رواية حب جامعي الفصل الرابع 4 بقلم نوجا وروما

الصفحة الرئيسية

   رواية حب جامعي الفصل الرابع بقلم نوجا وروما

 رواية حب جامعي الفصل الرابع

عند سامر وهو داخل البيت فرحان
سامر:اي ي زينه مالك 
زينه مردتش عليه 
مرام:طنط قعدت تزعقلها 
سامر:معلشي ي زينه انا هروح اكلمها 
زينه:لا لا 
مرام: بعد اذنكم انا ماشيه علشان الوقت اتاخر بس  عاوزه حاجه ي زينه 
زينه:باي 
بعد لما مرام مشيت 
سامر:انا هروح اتقدم للبنت اللي قوتلك عليها
زينه:اي ده بجد 
سامر:اه بس لسه هقول لبابا 
زينه:ع خير ان شاء الله
سامر:ان شاء الله ي زوزو 
زينه بتوتر:عاوزه احكيلك ع حاجه 
سامر:قولي ي زوزو
زينه:بص انا العميد بتاع الجامعه بتاعتي عرض عليا شغل اني اساعد مراتو ف البيت وكدا وقررت اني اروح
سامر:لا ي زينه بلاش 
زينه:انا تعبت مش مستحمله اقعد هنا اكتر من كدا
سامر:طب شوفي شغل تاني انا بس خايف عليكي
زينه:انت فاكر الولد اللي انا اتخانقت معاه
سامر:اه مالو ضايقك ف حاجه
زينه:العميد بتاع الكليه يكون باباه وجه كمان اعتذري النهارده
سامر:طب انا خايف عليكي مش  اكتر
زينه:بس انا تعبت والله
سامر:عارف والله ي زينه بس هنعمل اي وكمان غير كدا بابا مش هيوافق
زينه:عرفه بس انا هقول لمرات عمي وهي كدا كدا عاوزه تمشيني واكيد هي هتخليه يوافق بسرعه
سامر:اللي انتي شايفاه ي زينه 
زينه:اه وانت صحيح هتروح تتقدم امتي
سامر:لسه هقول لبابا بس عاوزك ف اليوم ده تيجي معانا اكيد
زينه:ان شاء الله
سامر:قومي صلي العشا يلا لو مش صليتي
زينه:حاضر
...... 
عند عمر اللي بردو جه متاخر كالعاده
محمد:والله ي عمر لو شفتك داخل البيت بعد الساعه 10انت لا ابني ولا اعرفك
عمر:من امتي وانت بتحلف عليا ي بابا
محمد:احترم نفسك ي عمر 
عمر:خلاص  يبابا اسف 
محمد:والله العظيم لو عرفت انك ماشي مع بنات  او قعدت مع الشله دي تاني مش تخش البيت المره الجايه 
عمر:حاضر ي بابا اهدي بقي واي اللي مخليك متعصب كدا
محمد:يعني اكون انا وامك واخوك مستنيك علشان ناكل كلنا ده كلو
عمر:بس انا واك....طب يلا ناكل 😂
محمد:يلا اما نشوف اخرتك اي
قعدو كلهم ياكلو
محمد:ف بنت ف الجامعه محترمه و مؤدبه انا كلمتها تيجي تساعدك ي ليلي 
ليلي:طب لي انا اصلا كويسه
محمد:علشان بردو ابقي انا متطمن عليكي وكفايه تعب رجلك 
ليلي:ماشي ي محمد يخليك لينا
محمد:ويخليكي ليا ي ست الكل
احمد وعمر ف صوت اممممممم😂
محمد:بس ي كلاب روحو نامو علشان جامعتكم 
عمر واحمد:حاضر ي بابا 
لسه هيطلعو ينامو  
محمد:عمر بكره الاقيك صاحي ع فجر
عمر:فجر لي رايح ابيع لبن
ليلي واحمد قعدو يضحكو
محمد:خلاص انا هصحيك تصلي الفجر معايا انا واخوك وهنصحي نصليه ف الجامع وبعد كدا نفطر ونروح نشوف شغلنا
عمر:ماشي ي بابا 
........
عند ندي اللي طايره من الفرحه
ناهد:اي مبسوطه كدا لي
ندي:سامر جه اتقدملي وخد رقمك ي ماما 
ناهد:بجد 
ندي:اه والله واكيد بكره هيكلمك
ناهد:ربنا يفرحك يارب يبنتي
ندي:يارب ي ماما
ناهد:طب تعالي ناكل بقي علشان شكل الفرحه نسيتك انك جعانه
ندي:يلا
حطو الاكل 
ناهد:اه صحيح اي اللي اخارك كدا
ندي:منا روحت قابلت صحابي وخرجنا
ناهد:مش قولتيلي لي انا خوفت اتصل عليكي لتكوني ف شغل
ندي:هبقي اقولك المره
ناهد:ماشي لما نشوف
........
زينه صحيت قبل الفجر بشويه 
زينه لنفسها:اي اللي صحاني بدري كدا مع اني صحيت هقوم اجهز الفطار وقبل محطو هسخنو تاني علشان الحق البس واجهز حاجتي 
الفجر ادن 
زينه سابت اللي ف ايدها وراحت تصلي
.....
محمد:عمر عمر عمررررر
عمر:اي ي بابا
محمد:قوم صلي يلا علشان نصلي
عمر قاام ف ثانيه علشان خاف من والده😂😂
محمد:قومت دلوقتي هروح اشوف احمد صحي ولا لسه
عمر:ماشي
محمد:انت صاحي لوحدك لي
احمد:لا كنت مظبط المنبه
محمد:طب يلا قوم ننزل نصلي
نزلو صلو كلهم
.....
هدي لزينه:انزلي خدي بطاقات العيش وانزلي هاتيه من عند الفرن قبل ميكون زحمه
زينه:انزل فين دلوقتي ي مرات عمي انتي مش عرفه الساعه كام
هدي:عرفه يختي البسي واخلصي
زينه:طب مين هيجهز الفطار
هدي:انا هعملو ي زفته عمال منتي تيجي
زينه:ماشي ي مرات عمي بس انا كنت عاوزه اقولك ع حاجه
هدي:اي قولي ي زفته 
زينه:العميد بتاع الجامعه عرض عليا شغل ف بيتو اني اساعد مراتو وكدا ف انتي اي رايك
هدي:روحي طبعا من غير تفكير 
زينه:بجد ي مرات عمي 
هدي:اه طبعا روحي
زينه:بس عمو مش هيوافق
هدي:ملكيش دعوه انا هقنعو انزلي بس يلا 
زينه:حاضر
.....
عند زينه اللي نزلت ع ادان الفجر ف قريتها الشعبيه 
زينه خدت الفلوس والبطاقات ف البوك
كان ف اتنين راكبين ع مكنه حاولو يندشو البوك لاكنها جريت بسرعه وهما مشيو وراها بالمكنه وهي عماله تعيط ومش عرفه تعمل اي لحد ملقت بيت البوابه بتاعتو مفتوحه راحت داخله فيه وهما افتكرو ان ده بيتها راحو ماشين قبل محد يشوفهم  او ملقت ان صوت المكنه راح فتحت البوابه براحه علشان تشوف مشيو ولا لا فتحت ولقتهم مشيو راحت فاتحه البوابه ومشيت وهي مش عرفه هي فين


زينه لنفسها:يالهوي اي اللي جبني هنا هروح ازاي دلوقتي واي المكان ده اصلا ده مفيهوش ولا بني ادم  
زينه قعدت تمشي شويه وهي مش عرفه تعمل وهي بتعيط لحد مقابلت المعيد 
المعيد:اي ي زينه بتعيطي لي كدا
زينه:مفيش ي دكتور 
المعيد:هو ف اي مالك بس احكيلي اي حصل
زينه بعياط:كنت رايحه اجيب عيش طلعو عليا اتنين حاولو يسرقوني بس انا جريت لحد مجيت هنا ومعرفش انا فين
المعيد:طب انتي من فين 
زينه: من ****
المعيد:دي بعيده اوي  الحمدلله ع سلامتك ي زينه تعالي هخلي عمر يصولك
زينه بصلتو ورجعت قالتلو:لا انا هتصرف 
المعيد:لا انا اخاف اسيبك هنا لوحدك تعالي بس هو هيوصلك ومش تخافي 
زينه:لا انا هروح لوحدي عادي 
المعيد:روح يعمر وصلها يلا 
عمر:حاضر ي بابا 
عمر لزينه:اركبي يلا  
وفتح الباب اللي قدام راحت هي سبته وفتحت الباب اللي  ورا 
راح رزع الباب 
العميد:خلي بالك منها ي عمر
عمر: حاضر
بعد لما اتحركو بالعربيه
احمد:مين دي ي بابا 
العميد:دي بنت ف الجامعه اللي  اخوك كان متخانق معاها وكمان كلمتها تيجي تراعي ليلي
احمد:شكلها محترمه
العميد:اه اوي
......
عبد الغفار:هي زينه فين
هدي:راحت تجيب عيش
عبد الغفار:من امتي 
هدي:من الفجر
عبد الغفار قام بسرعه
عبد الغفار:من الفجر وهي لسه مجتش البت اتاخرت اوي
هدي:عادي زمانها جايه
عبد الغفار:هو انتي ي ست انتي معنتكيش دم 
سامر صحي ع صوتهم
سامر:ف اي بتزعقو كدا لي
عبد الغفار:زينه مشيت من الفجر ولسه مرجعتش 
سامر بخضه:  انا هروح البس انزل ادور عليها 
عبد الغفار:روحي ي هدي هاتي عبيتي بسرعه
هدي بزعيق :انتو مكبرين الموضوع لي تلاقو الفرن زحمه 
عبد الغفار:اخفي من ام وشي ي هدي دلوقتي
لبسو ونزلو بسرعه
.......
عمر ف نفسو:دي فرصتي اخد حقي منها
عمر:هما صحيح ي انسه زينه هما اهلك سيبينك ازاي تنزلي لوحدك دلوقتي ولا انتي هربانه منهم ولا اي مش فاهم 
زينه مش مسكت نفسها من العياط  وقعدت تعيط شبه الاطفال
زينه بعياط شديد:انت ملكش دعوه  
عمر حس انو جرحها زياده 
عمر:بتعيطي لي ولا هو دلع وخلاص
زينه مسحت دموعها 
زينه:لو سمحت نزلني هنا وبسرعه
عمر داس ع زار ف العربيه يقفل كل الابواب بتاعت العربيه 
عمر:مين قال انك هتنزلي مش اخد حقي ع اللي قلم ولا اي 
زينه:ابوس ايدك انا مكنتش اقصد نزلني بقي 
عمر:لا مش انتي اللي تقوليلي انزلك ولا لا  انا انزلك واركبك بمزاجي
زينه:طب انت عاوز اي دلوقتي
عمر:عاوز حقي
زينه بعصبيه:اعملك اي يعني
عمر:انتي كمان بتتعصبي عليا
زينه مسحت دموعها 
زينه بقوه:مش فارقه اصلا خليني هنا لبكره 
عمر:ده تحدي ده ولا اي
زينه بتحدي:اه 
عمر:ماشي خلينا انا مش ورايا حاجه
ي ترا اي هيحصل لزينه 
وهل هترجع ولا لا
وهل سامر هيتقدم لندي امتي



يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حب جامعي" اضغط على اسم الرواية 
رواية حب جامعي الفصل الرابع 4 بقلم نوجا وروما
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent