Ads by Google X

رواية انا من احببته الفصل الأول 1 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية انا من احببته الفصل الأول بقلم آيات


رواية انا من احببته الفصل الأول 

امي انتي مش خلاص  خلتيني اتجوزها
ورضيت ب كلامك خلاص سبيني بقااا
الام بديق  براحتك بقاا.....
كنت  ف اوضتي سمعه كل كلمه بيقولها عليه
انا هايدي ابراهيم  متخرجه من كليت اعلام
بشرتي بيضه وعيوني عسلي وشعري طويل محجبه
ولي برا ده صلاح توفيق 
جوزي مكملناش ساعه 
..... نتعرف ب صلاح  توفيق ابن عامي
27 سنه فتح شركت استرد وتصدير
طويل وعريض عريض لا فعلان هو شبها بتوع ملكما😹 بشرتو قمحوي عيونو هو كمان عسلي فاتح 
.......
صلاح دخل غرفت هايدي انتي يابتعه انتي
روحي هتيلي  اكل 
قومت ورحت المطبخ وجبت اجدعها سكينا وخرجت 
صلاح شاف السكينا اتفزع
انتي بتعملي اي يامجنونه
هايدي  اسمع بقااا يابن ساميه 
شغل الهبل ده مش عليه انت تتعمل معيا بحترام لا اماااا وجهت السكينا نحيت بطنو
.. صلاح بيلف حولين الصفر 
اهدي بس ولا اماا ولا غيرها احنا هنعمل اتفق ولا انتي تطلبي مني حاجه ولا انا اطلب منك حاجه 
هايدي بديق يكون احسن برضك
وسبتو ودخلت اوضتها
صلاح..اي الي انا وقعت فيها دي مش مسمحك ياجدي انت وامي
هايدي  غيرت هدومها
 ولبست هوت شورت اسود وبدي كت ابيض وفرديت شعرها واعديت تشتغل عل الاب توب بتعها
 ‏
 ‏تاني يوم اصبح  صلاح اخد شور وطلع لبس 
 ‏قميص ابيض ونطلون اسود وحط البرفن بتعو وسرح شعرو ونزل
 ‏
 ‏هايدي عرفت انو نزل مش فرق معها اساسن  دخلت  اخديت شور ولبست تيشرت اسود وبنطلون ابيض 
 ‏وعملت فطار لنفسها وكملت شغل عل الاب توب
 ‏
 لحد  اساعه 3العصر فجه الباب اتفتح
 ‏
 ‏صلاح شاف هايدي بلبس البيت اتفج بيا
 ‏
 ‏هايدي جريت اول مشفتو جريت عل اوضتها
 ‏
 ‏صلاح بتريقا عليها مبرحه يختي مش هشوف الامله يعني
وحط الاكل عل سفرا ودخل امد شور وخرج
..طيب والله لوريك يابن ساميه
لبست الاسدال وخرجت
صلاح بضحك اشيخه هايدي هنا
خليك ف حالك 
تصدقي انا غلطانه اني بتكلم معكي اصلان
ف دهي علفكره
فجه تلفوني رن
الو 
الو ياهايدي انا ادهم
ادهم وحشتني اوي
وانتي كماني وحشتيني عندي ليكي مفجه ممكن ارجع مصر قريب بجد توصل بسلامه ياقلبي
ماشي ياقلبي
هسيبك دلوقتي عشان عندي شغل وهكلمك بليل 
ماشي هستنك
صلاح هو مين ده الي هتستني
وانت مالك احن مش اتفقنا كل واحد ف حالو
بس انا جوزك 
عل الروق بس
ويريت تحفظ عل الحدود الي مبنا
ماشي يابنت فتحيه
ناااعم ملها فتحيه يابن ساميه
ملها يختي زاي الفل
غصب عنك 
ماشي وسبها وخرج
بعد مرور اسبوع عل نفس الحال
انهارده اول يوم شغل بعد الجواز
صحيت اخت دوش ولبست درس ازرق وطرحه اوف ويت ونزلت 
صبح الخير يابنات
اي ده مش لسه بدري ياعروسه
لا طبعن انا عندي شغل كتيييؤ
صلاح خلص شغل 
ياا البيت هادي
دخل اخد دوش وطلع ب شورت ازرق فقط
هايدي فتحت الباب 
اععععع
صلاح اتفزع...في اي بعد كده بص لنسفو وجري عل اوضتى
...........
هايدي.زاي.كل يوم بتسهر عل شغلها
باب اوضتي خبط
مين 
مين اي هو في غيري هنا انتي هبلا يابنتي اااه صح لحظه واحده
لبست الاسدال وخرجت
انا نفسي اكول بشمال ولو افطردنا انك ست  اساسن ف اعمليلي عشان عشان نفسي فيها اوي
تدفع كم يابن ساميه
الهم طولك ياروح هتعمليها ولا لا
.. لا😏
بقااا كده 
اااه😎
طيب 
قرب عليها 
هايدي بترجع لورا
اهد يابو ااصولح
مالك
صلاح ببقرب اكتر
هايدي لزقت ف الحيطه
صلاح بيهمس جنب ودنها هتعمليلي بشمل ولا لا
هعلك والله هعلمك بس وسع كده
دخلت المطبخ بعد ساعه بظبط
متخلص يعم اشيف شربيني
متهدا ياض يابن ساميه
.. ماشي
خرجت من المطبخ وحطيت اصنيه قدمو
دوق وسمعني
..تحبي تسمعي اي😹
دم امك سم والله
دم امي انا برضك ماشي اكول بس وشوف مين الدم اهلو سم
حط المعلقه ف بوقو
والله انا ابن اجزمه فعلان عشان طلبت من قرد زايك اكل
وحيت امك طب هات اصنيه دي
لا لا  اصنيه ملهاش دعوه
وفجه الباب خبط 
قومت فتحت الباب
ابويا الحج توفيق
اتفضل دي اول مره تزورني
وحشتني قولت اشوف ابني ومرت ابني
هايدي  اترمت ف حضن عمها وحشتني اوي ياعمي
معلش يابنتي عرف اني اتاخرت عليكي
.صلاح... اتفضل يابابا
الحج توفيق .. انا عيزكم تجهزو عشان هنسفر بكره اصبح عشان فرح   مراد ابن عمكم وادهم رجع من اسافر 
هايدي ف فرح ادهم رجع
ااا وصل انهارده
صلاح بصلها بديق 
ماشي يابابا
.
خشو ارحتو عشان هنمشي اصبح بدري
هايدي.. اعديت مع عمها شويه وبعد كده دخلت اوضتي 
كانت نيما عل اسرير ولبسه لبس النوم بتعها 
فجه الباب اتفتح 
هايدي ف فزع
نهرك اسود انت ازاي تخش عليه
صلاح  ابويا اعد برا عيزني  يشوفني كل واحد بينام ف اوضه ده يفضحني ف البلد 
هايدي بتحول تغطي نفسها
صلاح يابنت الهبلا بتغطي اي انا جوزك
هايدي اتكلفتت ب اللحف حوليها 
طيب خد.الفرشه دي ونام عل الكنبه
صلاح.. منغير متقولي كنت هعمل كده اتخمدي
جا تاني يوم ووصلو البلد 
الستت هناك اول مشفو هايدي انبهرو بيها وانها كل شويه تحلو
كلهم بيمهسو ب صوت مسموع 
هي دي مرت صلاح 
ايو هيا
هايدي اعديت وسط الستات
وكانت مبسوطه ب الجو اوي
وفجه دخل ادهم وكن صلاح وهايدي وقفين
هايدي ادهم 
ادهم جري عل هايدي وكن هيحضنها بس صلاح زقو
وقعو عل الارض
ادهم وقف انت اتجننت
صلاح مسكو من ياقه القميص وبعصبيه
اوعا تحول تعمل كده تاني انت سامع.وشال هايدي عل ايدو  من وسط الناس 
معلش بقا ياجمعه احنا عرسان جداد لسه
وطلع بيها الاوضه



يتبع الفصل الثاني  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent