رواية جوازة صعيدي الفصل العشرون 20 - بقلم رحمة محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية جوازة صعيدي البارت العشرون 20 بقلم رحمة محمد

رواية جوازة صعيدي كاملة

رواية جوازة صعيدي الفصل العشرون 20

صعد كمال علي الدرج سريعا واقتحم الغرفه واندهش كانت ريسيليا واقفه وفي احد يداها قميص لكمال وتضمه اليها لكن عندما شاهدته اخفته خلص ظهرها سريعا 
كمال....... طب ما تحضنيني انا احسن 
ريسيليا....... انت...... انت
كمال وهو يقترب..... ريسيليا
ريسيليا بتردد وتوتر...... نعم
كمال باشتياق...... كفايه كده بقا انتي حتي حرماني من اني اشوفك وكمان حطه حاجه علي عيونك
ريسيليا...... تصبح على خير
كمال وقف امامها..... مش هتطلعي من هنا انا هسافر كمان 3 ايام وعاوزك معايا
ريسيليا..... نتكلم الصبح ان شاء الله
كمال..... مفيش صبح هنتكلم دلوقتي
ريسيليا..... وانا مش عاوزه اتكلم
كمال اقترب منها وامسكها بيده حتي لا تهرب منه وفك النقاب وهيا بتحاول تهرب منه
كمال..... اثبتي بقا طلعتي عيني
كمال وهو ينظر الي عيونها..... وحشتني عيونك اوي وقبلها من عيونها
ريسيليا..... ابعد 
كمال...... بموووتي 
وفك خمارها 
كمال.... ويده في خصلات شعرها..... وحشني لو الدهب في شعرك وموج البحر في عيونك
كانت ريسيليا صامته لاترد
كمال..... طب انا اسف عارف اني ظلمتك كتير
ريسيليا ببكاء.... وحشني حضنك اي
كمال ضمها لحضنه...... وانا ملكك انتي
ريسيليا..... لا بس زعلانه
كمال بمرح...... حقك عليا ياست البنات
ريسيليا...... خلاص عفونا عنك
كمال..... اخيرا سمو الاميره 
وحشتيني اووووي 
ريسيليا...... كده هتخنقني ياعم انت 
كمال برفع حاجب.... عم انت 
ريسيليا..... اه يالا هش بقا علشان انام 
كمال بغمزه..... قصدك ننام واقترب منها يقبلها باشتياق وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد مرور يومان كان يوم سفر كمال 
كمال....... ودي الحكايه 
يوسف بلوم وعتاب....... ليه يابني تخبي علينا كل دا 
كمال....... ياحج مكنتش نقصه تعب اعصاب 
كريمه...... هتكون زين وهترجع وتملي السرايا دي كلها عيال 
كمال بابتسامة هادئه....... ان شاء الله 
كمال...... يالا ياحبيبتي 
ريسيليا..... انا جاهزه 
بيرلي ببكاء....... انتوا هتمشوا وتسبوني هو انا زعلتكوا 
ريسيليا...... لا يابيرلي بس مشوار صغيور ونخلص ونرجع نعيش كلنا سوا 
كمال نزل لمستواها وعانقها بشده..... تعرفي انك بنوته جميله وهتكوني عروسه حلوه اوي اوي 
بيرلي..... هتوحشني خالص 
كمال...... وانتي كمال يابيرلي قلبى اوعي تزعلي مامي 
بيرلي..... حاضر بس وعد ترجع بسرعه علشان انا بحبك اوي 
كمال عانقها وهو يحاول علي عدم نزول دموعه...... هرجع بس انتي قولي يارب 
وقف كمال امام شاهي..... شاهي انتي كويسه مش وحشه بس فرصتك معايا كانت مش كويسه بس عندك فرصه تانيه هيا بنتك تحافظي عليها ولو فاروق رجع قوليله اني مسامحه وعارف انه بيحبك لو العده خلصت وانا بره واتجوزوا ياشاهي 
شاهي..... انت هترجع احسن من الاول وانا هحافظ علي بنتك وهنستناك علشان تجبلنا بيبي حلو كده 
كمال...... ان شاء الله 
كمال...... حج يوسف 
عانق والده بشده وهمس له قائلا..... لو لقدر الله مرجعتش خلي بالك من بنتي ومراتي امانه معاك 
يوسف بمزح حتي يقلل الموقف..... ياواد هترجع وتملي البيت دا كله عيال 
ريسيليا...... وانا ارنبه ان شاء الله ولا ارنبه 
كمال بغمزه...... احلي ارنبه 
سلم كمال علي مريم وكريمه
في المطار كانوا وصلوا 
كمال........ مع السلامه ياصحبي 
مصطفي...... ترجع بالسلامه 
وغادر مصطفي 
ريسيليا..... حبيبي قلقان 
كمال بوجع...... عليكي 
ريسيليا بمرح...... دا انا اقلق بلد بحلها بس قولي اي رايك في الادناء دا 
كمال...... قمر عليكي طبعا 
ريسيليا..... طبعا طب جعانه 
كمال..... واخد بنت اختي رحله هيا 
ريسيليا بعبث طفولي...... اي علشان قولت جعانه انال لو قولت عاوزه تويلت 
كمال بضحك...... لا اجيب داده معايا 
ريسيليا..... لولا النقاب كنت طلعت ليك لساني 
كمال...... طب اقعدي الناس هتسمعك تعالي في حضني 
دخلت ريسيليا في حضن كمال وكانت دقات قلبه عاليه 
ريسيليا..... كمال انت قلقان 
كمال..... لا عادي 
ريسيليا..... امال قلبك بيدق بسرعه ليه كده 
كمال..... عادي 
ريسيليا...... هتفسحني فين اليومين دول ولا هتحبسني 
كمال.......هفسحك وهجبلك اللي انتي عوزاه 
عدا عشر دقائق 
كمال....... يالا الطياره 
صعدوا الي الطائره 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مريم...... يارب 
مصطفي....... متخافيش هيرجع 
مريم ببكاء...... خايفه اخسره بعد عمر 
مصطفي..... مين عمر 
مريم...... عمر دي حبيبي وحياتي اللي استشهد قبل كتب الكتاب بيومين تخيل مستنيه عريسي وفرحانه والضحكه من الخديين ويرجعلي في كفنه تخيل بعد ما البس الابيض البس عليه الاسود تخيل بعد ما كنا بنبني احلام واحلام تيجي رصاصه تهد الاحلام وكل حاجه
مصطفي...... من أمته 
مريم...... سنتين 
مصطفي...... سنتين وبتروحي كل جمعه ليه 
مريم بشبه ابتسامه..... اقولك علي سر 
مصطفي..... قولي 
مريم...... بروح  يومين مش واحد بس محدش يعرف دي سررر 
مصطفي..... عيب عليكي ولسه بتحبيه 
مريم..... بحبه وخايفة اتجوز زي ما بيقوله ومقدرش انسي عمر 
مصطفي...... اللي فيه الخير يقده ربنا
مريم....... تفتكر الدنيا هتضحك ليا من تاني 
مصطفي...... الدنيا بتضحك بس انتي اللي مقفلاها ارمي ورا ضهرك وعيشي 
مريم...... شكرا
مصطفي..... مفيش شكر بنا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فاروق...... اخيرا هرجع وهعيش حياتي بسلام واتجوز شاهي واخلص من الانتقام
والدته...... انت هتنزل مصر
فاروق بسعاده..... اه اخيرا
والدته..... وحقك
فاروق....... امي انا مليش حق انا غلط في حقه وهرجع اصلح اللي عملته
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد ساعات ليست قليله
وصلوا الي الولايات المتحدة الأمريكية
وطلعوا من المطار
ريسيليا...... اه علشان كده جاي اول مره لوحدك انت شوفت الستات اللي مش لبسه دي
كمال ببرائه...... لا ولا اعرفهم
ريسيليا...... ولا تعرف اي دا اللي قد ماما كريمه لابسين اي
كمال...... ياحبيبتي احنا مالنا لكم دينكم ولي دين
ريسيليا..... ماشي وربنا امرنا بغض البصر والبعد عن الشيطان
كمال..... فاهم ياحبيبتي
ريسيليا بنوم..... طب عاوزه انام بقا فاضل كتير
كمال..... نامي لحد ما نوصل
ريسيليا...... تمام
غفلت ريسيليا في السياره
وصلوا الفندق ولم يقدر كمال علي ان يفيق ريسيليا واتشالها ودخل الفندق
وطلع الجناح لكن قابله مارك
مارك...... اهلا ياصديقي
كمال..... اهلا بك
مارك..... كيف حال صغيرتك
كمال...... انها بخير
مارك بستغراب..... من هذه الامراءه
كمال بابتسامه..... انها زوجتي
مارك...... سطحها علي الفراش وانا انتظرك في الخارج
كمال..... تمام
نيمها كمال علي الفراش وفك النقاب والحجاب حتي لا تنزعج في النوم
بقلم ندا الشرقاوى 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدا يومان وكان كمال يسعد ريسيليا باي شئ حتي انه اخرجها في منتصف الليل تركض في الحديقه فانها كانت مصره 
كمال بتعب..... لا كده كتير 
ريسيليا باصرار...... لا مش كتير عاوزه العب تاني 
كمال...... لا تعبت روحي العبي انتي 
ريسليا بعبث وغضب طفولي...... انت بتعمل كده علشان عارف اني مش بعرف اتكلم انجليزي كويس قوم ياكمال نلعب اتنين بس 
كمال بتوحس..... اتنين بس ياسيلو 
ريسيليا...... اه هما لعبتين بس 
كمال....... يالا 
وبالفعل طلعوا يلعبوا تاني 
وبعد فتره لم تكتفي ريسيليا بلعبتين بل تريد المزيد والمزيد 
ريسيليا..... خلاص تعبت 
كمال...... لسه فكره 
ريسيليا..... يالا بقا علشان جعانه
كمال...... والله لو جايب بنت اختي ما هتعمل كده 
ريسيليا...... يالا يابابي بقا 
كمال...... يالا 
ودخلوا احد المطاعم الفاخره 
بقلم ندا الشرقاوى 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بيرلي...... اوف مريوم انا زهقانه
مريم بملل..... وانا كمان 
بيرلي..... تيجي نعمل مقلب في درش 
مريم..... درش مين 
بيرلي...... مصطفي لا ركزي معايا 
مريم بضحك....... مركزه اهو 
بيرلي...... طيب عندك ميكب 
مريم...... عندي 
بيرلي بتفكير..... درش نومه تقيل  تعالي نرسم علي وشه 
مريم...... يالا 
اخدوا الميكب وطلعوا غرفه مصطفي بهدوء 
وبدوا يرسموا علي وجه مصطفي بالميكب 
مريم بخوف...... كفاية كده 
بيرلي...... لا تعالي نحط ايلاينر
مريم..... حاضر بدات مريم تحط ايلاينر بهدوء لكن فتح مصطفي عيونه 
بيرلي بخوف...... ياماااامي وطلعت تجري 
لكن لحق مصطفي بمريم وامسك يداها 
مصطفي..... بتعملوا اي 
مريم...... احنا...... احنا 
مصطفي...... اي بداتي تقطعي ولا البطاريه خلصت  وكمل بجديه انطقيييي 
مريم تجمع الدموع في عيونها...... كنا بنهزر 
مصطفي...... طب تعالي بقا نشوف بتهزروا ازاي وامسك يداها ساحبها خلفه الي المراءه 
مصطفي بدهشه وصدمه......... رووج ومسكرا وايلاينر وايشادو دا لو عروسه مش هيحصل كده 
مريم بخوف.......اصل 
مصطفي..... اصل اي 
مريم..... والله بيرلي 
مصطفي...... عارف هيا انثي البطريق دي السبب انتي بريئه صح 
مريم..... اه 
مصطفى..... طب فين العقل والله لعملك زيه يامريم الكلب اصتبري عليا بس وكتف مريم وبجا يرسم علي وجهها بجميع الالوان
بقلم ندا الشرقاوى 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
ريسيليا....... خلاص اكتفيت 
كمال..... نروح بقا 
ريسيليا...... لا 
كمال مسك اديها...... ايدك تلج 
ريسيليا...... مش عاوزه اروح
كمال...... ريسيليا لازم نروح محتاج انام جسمي وجعني من الجري
ريسيليا...... وانا مش عاوزه اروح 
كمال..... اعترفي انتي خايفه 
ريسيليا...... اه خايفه العملية بكره وانا خايفه اوى 
كمال ابتسم وقبل يداها......لا لا دا انا جايبك علشان تشجعيني وتملئ قلب بالايمان وان ربنا هيكون جمبنا وعارف اننا محتاجين لبعض 
ريسيليا...... هترجعلي 
كمال..... موعدكيش بس اللي اقدر اقوله اني عندي امل في ربنا انها هتنجح علشان خاطرك انتي
ريسيليا..... يارب 
كمال..... يالا نكمل السهره في الفندق 
ريسيليا...... يالا
بقلم ندا الشرقاوى 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في صباح يوم جديد ملئ بالمشاغل والتوتر والقلق والخوف
كانت ريسيليا تنظر الي كمال وهو يتجهز للعمليه والقبق ينبض في قلبها والخوف العرق يصب منها خوفا وقلقا عليه
وكمال ينظر إليها وهو يبتسم بشده وشاور لها ان تقترب
اقتربت ريسيليا منه وجلست بجانبه امسك يداها حتي يقلل من التوتر والخوف الزائد
الممرضه...... سيدي سوف تدخل بعد ربع ساعه من الان
كمال...... تمام بامكانك الخروج لاقعد مع زوجتي اريدها في شئ
الممرضه بتفهم...... بالتاكيد
غادرت الممرضه 
كمال...... اي بقا هتفضلي في القلق دا كله مفايه توتر وقلق
ريسيليا..... مش عارفه
كمال..... مصحفك معاكي اقري قران بلاش قلق وكمان بلاش افكار فيما بعد العمليه خلي اللي ربنا عاوزه هو اللي هيكون
ريسيليا....... ارجعلي علشان نربي ابننا سوا
كمال بصدمه وعدم فهم...... ابننا
ريسيليا مسكت ايده وحطتها علي بطنها...... كمال هنا فيه بيبي يشهد علي حبنا
كمال..... انت حامل
اومئت له بنعم
عانقها بشده ونزلت دموعه بغزاره...... يارب
ريسيليا...... هترجعلي
كمال...... هرجعلك علشانك قبل ابني
فك كمال النقاب ليودعها
ريسيليا..... بتعمل اي
كمال..... اي حقي عاوز  كرز
ريسيليا..... معنديش
كمال.... لا عندك تعالي اوريكي واقترب يقبلها بشغف وقلق وعشق وحب عندما يبعتد يقترب اكثر لا يقدر علي الابتعاد
دق الباب ابتعد كمال سريعا قائلا...... انتظروا دقيقه
فارس..... يبدوا ان صديقك يودعها
مارك بضحك....... الدنجيوان يودع زوجته في المستشفى
طلع كمال وريسيليا 
كمال..... ريسيليا دا دكتور فارس مصري لو حصل حاجه كلميه ودا مارك
اكتفت ريسيليا بتحريك راسها فقط
فارس...... يالا ياصحبي العملية هتبدا
ريسيليا..... دكتور فارس
فارس..... نعم يامدام
ريسيليا بصوت ينوي علي البكاء وتنظر الي كمال..... كمال امانه ليك بعد ربنا سبحانه وتعالي
فارس..... متخافيش خير ان شاء الله
ركضت ريسيليا لتعانق كمال بحب
كانت الانظار عليهم وينظروا اليهم بسعاده فحبهم اعجبوا به كثيرا
كمال.... يالا يافارس
دخل كمال غرفه العمليات وهنا دق القلق والخوف في قلب ريسيليا
جلست امام غرفه العمليات تدعي ربها وفي يدها المصحف تقرا الايات الكريمه
وتسبح
بقلم ندا الشرقاوى 

 
مصطفي..... عمي يوسف ليا عندك طلب
بيرلي..... اي هو
مصطفي بضحك..... بقول عمي يوسف
بيرلي...... وانا حفيدت عمك يوسف
يوسف بضحك..... قول يابني
مصطفي بتوتر بصراحه كده..... انا متعودتش اني اخبي ولا اكدب عليكوا انا طالب منك القرب
في مريم بنت اخوك الله يرحمه
يوسف......والله يبني انت زي كمال بالظبط وانا معنديش مانع بس راي مريم
مصطفي نظر الي مريم قائلا...... رايك يامريم
مريم........ لامش موافقه
مصطفى بصدمه..... تمام عن اذنك
غادر مصطفي وجهز شنطته وعاود علي القاهرة

 
عده عدت ساعات وفتحت باب العمليات هبت واقفه اما فارس
ريسيليا بقلق...... فارس.... فارس كمال يافارس
فارس بحزن.... ادعيله
ريسيليا.......

google-playkhamsatmostaqltradent