رواية دنجوان الصعيد الفصل الرابع عشر 14 - بقلم سارة احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية دنجوان الصعيد البارت الرابع عشر 14  بقلم سارة احمد

رواية دنجوان الصعيد كاملة

رواية دنجوان الصعيد الفصل الرابع عشر 14

بعد ما الحج سعيد المنصوري قد ض"رب برصا"ص من خ'سيس غدرا... انقبلت الاقصر وجاء كل كبار عائلات الصعيد والمسؤلين حتي يحققوا في تلك القضيه التي هزت اوساط الصعيد باكمله كل هذا في ساعات وقد خرج الحج سعيد من العمليات وقد ابلغ الطبيب المسؤلين والكبار والجميع  بأنه قد تخطي مرحله الخطر وقد كتب الله  لهو عمر جديد.....تنفس الجميع براحه وحمد لله علي تجانب الح"رب وبحر الدما"ء الذي كان سيحدث في الصعيد ....
ينظر اكرم لي ماهر بنظرات شك ووعيد....فيبتسم ماهر بسخريه وعدم اهتمام وهذا اشعر نير"ان الغض"ب في قلب اكرم
اكرم:الحساب تقل قوي يا ولد مهران وحياه جدي لا ادفعك التمن غالي قوي.....هذا ما كان يفكر فيه اكرم 
وفجأه تدخل ناديه منهاره من البكاء لا يعير اهتمام لي احد وجرت علي غرفه جدها وارتمت علي سريره جالسه علي الارض وسنده راسها ويدها علي صدر الجد.....فيجري خلفها هارون....
ناديه:جدي انا مليش غيرك انا بحبك يا جدي فوق مش هيبقي انت وابوي كمان جدي انا بمو"ت من غيرك يتمز'ق قلب هارون علي حبيبته المدلاله ويجذبها لي حض"نه فتتشبث بيه ناديه بشده وتبكي....
ناديه:جدي هيروح ميني يا هارون انا مليش غيره.....هو سندي
هارون بحب:كده ازعل انا اومال انا ابقي ايه يا قلب هارون....اياك تخافي من اي حد طول ما انا موجود علي وش الدنيا....
تخرج ناديه من حض"نه....
وهي تسمح دموعها  وتنظر لي هارون وببراءه
ناديه:انا عمري ما اخاف طول ما انتي جانبي وحوريه حكت ليه كل الا حصل وازاي انقذتني انت وحاتم بس ازاي وبعدين من الا ضر"ب نا"ر علي جدي...
هارون بود:مش وقته يا حبي بس انا زعلان منك ازاي تخرجي من غير اذني....وحوريه دي حسبها معاي بعدين...
قبل ان تنطق ناديه يسمعوا صوت انين الجد فتجري عليه ناديه بلهفه
وتمسك يده 
ناديه:جدي رد عليه انا ناديه حفيدتك....
 ينطق سعيد بكلام مش مفهوم
سعيد:حااااا فين انا عوز حااااتم
تبكي ناديه:انا مش فهمي يا جدي تقصد ايه...
فيسكت سعيد وينام .....
يجذبها هارون ويضمها اهدي يا ناديه جدك لسه خارج من العمليات
وتعبان....اهدي وان شاء الله هيبقي كويس.....
يمر اسبوع ويتحسن حال الحج سعيد والوضع هادئ لي الان لكن عاصفه الغ"ضب والك"راهيه في الطريق.....
يجتمع كبار الصعيد حتي ينقشوا عده موضوعات اولها....
من الذي حاو"ل قت"ل الحج سعيد
وثانيها حل مشكله مهره واكرم وارضاء ماهر مهران....
واثناء الاجتمع يفج"ر ماهر خبر يصدم الجميع....
ماهر بل"يئم:انا عندي الحل الا هيحل مشكلتي مع اكرم زي ماهو اتجوز اختي من غير علمي يبقي انا كمان اتجوز حوريه اخت هارون لو فعلا عوزين تحلوا ويبقي مفيش طار بين العائلات.....
يصعق هارون وينهض من مكانه
ويتوجه نحو ماهر ويجذبه من لياقه قميصه وينظر اليه بغض"ب نار"ي.....
هارون:شكلك جنيت علي الاخر ازاي تتجرأ وتنطق اسم اختي علي لسانك.....
يبتسم ماهر ببرود ويبعد يد هارون ويتحرك خطواتان عن هارون الذي يشتعل غض"با وغيره والناس محصرينه حتي لا يقت"ل ماهر...
يقف ماهر امام اكرم وينظر اليه بتحدي.....ويكمل حديثه لو هارون مش موافق يبقي يطلق مراته وتجوزها انا......وقتها يفقد هارون السيطره علي نفسه ويدفع الرجال ويجري علي ماهر ويمسك البندق"يه من الغفر ويض'رب الرص"اص علي ماهر فيسقط غار"ق في دما"ئه ويلقي القبض علي هارون......
رواية دنجوان الصعيد الفصل الرابع عشر 14 - بقلم سارة احمد
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent