Ads by Google X

رواية قدري الفصل السادس 6 - بقلم اية هلال

الصفحة الرئيسية

رواية قدري البارت السادس 6 بقلم اية هلال

رواية قدري كاملة

رواية قدري الفصل السادس 6

وقفنا لما موبايل نور رن وهي في المطبخ وليلي شافت رقم احمد هو الي بيتصل
- جبتلك بقا ياستي شوية كيك تحفة مع الشاي اي روقان 
- نور انتي بتكلمي احمد او بتقابلية ؟
نور بتوتر : لا هكلمه ليه هو مش سابك انا معرفش عنه حاجة 
- ليلي : لا والله امال بيرن عليكي ليه ؟؟؟
نور ووشها بيعرق وبتبلع رقيها : مش عارفة هو بيرن ليه حتي انا مش مسجلة الرقم والله .. اي ده انتي بتتكلمي كده ليه ياليلي انتي بتشكي فياا !!
- لا يانور مش بشك فيكي يس مش معقولة بعد الي حصلي والهدة الي انا فيها الاقي بنت خالتي الي زي اختي بتكلمي خطيبي الندل 
- لا ياليلي اطمني انا لابكلمه ولا بقابله وممكن كمان ترني عليه من تلفوني تتاكدي
- لا ملوش لزمة انا همشي
- ليه ياليلي انا معملتش حاجة وبعدين انتي سايبة الدنيا دي كلها وجايلي مينفعش تمشي
- عندك حق فعلا انا سايبة الدنيا ، عنيها دمعت انا همشي يانور انا كويسة 
خرجت ليلي ونفسها تلاقي حتة بعيدة عن الناس بعيدة عن اسئلتهم بعيدة عن الكلام ، ليلي عايزة هدوء حتي لو لحظة ليلي مش عايزة حد يترجاها عشان تتعالج تاني ، مش عايزة حد يقولها معلش ، ليلي مش عارفة تروح فين ولا تروح لمين...
ليلي وهي بتتمشي علي البحر ساعتها مكانش فيه حد كانت هي والبحر وبس في وقت الغروب في الهدوء 
- استني ياليلي اقفي
- انتي مين 
- ممكن اتكلم معاكي شوية ، انا مريضة كانسر زيك ارجوكي ممكن تسمعيني خمس دقايق بس !
- قعدت ليلي معاها علي البحر
- انا بحسدك ياليلي
- افندم ! بتحسديني علي اي علي الكانسر
- انا بحسدك انك عندك اب بيحبك اب بيحاول يعمل اي حاجة عشان راحتك وسعادتك
- اه هو بابا الي باعتك ، طيب قوليلو ليلي مش هتتعالج تاني وقوليلو كمان ميفاتحنيش في الموضوع ده
- لا هو الحقيقة محدش بعتني انا جاية بنفسي 
- بصراحة انا مش فاهمة حاجة انتي مين وجاية ليه 
-  احب اقولك انا ليه بحسدك علي والدك .. وانا بقلب علي تويتر شوفت بوست منزله باباكي وكاتب فيه حكايتك وقايل عنك كلام عظيم ميتوصفش ، قايل فيه احساسه اتجاهك كل حاجة بتقول انه يابختك بجد ، كلامه حقيقي طالع من قلبه ، بعد كل الي قاله عنك بجد يبقي حرام تكسري بقلبه ومتتعالجيش 
- حرام ! ومش حرام اني اتوجع تاني ، مش حرام احساسي وانا لوحدي علي سرير المستشفي بتالم وبتلوي من الوجع ولوحدي ليه مفكترتوش في ده ؟ ليه عايزني اوجع نفسي تاني ؟ ليه مش حاسين بياا
- ومين قال اننا مش حاسين بيكي ، انا اكتر واحدة حاسة بيكي انا مريت بده ياليلي انا اتوجعت زيك ويمكن اكتر ، انا حصلي الي حصلك بالظبط والعلاج فشل في الاول بس دخلت تاني وعلي فكرة عملت زيك ويأست وقولت مش هتعالج تاني بس كانت فترة وعدت وقويت بالناس الي بيحبوني ودخلت تاني وخفيت ، ايوا خفيت وقاعدة قدامك صاخ سليم ، انا جايلاك دلوقتي عشان انتي نسخة مصغرة مني ومن الي حصلي 
انا مش حاجة اجبرك انا جاية اقويكي 
- ليلي عيطت والبنت اخدتها في حضنها : صدقيني هتخفي بس خدي القرار
وهما قاعدين موبايل ليلي رن وقامت ترد
- ايوة مين
- مين اي نسيتي صوتي انا محمد
- اه ازيك وحشتني والله قصدي يعني فينك
- انتي الي فين عايز اشوفك انتي فين وانا اجيلك
- انا قاعدة علي البحر في الهدوء 
- ماشي انا جايلك حالا ، اه انتي كمان وحشتيني 
ابتسمت ليلي وقفلت معاه ورجعت للبنت تاني 
- طيب انا هسيبك بقا ياليلي شكلك مبسوط خالص ، بس هجيلك تاني بس ساعتها هشوف واحدة تانية هشوف اقوي واحدة ♥️
- ان شاء الله شكرا ليكي بجد ..
مشت البنت .. وقعدت ليلي وهي بتبص للبحر ومستنية محمد
- ها اتاخرت عليكي 
- لا مبقتش ابص في الساعة بقيت ماشية بالبركة
- ياساتر اي ده بوظتي الكلمتين الي كنت هقولهم
- ليلي بشغف: كلمتين اي 
- لا خلاص بوظتيلي مودي 
- اوكي براحتك .. سكتت ليلي وهي مستنياه يقول 
- ليلي ... اول لما شفتك من بعد ايام الجامعة ساعتها حسيت احساسين ، اول احساس احساس فرحة كنتي وحشاني اوي من ايام الكلية وتاني احساس لما عرفت انك عندك كانسر مبقتش عارف ازعل ولا افرح بس بعد كده لما شفت ضحكتك وملامحك نسيت الزعل والفرحة هي الي سيطرت 
- اي الكلام الكبير ده ربنا يخليك 
- يابنتي متفصلنيش بقا سبيني اكمل
- المهم فرحت اوي عشان شوفتك وعايز اقولك باردو 
- ايه ؟
- بحبك..
- بصتله وهي بتضحك : بالي انا فيه ده ؟
- بالي احنا فيه ، مش هسيبك ابدا حتي لو هنموت مع بعض
- انا عايزة اقولك باردو انا فرحت لما شوفتك انا كمان وحسيت كده ان رغم الزعل الي كنت فيه ، الفرح غطي علي الزعل لما شفتك 
- بصت للبحر وقالت : انا كمان بحبك
روحت ليلي وهي في قمة الانبساط والسعادة 
- انت فين يابوب
- جري عليها باباها واخدها بالحضن حضن طويل اوي حضن بيطمنها ويقويها 
- انا قررت يابابا هتعالج تاني ومهما كانت النتيجة مش فارقة ، هفضل اعافر لاخر نفس فيا ، مش هسيب المرض يهزمني انا الي ههزمه واقضي عليه كمان 
- ابتسمت وقالت انا بحبك اوي انت اكتر واحد بيشجعني ويسعدني انا وانت روح واحدة يا والدي
- انت فخور بيكي يا بنتي بكل الي حصل ده ، انا مهمت اتكلمت مش هعرف اوصف الي في قلبي ليكي
- خلاص يبقي كلم الدكتورة وقولها امتي هنبدا
- ربنا يقوكي ياارب ، تعالي يلا غيري هدومك عشان عملك سهرة فظيعة وكمان حبيبتك سعاد حسني يلا
- اوكي يا حبيبي ، ربنا يخليكي ليا
- دخلت ليلي وغيرت هدومها وكانت بتتكلم مع محمد دايما شات ، وكانت مبسوطة اوي ، وسهرت سهرة مليانة سعادة مع باباها ..
تاني يوم
- موبايلها بيرن 
الو ياليلي انا المقدم شريف الي ماسك قضية البنت الي حاولت تقتلك وانتي في المستشفي
- ايوة اهلا بحضرتك ، في جديد في القضية ؟
- ايوا احنا عرفنا مين الي زءق البنت دي تعمل كده
- ميييين 
google-playkhamsatmostaqltradent