رواية دنجوان الصعيد الفصل الثالث عشر 13 - بقلم سارة احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية دنجوان الصعيد البارت الثالث عشر 13  بقلم سارة احمد

رواية دنجوان الصعيد كاملة

رواية دنجوان الصعيد الفصل الثالث عشر 13

وفجأه يظهر حاتم  فيشهق الجميع بفزع وما زاد من رعبهم وجود هارون خلف حاتم الذي يشتع"ل وجه من الغ"ضب والعصبيه....
فوقيه برعب:يلا اهي كملت
ترتجف شمس وتتمسك بي امها
شمس:ماما احنا شكلنا مش هيطلع علينا نهارا....
فوقيه:نقيتي فيها يا بومه غور من وشي....
هارون بش"ر:انا كنت عارف كل الا هيحصل ده من اول ما خرجت من المستشفي بس انكم تتجرأو وتلمسوا ناديه ده الا فاق كل حدود الصبر....ونهايتكم دلوقتي...
حاتم بغض"ب نا"ري:انا صبرت كتير عشان انت"قم لي امي بس دلوقتي انا هح"رقكم عشان اتجرأتم ولمستوم اختي الغاليه....
تدعي فوقيه  القوه عكس ما هي ترتجف بداخلها من الرعب
فوقيه:مش هتقدروا تلمسوا شعره مننا ماهر مش هيسكت....
يضحك هارون بسخريه:ماهر اصلا مش فاضي لكم هو في وراطه....
ويشير لي. مجموعه من النساء فتدخل وتمسك بفوقيه وشمس وبسيمه وامينه وهن يصرخن...
سبونا هتعملوا فينا ايه
يقرب حاتم من فوقيه وبهمس لها
حاتم:متخفيش انا متوعدتش اضر"ب ست بس ست تضر'ب ست مفيش مانع.....
هارون:يلا جروهم وحطوهم في العربيه واطلعوا علي البيت الغربي وهناك انتوا عارفين هتعملوا ايه...
اه ومتنسوش في طريقكم تأخدوا حسنيه....وضبطوها لحد ما نجي لكم......
النساء:امرك يا دنجوان....وانطلقن بعد ما قيدهن  .....ينزع حاتم الحاكت بتاعه ويغطي بيه ناديه...
يقرب منها هارون وبكل رقه يحملها 
هارون بحزن:انا اسف يا حبيبتي علي كل الا حصل بس والله لا ادفعهن التمن غالي علي كل الا حصل لكي....
ويرجعوا لي البيت لي يجدوا حوريه في انتظارهم....والقلق ظاهر عليها
حوريه:هي ناديه مالها عملوا فيها حاجه......
هارون بتعب:لا يا حوريه هما ملحكوش 
حاتم:تعالي يا حوريه وسبيهم شويه لي وحديهم
ترفض حوريه ان تغادر وتجلس بجانب ناديه وتضمها وتبكي
حوريه:لا مش ماشيه انا هبات مع حوريه .....اختي ونامت واخذتها في حض"نها
يبتسم هارون:يعني انا الا في الاخر انطردت....
حاتم بمشاكسه:معلش اصل لك ضره.....
هارون:طيب يا حوريه انا خارج بس غيري الهدوم لي ناديه وخليكي جانبها واياك تغيب عن عينك ثانيه.....
حوريه:ده في عيني....
يقبلها علي جبهتها برقه تسلمي يا اختي يلا يا حاتم.....يسير معه حاتم ويلتفت لي حوريه ويرسل لها قبله في الهواء ويغمز لها فتبتسم حوريه بخجل.... وتشير لي اخوها بمعني حاسب من هارون فيغمز لها حاتم اكثر.....
حوريه:والله مجنون بس بحبه
وتنظر لي ناديه التي تتعرق اثناء نومها وكأنها تحلم بكابوس سئ
حوريه:يا تري ايه الا حصل لك يا ناديه.....وبكت حوريه حزننا علي ناديه بدلت لها ثيابها ودخلت تحت الغطاء واخذتها في حض"نها وطبطبت عليها بحنان حتي استكنت ناديه وهدأت ملامحها 
هارون وحاتم في السياره 
حاتم:هتعمل ايه معاهم يا هارون دول عقا"رب...وانا ليه طار بايت عندهم انا اختي دول قتل"وا ابوي وام"ي انا لازم اصفي حسابي معاهم وانت كمان لك حساب مو"ت عمتك الا هي امي...لازم تصفيه
هارون بغض"ب:انا عارف جدي من ساعه مو"تها وهو حزن ده لو عرف هو وجدك هتقوم ح"رب بين الثلاث عائلات عيلتي وعيلتك وعيله مهران وهيروح في الرجلين ضحايا كتير مهلومش ذنب احنا لازم نفكر ونتصرف بعقل.....
وقبل ان يكمل يرن هاتف هارون معلن عن وصول رساله...
فيقرأها هارون فتتبدل ملامحه لي الازنعاج والضيق ويرجع بسيارته لي الخلف ويعدل طريقه وينطلق في الجه الاخري وهو يقول 
هارون:يلا دي شكلها هتول"ع
حاتم:مالك غيرت طريقك ليه وايه هي الا هتو"لع
هارون:منير بعت رساله بيقولي ان ماهر عند اخته ومولع"ها حري"قه عشان عوز ياخدها واكرم وقف ليه وكتب كتابه عليها من وري ماهر ومصمم انها مش هتخرج وماهر مصمم يخرجها عشان يق"تلها
وطبع الجد سعيد راح هناك ومعها كل كبرات البلد والمأمور....
حاتم:هاب دي ولع"ت.....انت عارف من مش هينفع اظهر دلوقتي نزلني هنا......يوقف هارون سيارته فينزل حاتم
هارون:اياك تتهور يا حاتم فكر بحكمه...
حاتم:متقلكش يا صاحبي وانا هراقب اختي اصل انا عارفها مجنونه  ممكن تعمل اي مصيبه من مصايبها لحد ما تحل المشكله دي 
 وترجع
هارون:شكرا يا ابن عمتي....وينطلق هارون لي المستشفي لي يجد الدنيا مقلوبه والشرطه محاصره المكان.......ينزل يجري بسرعه ويسأل احد الضباط 
هارون:هو ايه الا حصل.....؟
الضابط:مجهول اطلق نا"ر علي الحج سعيد وهو بين الحي والموت والدنيا مقلوبه ...


رواية دنجوان الصعيد الفصل الثالث عشر 13 - بقلم سارة احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent