Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الأول 1 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

       رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الأول بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الأول 

في منطقه شعبيه في بيت عبدالله العنزي
هند :اصحى يا زفته يا إلى اسمك عشق
عشق :صباح الخير يا مرات ابويا
هند :هيجي منين الخير طول ما انتي موجوده
عشق :كتر خيرك يا مرات ابويا
هند :اخلصي وبطلي كلام قومي يلا نضفي البيت واعملي الاكل قبل ماتروحي جامعتك
عشق وهي كاتمه دموعها :حاضر يا مرات ابويا
هند :قومي يلا
عشق :اومال فين ابويا
هند :نزل الشغل  من بدري
خرجت عشق من غرفتها حامله وجع وحمل كبير وبدأت في تنضيف الشقه وعملت الأكل ولبست عشان تروح الجامعه
عشق :انا نازله يامرات ابويا رايحه الجامعه
هند :انتي هاتنزلي بالمنظر ده
عشق :ماله منظري
هند :ايه الي حطاه في وشك ده
عشق :حطه ايه مش حاطه حاجه في وشي
هند :انتي هتعمليهم عليا يا بت خشي امسحي إلى فى وشك ده
عشق جابت منديل وبدأت تمسح وشها مافيهوش نقطه ميك اب
عشق :مسحت وشي كله قدامك انا مابحطش مكياج اصلا
هند :غوري يا بت روحي جامعتك في ستين داهيه
خرجت عشق من البيت ودموعها علي خدها وقلبها موجوع والحزن مالي قلبها
***********************
في بيت عزيز البحرواي
عزيز :هاله فين رضوى
هاله :راحت جامعتها
عزيز :طب قولي الخدم يحضروا احسن اكل وينضفوا غرفه يونس
هاله :ينضفوا غرفه يونس ليه
عزيز :انتي نسيتي انه جاي انهارده
هاله :انا نسيت والله يونس وحشني ااوي
عزيز :مين سمعك قاعد في أمريكا بقاله ١٠سنه كويس انه هجي عشان يمسك معايا الشركات بتاعتنا عشان لما اموت
هاله :بعد الشر عليك يا حبيبي متقولش كده على نفسك
عزيز :يونس امانه عندي اخويا وصاني بيه قبل ما يموت
هاله :انت كنت قد المسؤولية دي
عزيز :الحمد لله انا مش هرتاح غير لما يونس يتجوز َيبقي ليه عيله
هاله :يونس طيب انشاء الله هيلاقي بنت الحلال إلى تصونه
عزيز :يارب، اتصلي على رضوى فكريها أن يونس جاي عشان مياخرش
هاله :حاضر هتصل بيها
********************
رضوى :صباح الخير يا رحمه عامله ايه
رحمه :كويسه يا رضوى انتي عامله ايه
رضوى :الحمد لله، فينك يا بنتي مختفيه فين بقالك يومين
رحمه بحزن :هكون فين جوز امي كان حابسني في البيت
رضوى :مش عارفه انتي ازاي تسمحي ليه يعاملك كده
رحمه :اعمل ايه كل ما تشتكي لأمي  هو يكذب َامي تصدقه دي وصلت انه بيتحرش بيا وكل ما اشتكى لأمي يطلعني كدابه لحد ما تعبت
رضوى :معلشي يا بنتي طب ماتروحي اقعدي مع خالتك احسن
رحمه :هعمل كده قريب معنديش حل غير كده
رضوى :معشلي يا حبيبتي بكره انشاء الله هتتحل
رحمه :يارب
رضوى :معشلي بس يا رحمه هرد علي ماما
رحمه :اوكي
رضوى :الَو يا ماما عامله ايه
هاله :كويسه يا بنتي اخبارك ايه 
رضوى :انا كويسه، في حاجه يا ماما 
هاله :اوعي تنسى يونس جاي انهارده من السفر
رضوى :ابيه يايونس جاي انهارده، انا نسيت خالص،هخلص آخر محاضر وهاجي على طول
هاله :ماشي يا بنتي سلام
*********************
وصلت عشق على الجامعه
نيروز :عشق ازيك عامله ايه
عشق :الحمد لله كويسه، أنتي عامله ايه
نيروز :الحمد لله، بس انتي مالك فيكي حاجه
عشق :مرات ابويا مش سيباني في حالي 
نيروز :هي الست مش ناويه تسكت بقى شويه، قولي لابوكي 
عشق بضحكه حامله وجع :قول لابويا مين انا لما بروح اشتكى ليها بيضربني 
نيروز :طب ماتقولي لحلمي 
عشق :حلمي مين ده بيرجع وش الصبح سكران ابويا مدلعه على الآخر مافيش طلب غير لما يتنفذ حتى بابا جابله تاكسي يشتغل عليه بيشتغل يوم اه وعشره لا بيضربني زيه زي ابويا ومراته تعبت والله انا ماليش حد ماليش سند ليا ولاضهر انا لوحدي 
نيروز :متقوليش انا معاكي وهفضل معاكي على طول بكره ربنا هيبعتلك إلى يعوضك عن كل ده 
عشق :يارب 
نيروز :يلا بقى عشان منتاخرش على المحاضره 
عشق :يلا 
*******************
في مكان تاني 
نزل يونس بيه البحرواي نازل من الطياره الخاصه كأنه ملك 
ونزل معاه زياد 
زياد :اخيرا نزلنا مصر بعد الغربه دي كلها مصر كانت وحشاني ااوي 
يونس :مكنتش عايز انزل اصلا فيها ايه عشان انزله 
زياد :فيها عمك ومرات عمك 
يونس :هما الي خلوني انزل غير كده عمري ماكنت نزلت اصلا 
زياد :انا فاهم مش عايز تنزل ليه بس حاول افهمك أن ده كان ماضي ولا ننساه 
يونس :مش عايز اتكلم في الموضوع ده تاني يلا بقى نوصل على الفيلا 
******************
عشق خلصت الجامعه وروحت
عشق :ازيك يا مرات ابويا 
هند :اهلا 
عشق :انا داخله اريح في غرفتي شويه 
هند :خشي يا ختي 
عشق دخلت غرفتها 
عشق بصدمه :انت..

يتبع الفصل الثاني  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent