رواية اوجعني حبك الفصل الأول 1 - بقلم دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية اوجعني حبك البارت الأول 1 بقلم دهب مبروك

رواية اوجعني حبك كاملة

رواية اوجعني حبك الفصل الأول 1

_انا جايه اطلب ايدك لجوزي 
:بصتلها بصدمه وقالت انت اتجننتي انا اها بحبوه بس مش هتجوزه لانوه متجوزك انتي..  انتي جايه تطلبي ايدي لجوزك  
_ بعيون مدمعه... جوزي اللي هو عمر بيحبك انت وانا بحبوه وعايز اشوفه مبسوط يضي  ... عمر قلبوه معاكي انت 
_ضي... وطلبك مرفوض ومتحوليش معايا تاني انا عمري ما اخرب بيت بايدي بلغي لعمر رافضي ليه وابتسمت لها 
_ومشيت شاهنده " 
_ضي قاعده وسرحت 


فلاش بااااك.... " 
_عمر...ضي انا بحبك.... بس... بس،
_ضي... بس ايه 
_عمر...بس انا متجوز يضي بس والله هطلقها لاني مش بحبها وهنتجوز 
_ضي بعصبيه وصوت عالي وصدمه .. بتحبني ومتجوز متجوز يعمر بعد كل ده ومتجوز انا استحاله اتجوزك واهدم بيت بأيدي ليه كدبت عليا ليه عيشتني في وهم 
_عمر... كدبت علشان بحبك يضي والله بحبك 
ضي بصتلوه ومشيت 


مشيت... مشيت وسبت قلبي معاه انا مش غلطانه والله..  بس انا حبيتوه حبيتوه ومكنتش اعرف انوا متجوز مفيش دبله في ايدوه ولا لحظت حاجه تدل انو متجوز اصلا..  هو ليه مقال ليش  ليه  جرحني بالطريقه ديه..   ليه كسرني بالطريقه ديه.. " اازاي متجوز  "...  اتصدمت بس انا مش هخرب بيت واسره فقررت انسحب من العلاقه ديه 
باااااااك" 
ضي..  مسحت دمعه نزلت من عنيها وابتسمت بحزن 
**********************
_عداا ٥ شهور ٥ شهور وضي بعدت وسابت اهلها وراحت عند خالتها تغير جوه وتنسي تنسي عمر اللي هي مش عارفه تنسي اصلا  عمر حاول يوصلها ومعرفش لان ضي قطعت اي خيط يوصل عمر ليها 
*********************
_عمر...  قاعد سرحان ومبتسم
_شاهنده...  عمر عمر 
_عمر...  خير يشاهنده في حاجه 
_شاهنده بابتسامه..  انا حامل 
_عمر..   قام وقف وانصدم  من الخبر وقال:  
_عمر...  بس انا مش عايز اخلف منك يشاهنده 
_شاهنده بصدمه...  انت بتقول ايه يعمر 
_عمر...  شاهنده انا مش بحبك 
_شاهنده....  بصتلوه ودموعا نزلت واتكلمت...   ليه مصر تكسر قلبي..  ليه يعمر بعد كل ده مش بتحبني انا والله حولت اخليك تحبني بس انت..  
_عمر..   انا حبيت يشاهنده حبيت غيرك وقلبي مع غيرك بس...  ليه نجيب طفل نظلموه معنا ليه ها يبقاا بلاش منوه احسن 
_شاهنده...  بس انا عايزه علشان منك يعمر
_عمر...  هنظلموه يشاهنده والله فكري في الموضوع كويس
_شاهنده...  اللي تشوفه يعمر... اخبار ضي ايه 
_عمر قعد وابتسم وبتوهان...  معرفش عنها حاجه وحشتني اوووي يشاهنده اوووي هي ليه بعدت ما انا كنت 
_شاهنده....  قامت وجريت علي الاوضه وهي بتعيط 
_عمر...  مسح علي وشه بحزن وقام نزل 
**********************
عند ضي...  " 
_قاعده وسرحانها وافتكرت كلام كداا 
فلاش باااك..   "
_الام...  ضي في عريس متقدملك وكويس وابن ناس مفيش في عيب لو رفضتب تبقي 
_ضي...  موافقه يماما انا جايه بكراا يماما 
_الام...  زغرطت بجد انت وافقتي بجد
_ضي...  ايوه يماما موافقه يحبيبتي هقغل دلوقتي
وقفلت ضي... 
ضي...  رمت الفون بعصبيه وفضلت تعيط بحرقه وذكرايتها مع عمر بتمر قدامها بسرعه وتضحك بصوت عالي وتبتسم وتعيط 
_دخلت تمارا الاوضه جري وقربت من ضي وقالت:  
_تمارا...  ضي اهدي في اي 
_ضي...  قربت منها وحضنتها...  انا بحبوه اوووي يتمارا هو ليه متجوز ليه حكم علي قلب بالموت وكسرني كداااا انا بموت وهو بيعد عن واحشني اووووي يتماراااا بس انا هتجوز غيروه علشان انا مش هبقااا ليه يتمارا مش هبقااا لعمر اصلا 
_وخرجت من حضنها وبصت بعيد عن تمارا 
_تمارا..   مسحت دموعها بحنيه وقالت ربنا يجبر بخطرك ويريح قلبك يضي
باااااااك..   "
_ضي...  مسحت دموعها وقامت تعمل مع خالتها طلبات البيت علشان تهرب من تفكيرها فعمر 
_ضي في نفسها...  انا مش هوقف حياتي عليه..   هو متجوز وعايش حياتوه انا اوافق علي العريس واعيش حياتي انا كمان وفضلت تروق معهم كتير وتدفن نفسعا في الترويق 
*************************
يوم جديد "  
_عمر...  داخل البيت وش الصبح واترمي علي الكنبه بعد ما اتطمن ان شاهنده نامت ونام علي الكنبه
_شاهنده خارجه من الاوضه وقربت منوه وبستوه في خدوه وابتسمت وفي نفسها اسرق شويه لحظات لانوه هيكونوه عباره عن ذكرايت مع الوقت يعمر 
_ضي..  تصحي من نومها وتجهز شنطه الهدوم وتسلم علي خالتها واسره كلها وتمشي تروح لبيتهم 
*********************
بعد ساعات 
_توصل ضي البيت وترتاح ومامتها تقولها ان معاد العريس جاي بعد ساعه وتجهز ضي 
_ضي... تبص لنفسها في المرايه وخرج تقابل العريس
"نسيب العرايس سوااا " 
_تامر..  انا تامر ٢٦ سنه مهندسه لسه راجع من براا مصر من شهر شفتك واعجبت بيكي وقولت انك مراتي ام عيالي بتمني توافقي ومش هتندمي 
_ضي..  انا موافقه يأستاذ تامر وسبتوه ودخلت اوضته 
الام... موافقين صح 
_تامر... الخطوبه الخميس الجاي وان شاء الله بعدها نتفق علي كل حاجه 
واتكلموا شويه واستأءن تامر ومشي...." 
**********************
_صحي عمر من نومه وخد شاور ونزل لانوه مش حابب يتكلم مع شاهنده ويفتح في اخر مره اتكلموا فيها ونزل راح يقابل تامر 
_وبعد شويه كانوا اتقبلوا في كافيه... " 
_تامر..  وهو بيحضن عمر واحشتني يراجل 
_عمر..   وانت اكتر والله يصحبي 
_تامر...  مالك 
_عمر..مش عارف مالي بجد انا مكسور اوووي حزين تايه مش عارف محتاجه جمبي اوووي مش عارف اعيش وهي بعيده كده هي مصره تتعبني اوووي يتامر بعدتت وخدت قلبي وروحي معها مش عارف اعيش، من غيرها والله
_تامر...  انت اتخنقت انت وشاهنده هو في اي 
_عمر... بنت كداا اتقبلنا صدفه ومقبله تجيب التانيه والتانيه تجيب التالته لحد ما حبينا بعض بس هي بعدت لم عرفت اني متجوز مش عايزه تخرب البيت اللي مش موجود اصلاً 
_تامر...  ياها كل ده حصلك وفون تامر رن قاطع كلامهم ورد وحط فونه علي التربيزه 
_عمر... مركز علي خلفيه فون تامر ومركز اوووي معاه 
_تامر...  دي ضي هتبقاا خطيبتي ومراتي بإذن الله.. مفيش مبروك 
_عمر.....؟!
google-playkhamsatmostaqltradent