Ads by Google X

رواية من ارسله القدر لي "عندما يموت العشق" الفصل الاخير بقلم عنبر عمر

الصفحة الرئيسية

 رواية من ارسله القدر لي  "عندما يموت العشق" الفصل الاخير  بقلم عنبر عمر

 رواية من ارسله القدر لي  "عندما يموت العشق" الفصل الاخير

 خرج مهند وري رؤية حتي يصالحها لكنه وجد ما فاق الخيال.... راي تلك المرأه التي مارس معها الحب.... رأها بشكل اجمل وافتن وقويه.... راي امرأه طاغيه..... رأها تمسك بعنق رؤية تعتصره.... ورؤيه تصارع من اجل الحياه فظلت تركل بقدها في الهواء وتض"رب بيدها في يد تلك المرأه حتي تفلتها... لكن بلا اي جدوي....... ونظرت لي مهند وهي سعيده برايته يعني.... فملامحه تجمدت وعيونه امتلئت بسحب من الدموع..... وجثي علي ركبته يتوسلها ان تتركها......
مهند بدموع:ارجوكي يا نارين سيبها هي ملهاش ذنب في الا بينا....
تنظر اليه نارين بعيون حقا مشتع"له غيره وحق"د.... وتصرخ فيه بأعلي صوت... قد هز اجراء القصر واوقع الاشجار من صداه...
نارين:لا هي السببببب في كل عذابي..... قالت هذا وهي تعتصر عنق رؤية التي اوشكت علي الاختناق..... اول ما رأها مهند بتلك الحال جن جنانه وجري بسرعه الضوء نحو نارين وقام بي القفز في الهواء قفزه عاليه وسريعه ركل فيها عنق نارين فافقدها توزنها فافلتت رؤيه بقوه فكادت رؤية ان تقع ارضا فيسرع مهند ويلقتها فتقع بين احضانه فيهبط بيها ارض وهو يصرخ رؤية حبيبتي روحي فوقي عشان خاطري انا من غيرك اموت لكن لا اجابه وجسدها بارده مثل التلج.... ولون شعرها تبدل لي الاحمر الناري...... ورموشها اصبحت اطول وبياضها اصبح شاهق.....لكن انفاسها توقفت..... عندما رائها منهد بتلك الحاله صرخ بحزن رؤيييه لا لا ارجعي ليه... رؤية..... وضمها الي صدره يخبئها بين ضلوعه.... رؤية حبيبتي.....
ظل هكذا لي دقايق في صرخات وبكاء كل هذا ونارين تطير في الهواء وهي سعيده انها كس"رت قلب مهند..... الي ان خرجت مرجانه التي اشتعل"ت غضبا اول ما رأي اختها جسد بلا روح فصرخت بوجع رؤيييه بنت عمري اختي رؤيييه ونظرت لي السماء وعيونها اصبحت حمراء سوداء من لهي"ب الجح"يم وتحولت لي ملاك ازرق.... متوهج بلون الاحمر النا"ري.... وارتفعت في السماء واشتبكت مع نارين بقوه فقد صددت لها عدت ركلات افقدت نارين قوتها..... وهي تردد بغض"ب نار"ي ليييه يا نارين يا امي لييه تقتل"ي بنتك  كل ده عشان عشق رجل..... ليه دمرتي عيلتك ليه موتي ابوي ليه ليه عشان تستولي علي كرسي الحكم وتبقي ملكه ملائكه حراس العالم الازرق ليه يا امي لييييه......
تضحك نارين ساخرا:ببساطه لي اني بكرهكن وبكره ابوكي الا اتجوزني غصب عني هددني يا امي اتجوزه يا امه يد"مر مملكه الذئاب..... ايواه انا كنت بنت ملك الذئاب..... بس ايوب ابوكي هددني اجبرني اني اجوزه عارفه لو فكره ارفض عمل ايه ق'تل ابوي وحر"ق عمي ومراته وحدش ناج غير مهند بفضل قوته الا كسبها من امه الملاك الازرق ايواه مهند ابن عمي.... كنت بحبه وهو كمان بيحبني..... بس كرهني اول ما اتجوزت ابوكي بس رابطه الشغف الا جواه نحيتي اتحركت ناحيتك عشان كده حبك بس كره ليه كان اقوي ...... ولما انتي شوفتي المستقبل ان انه هيحب اختك انا حسيت بكده وعشان كده كنت حبسها علي طول........
مهند اتحولت لي هيئه الذئب لكنه لونه كان اسود متوهج بلون البرتقالي وذيله مشتع"ل بلهي"ب قوي...... وهجم علي نارين وعضمه"ا من عنقها بقوه وكاد ان يفصلوا عن جسدها لولا انه حس بي حملها.... فتركها.......
وتجمده مكانه...... مرجانه في حاله صدمه ..... وفجأه تفتح رؤية عينها لكنها في هيئه الملاك الازرق المتوهج مثل الشمس وهذا الملاك الحاكم الاسطوري...... قوته ليس لها مثيل عينها متجمده تشتع"ل بلي جحي"م بنظره واحده كلهم كانوا متقيدين بحلقات من النا"ر الزرقاء.....
تقدمت من امها وهي ترمقها بنظرات نارده محتقرها....
رؤيه بقوه:انا مش هق"تلك  عشان اخوي الا في بطنك اصلك حامل في الوهج المدمر..... وده بقي سيد الحكام....... وده الهدف من عشقك....وهتفضلي اسيره في قبر العذاب لي حد ماتولدي وبعدين هتنف"جري....
واقترب من مهند بجمود غريب
رؤية:انا مستحيل اسمحك علي كل الا عملته زمان او دلوقتي انت عرفت ازاي يموت العشق الا كان جواي.... وجزائك انك هتفضل اسير عالم البشر من غير اي قوه ومدت يدها علي عنقه واستنزفت قوها
مهند بالم:انا عملت كده عشان احميكي.... يا
ضفع"ته رؤية بقوه..... اياك تقول اسمي تاني علي لسانك ده عارف ليه عشان انت مارسه الحب معي امي.... يا ح"قير.......
نظرت لي مرجانه بحب ودموع وارتمت في حضنها اختي انتي وحشتيني اوي انا مليش غيرك في الدنيا انا خسرت عشق واهمي وكسبت حبي اسما ما في الوجود
مرجانه:انا قلبي ملك لكي انتي يا حبي يلا نرجع لي عالم الملاك الازرق.....ومرت السنين وعاد السلام بين العوالم واصبح عالم الملاك الازرق حارس التوزان بين العوالم والبشر..... وحكمت الاختين بعدل والسلام ام اخوهم فقد سمته رؤية شهاب وذهب لي حكم عالم الذئب الذي عاد لي سابق قوته....

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent