رواية سلفتي هلاك الفصل الخامس 5 - بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

رواية سلفتي هلاك البارت الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية سلفتي هلاك كاملة

رواية سلفتي هلاك الفصل الخامس 5

ربيع 
يا امي انا مقدرتش اكسر بقلب مشيره 
انتي عارفه انها بتحبني اوي ومتقدرش تعيش 
من غيري 
الام 
سيب مشيره عليا انا هتكلم معاها وهي لو بتحبك هتقولك روح اتجوز يابني انا من حقي 
اشوف ليك عيل 
ربيع 
بس يا امي مش من رحمه انا اصلا لو اتجوزت 
رحمه مش هقدر اجي جمبها دي مرات اخويا 
فاهمه يعني اي مرات اخويا 
الام 
بكره هتكون مراتك يابني ريح قلبي بقي 
انا مش قد الكلام ده رحمه لو اتجوزت هتروح 
تعيش معاه جوزها  وانا مش هقدر اقولها 
مس هتخدي العيال 
ربيع 
امي طيب اجلي كلام في الموضوع ده دلوقتي 
خلي بعدين أنا خارج بس دلوقتي وبعدين نتكلم 
الام
مش هستني كتير يا ربيع ماشي وبعدها خرج 
ربيع وهو مش عارف يقول لامه اي وهي جت ليا اوضه النوم  
وقالت ليا 
الحما 
مشيره عايزه اتكلم معاكي شويه تعالي 
نتكلم برا 
مشيره 
حاضر يا ماما وخرجت والصدمه لما حماتي قالت 
ليا 
الحما 
بقولك اي يا مشيرا انا طول عمري بتعامل 
معاكي انك بنتي وربنا يعلم انا بحبك ازاي 
بس يابنتي انتي عمرك ما هتكوني عندي اغلي 
من ابني 
مشيره 
هو فيه اي يا ماما هو انا حصل مني شئ 
يضايق ربيع وانا مش واخده بالي 
الحما 
لا يابنتي انا عايزه ابني يتجوز ويخلف ويكون 
اب واظن أن انتي لو بتحبي هتخلي 
يتجوز وانا انصدمت لما سمعت كلامها ده 
وبعدين قولت ليها 
مشيره 
يا ماما انا قولت ليه كذه مره والله اتجوز وهو 
قالي لا مش عايز وعالعموم انا والله انا 
مش زعلانه لو عايز يتجوز يروح يتجوز
وفي الوقت ده لقيت حماتي بتقولي 
الحما 
عين العقل يا قلب امك طول عمري بقول 
عليكي بنتي مش مرات ابني وهي خدتني في 
حضنها وبعدين خرجت من غير ما تقول ليا 
مين العروسه ولما جه ربيع بليل قالي
ربيع 
مساء الخير مالك فيكي اي شكلك معيط ليه 
كده هو حصل حاجه 
مشيره 
لا والله ما فيه حاجه بس عايزه اطلب منك 
طلب ياريت تسمع كلام مامتك وتتجوز
عامله تجوزي وتسيبي اي فيه اي مالك 
مين قال إن انا موافق عالموضوع ده 
رحمه 
من غير ما انت تقول يا بابا انا اساسا مش موافقه عالموضوع ده وسعتها قالت ليها حماتي 
حماتي
بقولك اي يا رحمه انا خلاص قولت انك هتتجوزي 
ربيع والكلام خلص وبعدين يا ابو ربيع انا 
مش عايزه عيال ابني يروحه مني 
رحمه 
والله يا ماما اللي تشوفي انا هعمل اللي انتي 
عايزه بعد اذنكم أنا داخله اوضتي ودخلت الاوضه 
وبعدها حمايا قال 
حمايا 
انتي كده بتولعي في البيت حريقه والله العظيم 
أنا مش عارف عقلك فين ازاي يعني عايزه تعملي 
كده 
حماتي 
بقولك اي اسكت انت انا عارفه بتصرف 
ازاي كويس.اوي انا مش هسيب عيل من عيالي 
مش بيخلف والتاني مات وبعدين عياله 
يروحه مني والبت اتغيرت ومش بقت 
تتكلم في بيع البيت 
حمايا 
والله العظيم انتي حرام عليكي اعملي اللي انتي 
عايزه انتي حره وفعلا حماتي فضلت وراهم 
لحد ما اتجوزا ويوم الفرح بعد ما جوزي 
دخل الاوضه مع سلفتي قالت ليه 
رحمه
والله يا ربيع انا مش عارفه ازاي ماما صممت .علي 
كده بس انا مش عايزك تكرهني والله انا مليش 
ذنب 
ربيع 
خالص انا عملت اللي هما عايزو خلصنا يا رحمه 
رحمه 
بجد والله انا مش وحشه زي ما انت فاكر ولا 
عمري نسيت اخوك بس أنا كنت في نارين 
بين امي وامك يا اتجوز العريس اللي اخترتوا 
امي يا اتجوزك انت 
ربيع 
اسمعي بس الكلام اللي هقولوا ليكي انا بحب
مشيره جدا ولو يوم فكرتي تزعليها متعرفيش .انا 
ممكن اعمل معاكي اي دي الغاليه 
رحمه 
اخس عليك انا عمري ما هزعلها والله وربنا .يعلم انا بحبها قد اي وانا كنت في اوضتي عامله 
اعيط جدا علشان جوزي اتجوز عليا وبصراحه 
كنت تعبانه اوي وعدا شهرين واحنا 
عايشين في البيت وجه اليوم المشؤوم اللي 
رحمه جت فيه وقالت 
رحمه 
اخيرا هفرح قلبك يا حماتي انا حامل 
حماتي 
الف الف مبروك يا حبيبتي معقول ربيع .هيكون 
اب بعد الوقت ده انا مش قادره اصدق لولولوي
وبعدها انا خرجت من الاوضه. قولت 
مشيره 
خير يا ماما فيه اي حضرتك بتزغرطي ليه 
فرحني معاكي وفي الوقت ده ردت 
عليا رحمه وقالت 
رحمه 
انا حامل يا حبيبتي بركي ليا انا وربيع .اخيرا .هيكون اب وانا طبعا كنت .مصدومه 
اوي وقولت ليهم 
مشيره .الف الف مبروك بعد اذنكم أنا 
محتاجه اريح جسمي شويه وبعدها قالت 
رحمه 
رحمه 
اتفضلي يا حبيبتي تريح جسمها هي عملت 
اي انهارده دي طول النهار قاعده قدام 
التلفزيون 
حماتي 
سيبك منها والنبي خليني انا في الخبر السعيد 
ده الف مبروك يا حبيبتي وفي الوقت ده 
لقيت رفعت بيرن وانا قولت 
رحمه 
دي ماما بعد اذنك هدخل اكلمها جوا يا ماما ودخلت الاوضه وقولت ليه هو ينفع 
تكلمني دلوقتي أنا مش ناقصه مشاكل 
رفعت 
بقولك اي يا عروسه انا سايبك بقالي شهرين 
في عقد البيت اللي هيكون ب اسمك بقي 
رحمه 
اصبر بس عليا شهر كمان وكل حاجه .هتكون 
ب اسمي اقفل بقي علشان ربيع داخل 
وربيع نسيني خالص ودخل الأوضه عند رحمه 
وقال 
ربيع 
معقول اللي سمعته ده انتي حامل يا رحمه الف 
الف مبروك أما مش مصدق نفسي 
رحمه 
اه بس أنا كده هكون ام ابنك وبصراحه بقي .انا 
مش حباه يكون ليا ضره وعايزك تطلق مشيره 

رواية سلفتي هلاك الفصل الخامس 5 - بقلم هويدا زغلول
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent