رواية وقعت في عشق المنتقم الفصل الثالث عشر 13 بقلم موني وسكر

الصفحة الرئيسية

  رواية وقعت في عشق المنتقم  بقلم موني وسكر



رواية وقعت في عشق المنتقم  الفصل الثالث عشر 13


ومشي فهد
ركب عربيته ورلح مكان التسليم
كان ادم مستنيه هناك
فهد:ايه الاخبار حسن فين
ادم : علي وصول
انت روح استخبي علي ما يجي
فهد: طيب ماشي
وجه حسن وبداو يستلمو الشحنه
وفجاااه الشرطه تخرج محاصره المكان
وليد: سلم نفسك يا حسن المكان كلو محاصر
وفهد خرج من المكان ال كان مستخبي بيه
فهد: والله ووقعت يا حسن
حسن : فهد ؟!
انت انت بتعمل ايه هنا
فهد بسخريه : هاهاهاااااا
انا الصقر الحقيقي يا مغفل معقول نسيتني
حسن : انت بتقول ايه
فهد : احب اصدمك
كل الي انت فيه ده بسببي انا الي خطفت بنتك وانا الي رجعتلها امها وانا الي دخلت الشحنه وانا الي بلغت عليك
عرفت انك اد ايه مغفل
حسن : لا يمكن
ولسه هيطلع المسدسه ويضرب فهد مسكه وليد
وليد : عيب كده يا حسن بيه بقي مسدس يطلع علي ابن خالي وانا واقف والله ما يحصل
وليد للعساكر : خدوه
العساكر خدوا حسن علي البوكس والرجاله الي معاه
فهد : وعمار يا وليد
اللواء محمد : ماتقلقش
الورق الي معانا عمار كان ماضي عليه وبعتناه لمدير امن القاهره وزمان القوات وصلت فيلا عمتر وقبضت عليه
مبروووك يا فهد
فهد : الله يبارك فيك يا فندم
وليد : دلوقتي هنطلع علي المديريه عشان نخلص ورقك ونثبت برائتك يا باشا
مبروووك يا صقر الدخليه
فهد : ههه الله يبارك فيك امال فين الواد ادم
ليخرج ادم من تحت العربيه
ادم : انا هنا اهو
الكل : هههههههه
فهد : اطلع يا جبان الليله انفضت ادم : جبان جبان العمر مش بعزقه يا عم
وضحكو وراحو المديريه
دخل واليد في تحقيق مع حسن واعترف فيها بالفعل علي التزوير الي حصل مع فهد
وفهد كان قاعد في مكتب اللواء محمد
يخبط الباب
اللواء محمد : ادخل
دخل واليد
واليد : تمام يا فندم
حسن اعترف بكل حاجه وتم تحويله لنيابه بكره الصبح وبدات اجراءات تبرئ فهد باشا وفي خلال يومين هيكون فهد رجع الشغل تاني
اللواء محمد : تمام يا حضرة الظابط
فهد : لو سمحت يا سيادة اللواء
انا عايز اجل رجوعي للشغل شويه
اللواء محمد : ليه؟!
فهد : معلش
انا لسه مخدتش قراري في موضوع الشغل ده
اللواء محمد : تمام
انت كده تقدر تروح دلوقتي
فهد : شكرا يا فندم
سلان عليكم
وليد واللواء محمد : وعليكم السلام
وخد فهد عربيته وراح لابوه المستشفي
وخبط ودخل
قدم التحيه العسكريه لابوه
الاب بسعاده عامره : حمدالله علي سلامتك يا بني
ليرتمي فهد في حضنه
الاب : وحشتني يا فهد وحشتني يابني
انا كنت عارف ومتأكد انك برئ بس كنت لازم تعرف ان عمر مكان الحق طريقه سهل
فهد : اتعلمت منك كتير ولسه بتعلم منك يا سيتدة اللواء
الام بدموع فرح : وسع كده سيبلي ابني انا عايزه اخده في حضنه
الاب : ماشي ماشي
من لقي حبابه
الكل : هههههههه
وقعد معاهم شويه
فهد: انا لازم امشي بقا لان عندي شغل ضروري هخلصه وارجعلكو
الام : ماشي يا حبيبي
وكده كده ابوك هيرجع انهارده البيت
فهد: استنوني هاجي اخدكم بليل
سلام
فهد : سلام عليكم
ومشي فهد وراح الاوتيل عند اسيل واول ما دخل
اسيل: هو ال حصل دااا صح!
فهد بجمود : ايوه
اسيل: يعني كدا خلاص كل حاجه خلصت
فهد : لا لسه
اسيل: ازاي!
فهد : اطمن اننا خلصنا من عمار كمان وساعتها كل حي يروح لحاله
اسيل: مظنش ليها لازمه انا اقدر احمي نفسي من عمار
فهد : عمار اخطر من حسن مليون مره
اسيل: مدام كدا كدا هنطلق يبقي مظنش يهمك يا فهد
يموتني يعمل ال يعمله
خلاص
انت كملت انتقامك من بابي
ف خلصت كداااا
فهد : بلاش مقاوحه وجع دماغ
انا داخل انام
فهد وهو داخل الاوضه عدي علي المطبخ وشم ريحة اكل
فهد وهو يشمشم : هو الي انا شمه ده صح ولا تهيؤات من كتر الجوع
اسيل بلا مبالاه: شامم ايه يعني!
فهد : ريحة اكل
شكلها جيه من عند الجيران
اسيل: لا انا عامله غدا
فهد بصدمه : عامله ايه ؟!
اسيل: ايه عامله غدا ايه ال فيها يعني
فهد : وده اتعلمتيه امتي ؟!
اسيل: كلمت مامي الصبح وقالتلي اعمل ايه وعملت غدا
فهد : يعني هتغدي فبل ما نام ولا ده للفرجه بس
اسيل: لا هتتغدي هحضرلك الغدا علي ما تغير هدومك
فهد : تمام
دخل فهد خد دش وطلع يلبس
فهد لنفسه : والله هتوحشني مرزاتي فيكي ههههه
ايه ده ايه الي انت بتقوله ده لغوش لغوش
وعدل هدومه وطلع بره
اسيل: الاكل جاهز
فهد قعد علي السفره
فهد : تسلم ايدك
اسيل : اول مره تقول علي حاجه بعملها حلوه
فهد : عشان اول مره تعملي حاجه حلوه
أسيل : يعني انت ماكنتش بتتهضني همال علي بطال
فهد : اتهضك ؟!
ليه يا بنتي هو انتي ضرتي وانا معرفش
اسيل: 😂 لا انا مش ضرتك انا مراتك 😂
فهد : يبقي اتهضك ليه
ده انتي كنتي عملالي تلبك معوي حتي
يعني اديني سبب اتهضك عشانه
اسيل: والله ان كان عاجبك انت كنت محسسني انك جايب فلبينيه ف البيت خلي اسلوب الخطف يبقي راقي عن كدا😂
فهد : 😂اسلوب الخطف ارقي من كده
طب كلي كلي وانتي ساكته
اسيل: والله تسلم ايدي يا ابني. حد كان هيعمل اكل بالحلاوه دي غيري😂
فهد : انتي محتاجه عزومه عند امي وانتي هتكرعي نفسك بعدها اصلا
اسيل: يلا نروحلها😂
فهد : الحمد لله
انا هدخل انام
اسيل: تمام
تصبح علي خير
فهد : وانتي من اهله
وقعدت شويه ماسكه موبايلها وبعدين نامت هي كمان
وف نص الليل صحيت اسيل عشان تشرب
وفجاه
اسيل: اةةةةةةة
فهد صحي مخضوض ولقاها واقفه علي الكنبه
فهد بخضه : في ايه
اسيل: صرصار يا فهد صرصااار موته بسرعه
فهد : صرصار؟!
صرصار ايه الي عمل فيكي كده
اسيل: اهو يا فهدددد مووتو بسرعه والنبي
فهد داس علي الصرصار موته
فهد : بقي انتي مصحياني مفزوع عشان صرصار
اسيل: دا صرصار كبيراويي
فهد وهو بيجز علي سنانه : طب روح انخمدي قبل ما اسخطك صرصار يا أسيل يا بنت حسن الدمنهوري
اسيل: يا سلام طب مش هنخمدد فهد تعالي نروح البحر
فهد : الساعه ٥ الفجر وانا صاحي مفزوع وهموت وانام وانتي تقوليلي بحر
اسيل: والنبي والنبي ننزل شويه نفسي انزل دلوقتي الوقت دلوقتي هيكون حلو اويي
فهد : اسيل لوسمحتي تعبان وعايز انام
بكره قبل ما نسافر القاهره هنزل امشيكي علي البحر شويه
اسيل: خلاص اتفقنا
ونامو هما الاتنين
وتاني يوم صحيت اسيل لبست وحضرت لبسهم
وفهد صحي خد دوش ولبس
اسيل: صباح الخير انا جاهزه علي فكره ومستنياك انت وعدتني هتمشيني علي البحر قبل ما نمشي
ومليش دعوه لازم تنفذ
فهد : طيب افطر الاول طيب
اسيل: نفطر ف اي كافيه علي البحر
فهد : حاضر
يلا بينا
اسيل: هيييييه. يلا
اسيل: فهد
فهد : نعم
اسيل بفضول: هو ايه ال حصل بعد ما باباك طردك بعد ال اتنشر عنك بسبب بابي!
فهد سرح في الي حصل
فلاش باك
طلع فهد من الفيلا وركب عربيته وما كنش عارف يروح فين فجأه موبيله رن
فهد : الو
ايوه يا حبيبتي
سمر: حبيبتك هو انا لو حبيبتك كنت عملت كدا يا فهد طب كنت راجع نفسك عشاني عشان مستقبلنا
فهد : انتي صدقتي الي بيتقال يا سمر
سمر: ميهمش صدقت ولا لا فهد احنا مش هينفع نكمل مع بعض ممكن تيجي تاخد شبكتك وحاجتك كلها وقفلت سمر السكه
فاق فهد من سرحانه وبيبص لاسيل ملقهاش جنبه
فهد وهو بيتلفت حوالين نفسه : اسيل اسيل
وطلع يجري يدور عليها
اسيل كانت سرحت هي كمان وفاقت لقت نفسهل مش جمب فهد
اسيل بزعر: فهددددد
وفضلت تدور عليه ملقيتوش
وقفت مكانها معرفتش تعمل ايه دموعها نزلت مكنتش تعرف حتي ترجع الاوتيل ازاي
في الوقت ده كانت امينه ومحمد ماشين علي الشط بيشموا هوا
محمد : اي ظه في بنت واقفه بتعيط هناك
امينه: فين ديه
محمد : اهيه
امينه : ايه ده دي اسيل ؟!
محمد : انتي تعرفيها
امينه : اه ديه تبقي السكرتيره بتاعت فهد
ديه مش من هنا اصلا ديه كانت جايه معاه من القاهره
محمد : طيب تعالي نشوف مالها
راحت امينه ومحمد
امينه : اسيل ؟!
اسيل تدير و شها وينصدم محمد
اسيل : نعم
امينه : انا مامة فهد
مش فكراني
اسيل مسحت دموعها واتوترت
اسيل: اة اهلا بحضرتك
امينه : اهلا بيكي يا حبيبتي
مالك واقفه بتعيطي ليه
اسيل: اصل.... اصل انا كان عندي شغل مع فهدد.... فهد بيه وتهت منه وانا معرفش حد هنا وموبايلي نسيته ف العربيه
محمد بغضب مكبوت : طيب تعالي معانا البيت وانا هتصل بفهد يحصلنا علي هناك
اسيل:لا حضرتك مفيش داعي انت بس كلمهولي عشان بس يعرفني مكان الاوتيل
محمد : لا بدل مل توهي
اتفضلي معانا وانا هكلم فهد يحصلنا
امينه : ايوه يا بنتي محمد بيتكلم صح
الوقت متأخر وماينفعش نسيبك لوحدك
وخدوها وركبو العربيه ومحمد اتصل بفهد
محمد: الو ايوا يا فهد
فهد : الو يا بابا
محمد : تعالالي حالا علي البيت
فهد باستغراب : دلوقتي ؟!
محمد : ايوه
فهد : مش هينفع يا بابا اصل......
محمد : الي انت بدور عليه معايا في البيت ربع ساعه والقيك قدامي
فهد : حاضر
سلام
محمد : سلام
قفل محمد الخط
امينه : ها يا محمد كلمت فهد
محمد : ايوه ربع ساعه وهيكون هناك
امينه : يجي بالسلامه
وبعد شويه وصلو هما الفيله
ومفيش 10 دقايق ووصل فهد بعديهم
فهد : بابا لو سمحت اهدي
وتعالي نتكلم في المكتب وهفهمك كل حاجه
محمد: اتفضل لما اشوف اخرتها
دخل محمد وفهد المكتب
محمد : ممكن افهم بنت حسن بتعمل معاك ايه
فهد : انا خاطفها
محمد : نعععم! خاطف مين وخاطفها من امتيي
وعملت كدا ليه اصلا
من امتي واحنا بندخل ستات حوارتنا
انت من امتي وانت كداااا
فهد : مالقتش طريقه تانيه غير كده وبعدين اطمن انا مش هعمل حاجه حرام
اسيل مراتي
محمد بصدمه: مرااتك!
فهد : ايوه
لكن هنطلق اول ما اتاكد انها في امان
محمد: هي بنات الناس لعبه بغض النظر ان هي بنت حسن بس يعني من امتي واحنا بنلعب ببنات الناس
من امتي واحنا بنتجوز عشان مصلحه واول ما تخلص تطلقها وتزميها
فهد : الله يا بابا هو انا قولتاك خطفتها وروحت قاتلها ولا عملت حاجه تغضب ربنا
وبعدين مين قال اني هرميها ديه رغبتنا اخنا الاتنين زي اي حد اتجوز وبعدين طلق
وانا متكفل بكل حقوقها مش هينقص منها مليم وكمان هتاكد انها في امان بعد ما اخلص علي عصابة ابوها
وخرح فهد وابوه برا
وامينه واسيل مكنوش فاهمين حاجه
امينه: هو فيه ايه يا ابني انا مش فاهمه حاجه
محمد : مافيش حاجه يا امينه
ده انا اختلط عليا الامر وافتكرتها بنت حسن الي كان سبب الاذمه الي كنا فيها لكن واضح اني كبرت وبدأت اخرف
اسيل بصه لفهد بصه هو مفهمهاش
اسيل: انا اسفه جدا علي سوء التفاهم ال حصل معلش يا فهد بيه ممكن تطلبلي اوبر ولا كريم وتعرفو المكان بتاع الاوتيل لاني مش عارفاه بس عشان اروح
فهد : مافيش داعي انا هوصلك
بعد اذنكم
محمد : مع السلامه
امينه : فهد
هترجع البيت تاني عشان تبات معانا مش كده يا حبيبي
فهد : حاضر
سلام عليكم
امينه : وعليكم السلام
وخرجت اسيل مع فهد وركبو العربيه
اسيل: خفت تقولو اني بنت حسن صح
فهد : لا
بابا عارف كل حاجه
اسيل: امال قال كدا ليه قدام مامتك
فهد : عشان ماما لو عرفت هتكلك بسنانها والصراحه اهي ديه بقي الي اخاف اقولها اني اتجوزت من وراها
مش ضامن ردة فعلها
اسيل: وطبعا باباك بيكرهني جدا
فهد : بابا بيكره ابوكي
لكن هو استغرب وجودك معايا
اسيل: وطبعا قالك لازم تطلقها
فهد : لا
ده تقريبا كان واقف معاكي ضدي تقريبا
اسيل:ازاي؟
فهد : بطلي رغي بقي
صدعت
اسيل: اووف طيب هو احنا مش هنرجع القاهره؟
فهد : لا مش دلوقتي
اسيل: طيب
وفضلو بقيت الطريق ساكتين
لحد ما وصول
ووصلو الاوتيل وطلعو واسيل دخلت الحمام تغير هدومها وفهد كان قاعد ماسك موبايله وفجاه موبايله رن
فهد : الو
المتصل :...........
فهد : ايه
يعني ايه مش لقينه
فص ملح وداب يعني ولا ايه
اقفل اقفل
وقفل فهد وهو في قمة بغضبه
اسيل خرجت من الحمام
اسيل: هو مين دا ال فص ملح وداب
فهد : عمار
اسيل: طيب متعصب ليه يعني مسيركو تلاقوه هو هيفضل هربان طول العمر
فهد : ايه البرود ده
عادي يعني
اسيل: اصله يعني هربان هيعمل ايه. اصلا هيخاف ياذيك انت ومش هيعرف ف هيدور ياذي مين هياذيني ف عادي يعني كدا كدا انا مسيري هدفع تمن ال حصل سواء عمار هربان او لا ما رجالته برا
بس يعني مظنش ان العصبيه دي لاني مثلا افرق معاك انو ممكن ياذيني اكيد فيه سبب تاني ايه بقا السبب التاني
فهد :سبب تاني
لا هو مافيش سبب تاني
انا هروح ابات في بيتنا وفي حد هيجي يحرصك حالا
سلام
ولسه فهد هيمشي اسيل مسكت ايده
اسيل: استني بس تعالي نقعد ونتكلم
فهد : نتكلم في ايه
اسيل: تعالي بس اقعد وانا هقولك
قعد فهد
فهد : انجزي عشان ماما ماتقلقش
اسيل: مش هيحصل حاجه لو اتاخرت شويه انا عارفه انك متدايق انو هرب انا اسفه اني اتعاملت ببرود بس انا مقصدتش انا حاولت اخليك تاخد الموقف بهدوء برغم اني جوايا خايفه منه اكيد لاني عارفه انو مش هيسيبني ف حالي بس انا كنت عايزاك انت متدايقش
فهد : متقلقيش لنا مش هسيبك لحد ما اتاكد انه اتحبس وانك في امان
اسيل مسكت ايده وبصتله
اسيل: انا مش خايفه طول ما انا معاك
فهد بتوتر : ااااه طب انا همشي بقي عشان ماما ماتقلقش ولما الظابط بتاع الخراسه يجي ابقي طمنيني
اسيل: حاضر خد بالك من نفسك
فهد : سلام
اسيل: سلام
وركب فهد عربيته وطول الطريق بيفكر ف عمار وف اسيل
ووصل البيت ودخل لقي ابوه وامه قاعدين
امنيه: حمدلله علي سلامتك يا حبيبي احضرلك العشا بقا
فهد : يا سلااااام
انا وحشني اكلك يا جميل
امينه: من عنيا الاتنين يا حبيبي ثانيه ويكون العشا جاهز
وقامت دخلت المطبخ
محمد : عملت ايه في مراتك
فهد : شششش وطي صوتك احسن امينه تسمعك ونروح في داهيه
محمد : لا ما تقلقش انا الي هوديك في داهيه
فهد : ليه كده بس يا بابا
محمد :ليه
مش عارف ليه يا روح ابوك
بقي رايح تنحوز بنت حسن النصاب تاجؤ المخدرات ومن ورانا من غير علم حد وكمان مش جواز عن رضا انت خاطفها
ليسمعوا صوت اطباق تتكسر يلاقوا امينه واقفه
امينه : ايه الي انا سمعاه ده
محمد: امينه اقعدي واهدي وافهمي
امينه: اقعد وافهم ايييه يعني ال كانت هنا دي مراتك مش السكرتيره بتاعتك وكمان بنت حسن وخاطفها بقا انا ربيتك كداااا تربيتي فيك راحت هدر بعد كل دااا انت ازاي فكرت تعمل كدا ازايي
فهد : لا ونبي مش هخلص من الخلاف مع ابويا ادخل في خلاف مع امي
الا زعلك يا ست الكل وبعدين انتي فاهمه الموضوع غلط
انا خطفتها عشان انقذها وزي ما انتي عارفه ما ينفعش تقعد معايا انا راجل غريب فعشان كده اتجوزتها
امينه: لا والله واشمعني انت ال تنقذها عينوك منقذ ولا ايه يعني وبعدين هو انت عارف اصلا الست المطلقه بيحصل فيها ايه انت عقلك فين يا ابني انا مكنتش اتوقع منك كدا ابداا
انت مش ابني ال انا ربيته
فهد : يا ماما يا حبيبتي الي حصل ان هي كانت هتتجوز من عمار شريك حسن الي كان طبعا هيدمر حياتها لان كان طل همه الصفقات الي من وراه الجوازه ديه ساعتها انهي اهون تبقي مطلقه من ظابط ولا حرم تاجر مخدرات ونصاب
محمد : وانت مالقتش غير انك تتجوزها علي بابا يا زفت
ماكنت تخفيها في اي مكان وتخلي عليها حراسه ولا حاته تقعدها في سجن انفرادي مش بردوا كانت ختبقي في امان
امينه: اة ابوك معاه حق ها رد بقا معملتش كدا ليه
فهد : انتو هتتفقوا عليا امتو الاتنين ولا ايه وبعدين عايزين الصراحه
امينه:قول الصراحه اتفضل اما اشوف اخرتها
فهد : الصراحه انا قولت اتجوزها وازلها وامرمطها عشام اطلع غلي من ابوها علي ما اخلص منه
امينه بعصبيه: دي اخرت تربيتي يا ابن امينه بنات الناس بقو لعبه هي بنت حسن اة بس مش معني كدا انك تعمل فيها كدا انت ازاي بقيت كدااا انا ربيتك علي الرحمه انت ازاي قدرت تعما كدا
فهد : ماهو الي اتعمل فيا مش قليل يا ماما
امينه: حقك تاخده من ال عمل فيك كدا مش من حد ملوش زنب
وقامت طلعت الاوضه وسابته
محمد: سيبها انا هتكلم معاها المهم دلوقتي انت خلصت انتقامك اظن كدا خلاص اتقبض عليهم طلقها وسيب البنت ف حالهااا انا مش بناخد حد بذنب اهله
فهد : ماهو ...ماهو في مصيبه جديده
محمد بصدمه : ايه ؟!
طلعت حامل !
فهد : هار اسوح حامل مين
هو انا لمستها اصلا
انت عايز امينه تسمعك وتوديني في داهيه
محمد : امال
فهد : عمار مانقبضش عليه
محمد: ازاي منقبضش عليه هو مش مبعوتله قوه
تقبض عليه
فهد : لما راحو مالقهوش
هرب ابن الايه
محمد: يوم ولايومين هيلاقوه يعني هيروح منهم فين يا سيدي قلقان حط حراسه عند بيتها وخلاص.
فهد : انا فعلا عملت كده
محمد:اما اشوف اخرتها بس خلص الحوار دا ف اسرع وقت وكفايه بقا توابع قصه حسن دي
فهد: انا هقوم اغير هدومي بقا واشوف ماما احاول اراضيها عن اذنك
وطلع فهد الاوضه
عند اسيل
كانت قاعده ماسكه موبايلها وبتتفرج علي المسلسل وخبط واحد من الجارد
اسيل: ادخل
الجارد: العشا يا هانم
اسيل: تمام شكرا
وطلع الجارد برا
اسيل قامت تشوف الاكل عشان تاكل لقت رساله استغربت
فتحتها واولو ما قريتها
وقعت الرساله وقعت من ايدها برعب
وبدات اسيل تعيط من الخوف ومسكت موبايلها بسرعه عشان تكلم فهد
عند فهد
غير فهد هدومه وراح الاوضه عند مامته
وخبط
امينه: ادخل
ودخل فهد
فهد : ماما ست الكل
امينه: عايز ايه يا فهد
فهد : خلاص بقي يا ماما
انا ....
ليقطع كلامهم رنت تليفون فهد
الام : مين
فهد : ديه اسيل
الام : طب رد يا فالح
فهد : الو
اسيل ببكاء: فهدد... فهد....
فهد : في ايه يا اسيل
اهدي وفهميني
اسيل بعياط اكتر: هو عارف ..... طلبت العشا و.... وسكتت وفضلت تعيط
فهد : طب اهدي
انا جاي حالا
امينه: فيه ايه يا فهد
فهد: معرفش يا امي والله بس غالبا عمار عمل حاجه هروح اشوفها وارجع سلام
امينه: مع السلامه

يا تري ايه ال كان مكتوب لاسيل ف الرساله خلاها تخاف كدا !


يتبع الفصل الرابع عشر 14  اضغط هنا 
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية وقعت في عشق المنتقم" اضغط على أسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent