Ads by Google X

رواية زهرة الفهد الفصل الثالث 3 بقلم جودي أسامة

الصفحة الرئيسية

   رواية زهرة الفهد الفصل الثالث بقلم جودي أسامة

رواية زهرة الفهد الفصل الثالث 

فهد: اقفى هنا يا آنسة زهرة 
زهرة خافت لما قالها كده
زهرة بتوتر لكن حافظت على توازنها: نعم حضرتك بتنادى عليا 
فهد: انتى قولتى انك بتكتبى روايات ممكن تقوليلى اجبها ازاى 
زهرة اخدت نفس: ممكن تجبها من على صفحتى ببقى حاطة لينك للفصل الأول من كل رواية
فهد: تمام وشكرا
زهرة ابتسمت ابتسامة بسيطة لكن كفيلة أن ت*أثر قلب هذا الفهد وذهبت
فهد بتوهان: ايه كمية الرقة دى حتى ابتسامتها ت*سحر أه على عيونها
فهد: فهد فوق كده ايه الانت بتقوله ده والله وجت التخليك تتكلم مع نفسك زى المجان*ين
فهد بص فى الساعة لقيها الساعة 1
فهد: انا لازم اخلى رعد يجهز الورق بتاع الصفقة 
فهد اتصل على رعد 
رعد: صاحب عمرى الناسينى
فهد: بطل رغ*ى وجهز ورق الصفقة
رعد بنسيان: صفقة ايه ؟ 
فهد: يبنى صفقة سيلينا
رعد بمشاكسة: العب يعم شكلها صفقة صباحى 
فهد بنفاذ صبر: اقفل ياض تعرف يا رعد إن جيت وملقتش الورق جاهز هعمل فيك ايه
رعد بصوت انثو*ى: هتعمل ايه يا بيبى
فهد قف*ل فى وش رعد
رعد: الله هو انا عملت ايه والنبى دانا عسل
فهد: مجن*ون والله
عاد بطلنا إلى منزله
-----------------------------------------
رعد الدمنهورى صاحب فهد الانتيم من وهما صغيرين كان أبو رعد وابو فهد صحاب قبل مايموت
ابو رعد فى حادثة هنعرف سرها فى أحداث الرواية 
شاب طويل ويمتلك بشرة بيضاء و شعر بنى وعيون بنى غامق دمه خفيف وبتا*ع بنات  على عكس فهد 
----------------------------------------- 
فهد وصل القصر
لقى أخته قاعدة 
فهد: عاملة ايه يا يارا
يارا: الحمد لله يا حبيبى وانت عامل ايه فى شغلك
فهد: الحمد لله 
يارا بحب:يدوم الحمد
فهد :طب انا طالع اغير واروح الشركة عشان لو حد سأل عليا
يارا: ربنا يوفقك 
فهد با*س رأس أخته وطلع
غير هدومه إلى بدلة باللون الزيتى 
و نزل وهو نازل خبط فى سمر 
سمر:  انا انا اسفه يا بيه
فهد: لا محصلش حاجة 
فهد نزل ومشى راح الشركة
سمر: أه يا قلبى على جماله لو يبصلى بس
_________________________________
فى الشركة
جت سيلينا بنت كده شعرها اصفر  وعنيها زرقة الهى لينسيز وحاطة مكياج كتير اوى ولابسة شميز ابيض ومفتوح من الص*در و وجيبة سودة قص*يرة جدا
سيلينا: أهلا مستر فهد 
فهد: أهلا بحضرتك 
رعد: طب و انا
سيلينا مهتمتش برعد
فهد: حضرتك بتكلمى عربى 
سيلينا : أه انا بتكلم مصرى لان مامتى مصرية لكن بابى من المانيا
وبدأوا يحكوا عن الصفقة 
سيلينا: بجد يا مستر فهد افكارك so perfect 
فهد: يعنى كده افهم أننا  هنوقع الصفقة 
سيلينا: ودلوقتى كمان لو تحب
وقعوا الصفقة وهما ماشيين
فهد جه يمد ايده يسلم عليها راحت حضنته وباس*ته فهد اتصدم من العملتوا لكن قال لنفسو
  أن دا عادى عندها إكمن هى عايشة فى ألمانيا 
وبعد عنها بسرعة جه رعد يسلم عليها سابته مادد
ايده ومشيت راح قال 
رعد بيقلد صوت البنات: إح هى ملزقة  اوى كده ليه ونافشة ريشها علينا كده ليه اشحال أن كانت حلوه دى حتى صف*را
فهد: حلق*تلك المزه
رعد بصوت نسا*ئي وردح: ايه يا عنيا هى تطول
فهد: طب مش هنروح انهردة ولا ايه 
رعد: يلا يا صاحبي 
_______________________________
عند زهرة 
زهرة : بتعملى ايه فى الحمام ده كلو يبت دانتى لو بتعملى عملي*ة كنتي خلصتى
سندى: ماشى يختى مردودالك 
وطلعت
زهرة دخلت اتوضت وطلعت 
سندى يلا ده كله بتتوضى 
زهرة: شوف البت مش لسه مطلعاها دلوقتى بعد 4 ساعات وبرضو بتتوضى ولا هو حلال ليكى وحرام علينا 
سندى: افتكرت أن هى برضو قعدت برضو اكتر عنها 
وضحكت ظحكه هبل*ة
زهرة: والنبى ما تحدفى بيوت الناس بالطوب وانت بيتك من ازاز
وكل وحدة اخدة سجادة الصلاة بتاعتها 
وصلوا جماعة هما الاربعة
بعد كده هما هناك جايبين تلاجة صغيرة على حسابهم عشان هما هناك مفيش إلا بوتجاز صغير فى السكن وحاطين فيها الأكل عشان ميبوظش طلعوا الأكل من التلاجة وقفت سمية تسلق المكرونة و سندى تعمل السلطة والعصير و حياة تعمل اللحمة و زهرة تعمل البشاميل عشان كانوا بيعملوا مكرونة بشاميل
--------------------------------------------------------------- 
_نتعرف على زمايل زهرة فى الأوضة
سندى- بنت قمحاوية عنيها بنى غامق شعرها أسود طويل لحد آخر ض*هرها  بس جميلة جدا ومش محجبه  ومرحة وهى فرفوشة الشلة 
سمية- مختمرة متدينة اوى شعرها احمر و بيضاء 
جدا معروفة باخلاقها بتكسف جدا جدا و ضعيفة حبتين والكل بيحبها وهى المسؤولة عن المصاريف لانهم  بيثقوا فيها
حياة- شعرها قصير لحد رقبتها وعنيها عسلى ومش محجبه وهى المسؤولة عن الخروجات
زهرة- بطلتنا طيبة جدا  معروفة بكدا بتكلم باريحية اكتر مع الناس التعرفهم لكن الناس المتعرفهمش مش بتكلم معاهم كتير ومبتكنش على طبيعتها وهى محجبه وقوية و جريئة لو عندها الحق وبيأمنوها على اسرارهم ومسؤولة عن حل المشاكل و حفظ الأسرار 
وكل واحدة ليها مسؤولة بحاجة تعملها
----------------------------------------------------------------
نرجع لموضوعنا
زهرة: خلصتى المكرونة يا سوسو
سمية: اهو المكرونة خلصت 
زهرة: خلصتى اللحمة يا يويو
حياة: أه خلصتها خدى وادتها اللحمة
زهرة عملت الطبقات بتاعت البشاميل ورشت عليها شوية توابل 
سندى: يجمالو يجمالو 
وكلهم ضحكوا على سندى
والأكل جهز و حطوا الاكل فى الأطباق 
حياة: أمممم طعمها تحفة
سمية: أه بجد طعمها حلو اوى
زهرة: تسلم أيدينا بجد
سندى: الله هو محدش هيقولى تسلم ايدك ولا ايه 
اكلوا وخلصوا 
سندى: مين الهتعمل الشاى بقا
راحوا كلهم بصولها
حياة: مين حبيبتنا الهتعمل الشاى
سندى بر*دح: لااااااا انا مش هعمل حاجه يااا عمريييييييى
سندى وهى بتعمل الشاى
سندى: انا كان مالى انا ياربى بالغلب ده
زهرة: خلصتى يا سونا
سندى بابتسامه سمج*ة: اهو يا قلب سونا
حياة: يا جماعة انا خايفه عن تكون ح*طالنا حاجة فى الشاى
سمية: لا يا شيخة متقوليش عليها كده دى سندى طيبة بردك 
سندى: والله انتى الفيهم
سمية: بس هبل*ة حبتين
وراحوا كلهم ضحكوا على سندى
سندى: تصدقوا أن انتو بردي*ن طب والله ما قاعده معاكوا
زهرة: خلاص اقعدى مش هنقولك حاجة تانى
سندى: اوك موافقة 
زهرة: احنا هنضحك بس ههههههههه
وكلهم ضحكوا
سندى كانت قايمة 
زهرة مسكتها خلاص خلاص انتى مالك بقيتى افوشة كده ليه 
وقعدوا كلهم يذاكروا مع بعض ومندمجين جدا والمش فاهمة حاجة بيفهموها
وزهرة بتذاكر اوى اوى وبت وبتدوس على نفسها اكتر و اكتر عشان تحقق حلمها و ترفع رأس اهلها
عايزة تكون افضل دكتورة فى مصر و اكثرهم شهره
هى دايما بتجيب امتياز وبتطلع الاولى دايما من وهى فى ابتدائي 
££££££££££££££££££££££
وده اللازم تعمله كل بنت عشان تعمل كيان وشخصية لنفسها مش تستنى ابن الحلال يجبلها ويحطلها شخصيتها( مع احترامي لكل شب)
بس البنت متخلقتش بس عشان تتجوز بس الجواز مش كل حياتها الوحده المفروض تبنى حياتها عشان تبقى مطمنة ومأمنه حياتها حتى لو لا قدر الله سابت الشخص ده تقدر تعيش ومتكونش حمل على حد حتى لو كانوا اهلها تقدر تصرف على نفسها و متكونش حياتها متوقفة على شخص لأن البنى ادمين مش مضمونين فى الأيام دى الواحد المفروض ياخد حذره من الناس القريبين قبل الغريبين 
اسفه  انى طولت عليكو
££££££££££££££££للكاتبة جودى اسامة 
نروح لفهد كان بيشتغل ومندمج جدا فى الشغل 
الدادة فتحية: فهد يا فهد يابنى
فهد: اممم اممم ايه ده دادة فتحية انتى جيتى امتى
فتحية: اديلى خمس دقايق قاعده انادى عليك 
فهد: اسف اوى يا دادة كنت مركز اوى فى الشغل أصل الشغل ده مهم قوى ولازم اخلصه انهرده عشان هسلمه بكرة 
فتحية: طب انا جبتلك فنجان قهوة عشان تركز يبنى
ربنا يوفقك 
فهد: يارب يا دادة
فهد: داده مش انا اديتك اجازه عشان كنتي تعبانة
فتحية: أه يبنى الحمد لله خفيت ورجعت
فهد: ليه يا دادة انتى تعبانه
فتحية: يبنى انا خفيت وبقيت كويسة دلوقتى وبعدين انا اتخنقت من قعدتى بين أربع حيطان كده لوحدى
فهد: اليريحك يا دادة بس لو حسيتى انك تعبانة تروحى على طول
فتحية: حاضر يبنى خلص بسرعة عشان تقدر تنام متسهرش وتتعب نفسك اكتر من كده الشغل مش هيطير
فهد: حاضر يا دادة 
فتحية: عايز حاجة يبنى 
فهد: لا عايز سلامتك يا دادة 
فهد خلص الورق وطلع اوضته عشان ينام
________________________للكاتبة جودى اسامة 
فهد نام على السرير وكل ميقفل عنيه يشوف صورة زهرة راح نام على جنبه اتخيلها وهى بتبتسمله وهى ماشية نام على الجنب التانى اتخيلها وهى مكسوفة 
راح قام 
فهد: يووووو بقى ده كده بقى كتييير اوى انتى عملتيلى ايه كل ما اقفل عينى أتخيل صورتها
انا احسنلى أرضا بالأمر الواقع وانام وخلاص انا ورايا جامعة و شركة وشغل وهوليلة انا لازم انام
فهد: يعينى عليك يا فهد بقيت بتكلم نفسك 
وراح نام على صورتها التى لا تفارق خياله
_______________________________
فهد: عايزك تجبلى كل المعلومات عنها
.... : اوامرك يا باشا
فهد: ساعتين والاقى ملف بحياتها كلها
.... : ساعتين ويبقى جاهز يا باشا


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent