رواية أسيرة جبروته الفصل الخامس 5 بقلم جينا محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية أسيرة جبروته الفصل الخامس بقلم جينا محمد

رواية أسيرة جبروته الفصل الخامس 

 -لو عايز مادلين ترجعلك حت*ة واحدة قدامك لحد بالليل حياتك قصادها ، أو تيجي تستلم جث*ة الأمورة و اهو بالمرة تونس اخوها 
بدر عبر مكالمة التليفون : عارف لو قربت او لمست شعرة واحدة منها هقتل*ك 
الچوكر ببرود : لا لا لو مكانك مقولش كدا ، لو مكانك اسمع الكلام زي الشاطر هبعتلك صور للحبيبة القلب تطمئن عليها 
المكالمة اتقفلت بدر بعصبية: مادلين اتخط*فت 
مالك : طب و هنعمل ايه دلوقتي 
بعت الچوكر صور لمادلين و هي مربو*طة 
بدر اتعصب و قال : يلا معندناش وقت هنطلع على الفيلا عشان نجيب اسل*حة 

عند الچوكر 
مادلين مربو*طة على الكرسي بتعب ، الچوكر دلق مياه سخ*نة على رجلها ، مادلين بتصوت وبتاخد نفسها بالعافية 
مادلين : ما أنت لو را*جل فكني بس أنتَ جبا*ن 
الچوكر : عارفة المشكلة في ايه أن لسة مصدقة انا بدر له علاقة بمو*ت اخوكي 
مادلين : قصدك ايه ؟
الچوكر : مش جايز اكون انا 
مادلين بعصبية : اه يا كل*ب فكني بقولك فكنيييييييييي
الچوكر حاط لا*زقة على بوقها و بيضحك بسخرية 

عند بدر
هو بجدية : فهمت هنعمل إيه ؟
كينان بقلق : و مادلين لو جرالها حاجة 
بدر : أنتَ هتحمي ضهري ، وأنا سيبلي موضوع مادلين و الچوكر 

سمع الچوكر صوت ضر*ب نا*ر برا في الجنينة بتاعته ، لقى بدر داخل و ماسك مسد*سه
جري هو ومسك مادلين من شعر*ها صوتت وصوب السلا*ح على راسها وقال : نزل سلا*حك يا بدر .. بدل ما اخلص عليها 
بدر بزعيق : خلينا نتكلم راجل لراجل وطلع حريم برا الموضوع ..
الچوكر : فاكر فرح يا بدر ..مش قولتلك السيناريو هيتعاد تاني 
دخل مالك و وقف ورا بدر و رفع سلا*حه على الچوكر 
بدر بزعيق : اوعي يا مالك مادلين ما بين ايده 
شد الچوكر ز*ينات المسد*س و حاطه في راس مادلين اللي بتعيط فقالت بصويت : بدررررررر
بدر : مادليييييييييييين 
صوت رصا*صة عم المكان و الكل واقف مصدوم 
بتدخل ست شقرا و لابسة چاكت جلد اسود و بتنزل سلا*حها بعد ضر*ب رصا*صة في الهوا 
الچوكر : سونيا حبيبة قلبي اللي دايما معايا 
سونيا : محدش يقدر يصوب سلا*ح قدام الچوکر 
مالك سحب*ها و حاط المسد*س على دماغها و قال : سونيا قصاد مادلين يا چوكر 
الچوكر ساب شعر مادلين ، جري بدر على مادلين اللي فقدت وعي من شدة التعب و مسكها 
مالك ساب سونيا و بدر شال مادلين و طلع برة جري ، مالك ضرب رصا*صة في رجل الچوكر و جرى 
خرج مالك لقى بدر حط مادلين في العربية وقاله : إركب ! 

بعد فترة 
قل*ع بدر قميصه وحط مادلين على السرير وهو بيقول لمالك : هات ورقة الجواز العر*في 
مالك : أنت لسة مصمم 
بدر : انجز قبل ما تفوق 
مالك جاب الورقة و البصَّامة بدر مسك صوباع الإبهام لمادلين و بصم في الورقة ، فقال بدر : كده تمام ... إنزل هات مرهم عشان رجليها المحرو*قة دي 
نزل مالك ، جاب بدر فوطة مبلولة وفضل يمشيها على على ايدين مادلين
مادلين فتحت عينيها بالراحة شافت بدر افتكرت اللي عمله فيها و بدأت تعيط وتقول : أبعد عني أنا بكر*هك
بدر قاطعها وهو بيمسح وشها : شششش ، إهدي عشان إنتِ تعبانة 
مادلين بقر*ف : انا عايزة أمشي 
تحاول مادلين تقوم مسكها بدر و دراعها و قربها منه و قال بزعيق:متقدريش تسبيني عارفه ليه عشان ديه ويطلع ورقه جوزاهم العر*في من جيبه
مادلين بصدمة : عملتها امتى دي ...انا ممضتش على حاجة ... و عموما ده جواز عر*في يعني في ثانيه ممكن اقط*ع الورق دي وكل حاجه تنتهي 
بدر : عشان كده بقا هخليه رسمي
مادلين بتوتر : يعني ايه
بدر : يعني هتكوني مراتي غص*ب عنك 
مادلين بزعيق : ده عندها يا بدر 
بدر بهدوء مرعب : من هنا لغاية ما امو*ت صوتك ميعلاش عليا و تتكلمي بأدب ..مفهوم 
مادلين مردتش عليه مس*ك دراعها فقالت : مفهوم

جه مالك وحط الشاش في إيد بدر والمرهم ، فتح بدر المرهم وبدأ يدهن على رجليها وهي بتتو*جع ، بعدين لف رجليها بالشاش وقال : يا ريت ترتاحي عشان كتب الكتاب بليل 

خرج بدر و مالك فقال بدر : عايزك تشوف فستان حلو يا مالك بما انك بتفهم في الأزياء و الموضة 
مالك : بلاش مادلين تدخل في مشاكلنا اخوها اصلا كان بعدها عننا
بدر : عدو*ها عدو*نا و الچوكر مش هيسيبها 
مالك : أنتَ بتحبها ؟
بدر بهدوء: أنا بقيت متعود على يومي معاها ، انا حاسس بحاجة ناحيتها  
مالك : ماشي يا عم الحبيب سيبلي موضوع الفستان 

في المساء 
دخل بدر الاوضة و شايل الفستان لقي مادلين صاحية فقال : ساعة و تبقي جاهزة 
مادلين بهدوء : تمام سيب الفستان 
بدر استغرب ردة فعلها و خرج
قامت مادلين بتعب عشان تلبس 

بعد فترة
مادلين واقفة قدام المراية و مش عارفة تقفل سو*ستة الفستان 
و فجأة بدر فتح الباب فقالت بعصبية : مش تخبط الاول
بدر تنح في شكلها الحلو و قال : احم اسف هاخد ورق و اطلع 
كان واقف و بطرف عينه بيبص عليها و شايفها و هي مش عارفة تقفل السو*ستة راح ناحيتها بهدوء و حاط شعرها على جانب و بدأ يقفل السو*ستة و مادلين مغمضة عينها قرب منها بدون وعي و بيشم ريحة شعرها و بدأ يبو*س رقبتها بهدوء ، بدر لفها ناحيته و مسك*ها من وسطها و ....

يتبع الفصل السادس   اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent