Ads by Google X

رواية ظننته اخي الفصل الثالث عشر 13 - بقلم مريم عراقي

الصفحة الرئيسية

 رواية ظننته اخي  الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم عراقي

رواية ظننته اخي  الفصل الثالث عشر 13

 

عمر اتعصب قوي من كلامها وفي لمح البصر كان محاصرها عند الحيطه ورافع يديه الاثنين على الحيطه ومسكهم بيد وباليد الثانيه ماسك وسطها بشده...
عمر بغضب: انت عارفه ان لو احد غيرك كلمني بالاسلوب ده اللي انت كلمتيني به كنت عملت فيه ايه يا منه كنت محيته من على وش الدنيا ما عاش ولا كان اللي يعلي صوته او يتحدى عمر الجبلاوي....
منة بدموع وهي بتحاول تزق عمر: ابعد عني ابعد يا عمر انا كمان زهقت زهقت من معاملتك لي اللي اتغيرت زهقت من تصرفاتك زهقت من تحكماتك علي انت بتعمل كده ليه ها انا عايزه افهم بتعمل كده ليه رد علي ليه
وعمر وقد فاض به الكيل: عايزه تعرفي انا باعمل كده ليه هاقول لك عشان انت تخصيني انا وبس انت من حقي انا وبس قرب منها ومسك وجهها بتملك: انت يا منة ملكي انت ملكي انا وبس وما حدش يقدر ياخذك مني لانك من ممتلكاتي الخاصه يا منه
منه كانت مصدومه بكل كلمه قالها عمر ومش قادره تستوعب حاجه من اللي هو قالها.... منه بكل قوتها زقه عمر بعيد عنها وعمر بعد خطوتين عنها لورا ببرود
منة بصدمة: انت انت بتقول ايه انت انت قصدك ايه بان انا ملكك وما حدش هيقدر ياخذني منك انت مجنون واكملت بصوت عالي نسبيا: انت واعي انت بتقول ايه انا مش قادر اصدقك مش معنى ان انا اختك وعشت طول عمري معاك يبقى تمثلكني وتخليني بتاعتك ما فيش الكلام ده انا لي حياتي ومستقبلي انا مش هفضل طول العمر عايشه معك العمر انت مصيرك تتجوز وتعمل اسره وانا كمان مصيري اتجوز واخلف ويبقى لي بيت وعائلة و......منه لسه هتكمل لكن في لمح البصر لقت عمر في وشهاا لا يفصل بينهم سوي السنتيمترات... عمر اقترب منها بهدوء مريب وهمس بجانب اذنيها كصحيح الافاعي: انت مصيرك هيبقى معي انا يا منه معي انا وبس واسمعك لا المحك المحك بس بتتكلمي عن موضوع الزواج او بعدك عني انا نفسي بجد يا منه مش عارف انا ممكن اعمل ايه فيك ساعتها
القاعده قليلا ثم نظر الى عيونها مباشره واكمل بهدوء مريب: امشي من قدامي منة بخوف: بس...... عمر بغضب وصوت عالي هز اركان المكان: امشي يا منه من قدامي امشي منة شهقت بخوف من صوته وجريه ناحيه الباب بأقصي سرعة وفتحته وخرجت سريعا متجهه الى غرفتها وفجاه وهي بتجري اصطدمت بجسد
دادة كريمة بخوف:مالك يا بنت بتبكي ليه وعمر كان بيزعق ليه؟؟!!
منه بمجرد ما شافت دادة كريمة ارتمت في حضنها 
دادة كريمة بخوف: بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا بنت اهدي طيب اهدي انا معاك عمر عملك حاجة او حصل له حاجة يا بنت ما تخوفيش قلبي عليك
قالت بصوت مبحوح بسبب البكاء: عمر كويس يا دادة عمر كويس ...دادة انا عايزه انام النهارده في حضنك ما تسيبينيش يا دادة
دادة كريمة:حاضر يا بنت طب بس قولي لي ايه اللي حصل 
منة بدموع وتعب: انا مش قادره اتكلم مش قادره اقول اي حاجه ارجوك خذيني في حضنك انام النهارده انا تعبانة
دادا كريمه بقله حيله: حاضر يا بنتي تعالي واخذت منه لغرفتها ونيمتها في حضنها
      بقلمي/🖋مريم عراقي✨
عند عمر كان نائم على السرير بتعب وباصص للسقف بعد ما حرفيا دغدغ الاوضه (كسرها)......
عمر بخبث وتملك: اوعدك يا منه انك مش هتكوني لحد غيرى وضحك بخبث وذهب للنوم....
   بقلمي/🖋مريم عراقي✨
بعد عدة ساعات......
&عمر
عمر بإستغراب:منة!!
منة كانت لبسة فستان احمر قصير قبل الركبة ذو حزام اسود من الوسط وصندل اسود وتركت لشعرها العنان.....
منة وهي تقترب منه:ايوة منة يا عمر ثم نظرت لعينيه مباشرة وقالت......
منة بصوت أنثوي رقيق: بحبك♥️ ثم قبلته في وجهه 
...توقف الوقت فجاه او كما كان يتمنى عمر ان يتوقف الوقت في هذه اللحظه عن العمل
عمر بصدمة: انت قلت ايه
 منة بكسوف: بحبك ايوه يا عمر انا بحبك من زمان.... ولسه منة هتقرب من عمر ابتعد عنها فجاه.... منة انصدمت من رد فعل عمر واتكسفت.......
منة بكسوف وتوتر: انا انا اسفه انا شكلى كنت غلطانه واتسرعت انسي اللي انا قلته احم عن اذنك.....
    بقلمي/🖋مريم عراقي✨
وكادت ان تذهب حتى وجدت نفسها تسحب لترتمي باحضانه......
عمر وهو يضمها بشده تمشي مين ده انا اللي امشي ده انا ما صدقت ثم اخرجها من حضنه وامسك وجهها الصغير بيديه: ده انا بعشقك يا منه بعشقك......
 منة باست كل يده اللي علي خدها وقالت برقه وكسوف: وانا بموت فيك♥️
هنا عمر فقط كل ذره من عقله وقرب منها وباسها برقة ونعومه وسرعان ما تحولت قبلته الى قبل متفرقه لا مثيل لها ومنة مستسلمة له تماما.......
عمر ببحة مثيرة وعشق: انا عايزك انا مش قادر
منة:للأسف بعيدة يا عمر
عمر بصدمة: ايه
وفجاه بدات صوره منه تتلاشى تدريجيا....
عمر بصدمة وجنون: لا منه ارجعي لي ما تسبنيش منك لا لالاااااااااا 
فجأة عمر استيقظ من النوم وهو ينده باسمها وهاتفه كان يرن
عمر ادرك انه كان حلم وحاول يهدا ويرد على الفون..
    بقلمي/🖋مريم عراقي✨
عمر بهدوء مصطنع: ألو 
سلمي:صباح الخير 
عمر:صباح النور يا سلمي
سلمي بقلق: اي ده مال صوتك يا عمر انت كويس
عمر: احم انا كويس الحمد لله يا سلمي انا بس تلاقيني مش مركز عشان لسه صاحي من النوم
سلمي: تمام يا حبيبي انا بس كنت باطمئن عليك مش اكثر
عمر: انا كويس يا حبيبتي الحمد لله انت عامله ايه
سلمي: تمام الحمد لله يا حبيبي طيب انا هاقفل بقى عشان معطلكش
عمر: ماشي يا حبيبتي....عمر بتذكر: باقول لك يا سلمى
سلمي:نعم يا عمر 
عمر: انا عازمكم النهارده على الفطار
سلمى باستغراب: بمناسبه ايه
 عمر بخبث: هتعرفي لما تيجوا مستنيك انت وماما واكمل بسخريه اخفاها: والاستاذ اخوك 
سلمى: طب طمني يا عمر في حاجه
 عمر:ما خلاص بقى كلها كم ساعه وتعرفني مش مستاهله يعني
سلمي بقلة حيلة: حاضر يا عمر
 عمر بخبث: ماشي يا حبيبتي مستنيكم
 سلمى: تمام يا حبيبي مع السلامه 
 عمر بخبث:سلام ونظر قليلا إلي شاشة الهاتف ماشي يا منة انا هاعرفك الوش الثاني لعمر الجبراوي وذهب ليأخذ حمامه 
       بقلمي/ 🖋مريم عراقي✨
بعد عده دقائق نزل عمر الى الاسفل وجد دادة كريمه تجهز السفره
عمر بإستغراب و هو يبحث بعينه على شيء:احم صباح الخير يا دادة 
داده كريمه: صباح النور يا ابني اقعد عشان تفطر
 جلس عمر على السفره ووجه كلامه ل دادة كريمه: امال فين منه يا داده 
داده كريمه: والله يا ابني سبتها نائمه لحد ما اجهز الفطار وبعدين دخلت لها قالت لي انها تعبانه ومش عايزه تاكل وعايزه تنام هو في حاجه حصلت يا ابني بينكم عمر وهو ينظر الى غرفتها: عادي يا داده ما فيش حاجه انا هاقوم اصحيها 
داده كريمه: يا ابني ما تتعبش نفسك اقعد انت افطر وانا لما تصحى هابقى احضر لها الفطار 
عمر وهو يذهب الى غرفتها: لا يا دادة ما تتعبيش نفسك انا هاخليها تنزل تفطر معنا....
       بقلمي/🖋مريم عراقي✨
عند منه كانت صاحيه ونائمه على جنبها وظهرها للباب وبتفكر في كلام عمر ولكن فجاه قاطع تفكيرها دخول عمر عليها فمثلت النوم....
 عمر دخل غرفتها وطبعا بعد ما خبط عليها الباب وهي ما ردتش.....
 دخل عمر بهدوء وقفل ورائه الباب واقترب منها بهدوء....
عمر:منة.....منة....
لا رد
عمر: منة انا عارف انك صاحيه قومي....
منه وهي تمثل النوم ولكن عينيها تتحرك لا اراديا
عمر ابتسم على شكلها وقال: طب زمان لما ما كنتيش بتصحي وتمثلي انك نائمه عشان ما تروحيش المدرسه كنت برش عليك ميه دلوقتي انت بقيتي انسه فما ينفعش اعمل معك كده....واكمل بخبث: بس اقدر اعمل حاجة تانية
منة كانت سامعه كل ده ومتوتره منه ومش عارفه تعمل ايه ولكن فجاه قامت من على السرير بسرعه وبخوف
منة بتوتر: انت بتعمل ايه
فقد كان عمر قريبا منها للغايه وعلى السرير
عمر بسخرية: طب ما انت صاحيه اهو ايه لازمته التمثيل بقى
منه بحده مزيفه: اطلع بره
عمر ببرود: اخلصي انزلي مستنيك تحت على الفطار
منه وهي بتقوم من على السرير وقالت بشجاعه مزيفه: مش نازله في حته وامشي اطلع بره
عمر بدأ يقترب منها بهدوء.....
منة بتوتر:انت...انت بتقرب ليه
عمر يقترب
منة بتوتر وهي تبتعد للوراء: عمر باقول لك ابعد عني واطلع بره 
عمر وهو مستمر في الاقتراب حتي التصقت منة بالحائط فحاصرها عمر بين يديه 
منة بتوتر: عمر...انت...
عمر قاطعها وهو يضع إصبعه على شفايفها:شششششششش واقترب منها وهمس بجانب اذنيها: لو ما نزلتيش بعد ٥ دقائق بالظبط هاطلع لك واخذك كده زي ما انت واكمل بخبث: بالفستان القصير الجميل اللي انت لابساه ده
منة تداركت نفسها وتذكرت انها لا ترتدي سوي قميص ابيض قصير ذو حملات رفيعة مما ابرز بشرتها البيضاء الناعمة.....
      بقلمي/🖋مريم عراقي✨
منه زقه عمر بغضب ممزوج بكسوف وذهبت سريعا الى الحمام وهي تقول في سرها: واحد قليل الادب ومش متربي
عمر ببرود: سمعتك على فكره
منه فتحت الباب وقالت بغضب: احسن......ورزعته ثاني في وشه
عمر بخبث: انا لسه كلامي ما خلصش معاك يا منه وهاشوف تصرفاتك دي بعدين.... ثم اكمل بجديه: اعملي حسابك انا عزمت سلمى واهلها على الفطار يا ريت تلبسي حاجه محترمه وواسعه وتلمي شعرك اللي فرحانه بيه ده ولو حصل غير كده يا منه ما تلوميش الا نفسك
منه بغيظ من وراء الباب: ماشي يا عمر والله لاوريك وذهبت لتجهز نفسها
        بقلمي/🖋مريم عراقي✨
بعد عده دقائق وصل كل من سلمى واهلها للفيلا واستقبلهم عمر بترحاب
علي السفرة.....
سلمي: خير يا عمر كنت عايزنا في ايه
عمر: انا حبيت اجمعكم النهارده واقول لكم اني قررت اقدم ميعاد الفرح واتجوز سلمى اول الشهر...
الكل حرفيا كان مصدوم من القرار المفاجئ ده
سلمي بإستغراب: بس ليه كده يا عمر قصدي انت خليت الميعاد بدري جدا
عمر: سلمى خير البر عاجله وانا جاهز من مجاميعه ومش عايز حاجه منك غير شنطه هدومك ها قلت ايه
سلمي بكسوف: قلت ايه يا ماما
الام: الراي راي اخوك يا بنتي
عادل ببرود: هو انا اللي هاتجوز يا ماما ما تساليها هي ماهي قدامك اهيه 
عادل موجه كلامه لاخته قلت: ها قلت ايه
سلمي بكسوف: اللي تشوفوه 
عادل ببرود وسخرية: يبقى على بركة الله
نظر عمر الى منه وجدها تنظر في طبقها وتاكل ببرود وفي صمت وكانها لم تسمع شيئ ولكن في الحقيقه من يعلم ما بداخل منة من براكين ونار تحرق بداخلها ولكن من الخارج التزم بالصمت والبرود
عمر غضب من برودها وقال بغيظ: ايه يا منه ما سمعتش صوتك يعني ولا قلت لي مبروك ولا حاجه
منة ببرود مزيف: ها لا طبعا الف الف مبروك معلش اصلي كنت جعانة فباكل ثم وجهة كلامها لسلمي.....
منة: الف مبروك يا حبيبتي
سلمي: الله يبارك فيك يا منون عقبالك يا حبيبتي
منة بخبث: بنت حلال بالمناسبه السعيده دي احب استغل الفرصه اقول واقول لكم خبر هيفرحكم قوي... ثم نظرت الى عمر بخبث وجدته ينظر اليها بترقب
منة أخذت نفس عميق وقالت بتحدي: انا متقدم لي عريس
لحظات من الصمت وفجأة لم يسمعوا غير صوت غاضب هز ارجاء المكان
عمر بغضب: مين يا روح امك 
واكملت منة سريعا وبخوف:وعادل هو العريس
عمر بصدمه وغضب وكانه تحول لوحش مفترس....... 

google-playkhamsatmostaqltradent