رواية عطر مسك الفصل السابع 7 بقلم زينب محمود

الصفحة الرئيسية

 رواية عطر مسك  الفصل السابع بقلم زينب محمود

رواية عطر مسك  الفصل السابع

 عبده: مش نويه تقوليلي علي سرك الي مخبيه عني
مسك : سر سر اي.... مسك خافت لا يكون كشفها وعرف كل حاجه
عبده : السر الي نويه تجننين بيه سر ال......
وهنا مسك كانت مرعوبه ليكون كشف سرها وانتقماها منه خلاص هينتهي
عبده :سر عطرك يمسك عطرك الي كل مره بشوفك فيها بيسحرني وبيشدني ليكي انتي عمله العطر ده بي أي
مسك: اه العطر لا ده ملكش دعوه وعمله بي اي برضك ميخصكش يريت تفهم بقا
عبده: هتداري هتداري بس مسيرك هتقوليلي عنه
في صباح يوم جديد عند مسك
نجوي : يلا يمسك عبده مستنيكي تحت بالعربيه عشان يوصلك الجامعه
مسك: طيب يماما نزله اهوا
نزلت مسك بطلتها الخفيفه علي القلب لبسه تيشيرت بنص كم عليه زي جكت طويل بعد الروبه وبنطلون جينس وطرحتها السوده
مسك: سلام عليكم
عبده : وعليكم باسمها صباح الخير الأول
مسك : بقولك اي انا عوزه اروح الجامعه بسرعه مش عوزه منهده بقا
عبده: طيب يست البنات... وشغل الكست علي اغنيه اجنبيه
مسك اي ده : اطفي اشغل انا
عبده :طيب يستي شغلي انتي
مسك: شغله اغنيه لي بهاء سلطان (انت حد في الدنيا تعباتني وانت اقرب مني ليا وجرحتني وانت غالي اوي عليا لي ليه بعتني.... ليالي طوليه مبين نار وحيره عشانك يغالي اقول بكره يجي او بعده يجي واعد الليالي)
عبده قعد يسمع الاغنيه ومكز اووي فيها
عبده: مسك ينفع أسألك سوال؟
مسك : اسأل
عبده : هو كان في حد في حياتك قبلي
مسك: لا لا عمري حبيت ولا نويه احب ريح نفسك
بعد كده غيرت الاغنيه لي اغنيه انت كسرتني.
عبده : اي البت دي كميه الاغاني الحزينه الي عندها
مسك وهي تردد ورا الاغنيه.... خصران والله بعدي لكن هعملوا اي  من البدايه ظلمت قلبي لما سلمت لي حبيبي غصب عنى لقيته بعني اتفجات بغدره ليا
بتبص لي عبده لقيته سايق ومبرقلها جامد وهي بغني
مسك: في اي مبرق كده ليه
عبده : صوتك حلو اوي
مسك: شكرا..... يلا عشان وصلت
عبده : خلي بالك من نفسك هعدي عليكي
مسك: سلام
____________________________________________
عند رنا......
رنا: انت عوز اي مني مش ناوي تبعد عني انت اذتني وتعبتني رجعلي تاني ليه ارحمني بقا لا في قربك مستريحه ولا في بعدك عني
ياسين : حببتي انا كان غصبن عني والله مكنش بي ايدي
رنا مكنش بي ايدك اي سبت عروستك يوم كتب الكتاب واختفيت ورجعلي دلوقتي عوز اي عوزني أصدق كدبك كمان
ياسين :انا مش عوز حاجه غير انك تخفي دلوقتي بس وبعد كده هتعرفي كل حاجه في وقتها.... ولدها حقنه العلاج وكان فيها نسبه منوم عشان تقدر تستريح وتنام
ياسين :ياربي سمحني انا ندمان علي الي عملته في رنا مكنتش اعرف الحقيقه فين ولا كنت اعرف اي الي خلاني اعمل كده انا عارف اني غلط اووي في حقها بس انا هصلح كل حاجه كله هيرجع من تاني
_____________________________________________
عند مسك
الو يا اسماء انتوا فين اها شوفتكم سلام
مسك: صباح الخير كلكم عملين اي عندي ليكم مفجاه
اسماء: خير يارب
مسك:اان شاء الله بعد الامتحانات في حاجه مهمه
حبيبه : الامتحانات فضل عليها شهر
مسك: اه مهم 5 امتحانات ورا بعض بعد الامتحانات في خطوبتي
نزله المفاجاه علي مصطفي زي الصاعقه وجسمه كله اتنفض
كلهم الف مبروك يقلبي 💖
حبيه انا هقوم اجيب فطار حد عوز حاجه.... ؟..... كلهم قاموا يجيبوا الاكل معادا مسك ومصطفي  
مصطفي : هتتخطبي بجد
مسك: مصطفي انت صحبي واخوايا المفروض تكون فرحنلي
مصطفي: افرح عوزاني افرح علي اي علي الحب الي حبتهولك وضاع هو انا كنت الملك في عنيكي ولا كونت واحد من العبيد يا عشق حولتيه لحزن في قلبي عرفه مش ندمان ولو عاد الزمان تاني هحبك من الاول وتفضلي انت حببتي
مسك: كل ده ليه في غيري كتير يمصطفي ليه انا بزات
مصطفي : مستالنيش هو الي عمل كده هو الي حبك قلبي هو السبب في كل الوجع الي انا فيه ده بس عرفه مش هزعل طلاما انتي فرحانه ومبسوطه باختيارك وانا هفضل صحبك وهفضل بير اسرارك برضك واول من هيرقص في فرحك
مسك: دموعها سبقت عنيها وهربت من عيونها لتنسدل علي خدودها
مصطفي : قام خد المنديل ومسحها دموعها.... اوعك تاني تعيطي دموعك دي غليه عليا متنزليهاش تاني وقام قعد مكانه وهو قلبه يكاد يكون انفطر علي فراق حبيبته الذاهبه بعيد عنه
حبيبه :انا جبتلك كرب وانت يمصطفي شورمه.. في اي قلبين وشكم كده ليه
مسك: مفيش جعانه وقعد استنيتك كتير ياختي
قام مصطفي دخل الحمام وساب الطريق لدموعه تنزل
خبط ايده جامد في الحوض.... كان لذم افهم من الاول ان انتي متنفعنيش وان الحياه مبنا صعبه ومكنش ينفع اننا لبعض نعيش انا الي غبي انا السبب اني صبرت يمكن قلبك يحن لقلبي لكن محصلش خالص
اسماء : فين مصطفي
#عطر_مسك
مسك : في الحمام
طب المحاضره قربت تبدا
حبيبه اصبري ارن عليه
الو يمصطفي انت نمت في الحمام يلا المحاضره هاتبدا اها طيب ماشي
يلا نقوم احنا وهو هيجي ورانا
عند عبده
_____________________________________________
وصل المستشفي وغير هدومه
عبده: عملتوا ايه في موضوع البنت الي اتخطفت دي ومحدش من أهلها جي سال عنها لحد دلوقت
لا يادكتور محدش جيه بس قدرنا نروح المحل بتاع الكرسي وجاري تنزلي كل لقتات كميره المراقبه بتاعه المحل عشان نقدر نحدد الشخص ده مين
عبده: طب اتفضل انت علي شغلك
وهو قاعد من نفسه سرح بخياله ليتذكر تلك الأيام التي كان يتحدث مع نور بها وكان الحديث
_____________فلاش باك_____________________
نور : صباح الخير يروحي قوم بقا كل ده نوم يلا عشان تنزل تشوف شغل ولا هنفضل نيمين كده
ياسين: يحببتي صحيت اهو وبعدين كفايا دلع انا كده هتغر في نفسي بقا كده كتير عليا
نور: وهو انا لو مدلعتكش هدلع مين ها
ياسين : وانتي تقدري تدلعي حد غيري دانا كنت ادبحك فيها
نور: واهون عليك ويهون قلب نور الي دايب فيك عشق يموت
ياسين: لا يقلبي ميهونش عليا قلبك ده ليا بس
____________باك____________________________
عبده : ياه انا زمان كان عندي الدلع ده كله ودلوقت انا الي بتعب منهاده وبدلع عشان انول الرضا من ست هانم اما الدنيا دي دواره بجد اووي بس اي ده نور ومسك هما الاتنين كانوا بيحبوا الاغاني الحزينه لا لا ده اكيد كل البنات كده اي الي هيجيب نور دي لمسك روح قلبي لا في فرق شاسع مبنهم
عند مسك
___________________________________________
ياه اليوم كان رخم وخلصنا المحاضرات دي ازاي كلها ياساتر
اسماء : امال فين مصطفي
مسك: شكله روح مهو محضرش معانا
طيب يبنات سلام
حبيبه : ايوه يعم الله يسهلوا ناس تتخطى وناس تقعد مخلله
عبده: صباح الخير يا جماعه
مسك ركبت العربيه معاه ومشيوا
عبده : بما انك دخله علي امتحانات فا ليكي مفجاه عندي
خدها وطلعوا علي مول العرب
مسك : اي الي جبنا المول
عبده اهدي وانتي تعرفي
نزلوا وهما مشيين عبده حاول يمسك ايديها لكن بنتنا مينفعش معاها الكلام ده وبرقتله بحده
عبده : في اي دنا كنت عوز اعديكي الطريق مش اكتر
مسك: معلش بعرف اعدي لوحدي
وعبده عمال يدحك علي تصرفها دخل مطعم صيني وطلب لهم سوشي 🍱🥡ونودلز كوريه وهو كان عارف من امها انها نفسها تجرب الحجات دي
مسك : اي ده بجد كل دول ليا وكانت فرحانه اوي بس اتعدلت وقعده هاديه وبكل برود مكنش ليه لذمه كل دول
عبده : يابنتي انتي ملبوسه ولا اي طيب عشان افهم
ونزل الاكل وطبعا استاذه مسك لذمن تاكل هي إلاول ولما كلت لقيت السوشي بلجمبري وهوب عبده بيمد ايده في الطبق وبياكل لقي قلم نزل علي ايده
مسك: انت اذاي تطلب بلجمبري وعوز تكله كمان هو انت مش عندك حساسيه ولا ناسي المره الي كنت هتموت فيها بسببي الجمبري
عبده فضل مبرق واذاي عرفت الموضوع ده
عبده : انتي عرفتي الكلام ده منين اننطقي
مسك: اصل....

 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

 الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية عطر مسك" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent