رواية بريئتي الجميلة الفصل العاشر 10 بقلم شهد عبد السلام

الصفحة الرئيسية

   رواية بريئتي الجميلة كامله بقلم شهد عبد السلام عبر مدونة دليل الروايات 

رواية بريئتي الجميلة

 رواية بريئتي الجميلة الفصل العاشر

عيسي و بيقرب منها:شرطي .......
لارا بمقاطعة و بتبعد:عارفه .....
عيسي بابتسامه:عارفه ايه 
لارا بتوتر و بتفرك في اديها: انك تعرف كل حاجه صح 
عيسي ضحك علي طفولتها مع ان كان شرط عيسي مختلف: بظبط كده 
لارا بطفوله:بص هقولك بس لما اقولك مش قادره اكلم توافق ماشي 
قرب منها و ضحك و قال:اتفقنا 
يقعد هو و لارا 
عيسي:اسال....مافيش داعي ابدا للتوتر
لارا بتوتر: اسال 
عيسي ببرود مصطنع:اممممم بتحبي ادم 
لارا بتوتر:هو...يعني بصراحه كنت بحبه قبل م يسافر شويه 
عيسي بغيره:و دلوقتي 
لارا:دلوقتي لا و بخاف منه اوي  
عيسي ببرود: متاكده أن دلوقتي لا 
لارا: بصراحه لسه بحبه...بس
عيسي بعصبية:.....نعم.
عيسي بشراسه بيمسكها من دراعها بيقربها و بيقبلها بعنف 
لارا بتحاول تبعده  علي قد م تقدر و هي مرعوبه 
عيسي بيبعد عنها و هو في قمة الغضب: يلا قومي 
لارا ببكاء وخوف:...انا مش هروح و هتطلع من غرفة عيسي 
عيسي و بيمسكها من ذراعها بعصبيه:انا كلامي يتسمع انتي فاهمه 
لارا ببكاء:ايدي 
عيسي:فاهمه انا لحد دلوقتي طيب معاكي 
و بيخرج و يقفل عليها 
ساعات و بيكون عيسي و لارا في الطياره و لارا كل ده بتنفذ كلام عيسي وهي مرعوبه 
بعد وقت 
عيسي للسواق: اطلع علي الشركة 
و فعلا ينفذ أوامر    عيسي 
بيمسك اديها ببرود و بيدخل الشركة و بتكون لارا مبهوره بيها   
بيدخل المكتب 
السكرتاريه بتوتر:حمد لله علي السلامه يا مستر عيسي 
عيسي و هو علي المكتب و لارا قاعده قدامه :هتفضلي ترغي  كتير 
فعلا بتطلع السكرتيره 
وثانيه و بتدخل مايا 
مايا بحب:حبيبي 
و بتقرب من عيسي و بتحضنه 
مايا بهمس بجانب إذن عيسي:وحشتني 
عيسي بابتسامه: وانتي كمان  
لارا بعضب :عايزه امشي 
عيسي بيبصلها:بتقولي ايه
لارا بصوت عالي:عايزه امشي من هنا.....
مايا :مين دي يا حبيبي 
عيسي: لارا بنت عمي 
لارا بتدايق جدا أنه اتجاهل كلامها 
لارا بتقوم:ينفع تقول للسواق يوصلني علي البيت أو ......
عيسي ببرود :مايا علي شغلك و اشوفك بعدين  
بتطلع مايا 
و هتطلع لارا
عيسي بعصبية:لارا ...
لما اكلمك تقفي و تسمعي كلامي فاهمه و ارجعي مكانك 
و بيقعد 
عيسي:هتفضلي واقفه بعيد كتير
لارا فعلا بتقرب ببكاء و بتقعد مكانها 
عيسي :فيها ايه لو تسمعي الكلام من اول مره 
لارا ببكاء:انا عايزه ارجع ماليش في 
عيسي:واخد طفله   معايه انا
لارا بغيره:مين دي 
عيسي:دي
بيدخل فهد 
فهد:عيسي
عيسي بابتسامه:في اختراع اسمو باب 
و بيحضن فهد 
فهد بحب:حمد لله علي السلامه 
فهد و قاصد يعصب عيسي:مش تعرفنا علي الحلوه 
لارا بتوتر 
عيسي بعصبية: الحلوه دي تبقي ام*ك اتظبط كده 
فهد بضحك:خلاص يا عم في ايه 
بيدخل السواق في الوقت ده 
عيسي ل السواق:الهانم توصلها علي البيت 
و بيبص علي لارا و نظرتها المرعوبه 
عيسي بحب:هتمشي 
لارا بتوتر:بتهز برأسها 
عيسي:خلاص امشي انت وانت يا فهد علي شغلك 
و بيطلع فهد و السواق 
عيسي بهدوء:مش عايزه تمشي 
لارا بسرعه:علي فكره بقي انت اللي خلتني اقول كده عشان احراجتني اوي قدام البت الملازقه دي 
عيسي برفعة حاجب :بت و ملازقه مش كده عيب 
لارا:لا مش عيب و انت بردو بارد 
عيسي بهدوء و بيقرب منها:وانا ايه 
لارا بتوتر من قرب عيسي:...ب..بارد...
عيسي ببرود :اممم بارد وانتي ايه بقي 
لارا و بتبعد عيسي:انت بتقرب ليه 
عيسي بهمس بجانبها:بحبك يا هبله 
لارا بعدم فهم:اوي بقي و بتبعد عن عيسي و عيسي بيفضل واقف مكانه 
لارا بعدم تصديق:انت بتقول ايه 
ساكت 
لارا :هو انا سمعت حاجه غلط 
عيسي و كاتم ضحكته: سمعتي ايه  وانا اقولك 
لارا بزعل:بجد انت قولت حاجه 
عيسي:لا قولت بس أن بحبك 
لارا  بحب:بجد 
عيسي:اه والله 
و بيقرب منها و يحضنها 
بعد شهر 
عيسي:وحشتني اووي 
لارا و بتحضن عيسي:انت اووي الشغل كان كتير اووي صح 
عيسي و بيقبلها :صح 
لارا بكسوف:اوعي بقي و بتبعد عيسي عنها:هتاخد شاور هيكون الاكل جاهز 
عيسي :حاضر يا بريئتي 
و بيطلع 
بعد شويه بتكون لارا في غرفة عيسي و هي عارفه أنه في الحمام 
لارا: بابا الاكل جاهز تحت 
بتدخل عشان بتسمع صوت الفون 
بتمسك الفون 
لارا:الفون بيرن 
بتبص علي الفون 
لارا باستغراب: حبيبه..؟
و بتكون صورتها موجوده 
لارا بتفتح و بتفضل ساكته 
علي الجهه الأخري 
حبيبه:عيسي انا عايزه اخلص كفايه اووي الاربع سنين دول بساعدك  نقفل كل حاجه و همشي .....الو عيسي يا عيسي 
الخط بيتقفل و عيسي بيطلع من الحمام 
عيسي:بتعملي ايه 
لارا بعدم تصديق:انت تعرف حبيبه 
عيسي كل ملامح وجهه بتتغير و  توتر بيظهر عليه   
عيسي: حبيبه 
لارا ببكاء:انت كداب كنت تعرف حبيبه منين انا عايزه اعرف كل حاجه 
و بتخرج بتروح علي غرفتها 
و عيسي بغير هدومه و بيروح علي غرفتها 
عيسي :لارا افتحي و هعرفك كل حاجه 
عيسي: لارااااا 
بتفتح الباب و بتكون ماسكه شنطة هدومها 
لارا بعياط:انت واحد كداب وانا مش عايزه اشوفك تاني 
و بتحاول تنزل 
عيسي:ينفع تهدي  و هعرفك كل حاجه صدقني 
لارا بعياط:لا مش عايزه اسمع كدب في حياتي تاني 
و هتخرج

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية بريئتي الجميلة) اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent