رواية معشوقي الصعيدي الفصل الثالث 3 - بقلم نيجار محمد

الصفحة الرئيسية

رواية معشوقي الصعيدي البارت الثالث 3 بقلم نيجار محمد

رواية معشوقي الصعيدي كاملة

رواية معشوقي الصعيدي الفصل الثالث 3

نورين وهي بتتسحب : بسسس هو في الحمام (سمعت صوت الدش) فرصتي اني انفذ ، جابت زيت وصبت على باب غرفة سيف وطلعت استخبت وووووو فجأة لمحت الصدمة اللي لجمتها في مكانها لقت امير رايح عند غرفة سيف نورين وهي بتلطم مع نفسها : يااادي المصيييبة اللي حلت عليكي يا صغننةةةةة..قاطعها صرخة امير وهو نايم على الارض
امير بغضب : اه يا ولاد ال*** مين ابن ال** اللي حاطط زيت جدام الغرفة..تقدمت منه نورين كانت تريد ان تقول شيء ولاكن وجدت نفسها ضحكت بهستيريا على منظره فمنظره كان مضحك للغاية
امير بغيظ وهو بيجز على اسنانه : بتضحكي؟! اضحكي اضحكي ليكي يوم
نورين بصدمة : ايه ده انت بتتكلم زينا 
امير بغيظ : بجولك ايه مش ناجصاكي هي
نورين : ايه الطلاسم دي..سابته ونسيت ان فيه زيت على باب الاوضة وكانت داخلة لسيف بس اتزحلقت ووقعت 🤦🏻‍♀️ على امير وبقت هي فوقه ونفسها كان في نفسه وكان لسة هينسى نفسوا فاق وزقها وقام وقال : ابجي خدي بالك بعد كده
نورين بخجل : ح حاضر..ذهب سيف الى غرفته وذهبت نورين الى غرفتها وهي في قمة خجلها
نورين في نفسها : اووف انا ليه بنسى نفسي قدامه؟ طب انا ايه اللي خلاني انسى ان فيه زيت🤨 اوووف ايه الاسئلة اللي انا بسألها دي..قاطعها دخول سيف وهو يقول : اختي حبيبتي مصيبتي 
نورين بسخرية : هاهاها خفيف 
سيف : بتتت كنت سامع صوتك انتي وامير وانا في الحمام كان فيه ايه هااا قولي
نورين : هو انت كنت بتستحمى ولا كنت بتتسنط..قاطعها وهو بيديها قفا محترم بتوع بشمهندسين
سيف بقرف مصطنع : عيييب عيب يا ماما تقولي لاخوكي كده..تابع بفضول : هاا قولي بقا كان فيه ايه
نورين : خلاص يااخي ايدك مرزبة..وقصت عليه كل ما حدث 
سيف بذهول : اااه يابنت ال بقا انا تحطيلي زيت وربنا لوريكي..وانهى جملته وهو يركض ورائها وهي تركض منه حتى وصلوا الى الحديقة وشاهدهم امير وذهب اليهم غاضبا
امير بغضب : ايه ده انتم عياال عشان تجروا اكده
سيف بهمس لنورين : هو بيشتمنا ولا ايه عاااد
نورين بهمس : هو مش بيشتم هو بيهزق بس
سيف بهمس : لا مدام بيهزق بس نو بروبلم
نورين بضحك : مثقف اوي الولا
امير بغضب : خير عااد واجفين تتهامسوا ومش بتردوا
سيف : اسفين يابن عمي
نورين بغيظ : لا مش اسفين على فكرة احنا معملناش حاجة لكل ده كنا زهقانين وبنلعب وهو ده لعبي انا واخويا ولو مضاي..قاطعها مسكة امير لذراعها بغضب قائلا : صار لمخك حاچة عاد وطي صوتك وانتي بتتكلمي معي احسنلك يا بت عمي..فاض صبر سيف قال بانفعال وهو يبعد يد امير عن نورين : لا بقا انت زودتها ياابن عمي اذا كنا احنا ضيوف تقال احنا ممكن نمشي وممكن ليه احنا هنمشي فعلا..وسحب يد نورين وذهب عند ابيه قائلا : بابا لوسمحت انا عايز امشي
احمد بمزح : ماتمشي يا ولا هو انا ماسك رجلك ولا حاجة
سيف بجدية : بابا لوسمحت انا مش بهزر
عامر باستغراب : فيه ايه ياولدي حد ضايجك اهنه 
سيف بضيق : لوسمحت ياعمي كفاية اوي اللي ابن حضرتك عملوا لو احنا مضايقينوا احنا مم..قاطعه عامر وهو يضرب عكازه في الارض قائلا : ايه اللي انت بتجوله ده ياولدي لو جصدك على موقف الصبح انا علمته الادب
سيف بصدمة : هو فيه موقف الصبح كماان؟!
عامر : لكان ياولدي اي موقف عاد..وقص له سيف ما حدث ابتداءا عندما كان يجري هو واخته في الحديقة
عامر بغضب : والله لاجتله واجتل اللي يتشددله كمان ، ياولدي خليكم جاعدين وانا اوعدك انه ما هيتعرض ل نورين
احمد بضيق هو الاخر : ايوة ياخويا بس موقف الصبح انا عديته بس دلوقتي فيها ايه كمان لما يلعبوا سوى في الحديقة
عامر باسف واحراج : خلاص ياخوي وعد مني لك ما هيتعرض لبنتك وااصل..انهى كلامه وهو ينادي على امير كان سوف يطلع سيف ولاكن منعه عامر
امير : نعم يابوي
عامر بغضب : ايه اللي انت هببته ده مع ولد عمك وبت عمك يا امير
امير : يابووي هما ال..قاطعه عامر قائلا : اعتذر لهم يا امير هذا اللي انا ربيتك عليه..كان سوف يتحدث ولاكن رق قلبه بعض الشيء حينما رأى دموعها نعم ولما لا فهو مزال يحبها ماذا يحبها؟! بالطبع لا فهو كرهها منذ ما رآها مع شقيقه شرد امير في ذكرياته مع تلك الشقية 
فلااااااش باااااااااااااك حينما نورين كان عندها ٣ سنوات وامير ٧
نورين بطفولة : امير انا زعلانة منك
امير : ليه يا نوري 
نورين : الى فكره انا اسمي نورين (على فكرة انا اسمي نورين)
امير : عادي انا بحب اقولها كده..انهارت في البكاء
امير بزعل على دموعها : طيب انتي بتعيطي ليه
نورين : ن نورين عايسة سُكَلاتة (نورين عايزة شوكولاتة)
امير : طيب متعيطيش وانا هجيبلك شوكلاتة كتييير اوي
نورين بفرحة : بجد
امير : ايوة
نورين : انا بهبك اوي يا اميري (انا بحبك اوي يا اميري)
امير باستغراب وفرحة : انتي اول مرك تقوليلي اميري 
نورين : ايوة عسان انت بتقولي نوري ف انا اقول اميري صه؟ (ايوة عشان انت بتقولي نوري ف انا اقول اميري صح؟)
امير بضحك : صه 
باااااااااك
عامر : انت فين ياولدي
امير : هاا انا معك يابوي
عامر : اعتذر لهم يا امير الله يرضى عليك
امير بغيظ : اسف
سيف ببرود :  اسفك مقبول..انهى حديثه وهو يسحب اخته ويتجه الى الاعلى
سيف بمرح : ايه رأيك يابت عملتلنا قيمة في البيت ده
نورين بذهول : ياخي ده انا قرب اصدق
سيف بغرور ومرح : ايه رأيك يابت انفع ممثل
نورين وهي على نفس ذهولها : ممثل بس ده انت فنااان يا فواااز
سيف بغرور : خلاص يابت متخليش الواحد يتغر
احمد بمرح : ايه ده يا ولا انت اشتريت كرااامة من ورااايا الطار ولا العاااار (نفسكم في اب زي ده صح🙂🤲🏻)
سيف بمرح : الحج (الحق) يابووووي ليلتنا مش فايتة
احمد بتوتر : فيه ايه ياولا..غمز له سيف تابع احمد : فيه ايه ياولا اوعا يكون ايييه..
سيف بلطم : الله ينور عليك..ولف احمد ولقى فريدة وراه وهي ماسكة سكينة اول ما احمد شاف المنظر ده جري وقف جنب ولاده فقالت فريدة بغيظ : اعمل فيكوا ايه هااا ردوا ادخل السكينة دي في كرشكوا ولا اعمل ايييه هااا
نورين : بعد اذن مقاطعة التهزيق ارد بس ع التليفون ونكمل براحتنا ياقمر..وردت نورين وسمعت صوت شخص بعد ما سمعته قالت : انتتتتتتتت؟! وسقطت مغشي عليها..

رواية معشوقي الصعيدي الفصل الثالث 3 - بقلم نيجار محمد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent