رواية قلوب حيرها العشق الفصل الحادي عشر 11 - بقلم عنبرعمر

الصفحة الرئيسية

 رواية قلوب حيرها العشق  الفصل الحادي عشر 11 بقلم عنبر عمر

 رواية قلوب حيرها العشق  الفصل الحادي عشر 11

يضحك طارق ويدفعه بقوه مبعده عنه واخرج مسدس"ه اشهرو في وجه اياد وقال انت لازم تمو*ت عشان ميار حامل في اطفالي.....ويطلق الن"ار لكن ميار تصرخ فينتبه اياد ويبتعد من مكانه فتأتي الرصا'صه في الشباك.... فينق'ض اياد علي طارق فيسقطان ارضا يبقي اياد فوق طارق ويمسك يده التي فيها المسد"س وظل يهبد'ها في الارض عدد مرات الي ان تركه....فبدأ الاثنان في ض'رب مجدد وميار واقفه وهي مرعبه 
واياد يصرخ بغض'ب دي مراتي انا وحامل في اطفالي انت مجنون يا عمي طارق فوق....
طارق:لا دي حبيبتي انا انا الا كنت بحميها منك....وانا الا بدلت عينتك بعينتي انا الا اطفالي في رحمها هي من حقي انا.....وظلاه يتشجا'ران......وما اوقفهما الا صوت صراخ ميار وسقوطها ارضا فيجروا عليها.....بلهفه وخضه....
طارق بعصبيه:ابعد عنها يا اياد.....
اياد بنرفزه:انا بقولك سبها.....
تدخل سمحيه اول ما سمعت صوت الشجا'ر وصوت الرصا'ص....
فتفح الباب وتصعق مما رأت....
سميحه:يا نهار ابيض ستي ميار هو انتو لسه هتتعارك"و تكون مات"ت...وسعوا كده... اياد بيه شيلها وفعلا شيلها اياد وسميحه طلبت الدكتوره.....
ووصلت الدكتوره ووقعت الكشف واياد وطارق علي قلق وانتظار...
خرجت الطبيبه وقالت انها تعرضت لي ضغط عصبي قوي ولازم تبعد عن اي توتر لحد ما تولد.....
سميحه:ها سمعتوا اي كان الا حصل لو فعلا بتحبها يبقي لازم توفروا لها كل وسائل...الراحه عن اذنكم انا رايح اعمل لها شربه وفراخه عشان تتقوي بيها....
تركتهم في حيره هم يقفوا صامتين ينظرو فقط لي ميار النائمه...... وكل واحد بيفكر ازاي هيفوز بيها......
طارق:حبيبي اخيرا هتكوني ليه...
اياد:مستحيل الا بيقوله ده  صح انا الا اشرفت علي العمليه حتي العينه انا الا جيت هناواعطيتها لي الدكتور بنفسي يبقي اتبدلت امتي...بس؟؟؟ انا لازم ادور وابحث في الموال ده......
يمر اليل ويأتي الصباح وطارق واياد نامين علي كرسي ....
تفتح ميار عينها بكل راحه وبسمه مرسومه علي وشها......
ميار بصدمه: ايه ده هو طارق بيعمل ايه هنا...
يستفيق الاثنان علي صوتها...ويجروا عليها بلهفه....
ايه انتي كويسه..؟

تبتسم ميار:اه كويسه مالكوا....وبعدين طارق بيعمل ايه هنا.....؟
يتعجب كلا من طارق واياد ...
اياد:طارق كان سهران معانا وراحت عليه نومه....
ميار:طيب انا رايحه اخد دوش ويارت تخلي سميحه تحضري الاكل ويكون كتير اصلي ميته من الجوع.....
وسابته ودخلت الحمام
طارق بتعجب:هو فيه ايه هي مالها...
اياد :مش عارفه ام اتصل واسأل الدكتوره....
وفعلا اتصل وسأل الدكتور
طارق بقلق:ها مالها ..
اياد:الدكتوره قالت ان ده امر طبيعي ودي ردت فعل علي الا حصل هي فضلت الهروب والنسيان واي ضغط عليها هيأدي لي دخولها في غيبوبه.....
طارق:لا مش لازم نتضغط عليها....
لازم نوفر لها كل وسائل الراحه
اياد بغي"ظ:لازم نعمل كده.....
وتخرج ميار من الحمام وهي لابسه فستان ابيض بكم وطويل...
وجميل....
اول ما خرجت طارق واياد تتجمدوا مكانهم....من جمالها..
تخجل ميار وتجري تختبئ في حضن اياد فيبتسم اياد بنصره فيتعصب طارق.....
لكنه يصبر حتي تلد ميار....وبعدها يحدث ما يحدوث.....
طارق في نفسه:والله ما ساكت بعد ما تولدي هتكوني مالكي انتي وولادنا....
وجاءت سميحه ومعها الطعام....
وبدأت ميار في تناوله بشهيه....
ومرت الايام وطارق واياد يحالوا ان يريحوا ميار.....
وفي اثناء ما طارق خارج القصر وميار نائمه استغل اياد تلك الفرصه وخرج وهو وشمس وذهب لي المستشفي وداخل لي غرفه الاطباء وامر شمس بامساك الدكتور شاهين المسؤال عن تخزين البويضات....
لم يتحمل صف'عه واحده من اياد
واقر بما فعله انه فعلا قد بدل العينه صعق اياد وجن اكثر واخرج مسد'سه وكاد ان يطلق الرص"اص في راسه لولا دخول ولاء.....
ولاء:استني يا اياد في كلام لازم تسمعوا الاول....
ولاء:اصل .....
في القصر...
سميحه:يا داده امينه هو انتي متأكده من قرارك ده...
امينه بثقه:ايواه ما خلص كل حاجه اتعملت زي ما خططت لها 
واخيرا هاخد حقي منك يا نيروز هي في مصر ونوايه تدم"ر عيلتي....
سميحه:وانا معاكي....
امينه:طيب يلا بينا......
وخرجوا همن ومعهم سياره ملينه برجال المسلح"ين..
ووصلت لي مقر اقامه نيروز ودخلت عليها....
تصدم نيروز:ايه ده هو انتي لسه عايشه....
امينه:ايواه ووقت الحساب حان....
نيروز بغض"ب: انتي الا هتدفعيه كله....وفجأه

رواية قلوب حيرها العشق الفصل الحادي عشر 11 - بقلم عنبرعمر
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent