رواية بحبك يا بنت عمي الفصل الأول 1 بقلم مصطفى كامل

الصفحة الرئيسية

     رواية بحبك يا بنت عمي الفصل الأول بقلم مصطفى كامل يوسف


رواية بحبك يا بنت عمي الفصل الأول 

الأبطال ( مازن، مي)
سعاد : أم مي 
سعاد : أصحي يا مي يا حبيبتي
مي : يا ماما النهاردة الجمعة انام شوية والنبي 
سعاد : يا حبيبتي الظهر إذن قومي اسمعي الخطبة وصلي 
مي : حاضر يا ست الحبايب 
مي بنت عسولة اوي في 3 كلية طب عايشة هي ومامتها لوحدهم في اسكندرية بعد وفاة أبوها 
مي : صباح الخير يا ماما 
سعاد : صباح النور يا حبيبة ماما 
قامت مي صلت وفطرت مع مامتها وسمعوا الخطبة ... وبعد الخطبة 
سعاد : مي انا عاوزة اقولك على حاجة 
مي : قولى يا ماما 
سعاد : بصي يا حبيبتي بباكي الله يرحمه من عيلة غنية اوي في القاهرة وانا بنت ناس على قد حالهم قابلت بباكي وحبينا بعض و قرر يتجوزني بس جدك أبو بباكي رفض وخيره ما بين حقة في الورث وبيني وبباكي اختارني انا وجينا اسكندرية وعيشنا أحلى حياة وربنا رزقنا بيكي 
مي : جدي ده غريب اوي يتخلى عن ابنة بسهولة كدة 
سعاد : ربنا يهدية 
مي : طيب انتي بتقوليلي ليه الكلام دة دلوقتي يا ماما 
سعاد : عشان لو جرالى حاجة تبقي عارفة عيلتك فين وانا اديت عنوانهم وأرقام تليفوناتهم لطنطك أم وليد جارتنا 
مي : بعد الشر عليكي يا ماما ليه بتقولي كدة وقامت حضنة مامتها 
وبعد شوية جات صاحبتها وجارتها منار عشان يخرجوا 
منار : انتي يا بت يا ميوش يلا عشان نخرج نشم شوية هوا 
مي : لا مليش مزاج 
منار : نعم ياختي هو انا مش بتلم عليكي غير يوم الجمعة مش كفايا الطب واخدك مننا 
سعاد : اخرجي يا بنتي  
منار : ايوة قوليلها يا طنط 
مي : بس الجو برد وشكلها هتمطر 
منار : يارب تمطر واهو نلعب تحت المطر شوية 
مي : هبلة من يومك ثواني واجهز ياختي   
نزلوا البنات وقعدوا يلفوا في اسكندرية ومي حكت لمنار على كلام مامتها إلى قالتهولها 
منار : متخافيش يا ميوش أن شاء الله هتعيش جمبنا العمر كلة ومش هتحتاجي للناس دي ابدا 
مي : يارب
وهما بيشتروا الايس كريم الدنيا ابتدت تمطر 
مي : يالهووووي ياختي مبسوطة أهي مطرت 
منار : ايوة بقي 
مي : مجنونة 
منار : يالهووووتي نسيت شنطتي عند عم آمين في المكتبة
مي : خلاص اشتري الايس كريم وانا اروح اجيبها انا 
منار : ماشي 
مي ماشية و الجو بيمطر وجات تعدي الشارع والعربية توووت
مي : صوتت 
الولد : نزل من العربية وقال ( انتي اتعميتي )
مي : معلش آسفة والله ماخدتش بالى
الولد : قعد يبص عليها شوية وسرح في عينها وشكلها كان جميل والمطر نازل على وشها 
الولد : انتي اتعميتي 
مي :وليه الغلط دة بس ما قولت مخدتش بالى
الولد : والله وانا اعمل اية باسفك ده اية العالم دى 
مي : انت مغرور ليه تصدق اني انا غلطانة اني اتاسفتلك 
الولد : الأسف ده أقل حاجة اصلا وتحمدي ربنا اني مش موتك
مي : انا عمرى ما شفت كدة 
الولد : ولا هتشوفي انتي تطولى تقفي معايا اصلا
مي : هههههههه وربنا انت عبيط 
الولد : نعم انتي متعرفيش انا مين ولا ايه 
مي : ولا عاوزة اعرف لأنك مريض نفسي ربنا يشفيك 
الولد : انا مريض يا غبية انتي 
مي : متحترم نفسك بقي انا سكتالك من الصبح ده شارعنا وممكن الم عليك الناس كلها وتطحن هنا 
الولد : انا اصلا مش هضيع وقتي مع واحدة غبية زيك 
مي : سبنالك الذكاء يا مغرور 
وركب الولد عربيتة ومتعصب وقعد يكلم نفسة ، هي فاكرة نفسها مين  الغبية دى اخرتني عن الاجتماع أه لو شوفتك مرة تاني هطلع عنيكي عامة انا مش بنسي شكل أي حد يهيني 
مي : راحت لعم آمين وجابت الشنطة  وراحت لمنار
منار : اتاخرتي لية 
مي : واحد مغرور كان هيخبطني واتخانقت معاة 
منار : خبطك  ازاى حصل ايه احكيلى 
وحكتلها مي على كل حاجة 
منار : هههههههههههههههه 
مي : بتضحكي على أيه 
منار : أذا انه واد مغرور صحيح 
مي : اها فعلا حرق دمي المتخلف 
منار : ولا تزعلى نفسك  المهم هو مز ولا لا ؟ 
مي : هو ده إلى همك وربنا لموتك وقعدوا البنات يجروا بعض تحت المطر......

يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
رواية بحبك يا بنت عمي الفصل الأول 1 بقلم مصطفى كامل
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent