رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني عشر 12 - بقلم أسما محمود

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببت ذلك المغرور بقلم أسما محمود


 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني عشر 12

وسمعت ق بيقول :خلاص. بكرة هكون عندك 
روح حاولت تتمالك اعصبها :سليم في حاجه ولا اي 
سليم:لا يحبيبتي مفيش حاجه 
سليم خايف لتكون روح سمعتو 
وكملو قعدتهم وروح ساكته خالص 
سارة:روح انتي كويسه 
روح:اه انا تمام 
سليم:تعبتي تاني ولا اي 
روح:لا ابدا انا تمام 
ادم:يبقا اتفقنا الاسبوع الجي محدش بقا يقول مش جي 
ووجه كلامو لسارةوسليم لاحظ وضحك عشان فاهم دماغ صحبو 
وكل واحد راح بيتو 
سليم :روح مالك 
روح:سليم انت بتحبني 
سليم:طبعا وبموت فيكي كمان 
روح :تمام 
سليم حضن روح من ضهرها :حبيبتي انا بحبك وياريت ميكنش عندك شك في كدة 
روح:كويس انا هروح انام 
وسبتو  روح ودخل اوضتها سليم فهم ان روح سمعتو واكيد فهمت غلط وراح نام هو كمان 
وفي الصباح 
صحيت روح ودخلت خدت شاور وصحي سليم بعدها وسمع صوت روح في الحمام ودخل يحضرلها الفطار 
خرجت روح وملقتش سليم في الاوضه ولابست وخرجت 
سليم:صباح الخير يا قلبي 
روح:صباح الخير 
سليم:شكلك منمتيش كويس 
روح:اه فعلا منمتش كويس 
سليم:يلا عشان تفطري 
روح:لا افطر انت مش جعانه 
سليم:يلا يا روح مش هكرر كلامي 
روح:وانا بقولك مش عاوزة افطر 
سليم:متعصبنيش عليكي يلا 
روح:قولت لا 
سليم:براحتك انا نازل رايح مشوار 
روح لابست بسرعه ونزلت وراة ودخلت الكافيه وكان سليم قاعد مع بنت 
روح:مش تقولي انك نازل تشوف الست هانم 
سليم:روح اي اللي جابك هنا 
البنت:حضرتك فاهمه غلط 
روح:غلط ولا صح ورقتي توصل علي بيت جدي 
ولسه هتمشي سليم مسكها من درعها 
سليم:استني انتي فهمتي اي 
روح:سيب ايدي 
سليم:تعالي معايا 
ووصل بيت جدها 
الجد:تعالو يا حبايبي 
سليم:ازيك يا جدو 
الجد:بخير مالكو انتو الاتنين 
سليم؛احكلها يا جدي الاتفاق 
روح :،اتفاق اي 
سليم :اسكتي خالص 
روح:اسكت اي في اي يجدى 
الجد:يبنتي سليم جالي قبل الفرح واتفق انو بعد شهر العسل هيعملك مفاجاءة عشان عيد ميلادك 
روح:اه صح دة عيد ميلادي بعد بكرة 
سليم:ها لسه بخونك 
روح:انا اسفه بجد 
سليم:دى تاني مرة ياروح بتتصرفي من غير ما تعرفي الحقيقه 
روح بعياط :اسفه بجد والله مكنش قصدي 
سليم:هنستاذن يجدو احنا 
الجد:ربنا يصلح ما بينكو 
وطول الطريق روح بتعيط في صمت 
روح:سليم انا اسفه 
سليم مش بيرد 
روح بعياط اكتر:طب رد عليا طيب 
بقلم اسما محمود 
سليم:لا رد 
روح بعياط هستيري:مكنش قصدي كل دة 
سليم :خلاص يحبيبتي مصدقك والله 
وخدها في حضنو 
روح : يعني مش زعلان مني 
سليم:كنت زعلان بس دلوقتي خلاص 
ووصلو البيت 
روح:اي رائيك نتفرج علي فيلم سوا 
سليم فكرة حلوة هدخل اغير وهاجي بسرعه 
روح بتجهز السهرة وسليم خرج:اي الروقان دة 
روح:اي رائيك يلا بقا الفيلم هيبدا 
وسهرو سهرة حلوة جدا هما الاتنين 
بقلم اسما محمود 
في الصباح 
سليم صحي ولاقي روح في حضنو  وهما الاتنين نايمين علي الكنبه سليم شال روح ودخلها الاوضه 
وخد شاور روح صحيت وجهزت الفطار 
سليم :صباح الخير 
روح:صباح الخير 
انهاردة هنروح عند جدي 
سليم :لا هنروح مشوار تاني شغل 
روح:تمام 
سليم:هنفطر ونجهز 
روح:تمام 
وفطرو وبداءو يجهزو 
سليم:ها يا روح خلصتي 
روح:جاية اهو 
ونزلو العربيه 
وطول الطريق ساكتين 
روح:دة مش طريق المستشفي 
سليم:اه عندي شغل برة وخدتك معايا عشان متزهقيش 
ومشيو في طريق صحراوي 
روح:احنا كدة هنسافر 
سليم:اه الشغل بعيد شوية 
ووقف عند كافيتريا  وجاب اكل كتير لروح عشان الطريق 
سليم:اجبلك حاجه تاني 
روح:لا يحبيبي تسلملي 
وتعبت روح من الطريق ونامت في حضن سليم 
وصلو قدام فندق 
صحيت روح:وصلنا 
سليم :ايوة يحبيبتي بس انهاردة هنبات في الفندق عشان اتاخرنا ومش هنلحق نرجع 
روح:ماشي يحبيبي 
وحجز جناح  
روح:جناح لي احنا هنمشي بكرة 
سليم:يمكن نقعد اكتر عشان الشغل 
روح:خلاص اللي انت شايفو 
سليم:اطلعي انتي ارتاحي وهخلص الشغل واجي 
روح:متتاخرش 
سليم:حاضر 
سليم رايح يشوف الشغل واتاخر جدا روح قلقت عليه وبتكلمو مش.بيرد علي التلفون وبعد ساعه سليم وصل 
روح:كدة.يا سليم تقلقني عليك وبكلمك مش بترد 
سليم:اسف يحبيبتي والله الفون في العربيه نسيتو والشغل كان كتير 
روح:الحمدلله انك كويس 
سليم: هاخد شاور واجي 
وبعد شويه سليم خرج : لسة منمتش 
روح:ننام سوا احسن
ونامو هما الاتنين 
وفي الصباح 
روح صحيت من النوم وملقتش سليم 
وخدت شاور وتلفونها رن
سليم:اجهزي وانزلي هنروح مشوار 
روح:حاضر 
وفقلت مع سليم ونزلت 
سليم:اي الجمال دة كلو 
روح بكسوف:هنروح فين 
سليم:غيري الكلام ماشي هنروح مشوار وهنمشي 
ووصلو هما الاتنين واتفاجائو بي ...........
 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني عشر 12 - بقلم أسما محمود
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent