رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الرابع 4 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

      رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الرابع  بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الرابع

عشق :وانا جايه لقيت إعلان عايزين
نيروز :عايزين ايه
عشق بكسره :خدامه
نيروز بصدمه :انتي اتجنننتي اوعي تعملي كده فاهمه
عشق :مافيش غير الحل ده
نيروز :اشمعنا يعني خدامه
عشق :هما عارضين مرتب حلو ااوي وانا محتاجاه
نيروز :مش عارفه اقولك ايه حسبي الله ونعم الوكي
عشق بمقاطعه :متقوليش كده على حد من عيلتي
نيروز :لسه بدافعي عنهم بعد كل ده 
عشق :دول اهلي مهما عملوا لازم اسامحهم 
نيروز :واحده تانيه غيرك كانت عمرها ما هسامح ابوها ولا اخوها 
عشق :ابويا مهما عمل فيا هيفضل ابويا ربنا هيسألني عليه، اما بقى اخويا فاهو وأخذ عني فكره وحشه وهيجي يوم هيعرف اني مظلومه 
نيروز :خليكي عارفه ومتأكده أن ربنا هيبعتلك عوض حلو ااوي 
عشق :يارب، انتي تعرفي ان ربنا عوضني بيكي انتي اختي الي بجد يا نيروز 
نيروز :ربنا يعلم انا بحبك قد ايه انتي اختي حتى ماما والله بتحبك جدا 
عشق :ربنا يخليهالك يارب
نيروز :يارب 
'' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' 
رضوى راحت جامعتها شافت رحمه جايه متنرفزها جدا 
رضوى :ايه يا بنتي مالك متنرفزه كده ليه 
رحمه :خلاص ده اتجنن مش عارفه اعمل 
رضوى :هو مين ده 
رحمه :شريف جوز امي 
رضوى :عملت ايه الزفت ده 
رحمه :قولي معمليش ليه انتي بقيت اخاف اقعد انا هو فى الشقه انا بدخل اوضتي واقفلها بالفتاح عشان مايدخلش عليا الاوضه وانا نايمه 
رضوى :وانتي هتفضلي عايشه معاهم في نفس الوضع ده كتير 
رحمه :مش عارفه اعمل ايه طيب 
رضوى :سافري للخالتك في انجلترا 
رحمه :اسافر ازاي بس السفر محتاج فلوس وحجات كتير وانقل جامعتي هناك اعمل كده ازاي 
رضوى :مالكيش دعوه بالفلوس خالص وبالنسبه للورق بتاع الجامعه اعرف ناس هتخلصي الموضوع ده في أسبوعين يا خلال اسبوعين هتكوني هناك 
رحمه :انا بجد مش عارفه اقولك ايه انا لو كان عندي اخت ماكنتش هتعمل كده معايا، فلوسك هرجعها ليكي اول مايبقى معايا فلوس 
رضوى :عيب إلى انتي بتقوليه ده انتي اختي، بس الاهم محدش من عيلتك يعرف الموضوع ده 
رحمه :مش هقولهم حاجه لو عرفوا هيمنعوني 
رضوى :هتوحشيني والله 
رحمه :والله انتي الي هتوحشيني 
(محدش يعرف فين الصحاب دول انا محتاجه ناس زيهم في حياتي :
'' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' 
عند لمياء في الجامعه 
لمياء :ايه يا بنتي مش معقوله اسبوعين بحالهم مش بشوفك 
سمرا :ماانتي عارفه كنت مع بابا وماما في الشرقيه 
لمياء :عارفه بس مافيش اتصال صغير لصديقتك 
سمرا :وآلله ياروحي غصب عني والله متزعليش مني 
لمياء :خلاص مش زعلانه بس عايزه coffe بتاعتي 
سمرا بضحك :عارفه انك هتطلبي كده 
لمياء :طب عايزها دلوقتي 
سمرا :حاضر يا ستي يلا 
لمياء :عنيك من ساعه ما جيتي وهي بدور على حد صح 
سمرا بتوتر :ها لا هدور على مين يعني 
لمياء:طارق مثلا 
سمرا :هو سأل عليا 
لمياء بضحك :مش قولتلك برده بدوري عليه 
سمرا :قولي بقى سأل عليا ولا 
لمياء :ايوه ياستي سأل عليكي
سمرا بفرحه :بجد 
لمياء:اه والله 
سمرا:طب قالك ايه 
لمياء :جه سألني انتي فين بقالك يومين قولتله مسافره اسبوعين وبعدين وشه كشر واتعصب ااوي ومشي وسابني 
سمرا :انا قولت مش هيسأل فيا 
لمياء:افرحي يابقي هو شكله كده بيحبك 
سمرا :يارب دي تبقي فرحه عمري كلها 
لمياء :انتي بتحبيه ااوي كده 
سمرا :انا عديت مرحله الحب وبقيت بعشقه 
طارق وهو خلف سمرا :طب انا المفروض اقول ايه بعد الكلام ده 
سمرا بكسوف :انت هنا من أمتي 
طارق :من ساعه بعشقه 
سمرا :انت عرفت ازاي اني جايه انهارده 
طارق وهو بينظر على لمياء :لولاها مكنتش عرفت احضرلك المفاجأة 
سمرا :مفاجأة ايه 
طارق وهو بينزل على ركبته :تقبلي تتجوزينى 
سمرا بفرحه :بتقول ايه 
طارق :تتجوزينى 
سمرا بفرحه كبيره :موافقه 
وقتها سمعوا صفقات جميع الطلاب إلى فى الجامعه 
سمرا :عجبك كده الجامعه كلها بتبصلنا ازاي 
طارق :حبي ليكي عمره مايكون في كسوف، بحبك 
سمرا:وانا كمان 
هل ياترى جميع النهايات سوف تكون سعيده ام لا 
'' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '' '
عشق ذهبت لتقدم على الشغل 
وصلت إلى قصر كبير 
عشق :لوسمحت ممكن اقابل صاحب القصر 
الأمن :عايزهم ليه 
عشق :انت جايه أقدم على وظيفه هنا 
الأمن :ثانيه أخبرهم 
الأمن :المدام جوه منتظراكي 
عشق دخلت القصر كانت مبهوره بجمال القصر 
هاله :الأمن قال انك جايه تقدمي على شغل 
عشق :احم، انا قراءت في الاعلان انكم محتاجين خدامه 
هاله :بس انتي لسه صغيره ااوي على الشغل يابنتي 
عشق :ظروفي محتاجه شغل ااوي 
هاله :طب ممكن اسمع ظروفك لو معندكيش مانع 
عشق :هحكي لحضرتك 
عشق قالت لهاله عن قصتها ووفات امها وتعذيب مرات ابوها 
هاله بحزن :هو في كده في الدنيا 
عشق بدموع :الحمد لله ده نصيبي، حضرتك هتشغليني 
هاله :طبعا يا بنتي، انا قلبي ارتاحلك من ساعه ماشوفتك 
عشق :ربنا يخليكي 
هاله :انا يا بنتي زي امك لو احتاجتيي اي حاجه 
عشق :طبعا يا طنط ربنا يخليكي 
هاله :احنا هنا عايشين انا وجوزي وبنتي رضوى ويونس 
عشق :ربنا يخليكم لبعض 
هاله :انتي من انهارده بنتي التانيه 
عشق :ربنا يخليكي يارب، كنت عايزه استأذن حضرتك في حاجه 
هاله :اتفضلي 
عشق :انا لسه بدرس في الجامعه فالو ممكن بعد مااخلص الجامعه اجي اشتغل 
هاله :طبعا يا بنتي 
هاله خدت عشق في حضنها عشق كانت لأول مره من بعد موت امها تحس بالحب والدفئ هاله خدتها في حضنها عشان تعوضها من حضن امها إلى فقدتها بدري لأن هاله كنت زي عشق بظبط امها ماتت وهي صغيره 
عشق :انا اول مره احس بالحب ده غير دلوقتي 
هاله :ربنا يعلم انا حبيتك قد ايه 
(في ناس في حياتنا قريبين ممنا بس عمرهم ماهيفهمونا وناس اول اول مره نشوفهم وتحسوا أنهما عارفنا وفاهمنا) 
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "
يونس قاعد في مكتبه 
وهبه قررت انها تلاعب يونس 
هبه :استاذ يونس ممكن حضرتك في كلمه 
يونس :اتفضلي 
هبه قربت من يونس وراحت لحد كرسيه 
هبه بدلع :بقالي سنين في الشركه دي وأول مره يبقى المدير بتاعي يكون قمر كده (وبدأت تلمس شعره) 
يونس مسك ايدها جامد اااااوي لدرجه انها كانت هنتكسر 
يونس :انتي شكلك نسيتي بتتكلمي مع مين انتي بتتكلمي مع يونس البحراوي يعني لا انتي ولا مليون واحده زيك تقدر تعمل الحركات دي معايا فاهمه اخرجي حالا ولو اقررت تاني ساعتها اعتبري نفسك مرفوده فاهمه 
هبه خرجت من مكتب يونس وايديها كانت بتوجعها أوي وقررت انها عمرها ما هتستلم وتوقع في يونس في حبها 
دخل زياد على مكتب يونس 
زياد :انا انهارده مظبط ليك سهره بس ايه 
يونس :ايوه ياريت انا محتاج سهره حلوه 
زياد :وجايب بنتين مزز 
يونس بصوت عالي :من الواضح اني قولتلك اني عمري ماهلمس بنت ابدا ويوم ماهلمس المس واحده كانت مع الف غيري 
زياد :دي مجرد ليله يعني
يونس :مش عايز اسمع كلام تاني في الموضوع ده 
زياد :انت هتفضل كده كتير 
يونس :كده ازاي يعني 
زياد :من ناوي تتجوز بقى 
يونس بعصيبه :قولتلك ١٠٠٠مره ماتتكلمش في الموضوع ده تاني لو مش عايز تخصرني 
زياد :هي وصلت للخساره، انا خايف عليك انت هتفضل متقعد من الستات كتير هما مش زي بعض 
يونس :لا زي بعض كلهم واحد، ماانت كمان مع عايز تتجوز 
زياد :انا جربت حظي مره وخلاص كرهتم كلهم بس جربت انت بقى ماجربتش ولاحاولت انك تجرب مره ممكن تقابل واحده تبقى مش زيهم 
يونس :وكانت نهايه تجربتك ايه كانت الخيانه صح يبقى اجرب ليه 
زياد :هتفضل بانفس الفكره عمرك ما هتتغير 
يونس :كفايه كده الكلام في الموضوع ده انا هروح 
زياد :طب وبنسبه لسهره انهارده، هتيجي ولا 
يونس :اكيد هاجي 
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "
نيروز باعت الحلق بتاعها عشان تحاليل امها 
ام نيروز :مكنتيش لازم تبيعي حلقك عشاني 
نيروز :ايه الي انتي بتقوليه ده ياماما انتي عندي اغلى من كل حاجه 
ام نيروز :انا خايفه يكون في التحاليل في حاجه
نيروز بقلق :متقلقيش أنشاء الله هتبقى كويسه 
ام نيروز :طب الدكتور قالك التحاليل هتطلع أمته
نيروز :بعد اسبوعين 
ام نيروز :برده بعد اسبوعين هيجي ليام
نيروز بستغراب :ليام مين 
ام نيروز :ابن خالتك 
نيروز :اه طب هيجي ليه ده عمره مانزل مصر هينزل دلوقتي 
أم نيروز :من بعد خالتك وجوزها ماتوا وهو عايش هناك لوحده طلبت منه ينزل يقعد معانا 
نيروز :ازاي يعني يقعد معانا واحنا ستات لوحدنا 
ام نيروز :ده ابن خالتك مش غريب 
نيروز :إلى تشوفيه يآ ماما 
"" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" "" 
عشق كانت في المطبخ 
وكانت واقفه على الكرسي بدور على علبه الدقيق 
يونس كان داخل من باب القصر وداخل على المطبخ 
لكن عشق وهي واقفه على الكرسي الكرسي اتهز وكانت هتقع لكن في اللحظه دي يونس شافها وحملها بين يديه وعلبه الدقيق وقعت عليهم هما الاتنين وظل يونس وعشق ينظرون في عيون بعض يونس كان سرحان في لون عيون عشق كأنهم فيهم سحر وعشق كانت سرحانه في لون عيونه مفاقوش هما الاتنين إلا على صوت هاله
هاله بضحك :في ايه انتم الاتنين ايه الدقيق ده 
يونس بعصبيه :مين دي 
هاله :دي خدامه جديده 
يونس بنرفزه :بعد كده تخلي بالك وانتي في المطبخ 
عشق :وانا ملطلبتش منك انك تنقذني 
يونس :الغلط عليا اني أنقذت خدامه زيك 
هاله :عيب يايونس متقولش كده 
عشق بدموع :لوسمحتي يامدام انا هستأذن عشان اروح 
هاله :طب استني اطلب من السواق يوصلك 
عشق :لا شكرا يا مدام انا هروح انا 
هاله :اسمعي الكلام يا بنتي
عشق :ماشي يا مدام
هاله :يلا يايونس وصل عشق بيتها 
يونس بصدمه :نعم

يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent