Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن عشر بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن عشر

يونس حطها على السرير
يونس كان حاضنها جامد
عشق :يونس انا بحبك
يونس :انا بحبك يا عشق
عشق بصدمه :انت قولت اي
يونس :قولت اني بحبك
يونس بدأ في فك زاير قميصه
بس قاطعه صوت رن تليفون يونس
في اللحظه دي يونس فاق من الي كان فيه
يونس ضرب عشق قلم
يونس بعصبيه :مش عايز اشوف وشك تاني من انهارده انتي في اوضه وانتي في اوضه فاهمه
يونس ساب عشق قاعده لوحدها في اوضتها بتعيط
عشق بعياط :انا غلط لما حبيته لكن انا همنع قلبي من أنه يحبه انا هكرهه ومهما حصل عمري ما هحبه ابدا
***************
يونس كان قاعد مع زياد في نفس مكان السهر
يونس وهو بيشرب خمر :انهارده كنت هضعف كنت هعمل حاجه اندم عليها عمري كله
زياد :في اي مالك
يونس حكاله على ألي حصل
زياد:وده معناه انك بتحبها ولو مكنتش بتحبها مكنتش قولتها ولا كنت عملت كده
يونس :عارف اني بحبها والا مكنتش عملت كده انا لما شوفتها لبسه كده كأني كنت مسحور مكنتش عارف انا بعمل ايه بس لما قولتها اني بحبها كان طالع من قلبي بجد
زياد : هي مش ذنبه انها حبتك
يونس :انا مش عايزاها تحبني ولا تتعلق بيا اكتر، هي كلها سنه وهطلقها
زياد :وانت هتعرف تكرهها
يونس بحزن :هي دي مشكلتي مش عارف انا حبيتها امتى وازاي بس مش عايز اظلمها معايا
زياد :مين قالك ان حبك ليها هيأذيها
يونس :لاني هبقي شايف طول الوقت انها ممكن تخوني 
زياد :فكرتك دي هتضيعك 
يونس :سيبني بقى في حالي وعايز كأس تاني 
زياد :كده غلط عليك ده سابع كأس 
يونس :ملكش دعوه انت 
**************
رحمه كانت قاعد بتشرب هوت شوكلت وقاعده متضايقه 
لؤي :الجميل مضايق لي 
رحمه :مش عايزاني اكون مضايقه بعد كل الي حصل
لؤي :وكان اي إلى حصل لكل الزعل ده 
رحمه :كل الي حصل اني قتلت جوز امي ومستقبلي ضاع وعمري ما هعرف انزل مصر تاني 
لؤي :انتي الي عملتيه ده ده الصح انتي عشان تحافظي على شرفك ده واحد حقير ويستاهل اكتر من كده 
رحمه :هو يستاهل وانا ضاع مستقبلي 
لؤي :مين قال إنه ضاع مستقبلك بكره تتخرجي وتشتغلي وتعيشي في حياتك 
رحمه :وابعد عن امي وصحبتي كانت زي اختي وأهلي وناسي 
لؤي :هايجي الوقت وترجعي فيها بيتك وبلدك مع إلى بتحبيهم 
رحمه:يارب 
**********
نيروز خبطت في اوضه ليام 
دق دق دق 
ليام : اتفضل 
نيروز :كنت عايزه اتكلم معاك شويه 
ليام :خير عايزه اي 
نيروز :مش عايزاك تزعل مني 
ليام :وازعل منك لي 
نيروز :عشان الكلام الي قولته 
ليام :لا مافيش زعل ما فيش حد بيزعل من اخته 
نيروز :اختك 
ليام :طبعا اختي مش انتي الي طلبتي كده 
نيروز :طب هو ما ينفعش اننا نكون صحاب ونرجع زي الاول
ليام:اشمعنا 
نيروز :لاني محتاك معايا
نيروز :معرفش يمكن عشان اتعودت على وجودك معايا 
ليام :ماشي يا نيروز موافق اننا نرجع صحاب
نيروز بفرح :مش عارفه اقولك اي فرحتيني ااوي 
ليام :انا بحبك تكوني فرحانه كأن الدنيا ضحكتلي تاني َ
نيروز بكسوف :للدرجه دي 
ليام :واكتر والله
***************
يونس رجع القصر 
وعشق كانت بتلم هدومها عشان تروح اوضه تانيه 
يونس دخل الاوضه مكانش قادر يقف 
عشق شافته كده خافت عليه 
عشق بخوف :مالك يا يونس انت كويس 
يونس بتعب :كويس ابعدي عني 
يونس كان قاعد على السرير فقد الوعي 
عشق بخوف :يونس، فوق 
عشق مكانتش عارفه تعمل اي حط ايدها على راسه لقيته سخن
عشق قعدت جانبه بدأت تعمله كمادات لنزول درجه الحراره 
عشق سهرت جنبه طول الليل ومنامتش كانت خايفه عليه ااوي
يونس كان نايم وبدأ يقول كلام وهو نايم
يونس بتخاريف :ماتسبنيش يا ماما انا محتاجلك معايا سبتيني لي انا مكنتش عايز فلوس مكنتش محتاج غير حضنك انتي سبتيني في أقرب وقت محتاجك
عشق خدته في حضنها وهو كان نايم :انا هفضل معاك ومش هسيبك وهستحملك رغم كل الظروف
في صباح تاني يوم
يونس صحي من النوم شاف عشق نايمه على الكرسي
يونس بتعب :عشق يا عشق
عشق صحيت مفزوعه:انت كويس فيك حاجه
يونس :اهدي انا كويس، هو اي إلى حصل مش فاكر حاجه
عشق قاست درجه حرارته
عشق :كويس درجه الحراره نزلت خالص
يونس :هو في اي
عشق :انت جيت امبارح من بره سخن جدا وعملت كمادات ليك لحد ما نزلت الحراره
يونس :ساعدتني لي من الرغم إلى عملته فيكي امبارح
عشق :امي الله يرحمها قالتلي مهما الناس يعملوا فيكي وحشه ويجي وقت يكون محتاجين في مساعدتك لازم تساعدهم لأن كل واحد يعمل بأصله والعيشه إلى تربى فيها
يونس :من الواضح أن امك كانت ست عظيمه ااوي
عشق بدموع :كان ابويا يضربها ويهينها ووقت ما ابويا يتعب كانت تسهر جمبه طول الليل وتفضل تدعي ربنا انه يشفي ابويا اقولها بتدعيله من رغم إلى بيعمله فيكي قالتلي ده جوزي ومهما يعملوا فيا هفضل اساعده
يونس :انا اسف
عشق :بتعتزر على أي
يونس :على ألي عملته امبارح
عشق :متعتزرش انا فعلا غلطت لما حبيتك
يونس :هو الي انا سمعته ده صح
عشق :ايوه كنت بحبك لكن دلوقتي لا
يونس :انتي متعرفيش انا مش عايزك تحبيني لي
عشق :عارفه لي
يونس :عارفه ازاي
عشق :مدام هاله قالتلي كل حاجه يوم جوازنا
يونس :قالت ليكي اي
عشق :أن امك بعد موت ابوك على طول أخدت ورثها وسابتك وسافرت بره مع واحد كانت بتحبه
يونس :وعرفتي اتوجعت قد اي انتي متعرفيش كنت بحبها ازاي انا كنت افديها بروحي لو طلبت لكن هي كسرتني، عرفتي لي مش عايز احب
عشق بحزن :انا بقى ابويا كان على طول يضرب امي ويهينها قدامنا واحنا صغار عارف يعني ايه تشوف امك بتنضرب قدامك وانت مش عارف تعمل حاجه الشعور باعجز كان صعب ااوي وابويا كان السبب في موت امي جبلها مراته وقالها انه اتجوزها ولما امي رفضت انها تعيش معاها ضربها ماتت من صدمتها في كل اي حصل مش بس كده ابويا قال لحلمي اخويا اني انا السبب في موت ماما اخترع قصه عشان يكرهه اخويا فيا وهو نجح في كده وبقيت وحيده  ومن رغم كل ده انا مجاليش عقده من الرجاله بالعكس كنت عارفه ان ربنا هيبعتلي عوض حلو معملتش زيك خالص
يونس :كنت مفكرك انك مش موجوعه نفس وجعي طلع وجعك أكبر مني
عشق :عشان كده حاول تصلح افاكرك دي
يونس :هحاول وانتي معايا
عشق :هساعدك، ممكن اطلب منك طلب
يونس :طلب اي
عشق: عايزه اروح اشوف ابويا وحلمي اخويا 
يونس :عايزه تروحي ليهم بالرغم من الي حصل 
عشق :مهما حصل هيفضل ابويا ومهما عمل هفضل احبه 
يونس :انا جاي معاكي 
عشق :بس انت تعبان 
يونس :فداكي اي حاجه 
عشق بكسوف :شكرا 
**************
رضوى قررت انها تعترف بحبها لزياد 
اشترت بوكيه ورد ابيض 
رضوى قررت تفتح الباب بدون ما تخبط 
رضوى فتحت الباب 
رضوى انصدمت لما شافت

يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent