا و بااباا
نغم برفض ” انا مش هسيبه يضيع مني تااني
عشق وهي تتاابع حالة يوسف الذي كان
يتالم من الداخل ويتسال لماا لم تحبه كجاسر
يوسف وهو يغاادر ” اسمعي كلام ابنك احسن ي نغم
هاانم و روحي معاااه انتي ملكيش ابن هنااا
امسكت يده وهي تردف بقوة ” انت ابني اناا سوااء
رضيت ااو لا هتفضل ابني ال مش هتنازل عنه
يوسف وهو يزيح يدهاا ” اناا معنديش ام غير سماا
وبس وكل ماا استوعبتي الشي ده كان احسن للكل
وغادر بكل بسااطة وسط صدمتهاا ظلت تنظر لسما
بحقد

نغم ” كل بسببك ي سماا انتي سبب تعااستي
الوحيد زمان جوزي و اخوياا و دلوقتي اابني
سليم ” عايزك تفهمي انه انتي سبب كل حاجة وحشة
بتحصلك ي نغم لو كنتي بس ام كويسة ليوسف مكنش
هو اتخلا عنك
نغم ” ابني وهعرف ارجع لحضني من تااني
بس الكلام على مرااتك هتفضل عايشة عشان تشوف
ده بيحصل
عشق بخوف على والدتهاا ” انتي قصدك ااي
نغم ” هتعرفي عن قريب اااوي
كل حد كاان السبب في بعااد ابني عني هيتحااسب
وغادرت بكل بساطة
التفت سليم نحو سماا الواقفة بذعر
سليم بحنان ” محدش هيقدر ياذيك طول ما سليم
الحديدي وااقف معااكي
سماا بخووف ” بس انا
سليم وهو يحتضنهاا بقلق ” قلناا ااي ي قلبي
انتي بقلبي ومحدش هيقدر يجي جنبك الا بعدماا
اموووت اناا
شددت سماا من احضانه بخوف ” بعد الشر عنك ي روحي
كانت عشق تتابع المووقف كانه مشهد سنماائي
…….
نغم بجنون ” مش هسبهالهاا ابني هاخذه معايا
انااا هااخذ يوسف معاياا براا البلد هخليه
ينسااهم كلهم
جااسر ” بس انتي عارفة يوسف مش هيوافق
نغم ” هخطفه

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الحديدي) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent