رواية مرارة العشق الفصل الأول 1 - بقلم منة محمد

الصفحة الرئيسية

رواية مرارة العشق البارت الأول 1 بقلم منة محمد رجب

رواية مرارة العشق كاملة

رواية مرارة العشق الفصل الأول 1

انتِ طاالق طاالق طاالق
بصدمة: بتطلقني يا كررييمم بتطلقني عشان دِ
كريم بعصبيه: ومالها دِ، على الأقل مش خاا"ينة
منة بدموع: قدرت تضحك علييك يا كريم قدرت تضحك عليك بكلمتين وانتَ صدقتها بكل سهولة يا كريم انا انا مررااتك اللِ استحملت كل حاجه عشان خاطرك يا كريم تيجي دِ اللِ ما تعرفهاش بقالك شهر تخليك تطلقني يا كررييم، ليييييه لييييييه
اخرج بعض صور والقاها حتى تسقط واحده تلو الأخرىٰ ثم اضاف بعصبيه: شوووفي يااا هااانم شوووفي كويس ان يارا كشفتلي حقيقتك اللِ كنت مخدوع فيها 
يارا بدلع: يا حبيبي ما فيش شكر،، ثم نظرت ل منة بإشمئزاز: الأشكال دِ ما تستاهلش غير كدَ
منة بصراخ: ببباااااس باااااااس مش عايزة اسمع صوت 
وجهت كلاها ل كريم: وانتَ يا بشمهندي ما قدرتش تمييز الكدااا"ب من الصاادق ما قدرتش تعرف ان الصوور دِ مفبركة، ما قدددررتتتشش تتككتتشف ان دِ بتضضحككك عللييييك عششاان تاااااخد فلووووسك
وفجأة 
كف رباعي خماسي سداسي ينزل على وجه تلك المسكينة كي تصمت 
كرريم بعصبية: اخخخرررسسي ما اسممعععش صوووتك مش عششاان انتِ*** هتقولي على غيرك كدَ
منة بدموع وضحك بهستيرية: هههه لأ براڤو براڤو يا يارا هانم براڤو كسبتي التحدي يا يارا برااڤو، قدرتي تضحكِ عليه وتلعبي في دماغه بكلمتين براڤو 
يارا بإرتباك خوفاً من ان كريم يكتشف شيئاً: انتِ بتقولي اي يا مريضه انتِ
منة بعصبية امسكتها من شعرها: انا مريضه يا خطافة الرجاله يا كد"ابة... 
ابعدها كريم بعصبية: بسسسس بسسس خلاااص اي المهزلة دِ وانتِ يا ست انتِ انا خلاااص طلقتك يبقى تلمي هددوومك وتمشي من هنا ولو رجلك خطت الڤيلة هنا تاني هقطعهالك يا***
تركهتم وذهبت للداخل كي تأخذ اشيائها وتذهب ولكن لن تترك حقها يضيع ابداً فماذا ستفعل يا ترى!؟

 
في مكان آخر في احدى الشركات 
علي بعصبية: ييععني ايي يا نرميين يعنيي اييي ازاااي حاامل اززاااي
نرمين بدموع وعصبية: ااعمل ايي يا عليي انا مالي مش انتَ السبب يا علي
علي بعصبية: الوواد دَ لااازم يننزل 
نرمين بصدمة: انتَ بتقول اييي عايزني انزل اببنك يا عليي دَ ابببنننككك
علي: بسس دِ غللطة يا نررمميين غللطة مش مستعد اتحمل مسؤلية زي دِ 
نرمين بدموع: بالله عليك اتجوزني يا علي اتجوزني انا ما ليش غيرك ابويا لو عرف هيقتلني يا علي بالله عليك 
علي بعصبية: انتِ اتجننتي ياا بت انتِ اتجوز ميين؟ اتجوزك انتِ؟ ليييه اتجننت عشان اتجوز واحده رخيص"ة زييك زي م سابتلي نفسها، اكيد هتسيب نفسها لغيري م انا مش هبقى مأمن على نفسي معاكِ
نرمين بدموع: انا رخيص"ة يا عليي، رخي"صة عشان حبيتك يااا عليي 
على بهدوء: بصي يا بنت الحلال هديكِ الفلوس اللِ انتِ عايزاها بس تبعدي عنى وعن حياتي 
نرمين بعصبية: ممشس عااايزة منننك حاااجة يا اخي انتَ ايييي ما بتحسش انتَ مستحيل تكون بني ادم انت حيوو"ان انا بكرهك يا علييي بككرهههك
وخرجت من المكتب ودموعها لا تتوقف 
اما في الداخل 
علي بعصبية: غببييي غبببييي مش هتبطل الغباء دَ غير لما يحصلك مصييبة غغبببييي

 
عند منة 
يارا: تؤ تؤ صعبتي عليا والله 
منة لم تعايرها اي اهتمام 
يارا: اهو لبسك دَ اللِ مخليكِ كدَ ما حدش بيبصلك، بتلبسي لبس واسع واوڤر اوي بتفكريني بجدتي هاهاها
منة بهدوء: الحمدلله على الاقل لبسي ساترني مش بلبس بناطيل ولا بشبه بالرجال لعن الله النساء المتشبهات بالرجال ولا بلبس محزق وملزق ولا بلبس حجاب مبين نص شعري وكإني مش حطاه اصلاً، الحمدلله لبسي راضي ربنا وانا راضيه بيه وانتِ رأيك بالنسبالي مش مهم. 
تركتها وغادرت واغتاظت يارا من تلك الطريقة 
يارا بغيظ: عملالي فيها شيخه ماشي... 
في خارج الغرفة 
نظرت منة نظرة أخيرة على كل ركن في المنزل وكانت تسترجع كل ذكرى في كل ركن في المنزل 
نظرت لتلك الجالس على الأريكة ولم يعايرها أي إهتمام 
ألتلك الدرجة كرهتني أنسيت الحب الذي كان بيننا أنسيت العشرة أنسيت سنين الحب والمرح والضحك آه يا الله لمَ ذلك؟ 
نظرت له بدموع وادارت وجهها لتخرج، اما هو فسقطت دمعه من عينه وهو يتذكر كل شئ معها كاد ان ينادي عليها ويأخذها في حضنه ولكن عندما تذكر تلك الصور وفكرة أنها خا"نته مسح دموعه وعاد إلى جموده من جديد.. لينفصلا عصافير الحب 
ولكن ما الذي سيحدث يا ترى؟!

رواية مرارة العشق الفصل الأول 1 - بقلم منة محمد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent