Ads by Google X

رواية الحب المميت الفصل الخامس 5 - بقلم امينة إبراهيم

الصفحة الرئيسية

  رواية الحب المميت كاملة بقلم امينة إبراهيم عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية الحب المميت الفصل الخامس 5

- وانت بقي عاوز تخطبها ازاي وهيا مخطوبه اساسا 

بابا بغضب= نعم بتقول ايه 

- ايوه مخطوبه ليا 

بابا بهدوء= معلش ي جماعه علي سوء التفاهم دا 

مامته العريس=مش كنتوا قولتوا من الاول يلا ي ابني 

ومشيوا ف بابا بصلي وقالي 

= فهمني بقي ايه الا حصل دا

ببرود- عادي بنت عمي وانا اولي بيها من الغريب 

ماما=خلاص ي حج ولو لارا موافقه يبقي الف مبروك 

لارا"لقيتهم بصلولي اي نعم فرحت انو لسه بيحبني بس لسه حرجه مأثر فيا انسي ازاي دموعي الشهور الا فاتت "

رديت ببرود=اسفه ي عمي بس مش موافقه 

وسيبتهم ودخلت اوضتي 

أدهم " عارف اني جرحتها جامد بس مش هقدر اشوفها مع حد غيري"

=معلش ي بابا هتكلم معاها شويه

-ماشي بس متغصبها*ش علي حاجه دي امانه في رقبتي

هزيت راسي وروحت اخبط علي اوضتها فاتحه ليا وفي عينيها دموع حسيت بقلبي بيتقطع وكنت عاوز اخدها في حضني اخبيها 

= ممكن نتكلم شويه 

 هيا بعصبيه- لا مفيش كلام بينا 

= اسف 

بدموع- ها اسف علي ايه بالضبط علي قلبي الا كسرته ولا عياطي بالشهور ولا بعد ما كنت شيفاك امان ليا وسند حسستني اني وحشه اسف علي ايه بالضبط قولي ردد علياااا😭😭

= اسف حقكك عليا اسف كنت غبي سامحيني 

- سيبني لوحدي لو سمحت 

=حاضر بس عاوزك تعرفي انك ليا ومش هتكوني لغيري وبغمزه😉 هسيبك تهدي وبعدين نتكلم ي عروستي 

لارا" اتكسفت وقفلت في وشه سمعت صوت ضحكته ورا الباب عاااااا ال مش محتر*م دا بيغمزلي طب والله لاطلع عين*ه بس يصبر عليا جريت علي السرير اتنطط من الفرحه هييييييييييح اخيرا حلمي هيتحقق وهكون ليه قومت اصلي وحمدت ربنا انو دعايا اتحقق بس وحيات ماما لاطلع عينه ابن امنيه دا وقعدت اضحك وبعدين روحت في النوم"........بقلمي_أمينه إبراهيم

                     صلوا علي النبي❤️❤️

أدهم" صحيت الصبح وانا فرحان ازاي كنت غبي وكنت هضيعها من ايدي الحمد لله انها هتكون ليا"

لارا" صحيت الصبح وانا بخطط هطلع عينه ازاي بس قره عيني هيصعب عليا بس يستاهل علي الا عمله فيا 😂 جيت اخرج لقيتهم قاعدين بيفطروا غمزلي ال مش محترم غمزلي اقوم اعض*ه يعني"

أدهم= صباح الخير ي زوجتي المستقبلية 

اتكسفت ومردتش عليه

مامته بضحك= اسكت يلااا سيبها تفطر تعالي ي حبيبتي 

عمي= تعالي جنبي انا ي غاليه 

أدهم بعصبيه= وتقعد جنبك ليه يعني 

عمي بأستفزاز= عمها مش عجبك هلغي الجوازه خالص والباب يفوت جمل

ضحكت عليهم فاتعصب وقال= عجبتك ي اختي اووي 

مامته بضحك= خلاص ي ولاد كلوا علشان نشوف هنعمل ايه في التحضيرات......  بقلمي_أمينه إبراهيم             

                        تسريع في الأحداث🚴‍♀️🚴‍♀️

جه يوم الفرح 

لارا" مش مصدقه اني شويه وهنكون مع بعض ياااه بعد سنين هنكون مع بعض اخيرا هييييييييح ابغي ازغرط والله بس استحي يقولوا العروسه اتهبلت يوم فرحها"

شهد= بسم الله ماشاء الهم بارك قمر ي اخوات اخيرا شوفتك عروسه ي قلبي قمر بالفستان

- حبيبتي ربنا يديمك ليا عبالك يا رب 

بضحك=يااااااا رب ي اختي شكل ابن الموكوس*ه عطل بالتوكتوك وهو جاي😂😂 

قعدنا نضحك لقينا عمتو امنيه داخله شافتني حضنتني 

=انتي من النهارده تقوليلي ماما قمر ي غاليه ربنا يحميكي من عيون الناس 

- ربنا يديمك ليا ي ماما 

وبعدين قالوا انو أدهم داخل قلبي كان هينك من مكانه 

أدهم" مش مصدق انها هتكون بقت علي اسمي خلاص دخلت وانا لسه مش مصدق شوفتها كانت ملكه بالفستان عاوز اخبيها في حضني ومحدش يشوفها ربنا يسترها ومتخانقش مع حد النهارده اتحركت ليها وانا مش شايف غيرها قربت وبوست راسها 

= الف مبروك ي قلبي 

ردت بكسوف- الله يبارك فيك 

وبعدين دخلنا القناعه 

-أدهم أدهم ادهممممم

=عاوزه ايه ي أخرت صبري 

-عاوزه اقوم ارقص معاهم 

= نعم ي اختي 

-الله بقي دا فرحي 

= والله لو مسكتي لالغي الفرح خالص اساسا مش عاوزه 

-اووف بقي

بعد شويه 

-أدهم أدهم ادهمممممم

=خرمتي ودني ي بت المجنون*ه عاوزه ايه 

- عاوزه انزل اقعد معاهم علشان يوزعوا عليا جاتوه زيهم 

تقريبا جاله شلل 

-مش بترد لي ي حبيبي انت كويس 

= اسكتي علشان ميغيرش رائي والغي الجوازه خالص 

-ناااااااعم ي اخويانا

مخلصتش لسه كلامي لقينا سلعوه داخله علينا معرفش مين دي بس مستريحتلهاش 

السلعوه= دودي الف مبروك زعلت خالص والله انك هتتجوز 

- الف سلامه ي اختي مين دودك دا ي عنيا 

=ياااي دي بيئه اووي دي الا اخترتها ي دودي مش زوقك خالص 

-يا بنت المقشفه مين دي ال بيئه ي بت انتي دا انتي عامله زي عود القصب ي معفن*ه

أدهم شدني من فوقها اهدي ي حبيبتي وبص ليها 

=دي مراتي وشرفتي يلا من غير مطرود

السلعوه-ماشي ي أدهم هوريك مين سيلين 

ومشيت بصيت ليه بغيت

- مين دي ي أدهم

=كانت معايا في الجامعه 

-علبه السردين دي معاكم في الجامعه وقعدنا علشان نتصور وبعدين روحنا........بقلمي_أمينه إبراهيم

                 صلوا علي النبي❤️❤️

لارا صحيت الصبح بفتح عيني لقيته في وشي

=عااااااااااااا انت مين اي جابك هنا 

-نعم ي اختي انتي فقدتي الذاكره ولا ايه 

= احم انت كنت بتبص ليه 

= علشان مش مصدق انو الملاك دا بقي ليا لوحدي وي بت المجنون*ه بوظتي اللحظه 

اتكسفت وضحكت - معلش بقي قدرك كدا 

= احلي قدر دا ولا ايه 

# انا امينه بقولك دا مجرد كلام متصدقوش مفيش رجاله كدا علشان متحلموش بس😂😂😂 احم نرجع تاني#

وعدي شهر علي جوزانا وكل يوم بتقرب لبعض وهو جنين عليا وكنت فرحانين خالص لحد في يوم قاعده لقيته داخل عليا وهو متعصب قربت منه 

=مالك ي حبيبي 

ضربني بالقلم- بتخونيني يا زبال*ه

بصدمه= نعم انت عبيط* بتقول ايه

فتح موبايله ووراني شات بس مش بتاعي 

= اي الهبل دا مش انا والله 

- اومال مين ي روح ام*ك وانا قولت كانت بتكلمني لوحدي الاقيكي مقضياها وشدني من شعري انتي طالق فاهمه وانا بس علشان ابويا هسيبلك البيت وماشي 

لقيته دخل يلم هدومه وهو خارج وقفته 

 بعياط= استني انت قولتلي الكلمه دي قبل كدا وانا سامحتك بس صدقتي المره دي هتندم جامد اووي لاني معملتش حاجه وربنا عالم بكدا

 ضحك بسخريه كملت كلامي 

= هتندم صدقني هتندم وهترجع تدور بس صدقني مش هتلاقيني وقتها ي أدهم مش هتلاقيني وهتندم وقتها جامد خلي الكلام دا في بالك ومتنسهوش

مشي مقدرتش اتماسك اكتر وقعدت مكاني علي الارض اعيط😭😭

 رواية الحب المميت الفصل الخامس 5 - بقلم امينة إبراهيم
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent