رواية ولكنك تأخرت الفصل الأول 1 - بقلم روان

الصفحة الرئيسية

رواية ولكنك تأخرت البارت الأول 1 بقلم روان

رواية ولكنك تأخرت كاملة

رواية ولكنك تأخرت الفصل الأول 1

_انتي بتحبيني 
=انا هعملي شاي اعملك معايا
_ندي انتي بتحبيني
=بلاش شاي اطلبلك اكل معايا
_ندي
=نعم
_بتحبيني
=هتفرق 
_........ 
=احم يبقي مش هتفرق
_بس عايز اعرف
=اه يا مراد بحبك عايز ايه بقا
_ندي انسيني
ندي بصدمه؛ انساك انت كنت بتسألني عشان تقولي  انساك 
رامي؛ ندي انا بس عايز اريحك مش عايز اتعب قلبك واتعبك معايا انا عارف انك بتحبيني وحاولت قبل كده اعمل حجات كتير عشان اكرهك فيا بس انتي...... 
ندي انا اسف بس انا عمري ماحبيتك وعمري ماهحبك ولو فكرت احب حد مستحيل تكوني انتي عايزك بس تفهميني 
ندي؛ اومال بتحب مين يا مراد منه!!         
مراد؛ اه يا ندي بحب منه
ندي؛ومنه احسن مني في ايه عشان تحبها هي وتسيبني انا هاا
مراد بصوت عالي نوعا ما؛احسن منك في كل حاجه يا ندي بتهزر وتضحك مش ع طول كئيبه ومتوحده ومبتحبش تصاحب حد وبتبعد عن الناس كلها زيك روحي شوفي نفسك في المرايه وانتي تعرفي مش بحبك ليه انا لما بقعد معاكي بحس ان انا قاعد مع واحد صاحبي              
بعد فتره من الصمت
ندي بابتسامه؛ احم ماشي يا رامي  عن اذنك    
ندي راحت غسلت وشها واخدت شاور لفتره طويله  شويه بتراجع حسابتها وبدلت هدومها وخرجت 
«ندي بنت عندها 23 سنه اخر سنه ليها في كليه طب اهلها منفصلين وهي عايشه مع والدتها  وهي وحيده وتبقي بنت خاله رامي وكذلك بنت خاله منه رامي شاب عنده 25 سنه كليه هندسه عايش مع والدته ووالده متوفي  وليه اخ توأم اسمه فهد كليه هندسه 
منه عندها 22سنه كليه فنون سنه رابعه كليه وعايشه مع اهلها وليها اخ واحد اسمه خالد وكلهم متربين مع بعض» 
خرجت ندي لقت رامي عمال يتحرك رايح جاي رايح جاي 
رامي اول ماشاف ندي؛ ندي انتي كويسه 
ندي بابتسامه؛ شكرا وراحت قعدت ع الكنبه
رامي راح قعد جمبها؛ شكرا ع ايه 
ندي؛ انك عرفتني بجد شكرا ليك انت مش متخيل كلامك ده فرق معايا قد ايه بجد حقيقي شكرا ليك بس                                                                                                                                               اكيد مش هتمانع ان نحكي لبعض اسرارنا ومنبعدش عن بعض
رامي بتفهم؛اكيد
قامت مدت ايديها تسلم عليه                           
هو كمان سلم عليها 
ندي؛ يبقي بقينا  اصحاب
رامي؛ وليه مش اخوات 
ندي؛ الصراحه لو اعتبرتك اخويا مش هحكيلك اسراري وهنتخانق وكده فخلينا اصحاب احسن 
رامي؛ اشطاا 
ندي؛ طيب يلا ع بيتك بقا 
رامي؛ هستني خالتي لما تيجي عشان اسلم عليها 
ندي؛ لا ياعم يلا ع بيتك ماما مش جايه دلوقتي 
رامي بضحك؛ ماشي يا... صحبتي وخرح 
ندي قفلت الباب ورجعت؛ قعدت ع الكنبه وكل تفكيرها ازاي هتقدر تتحكم في مشاعرها ازاي هتنسي واحد كانت بتحبه بقالها 15سنه 
قامت اخدت نفس؛ خلاص ياندي سيبي الامور تاخد مجراها الطبيعي 
'في مكان اخر'
رامي دخل؛ ست الكل يا فيفي انتو فين 
فهد؛ قولتلك ميت مره متندهليش بالاسم ده 
رامي ببراءه؛ ليه كده يا فيفي ده حتي اسم جميل 
فهد بعصبيه؛ جميل ايه يا عم ده اسم بنت 
رامي؛ بس ان.......
ست الكل؛ خلاص بقا بطلوا خناق صدعتوني
رامي؛ اهلا بالست الوالده وراح باس راسها 
فهد شده؛ عن اذنك يا ماما محتاج الواد ده في حاجه كده دقيقه ورجعينلك وشده دخل بيه الاوضه
الام؛ ربنا يهديكوا 
فهد؛ ها عملت ايه 
رامي؛ عملت ايه في ايه 
فهد؛ رامي
رامي؛ اه اه قولتلها
فهد بصدمه؛ قولتلها وقالتلك ايه 
رامي؛ اسمع يا سيدي 
وبدا يحكيله اللي حصل 
'عند ندي'
دخلت اوضتها وبصت لنفسها في المرايه وبدات دموعها تنزل ع وشها وفكت شعرها ولبست فستان كب وحطت ميكب اب ورجعت لورا شويه وهي بتتفرج ع نفسها في المرايه 
ندي بغرور؛ هو مش معاه حق في اللي قاله انا جميله ولا عشان مش بحط ميكب زي ست منه ولا بلبس ضيق ولا بمشي بشعري ابقي وحشه وبعدين سكتت شويه وكملت؛ مش ذنبي اني عشت طول عمري في خناقات بابا وماما وع طول كان بابا اقصد الحج حامد بيضربني ويعذبني وبيخوفني اني لو قولت لحد هيقتلني وهيمنعني من كل حاجه لحد مابقيت اخاف اني اكلم حد او اتعامل مع اي حد حتي امي ولا انا فارقه معاها اخرج افضل اروح في ستين داهيه ولا هي فارق معاه لما تكون امي بتحب منه اللي هي بنت خالتي اكتر مني وع طول بتقولي اكون زيها  ودي امي فشئ طبيعي ان الانسان اللي بحبه هو كمان يحبها هي وانا لاء 
بس والله ماهسيب حقي وبكره تشوفوا ندي الجديده  وهاخد حقي من واحد واحد جرحني وخلاني انام ودموعي نازله ومن كل مره سالت نفسي هو انا وحشه عشان يبعدوا عني ويكرهوني هندمكوا ع اليوم اللي فكرتوا فيه تبعدوا عن الدكتوره ندي حامد..
google-playkhamsatmostaqltradent