Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الواحد والعشرون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الواحد والعشرون

ليام بدأ يقرب من نيروز حتى صارت أنفسهم واحده
ثم التقت شفايفها بحب نيروز بدلته نفس القبله ثم بدأ يزيح جاكت الترنج بتاعه 
قاطع لحظتهم خبطت الباب الشقه
نيروز وليام فاقوا من الي كان هيحصل
ليام فتح الباب كانت أم نيروز
ام نيروز :اي بقالي ساعه برن عليكم
ليام بتوتر :اصل كنا بتتفرج على الكرتون والصوت كان عالي
ام نيروز :الله يقطع الكرتون إلى هيجننكم، يانهار اسود يا نيروز إلى كل الأكل ده يا نيروز
نيروز لسه مفاقتش من الصدمه :عن اذنك يا ماما
ام نيروز :مالها نيروز يا ليام
ليام :مش عارف هدخل اشوفها
ام نيروز :اتفضل
نيروز دخلت أوضتها ووقفت أمام المرأه
نيروز بعياط :انا ازاي سمحت لنفسي انه يعمل كده طب انا لي قلبي بيدق نحيته لما انا بحبه هروح اتجوز غيره لي
قاطع كلامها صوت خبطت الباب
دق دق دق
نيروز وهي بتمسح دموعها :ادخلي يا ماما
ليام دخل اوضه نيروز
ليام :انا ليام
نيروز بعياط :انت جاي هنا تاني لي اطلع بره
ليام بندم :اسف والله معرفش انا عملته كده ازاي
نيروز بعياط :اطلع بره 
ليام :انا بحبك يا نيروز 
نيروز بعياط :انا مش بحبك افهم بقى انت عايز مني اي 
ليام بزعل :نيروز متعمليش فيا كده انا بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك انا من غيرك هموت 
كلام ليام وجع نيروز :انا مش عيزاك انت اخويا بس افهم بقى
ليام اتعصب على نيروز ومسكها من ايديها جامد :عايزك تفهمي حاجه انا مش هسيبك تكون لحد غيري فاهمه انتي بتاعتي أنا بس 
نيروز :وهو الحب مش بالعافيه انا بكرهك ابعد عني 
ليام :انا هسيبك يا نيروز بس عايزك تفهمي انتي ليا انا بس 
ليام ساب نيروز ومشى 
نيروز :انا عايزه افهم انا بحبه ولا لا تعبت والله 
***************
حلمي كان واقف في البلكونه فرحان أن علاقته باخته اتصلحت
سمرا :فرحان كده لي 
حلمي :مش هتصدقي حصل اي 
سمرا :اي إلي حصل
حلمي :اتصالحت انا واختي 
سمرا بستغراب :هو انتم كنتم متخانقين 
حلمي :هحكيلك يا ستي، يوم ما امي ماتت مكنتش موجود في البيت كنت خارج مع صحابي و لما رجعت البيت سألت ابويا فين أمي وعشق اختي قالي ان امي في المستشفى ولما سألته لي قالي انها اتخانقت مع عشق خناقه كبيره وعشق هي السبب في موت امي ساعتها كنت بعامل عشق بطريقه بشعه جدا مع ان عشق قالتلي أن ابويا اتجوز على امي وجاب مراته البيت أمي من صدمته ماتت ومكنتش مصدقها وجيت عليها جامد لحد ما انهارده واتصالحنا
سمرا :اشمعنا انهارده 
حلمي :مرات ابويا غصبت على عشق انها تتجوز اخوها هاني عشق رفضت وهربت واتجوزت حد تاني مرات ابويا وآخوها لما عرفوا خططوا انتقام من عشق هاني خطف عشق انهارده ساعتها عرفت اني كنت ظالمها 
سمرا :دي اختك طلعت جبل ازاي قدرت تستحمل كل ده 
حلمي :هي عشق دايما كده بعد كل الي عملته فيها سامحتني 
سمرا :اختك دي طيبه ااوي 
حلمي :معاكي حق، وانتي ماروحتيش الجامعه انهارده لي 
سمرا :كسلت بصراحه 
حلمي :مافيش كسل تاني بكره هوصلك تروحي 
سمرا بهزار :تمام يا فندم 
حلمي :مبسوط ااوي اني شايفك فرحانه 
سمرا :انا كل ما بتكلم معاك برتاح نفسيا 
حلمي :شوفتي المفروض ابقى دكتور نفسي 
سمرا بضحك :بس هتبقى دكتور فاشل
حلمي :ضحكتك حلوه ااوي 
سمرا اتكسفت :طب انا هدخل انام بقى، تصبح على خير 
حلمي :وانتي من اهل الخير 
************
لؤي :رحمه ما تيجي ننزل نتمشي شويا 
رحمه :بصراحه ياريت لاني زهقانه ااوي 
لؤي :طب يلا خمس دقايق وتكوني خلصتي لبس 
بعد خمس دقايق 
رحمه خرجت 
رحمه :حلو الفستان ده 
لؤي بأنبهار :قمر 
رحمه بكسوف :شكرا، طب يلا ولا مش هننزل 
لؤي :ها يلا 
لؤي اخذ رحمه وذهبوا لمكان في رقص وشرب 
رحمه :احنا هندخل جوه هنا 
لؤي :ايوه يلا انزلي 
رحمه :ماشي 
رحمه ولؤي دخلوا المكان ده 
رحمه كانت شايفه ان البنات هناك لبسها عاري جدا 
رحمه وهي ايديها على بوقها :هما ازاي مش مكسوفين وهما لبسين كده 
لؤي :هما واخدين على كده، تشربي اي
رحمه :عايزه Lemonade 
لؤي بضحك :ليمون اي إلى تشربيه هنا مافيش الحاجات دي 
رحمه :اومال في اى 
لؤي :في مشروبات فيها كحول 
رحمه :يعني كحول عشان كورونا وكده يعني 
لؤي بضحك :هو انتي بجد مش فاهمه 
رحمه :مش فاهمه اي 
لؤي :اقصد مشروبات ويسكي وكده 
رحمه :لا طبعا عمري ما احطها في بوقي 
لؤي :لي طيب
رحمه :لأنه حرام طبعا 
لؤي :طب جربي مره واحده بس 
رحمه :لا مستحيل، معلشي خليني على راحتي 
لؤي :براحتك هشرب انا 
رحمه :بلاش انا خايفه عليك 
لؤي :خايفه عليا لي
رحمه بتوتر :عشان ابن خالتي 
لؤي وهي بيشرب :طب تعالى نرقص 
رحمه بتوتر :نرقص 
لؤي :مش بتعرفي ترقصي 
رحمه :بصراحه اه 
لؤي :انا معاكي وهساعدك
لؤي مسك ايدها وطلع بيها على المسرح 
لؤي :اولا احط ايدي على خصرك كده 
رحمه اتوترت لما حط ايه على خصرها 
لؤي :ثانيا تحطي ايدك على رقبتي كده 
رحمه كانت مكسوفه جدا 
لؤي قرب منه جدا حتى صار انفاسهم واحده 
وبدأوا يرقصوا ورحمه كانت مكسوفه جدا 
لؤي :على فكره خدودك بقت زي الطماميه 
رحمه بكسوف :لأن بصراحه اول مره ارقص مع حد ولا أن حد يكون قريب من بشكل ده ولا أنه يحط ايده على خصري 
لؤي :لو مضايقه بلاش نرقص 
رحمه بتوتر :لا اقصد اه 
لؤي :خلاص فهمت 
رحمه :فهمت اي
لؤي :هنكمل رقص 
رحمه :هو انت متعود ترقص كتير مع حد 
لؤي :اول مره ارقص مع بنت قمر 
رحمه بغيره :افهم من كده انك رقصت مع بنات قبل كده 
لؤي :ايوه رقصت كتير جدا 
رحمه بعدت عن لؤي وكانت هتمشي 
لؤي مسك ايديها :اول مره ارقص مع قمر زيك وهتبقي آخر مره 
رحمه :وعد
لؤي :افهم من كده انك غيرانه 
رحمه بتوتر :لا يعني اه، لا 
لؤي بضحك :مالك اتوتري لي، تعالي معايا 
رحمه :على فين 
لؤي :تعالي وانتي هتعرفي 
لؤي مسك ايد رحمه 
لؤي :افتحي 
رحمه :افتح اي ده باب اوضه 
لؤي :بس افتحي وشوفي 
رحمه فتحت باب الاوضه 
رحمه بشهقه :ايه ده 
لؤي :عجبك 
رحمه بفرح :ااوي شكرا 
رحمه من فرحتها حضنت لؤي جامد ااوي 
رحمه :انا من ساعه ما شوفتك وانت على طول مفاجئني 
لؤي بدل ليها نفس الحضن 
رحمه بعدت عن لؤي :اسفه مش عارفه عملت كده ازاي اصل انا لما بكون فرحانه بعمل حجات مش فهومه 
لؤي :ده انا كده هفجأك كتير عشان اخذ حضن زي ده 
رحمه بكسوف :مكنتش اقصد
لؤي :طب عجبتك الاوضه 
رحمه :روعه 
(الاوضه كانت ملئ بالورد والبالون) 
لؤي كان بدأ يقرب من رحمه وهي تبعد لحد ما وصلت الحيطه 
لؤي شال الحجاب بتاع رحمه من على رأسها انفرد شعرها الطويل الناعم 
لؤي :شعرك حلو اوي 
رحمه كان قلبها بيدق بسرعه جدا 
لؤي اقترب منها وصاروا قريبين من بعض حتي وصاروا أنفسهم واحده ثم ألقت شفايفها بحب رحمه مكانتش حاسه بنفسها بدلته نفس القبله والاحساس 
لؤي بعد عنها لما احتاجوا لاكسجين 
رحمه بدأت دموعها تنزل :مش عارفه انا عملت كده ازاي 
لؤي نزل على رقبته :انا بحبك يا رحمه 
رحمه بصدمه :انت قولت اي
لؤي :قولت بحبك انا معرفش حبيتك امتى وازاي بس كل الي انا عارفه اني مش هقدر اعيش من غيرك ابدا 
رحمه :من يوم ما جيت هنا وانا شوفتك اماني وسندي 
لؤي مسك ايدها :انا اوعدك اني هفضل سندك طول عمرك 
رحمه وهي بتمسح دموعها :انا بحبك
لؤي :والله انا مش مصدق ودني 
لؤي خدها في حضنه :انتي بقيتي حته مني 
رحمه :هتفضل تحبني على طول 
لؤي :وعد مني هحبك لآخر نفس في عمري، تتجوزينى 
رحمه :مش عارفه اوافق على طلبك، انت عارف السبب 
لؤي :احنا لازم نواجهه المشكله دي سوا 
رحمه :افرض اتسجنت 
لؤي :مش هتتسجني لأنه كنتي بدافعي عن شرفك، ومش هسيبك تتسجني يوم واحد ساعتها هتسجن مكانك 
رحمه :قلبي عرفت يختار راجل يحافظ عليه
لؤي مسك ايدها وحطها تجاه قلبه:كل ما تقربي مني قلبي بيدق بسرعه 
رحمه :انا زيك بس مكنتش فاهمه شعوره اي غير انهارده 
لؤي :تعالى معايا حالا 
رحمه :على فين
لؤي :هنروح تتجوز حالا 
رحمه :مش هينفع انا مش هتجوز غير في مصر وسط امي واصحابي 
لؤي :احنا هنتجوز هنا ومش هلمسك غير لما ننزل مصر واعملك فرح كبير جدا 
رحمه :موافقه، عايزه منك طلب 
لؤي :اؤمري 
رحمه :يوم فرحنا في مصر اول ليله لينا تبقى نفس الاوضه دي 
لؤي :لا ده هبقي يوم كله مفاجآت 
رحمه :احنا هننزل امتى مصر
لؤي :كمان شهرين
رحمة :خايفه 
لؤي خدها في حضنه :متخافيش طول منا معاكي 
*****************
عشق كانت نايمه وقامت مفزوعه وبتصوت 
يونس بخوف :مالك يا عشق في اي
عشق :شوفت كابوس 
يونس اخذ عشق في حضنه وفضل يطبطب عليها 
يونس :شوفتي اي 
عشق بعياط :شوفت هند مرات ابويا كانت جايه تقتلني وبعدين هي قتلت مكاني، انا خايفه تسيبني اويحصلك حاجه بسببي 
يونس وهو واخدها في حضنه :متخافيش هي مش هتقدر تقرب مننا تاني بعد إلى حصل لاخوها 
عشق :انا متأكده انها مش هتسيبني في حالي ابدا 
يونس :متخافيش هي مش هتقدر تقرب منك نهائ طول منا معاكي 
عشق :انا خايفه احلم بيها تاني
يونس :متخافيش تعالى نامي في حضني وانتي مش هتشوفيها
عشق بكسوف :شكرا 
يونس :انتي مكسوفه مني 
عشق هزت رأسها بمعنى اه 
يونس شدها لعنده وضمها لصدره :وكده مكسوفه 
عشق اكتفت بإبتسامه 
****************
رضوى كانت قاعده في اوضتها بتكتب في مذكرتها وبتعيط 
"اول مره شوفته فيها كانت احلى لحظه البدايه كانت تبدو سعيده قلبي بدأ يتعلق بي أحلامي وافكراي كانت عنه لكن قلبي اختار شخص غلط ماذا يفيد الندم بعد الوجع والفراق وقلوبنا تتمنى شخص يحافظ عليها والآن قلبي وجعنا على الخيانه" 
قاطع كلامها رن تيلفونها 
رضوى :الو مين معايا 
الشخص :انسه رضوى 
رضوى :ايوه انتي مين 
الشخص :.....

يتبع الفصل الثاني والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent