رواية احببته رغم قسوته الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمد

الصفحة الرئيسية

  رواية احببته رغم قسوته  الفصل الثاني بقلم ملك محمد

 رواية احببته رغم قسوته  الفصل الثاني

 بعدها فاق دياب من سرحانه وقالها بصوت عالي:بصي يا بنت عمي انا متجوزك علشان ارضي ابويا انتي فاااهمة ومن انهاردة بدأ جحيمك يا جميلة .
جميلة بصتله بحزن وقالت له :حرام عليك يا دياب انا عملتلك ايه لكل ده .
دياب قرب منها وهي عمالة تبعد لحد ما وصلت للحيطة قرب منها وقالها بهمس :اللي فيها يا حلوة انك رضيتي تتجوزيني .
جميلة زقته وقالت له بزعيق :كنت عاوزني اكسر كلام امي وعمي انا غلطانة اني وافقت كان يوم اس"ود .
دياب بعصبية :بتزقيني انااا يا حي"وانة والله لوريكي.
جري دياب عليها وشدها من دراعها وتناه جامد .
جميلة :اههه دياب سيبني سيبنييييي .
دياب سابها وقالها :لو عليا صوتك علي صوتي تاني هزع"لك يا جميلة .
بعدها راح نام علي السرير وطفي النور .
جميلة قعدت في زاوية الاوضة بتعيط بفستان الفرح ،لانه كسر فرحتها فضلت تعيط وتكتم صوت عياطها وغصب عنها صوتها وهي بتعيط وصله .
دياب بحدة :هتفضلي تعيطي كتير .
جميلة حاولت تكتم نفسها علشان صوت عياطها ميوصلوش لحد ما فقد"ت الوعي .
دياب اول ما صوت عياطها وقف قلق فا لما فتح النور لقاها فاقدة الوعي ..
دياب :جميييييلة .
قام بسرعة شالها وحطها علي السرير وجاب برفان علشان يفوقها .
جميلة بدأت تفوق واول ما لقيته جنبها قامت مفزوعة وقالت له :انا ايه اللي جابني علي السرير .
دياب قرب لها وقالها بهمس :علشان أغمي عليكي يا حلوة .
جميلة:متشكرين يا سيدي محدش قالك تفوقني .
دياب ببرود :قومي غيري هدومك بدل ما انتي قاعدة بالفستان بتاع الفرح .
جميلة :نسيت اجيب هدوم .
دياب :عندك جوا في الحمام هدوم اتفضلي خشي غيري .
جميلة دخلت الحمام وقل"عت الفستان وبدأت تشوف ايه الهدوم الموجودة .
لبست فستان اسود طويل وبكت وفردت شعرها البني المائل إلى الأحمر وخرجت .
شافها وهي خارجة وركز في ملامحها الجذابة وفي عيونها الرصاصي اللي بتسحر اي حد .
وقالها بتوهان:طلعتي اسم علي مسمي يا جميلة .
جميلة اتكسفت وراحت علشان تنام علي الكنبة .
دياب بعصبية :انتييي يااا هانم انتي هتنامييي فييين .
جميلة :هنام علي الكنبة ،وبعدين انت ايه كل حاجة عصبية عصبية .
دياب :وهتنامي علي الكنبة ليه يا استاذة وبعدين انا حر اتعصب براحتي .
جميلة :هنام علي الكنبة علشان انا حرة وبعدين انت مش حر وانت بتتعامل معايا .
دياب :بصي يا جميلة احنا زينا زي اي اتنين متجوزين وانتي يا هانم هتنام جنبي عادي .
جميلة اتنهدت وراحت نامت جنبه .
"في الصباح  بقلمي #Malak_mohamed"
صحيت جميلة لقيت نفسها في حض"ن دياب .
قامت تفتح الباب للضيوف .
دخلت سعاد ومعاها راشد .
سعاد : لوووووولي ،الف الف مبروك يا حبيبتي صباحية مباركة يا عروسة .
جميلة ابتسمت وقالت ها :الله يبارك فيكي يا ماما ثواني اطلع انادي دياب .
طلعت جميلة وقالت :دياب دياب قوم.
دياب :اقوم لييه.
جميلة :والدتي ووالدك تحت علشان الصباحية .
قام دياب وقالها :ما هو واضح انها صباحية .
قام دياب لبس هدومه ونزل هو وجميلة وهما مانكجين ايد بعض *تمثيل يا جمااعة *وهما بيبتسموا.
راشد حضن دياب وقاله :مبروك يا حبيبي عقبال ما افرح بعوضك يا رب ثم وجه حديثه الي جميلة :الف مبروك يا بنتي تتهنوا ببعض .
دياب وجميلة :الله يبارك فيك يا بابا .
راحت جميلة تجبلهم حاجة يشربوها بعدها قعدت جنب دياب اللي حاوط خصرها بايده وقالها : تسلم ايدك يا حياتي .
جميلة بتمثيل :تسلم يا حبيبي.
سعاد وراشد قامو وقالوا :هنسيبكوا بقا مع بعض يا ولاد .
دياب :ما انتوا قاعدين .
هما :سلام يا حبيبي .
دياب :سلام .
دياب لف وقال لجميلة بغيرة :نهااارك اسود انا مخدتش بااالي ازاااي انتي ازاي تنزلي تقعدي معاااهم كدة .
جميلة :في ايه يا دياب ده عمي وماما محدش غريب .
دياب :انتيييي شكلك اتجننتي يا جميلة وعاوزة حد يعقلك....
بعدها راح دياب و.......

 يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية احببته رغم قسوته " اضغط على أسم الرواية
رواية احببته رغم قسوته الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent