رواية شفق الطفولة الفصل الثاني و الأخير 2 - بقلم ميرا أبو الخير

الصفحة الرئيسية

  رواية شفق الطفولة كاملة  بقلم ميرا أبو الخير 


 رواية شفق الطفولة الفصل الثاني و الأخير 2


شفق بصراخ: انتوووو بتعملووووااا ايهههههههه. 
منتصر بابتسامة:  بعمل ايه اتجوزتك علي سنه الله ورسوله ابني هرب. 
شفق بصدمة: انت كداب الجوازة دي باااطللل مستحيلللل حمايااا يبقا جووووززززي لاااااااااااااااااا. 
ابو شفق:  لا ايه انا وكيلك و خلاص كتابنا الكتاب. 
شفق بدموع:  حرام عليكم ليههه المفروض اوافق او ارفض ع الجوازة لييييييي حرررام عليكككككككك. 
ابو شفق بغضب: اخرسييي اعملي حسابك بكرا الداخله. 
منتصر بابتسامة:  يلا ع بركة الله. 
شفق بكر''ه:  مستحيل اوافق اتجوزككك يا شيخ انا مش موافقةةة. 
الشيخ بخوف: م م خلاص كتابنا عن اذنكم. 
خرج الشيخ بخوف و منتصر ابتسم:  اجهزي يا عروسة بكرا يومنا. 
شفق داخلت الاوضة وبدءت تكـ. ـسر كل حاجه فيها قعدت ع الارض بدموع و بتتصل ع يس مش بيرد. 
شفق بدموع:  ليه كده ليه تسبني اتجوز ابوك ومش برضايا ليه تعمل فيا كده ليه. 
امها بتخبط بخوف: افتحي يا بنتي الله يهديكي. 
شفق مسكت الازازة و قررت تنهي حيا"تها دي لسه هتمشيها ع ايديها غصب عنها مش قدرت رمتها بعيد و ضمت نفسها وبدءت تعيط ع اخرها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
مر الليل و نامت بدموعها ووجع قلبها. 
تاني يوم. 
الكل فرحان ماعدا هي اهلها و اصحابها بيجهزوها للفرح وهي عينها مطفيه مفيهاش اي لمعان في يوم وليلة فرحتها تد"مر كده. 
امها: قمر يا شفق قمرررر. 
شفق لارد. 
امها بابتسامة:  ع فكرة حالك مش هيفضل كده. 
شفق لارد. 
امها باست دماغها. 
ابو شفق: ها خلصتوا انجزوا العريس في القاعه مستني عروسته. 
الام:  جايين اهو يا اخويا. 
مسك شفق و قامت و الزفه اشتغلت بزغريط كتيرة و فرحه ماعدا هي. 
ركبت العربية و مشيوا و الناس في الشوارع بتشاور ع الزفه شفق ابتسمت بالم وبصت ع الكرسي يلي فاضي جنبها و تخيلت فيه يس دمعه نزلت منها:  ليه تعمل فيا كده. 
فلاااااااااااششششش باااااككككك. 
يس بغضب: متلعبيش تاني في الشارع هزعلك. 
شفق بدموع طفولية: بس انا عاوزة العب. 
يس بهدؤء: خلاص متزعليش هلعب معاكي انت بعد المدرسة بس متنزليش الشارع تاني. 
شفق بغضب: هنزل براحتي انت يدوب جاري و لعلمك مش هتجوزك. 
يس ببرود:  كلها كام سنه و هنكبر وهتجوزك غصب عنك. 
شفق بغضب: مش هتقدر نينيني. 
طلعت بيتهم بغضب. 
مرت السنين و شفق مع يس اغلب الوقت لحد الجامعه هو خلص وبقا معيد وهي لسه. 
شفق بخوف: والله هو يلي طلب المحاضرة. 
يس بغيرة:  والله وايه يخليكي تضحكي في وشه. 
شفق بخوف: م م. 
يس مسك ايديها: متخفيش مني انا لايمكن ا اذ"يكي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
شفق دمعت: انت زعقت لي قدم الكل عشان لاقتني بدي زميلي كشكول. 
يس بابتسامة: حقك عليا بغير عليكي. 
شفق ابتسمت: صالحني بحب طي. 
يس بهدؤء:  اممم اي رايك انه جاي اخطبك النهارده وهنتجوز بعدها بشهرين. 
شفق بصدمة: قولت ايه. 
يس بابتسامة:  و هعملك اجمل فرح في الدنيا كلها وهتبقي احلى عروسه. 
باااااااااااااااككككككككككككك. 
فاقت شفق ع صوت السواق:  مش كل يلي بتشوفيه بيكون صح. 
شفق مركزتش في كلامه. 
بعد شوية وصلت القاعه و نزلت مع ابوها و اهلها. 
داخلت لاقت منتصر قاعد ع الكوشه ومبتسم قام راح ناحيتها. 
منتصر مسك ايديها و مشي ناحيه الكوشه و فجاءة سلم ايديها لشخص. 
بصت بصدمة: يس. 
يس بابتسامة:  اينعم. 
شفق بصدمة و ارتعاش: ا انت م مش هربت. 
يس بضحك: تؤ تؤ كل دا كان مقلب يا حبيبي وعدتك انه فرحك هيكون مختلف ومميز . 
شفق بعدم فهم: ا ازاي مش فاهمه. 
يس بإبتسامة:  بصراحه كده انا يلي اتفقت مع الكل قبل اما ابويا يا جي علي انه نمثل انك هتتجوزي ابويا ودا فكرته عشان يغيظ ماما بيكي لانها بطلت تهتم بيه. 
بقلم ميرا ابوالخير 
شفق بصدمة:  مش فاهمه حاجه. 
يس بابتسامة: لما اغمى عليكي انا يلي كتبت عليكي مش الحج و كمان انا يلي بصمتك ع الجوازة و اختفيت لما انتي فوقتي مش قولتلك مش كل حاجه بنشوفها مش بتبقا صح. 
شفق بصدمة: انت السواق. 
يس: اينعم مسبتكيش كنت معاكي خطوة بخ... طخخخخخخ كف قوي بينزل ع وشه من شفق. 
الكل اتصدم:  انا بكر"هكككك ليييههه توجعنييي كددده ليهههه انا كنت همو"ت نفسي عشانككك لييي حرام عليكككك ليييي اااااه. 
يس شدها لحضنه:  كان قصدي اعملك فرح بطريقه مختلفه. 
شفق زقته و علت صوتها: مش عايزززكككك طلقنيييي و انتو.. بصت للكل.. محدش حس بيلي حصليييي لييي. 
يس بخوف عليها قرب وبا"سها بحب و هي بتزقه معرفتش بعد وهي اتكسفت:  خلاص بقا حقك عليا. 
شفق بدموع:  وجعتني اوي. 
يس بحزن: كان قصدي افرحك. 
شفق غصب عنها حضنته فهي بتحبه: انتي شفق طفولتيييي. 
ابتسمت و كملوا الفرح بسعادة.. 

تمت بحمد الله 
 رواية شفق الطفولة الفصل الثاني و الأخير 2 -  بقلم ميرا أبو الخير
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent